Primul drum facut de chinezi: Compania SINOHYDRO va largi la patru benzi centura Capitalei intre DN2 si A2 pe 50,5 milioane de euro / Drumul are intersectii proiectate cu giratorii alungite, in loc de pasaje fara conflicte de trafic

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Intersectia DNCB cu DN2
Foto: CNAIR
Asocierea dintre compania chineza SINOHYDRO si Nord Vest Infrastructura si Servicii SRL a castigat licitatia pentru modernizarea si largirea la patru benzi a celor 11,5 km din Centura Capitalei intre DN2 (Voluntari) si A2 (Autostrada Soarelui). Contractul, daca va fi semnat dupa perioada contestatiilor, are o valoare de 50,5 milioane de euro, iar perioada de executie este de 15 luni. Proiectul drumului modernizat prevede insa intersectii-problema, gandite la nivel si nu denivelate. Intersectiile cu DN2 si A2 vor fi configurate ca sensuri giratorii alungite, asemanator cu intersectia deficitara din zona DN1-Pod Otopeni pe care tocmai Compania de Drumuri a peticit-o cu separatoare, iar intersectia cu DN3 nu asigura toate directiile de trafic pentru ca nu vor exista rampe dedicate pentru virajul la stanga.

Compania de Drumuri anunta ca ASOCIEREA SINOHYDRO CORPORATION LIMITED - NORD VEST INFRASTRUCTURA SI SERVICII SRL a castigat licitatia pentru modernizarea la 4 benzi a centurii Capitalei intre DN2 (Voluntari) si A2 (Autostrada Soarelui).

Valoarea de semnare a contractului este de 233.043.397,08 lei fara TVA (circa 50,5 milioane de euro), iar durata contractului este de 123 luni, din care 15 luni perioada de executie si 108 luni perioada de notificare a defectiunilor (garantie conform duratei ofertate in cadrul factorului de evaluare).

"Contractul va fi semnat dupa epuizarea perioadei de depunere a contestatiilor sau dupa solutionarea tuturor contestatiilor, daca va fi cazul", informeaza CNAIR.


Foto: Tronsonul ce ar urma sa fie modernizat si largit la 4 benzi

SINOHYDRO este o companie de constructie detinuta de statul chinez, unul dintre cei mai mari constructori de hidrocentrale din lume. In Europa compania lucreaza la realizarea si extinderea unor canale in Polonia, constructia unei hidrocentrale in Serbia si a unui drum de ocolire in Georgia. Compania a mai incercat in Romania sa castige un contract pe un lot din Autostrada Transilvania, dar fara succes.

Daca acest contract va fi semnat, va fi practic primul proiect rutier la care va lucra o firma din China in Romania.

In domeniul constructiilor rutiere, SINOHYDRO are in portofoliu numeroase proiecte in China, Bangladesh, Bolivia, Cambodia, Botswana, Congo, Etiopia, Maroc, Sudan, Mauritius, Sri Lanka, Tajikistan, Kirghistan, Venezuela, Kenya, Malaezia, Macedonia, Georgia sau Kazahstan.

Centura modernizata, dar cu intersectii proiectate fara cap

Contractul pentru lotul DN2-A2 este unul de tip FIDIC Rosu, adica proiectarea este realizata deja, iar constructorul castigator la licitatie se va ocupa doar de executia lucrarilor.

O problema apare, insa, la modul in care au fost proiectate intersectiile de pe tronsonul de 11,5 km.  Din patru mari intersectii pe parcurs doar una singura - intersectia cu DJ301 spre Cernica - este proiectata cu adevarat denivelat, cu un giratoriu suspendat care nu presupune conflicte de trafic pe firul centurii.

Intersectiile cu DN2 si A2, cele mai mari sosele cu care Centura se va intersecta, au fost gandite cu giratorii alungite la nivel, in care fluxul de trafic de pe varianta ocolitoare a Bucurestiului va fi perturbat. 

Cele doua intersectii sunt foarte asemanatoare cu intersectia proiectata si construita in zona podului Otopeni-DN1 in 2010 odata cu realizarea extinderii la patru benzi a sectorului respectiv. Intersectia s-a dovedit a fi deficitara, cauzand numeroase perturbari in fluxul de trafic. Din acest motiv tocmai CNAIR a decis sa reconfigureze in 2017 intersectia, sa "anuleze" practic giratoriul alungit prin montarea de parapete si sa faca doua sensuri giratorii de-o parte si de alta, la distante de cativa kilometri, pentru ca soferii sa poata intoarce.

