Lucian Sova, ministrul transporturilor: Este oarecum pacat ca trebuie sa ne fixam ca obiectiv sa ajungem macar la vitezele de circulatie pe care trenurile le dezvoltau in anii 90'

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 14 martie 2018, 14:46 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Linii de cale ferata
Foto: Hotnews
Ministrul Transporturilor, Lucian Sova sustine ca printre prioritatile mandatului sau se afla dezvoltarea caii ferate din Romania si spune ca trebuie sa fie reduse progresiv restrictiile de viteza. Nu sunt bucuros sa aflu ca se tot pune problema reducerii numarului de trenuri, trenurile ar trebui sa fie din ce in ce mai multe si mai accesibile publicului", spune ministrul, citat de Agerpres.

"Ma preocupa foarte mult faptul ca o multime de restrictii (de viteza - n.r.) tot apar. Din cele care exista se reduc din ce in ce mai putin. Domnul director Gavrila (directorul general CFR SA - n.r.) si-a propus nu numai sa nu mai introduca noi restrictii, sa scada gradual in fiecare an cu 10 - 15% numarul restrictiilor care sunt deja.

"Pe de o parte, acest lucru nu poate fi facut fara bani si o sursa importanta, asupra careia i-am atras atentia conducerii CFR SA, este creanta foarte mare pe care o are asupra CFR Marfa, lucru care trebuie tratat de o maniera eficienta si rapida, pentru ca aproape 150 de milioane de euro, pe care ii au de incasat, ar putea contribui la reducerea, la anularea multora din restrictiile de circulatie cu care trenurile de marfa si de calatori se confrunta", a declarat ministrul Transporturilor.

Lucian Sova a spus ca, din pacate, evolutia ultimilor 28 de ani si din perspectiva economica a generat o subfinantare a sistemului feroviar, altadata foarte bine dezvoltat, adaptat transportului containerizat (de marfuri - n.r.).

"Din pacate, in ultimii 30 de ani am observat cu totii ca dezvoltarea caii ferate nu numai ca nu a mai fost sustinuta, ba din contra, prin subfinantarea endemica, a condus la restructurari de personal, la inchideri de linii, la scaderea gradului de confort al transportului de pasageri. Sunt in situatia ca acum, astazi, sa vin in fata dumneavoastra in primul rand pentru a va transmite un mesaj de incredere", le-a spus ministrul participantilor la o conferinta la care au fost prezenti toti sefii companiilor feroviare de stat, dar si reprezentanti ai unor companii private.

Lucian Sova le-a spus acestora ca prioritizeaza in mandatul sau "dezvoltarea caii ferate din Romania si a tot ceea ce inseamna conex caii ferate", mentionand ca este preocupat de "problemele" cu care se confrunta compania de transport calatori, compania de transport marfa si, de asemenea, cu "vicisitudinile la care trebuie sa faca fata zilnic", potrivit acestuia, compania de infrastructura.

"Sigur ca nu ne este indiferent deloc faptul ca vitezele de circulatie au tot scazut progresiv, sigur ca este oarecum pacat ca trebuie sa ne fixam ca obiectiv sa ajungem macar la vitezele de circulatie pe care trenurile in Romania le dezvoltau in anii 90, dar exista si acest obiectiv, pe langa, desigur, terminarea constructiei Coridorului IV si a modernizarilor de cale ferata. Unul dintre obiectivele mandatului meu este si acesta de reduce progresiv restrictiile de viteza si aici eforturile pe care le astept de la CFR Infrastructura sunt foarte mari, asa ca, cel putin din aceasta perspectiva, trebuie ca cei de la Infrastructura sa gaseasca resursele necesare, sigur cu sprijinul ministerului, guvernului, in a elimina macar restrictiile acolo unde exista", a declarat ministrul.

Sova a precizat, pe de alta parte, ca nu poate sa nu observe ca, an de an, CFR Calatori se confrunta cu probleme legate de intretinerea, repararea, mentinerea in circulatie a materialului rulant, ca an de an a scazut numarul vagoanelor puse in circulatie si ca nu intotdeauna gradul de confort pe care il ofera calatorilor este la nivelul exigentelor pe care acestia il au.

"Din perspectiva transportului de pasageri, am asteptari mari de la compania de calatori in a demara un program mai ambitios de reparare, un program mai ambitios de imbunatatire a conditiilor de calatorie, a reducerii consumurilor energetice, si ma refer aici la combustibili, energie electrica si asa mai departe, o mai buna adaptare la piata transporturilor de pasageri. Nu sunt bucuros sa aflu ca se tot pune problema reducerii numarului de trenuri, trenurile ar trebui sa fie din ce in ce mai multe si mai accesibile publicului, dar si sa ofere conditii de calatorie corespunzatoare", a declarat ministrul.