Proiectul centurii DN2-A2 a fost scos miercuri la licitatie, la peste doi ani (!) de cand un alt contract pentru acelasi tronson a fost reziliat, iar in timpul care s-a scurs autoritatile de la drumuri au refacut partial proiectul si au declarat public ca toate intersectiile vor fi gandite din start denivelate, fara conflicte de trafic. 

Mai jos - Foto 1 si Foto 2 - proiectul intersectiilor Centurii Capitalei cu DN2 si cu A2 - cu sensuri giratorii alungite la nivelul soselei de centura.

FOTO 1:



FOTO 2:



Foto 3 prezinta nodul giratoriu alungit de sub podul DN1-Otopeni pe care Compania de Drumuri l-a blocat cu parapete si l-a reconfigurat total. Fata de acesta, intersectia cu DN2 nici macar nu are o banda dedicata pentru inainte pe sensul Voluntari->A2, asa cum se intampla la DN1-Otopeni pentru sensul Voluntari->Chitila.

FOTO 3:


---

Singura intersectia gandita complet denivelat si fara conflicte de trafic la nivelul centurii este cea cu DJ301 de la Cernica. Aici va fi un sens giratoriu suspendat deasupra DNCB:



O alta intersectie este cea cu DN3 unde directiile de trafic sunt asigurate doar pe jumatate. Nu exista rampe dedicate pentru virajul la stanga, iar practic cei care vor veni dinspre Voluntari si intentioneaza sa intre pe DN3 vor trebui sa mai parcurga cativa kilometri pana la giratoriul de la Cernica unde sa intoarca. Aseamanator, cei care vor veni de pe DN3 si vor dori sa o ia spre A2, vor trebui sa mai conduca o bucata spre DN2 si sa intoarca la unul din giratoriile de pe parcurs.



Citeste mai multe despre   

















21674 vizualizari

  • +24 (26 voturi)    
    Treaba romaneasca (Luni, 26 februarie 2018, 13:31)

    johnny2 [utilizator]

    Deci se stie de la bun inceput ca se intentioneaza construirea a ceva care nu e ca lumea!
    • +19 (19 voturi)    
      Ce vrei, e greu (Luni, 26 februarie 2018, 13:40)

      MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui johnny2

      Ia uite la nemti o intersectie frumoasa:
      https://www.google.com/maps/place/A94,+85622+Vaterstetten/@48.1423357,11.7533302,16z/data=!4m5!3m4!1s0x479e0a26eed8c313:0x77a697b06fa8b8fe!8m2!3d48.1427832!4d11.757788?hl=en

      Nu ai nevoie de banda pentru viraj la stanga, daca ai rampe corespunzatoare - ai doar inainte sau la dreapta. Dar de ce sa nu reinventam roata...
      • +9 (9 voturi)    
        Au avut in intentie un cost mai mic... (Luni, 26 februarie 2018, 14:20)

        johnny2 [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

        ...dar nu se gandesc la costul utilizatorilor ! Au astia habar de savanterii din astea ! Adevarul e ca si eu le stiu doar de pe net chestii de genul "Transportation Cost and Benefit Analysis" ,"Estimating User Costs". Vai de capu' nost !
      • 0 (4 voturi)    
        Linia ferata paralela cu centura (Luni, 26 februarie 2018, 15:20)

        madriano [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

        Acolo e o mica problema cu linia ferata paralela cu centura, asa ca nu se poate face un nod asa frumos...
      • +3 (3 voturi)    
        si la noi (Luni, 26 februarie 2018, 16:30)

        eem [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

        Uite si la noi, nu doar in Germania.

        https://www.google.com/maps/place/Cluj-Napoca/@46.7571029,23.5410359,17z/data=!4m5!3m4!1s0x47490c1f916c0b8b:0xbbc601c331f148b!8m2!3d46.7712101!4d23.6236353?hl=en
        • +1 (1 vot)    
          Bun asa (Luni, 26 februarie 2018, 16:37)

          MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui eem

          Deci se poate si la noi!

          Sigur, acuma, sa nu fiu rau - in cazul asta punctual, poate nu s-o putea 1:1, da' arata dubios rau proiectul in schemele din articol. Nici nu vreau sa-mi imaginez conducand pe-acolo.
      • +2 (2 voturi)    
        si aici (Marţi, 27 februarie 2018, 9:25)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

        una pe care merg eu zilnic spre/dinspre munca

        https://www.google.com/maps/@25.0554575,55.2480942,16.08z?hl=en
    • +1 (5 voturi)    
      Sigur !!!! (Luni, 26 februarie 2018, 14:02)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui johnny2