Citeste mai multe despre   



















Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde 

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.

1353 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    oarecum? (Miercuri, 14 martie 2018, 14:57)

    ion-ion-ion [utilizator]

    Este tragic de-a dreptul, nu oarecum pacat. Dar asta se intampla cand prostimea alege ciuma rosie in continuu, si merge sa voteze doar la prezidentiale si nu si la parlamentare...asta daca merge.

    Atatia ani de guvernare PSD se vad, si nu este oarecum ci cu adevarat de-a dreptul tragic ca CFR este falimentar si nu avem autostrazi sau drumuri.
    • +1 (1 vot)    
      Este un obiectiv greșit, (Miercuri, 14 martie 2018, 15:47)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

      un obiectiv tipic de politruc.

      Fiecare traseu feroviar trebuie abordat separat și trebuie identificate punctele clar în care trebuie intervenit spre a crește viteza comercială pe tronsonul respectv. Comparația cu anii '90 e doar statistică.
      • 0 (0 voturi)    
        "trebuie identificate punctele . . ." Cine sa faca (Miercuri, 14 martie 2018, 19:32)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        treaba asta PSD-isti? Pai astia-s politicieni nu . . . tehnocrati. Astia gasesc vinovati si nu solutii.
        • 0 (0 voturi)    
          CFR Infrastructură trebuie să facă asta, (Joi, 15 martie 2018, 1:06)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui ty

          indiferent cine se află la guvernare.

          De exemplu, dacă acum poți merge de la București la Cluj în 9h33', trebuie să existe o listă clară de măsuri și timpul câștigat prin aplicarea fiecărei măsuri, astfel încât în 15-20 de ani să poți ajunge în 4h30', exact cât faci de la Londra la Edinburgh pe o distanță similară.

          Exemple de măsuri și timpii aferenți: se vor câștiga 7 minute prin construirea tunelului de la Mureni, se vor câștiga 38 de minute prin construirea tunelului Homorod; se pot câștiga până la 80 de minute între Brașov și Cluj folosind ”tilting trains” (gen Pendolino) etc.

          Lista asta de măsuri ar trebui să fie publică, astfel încât cetățenii să poată veni cu propuneri, de ex: în punctul X nu se poate desființa trecerea la nivel cu drumul comunal, fiindcă ar necesita un ocol de 15 kilometri, dar se poate construi o subtraversare pentru autoturisme și atelaje hipo, chiar dacă TIR-urile și combinele agricole vor trebui să ocolească totuși acei 15 kilometri. Dar în felul ăsta trenul va putea circula cu 160 km/h, nu va mai avea limitare la 60 km/h din cauza lipsei de vizibilitate la acea trecere. Cam asta-i.
  • 0 (6 voturi)    
    cand capitalismul ajunge comunismul.... (Miercuri, 14 martie 2018, 14:59)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    daca poate.
    • +2 (2 voturi)    
      Căile ferate au fost construite în capitalism (Miercuri, 14 martie 2018, 15:57)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      Comunismul doar le-a moștenit și le-a lăsat să se degradeze. Doar electrificarea a fost realizată în comunism, dar și aceea insuficient: la nord și la vest de Cluj și Dej nu există nimic electrificat.
  • -1 (1 vot)    
    Vrei Infrastructura buna? (Miercuri, 14 martie 2018, 15:38)

    feroviarul123 [utilizator]

    Da un discurs politic foarte bun, dar in realitate nu se va alege nimic din el. Solutia este foarte simpla: Trebuie bagati bani la greu. In oameni si in echipamente. Lucru care nu se va intampla niciodata. De ce ? ca se fura mai bine la autostrazi.
    • +2 (2 voturi)    
      Se fură și la Coridorul IV, (Miercuri, 14 martie 2018, 16:02)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      iar asta cu ”trebuie băgați bani la greu” e discurs de funcționar public.

      Drama României exact asta este , insistența de a face antreprenoriat cu funcționari publici. Niște oameni care au vrut ”servici la stat”, iar unii dintre ei au dat și șpagă pentru asta, se cred mari antreprenori ai neamului și vor investiții ”la greu” din bani publici. Cu rezultatele care se văd.