      E.........."Romania lucrului bine facut" !!!!
    • +6 (6 voturi)    
      Polonezii i-au dat afara pe chinezi de drumuri. (Luni, 26 februarie 2018, 16:25)

      ddutz [utilizator] i-a raspuns lui johnny2

      Desi aveau contract de autostrada, cand au vazut cu cine au de-a face, i-au matrasit.
      Si au ajuns la noi!
      Care-i luam de proaspeti si buni.
      Se putea altfel?! Evident, ca nu.
  • +14 (14 voturi)    
    Cine sunt romanii ? (Luni, 26 februarie 2018, 13:40)

    johnny2 [utilizator]

    E firma aia din Baia Mare cu 7 salariati ? De pe Republicii nr.16 ?
  • +16 (16 voturi)    
    cool (Luni, 26 februarie 2018, 13:43)

    tearoftime [utilizator]

    Daca e FIDIC rosu o sa aiba costuri suplimentare la greu. Pentru ca orice problema de proiectare, cantitati (atentie: in FIDIC rosu se impun si cantitatile) sau de documentatie va genera o cerere legitima de costuri suplimentare din partea constructorului. De aceea de ceva timp majoritatea companiilor de stat si-au invatat lectia si folosesc FIDIC galben, in care clientul spune ce ii trebuie (vreau un drum de 4 benzi care sa se interconecteze cu...) si constructorul ii da un cost care include solutia, materialele, manopara etc. Spre deosebire, pe rosu clientul spune: "vreau un drum de 45.642 km, cu 251 stalpi de iluminat si 431 balize reflectorizante, pentru conectarea carora se vor folosi 25.4 km de cablu de tipul ... etc... conform cu proiectul atasat documentatiei de licitatie). Ceea ce e foarte OK pt. constructor pt. ca daca proiectul nu e perfect (si cand este?) sau daca clientul se razgandeste si vrea modificari sau multe alte situatii... are dreptul (pe buna dreptate) sa ceara costuri suplimentare, pt. ca ceea ce a promis ca face in suma declarata la licitatie nu mai corespunde cu realitatea.
  • +29 (29 voturi)    
    Prostia domina Romania! (Luni, 26 februarie 2018, 13:53)

    neagoe [utilizator]

    Sofia, oras cu jumatate din populatia Bucurestiului are centura tip autostrada si se circula cu 130 Km/h.

    Bucuresti sub Firea a devenit o suburbie a comunei Voluntari.
    Centura are ronduri, intersectii, treceri de pietoni cu limitari de viteza la 30 Km/h in zona largita pe 4 benzi si alte aberatii !!!!


    Huo!
    • +17 (17 voturi)    
      Asa este (Luni, 26 februarie 2018, 13:58)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

      Comparatia cu Sofia este foarte potrivita.
      Pe scurt: o mizerie de proiect, de la inceput !
      • +6 (6 voturi)    
        Sa o faca dracu si asa (Luni, 26 februarie 2018, 14:44)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        ca parca vad ca nici asa nu o fac.
    • +3 (3 voturi)    
      Poate spaga (Luni, 26 februarie 2018, 14:59)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

      Suntem naivi?
  • -4 (4 voturi)    
    Bun, nici drumuri nu facem! (Luni, 26 februarie 2018, 14:11)

    Gray51 [utilizator]

    Deci prea lăudații politehnisti și olimpici sunt in sesiune! Politicienii sunt de vină, că fură! Ha ha
  • +7 (7 voturi)    
    Sa fim atenti (Luni, 26 februarie 2018, 14:24)

    Nickson [utilizator]

    cu acesti chinezi. Daca ii lasam sa ne faca drumurile ramane Tel Drum fara contracte si asta deja este o atingere a interesului national!
  • +2 (2 voturi)    
    Vrajeala... (Luni, 26 februarie 2018, 14:24)

    ruskimushki [utilizator]

    ... de doi yuani.

    Dar chestia amuzanta este ca ai haznale in amandoua directiile.
  • +8 (8 voturi)    
    Singura solutie rezonabila (Luni, 26 februarie 2018, 14:33)

    Rescator [utilizator]

    Este desfiintarea Ministerului Transporturilor si a Companiei de
    Drumuri,concedierea intregului personal mafiot si hotoman,de la
    ministru,directori si pana la portari si inlocuirea lor cu personal
    format din 100%chinezi.Amin!
  • +11 (11 voturi)    
    observam (Luni, 26 februarie 2018, 14:34)

    liviu_ [utilizator]

    in ce mari tari democratice si europene au mai facut chinezii aia proiecte?!

    centura bucurestiului este o gluma p[roasta...
    si cand o sa aiba toate benzile, o sa aiba limitari de viteza, treceri de pietoni etc (cum au mai remarcat si altii)... deci o sa fie un rahat... scopul centurii este tocmai ca sa nu ai treceri de pietorni etc....
  • -8 (10 voturi)    
    chinezii finanteaza, proiecteaza, construiesc si.. (Luni, 26 februarie 2018, 15:08)

    demaGOGU [utilizator]

    ...livreaza la cheie!, fara conditii "politice" atasate - stat de drepti, independenta justitiei numai fata de cine trebuie, etc.

    e motivul ptr ca nu sunt si nu vor fi doriti de komisarii de la bruxelles in proiecte infra din europa de est.
    • +3 (3 voturi)    
      Gogule, iti doresc sa ajungi sclavetul chinezilor! (Luni, 26 februarie 2018, 17:16)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      O sa ii regreti amarnic pe rusnaci, actualii tai sponsori.
      PS in cazul de fata chinezii nu finanteaza si nu proiecteaza nimic.
      Cat despre livrarea la cheie hai sa vedem.
    • +3 (3 voturi)    
      hehe (Luni, 26 februarie 2018, 17:23)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Nu-i adevarat. Minti ca o gazeta sovietica.
    • +1 (1 vot)    
      Ce fac chinezii? (Marţi, 27 februarie 2018, 10:52)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Bani românești,utilaje și muncitori din România.Chinezii încasează banii,plătesc șpaga și își opresc profitul.Presupun că avantajul este că DNA nu poate acționa.Se va renunța după țeapa luată.Așa a fost și în Polonia.Noi nu învățăm din experiența altora,vrem să vedem cum este țeapa chinezească!Mândri că suntem români!Vrednic este!Așa se cred borfașii aflați vremelnic la putere.Niște țepe de-a lungul șoselelor ar putea potoli setea de țepe date banului public!
  • +7 (7 voturi)    
    Da, vedeti la Craiova... (Luni, 26 februarie 2018, 15:15)

    mircea_cjn [utilizator]

    ..cartier facut de chinezi.
    Acum se face rezilierea, au dat bir cu fugitii chinezii.

    Vedeti si in Polonia, acolo chinezii au castigat acu-s ceva ani o licitatie. Pret foarte bun. Dar la executie, au vrut sa angajeze polonezi platiti pe post de chineji , cu 2 pumni de orez pe zi si o cana de ceai. Reziliere si proces intentat de polonezi.

    N-au nimic serios construit in Europa chinezii.

    Da' la Buchale, autobuze turcesti, strazi chinezesti... Sac după petic.
  • +6 (6 voturi)    
    11 km intr-un an! (Luni, 26 februarie 2018, 15:21)

    CPetrescu [utilizator]

    Ce vorbesti nene, executia pentru 11Km este de 15 luni!!! La cum sunt iernile la noi se poate lucra 90% din timp.
    Sunt 3 intersectii mari si late din care doar una e suspendata. Mai e un pod peste calea ferata dupa intersectia cu DN3. Din cei 11 Km terenul este ca-n palma ..decat tasare si santurile aferente !
    • 0 (0 voturi)    
      Sa nu fie tasare dupa receptie !!! (Miercuri, 28 martie 2018, 14:31)

      johnny2 [utilizator] i-a raspuns lui CPetrescu

      Compactare ar fi de dorit !
  • +2 (2 voturi)    
    Intersecții (Luni, 26 februarie 2018, 15:22)

    nothingnew [utilizator]

    Păi toate intersecțiile sunt deja denivelate, mai puțin una, cu DJ401 Cernica, unde în momentul de față nu e o traversare propriu-zisă a centurii, ci o intersecție. Care e problema?
  • +1 (1 vot)    
    123 de luni (Luni, 26 februarie 2018, 16:07)

    mmmircea [utilizator]

    sper ca e o eroare.
  • +3 (3 voturi)    
    Aveam de toate la drumuri. Lipseau chinezeriile! (Luni, 26 februarie 2018, 16:22)

    ddutz [utilizator]

    Acum, ne-am linistit, o sa avem si d'astea.
    Ca pantofii de mort, luciosi, dar cu talpa de carton.
    • +3 (3 voturi)    
      Adica...... (Luni, 26 februarie 2018, 16:48)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui ddutz

      ................. de unica folosinta ???????:)
  • +3 (3 voturi)    
    a facut isarescu o analiza (Marţi, 27 februarie 2018, 5:50)

    Coco Whistle [utilizator]

    citi bani s-au pierdut in romania, ca de timp nu mai vorbesc.
  • +1 (1 vot)    
    primul drum (Marţi, 27 februarie 2018, 17:31)

    Dizidentul [utilizator]

    se poate scrie "primul drum care au sa il faca chinezii. Cu toate ca sint indoieli, poate sa numere cineva cite mari proiecte au realizat in Romania cu toate intelegerile intre comisiille de specialitate?


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version