      În urmă cu 30-40 de ani, statul comunist ținea neapărat să se ocupe el însuși de aprovizionarea cu alimente și carburanți, iar rezultatele erau similare cu cele de azi în materie de autostrăzi și căi ferate.
      • 0 (0 voturi)    
        Infrastructura fara bani (Joi, 15 martie 2018, 11:20)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Wow, ai descoperit sfantul Graal al cailor ferate. Ia zine si noua cum faci tu infrastructura fara bani. te rog ilumineaza-ne pe noi astia mritori de rand care avem nevoie sa platim traversele pe care le inlocuim. Ai vreo metoda ezoterica sau naturista de a inlocui o traversa fara sa o platesti?
        • 0 (0 voturi)    
          Ai o firmă de întreținere căi ferate? (Joi, 15 martie 2018, 13:04)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

          Nu ai activități antreprenoriale în domeniu, ești doar un funcționar public pentru care nicio sumă de bani nu va fi vreodată suficientă.
          • 0 (0 voturi)    
            Dorel este peste tot (Joi, 15 martie 2018, 13:50)

            feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Nu zau? Ce ai realizat tu mosule cu activitatile tale antreprenoriale? Ai ridicat vreo piramida? ai facut canalul de suez? Eu am realizat un proiect national si m-am incadrat in bani. ba chiar am scazut costurile ca am aplica sute de mii de euro unui antreprenor de renume mondial care nu si-a facut treaba la timp. Vorbesti pe nas mosule, habar nu ai despre ce vorbesti, traiesti cu iluzia ca doar privatii stiu despre ce este vorba si ca astia care lucreaza la companiile de stat sunt ultimii prosti si ca stau si nu fac nimic. In realitate nu este asa:
            uita-te pe net la proiectele de reabilitare de pe coridoare unde sunt bani de la UE si toate proiectele sunt intarziate cu cel putin 4 ani ( patru ani marete antreprenor) in conditiile in care termenul de realizare era de 3-4 ani. deci intarzierile sunt mai mari decat proiectul in sine. si nici nu vor fi gata in urmatori 2-3 ani. Lucreaza statul la aceste companii? nu cred ca statul roman detine a juma de actiune la Alstom, Thales , Siemens etc. Cum iti explici marete antreprenor cu capabilitati eextrasenzoriale? In realitate sunt Doreli peste tot. doar unii mai bine platiti. Deci , te rog, vino cu o urma de idee ce vrei sa faci nu doar cu caramida pe costumul Armani. Ca si ala e platit tot din bani publici pana la urma.
            • 0 (0 voturi)    
              La CFR, realitatea bate filmul (Vineri, 16 martie 2018, 0:48)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

              Acel proiect național cu care te lauzi tu a costat de vreo 4 ori cât face și a reprezentat cam 5% din ce trebuia făcut în aceeași perioadă.

              Starea actuală a căilor ferate românești se datorează exact celor ca tine, care se împăunează din birou de la Ministerul Transporturilor că au reabilitat 100 km de cale ferată, deși în aceeași perioadă ar fi trebuit reabilitate 2.000 km de cale ferată și asta la un sfert din prețul plătit de tine pe kilometru.

              Dar asta nu e ceva ce să poți tu înțelege, tu ești mândru de realizările tale și ca tine sunt zeci de mii de funcționari publici în România. Mai vorbim peste vreo 10-15 ani, să vedem dacă o să vă puteți plăti pensii unii altora.

              Ai vreun plan concret, despre cum și când s-ar putea face 4h30' cu trenul de la București la Cluj?
              • 0 (0 voturi)    
                Indoctrinarea la multinationale (Vineri, 16 martie 2018, 10:05)

                feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                Problema ta este ca nu intelegi cum functioneaza treaba. Proiectele de stat in special astea de infrastructura nu se fac pe servetele la Doi Cocosi. Se fac cu studii de fezabilitate cu bani de afara , ai nevoie de zeci de aprobari etc. Deci preturile sunt corecte. Ca se mai fac smenuri este adevarat, dar se fac la nivel inalt, si pe chestii total diferite. Da necolaiciuc cumpara costume de scafandru. Da cumpara el. Deaia a ajuns la parnaie. Proiectele nationale de infra sunt mai greu de aranjat.Si in mod ironic depasirea bugetului si intarzierile sunt de fapt apanajul constructorilor. Da practic toate sunt intarziate, la toate vin constructorii cu variation order la greu si multi directori isi fac vile etc. Dar nu pun eu directorii la CFR . ci partidul la putere care are nevoie de " sponsorizari pentru alegeri". Si cine da acesti bani? Nenea Multinationalu. Nu vrei sa stii ce presiuni se fac pe noi sa inchidem ochii la problemele prostilor astia. Sau cati au plecat de frica sau de sila din CFR.
                Nu sunt zeci de mii de functionari in CFR. nu sunt nici macar zeci. O sa ramai surprins cand o sa afli ca in CFR nu sunt 20 de persoane care se ocupa de reabilitarile de miliarde de Euro. Cu tot cu directori. Avem nevoie de specialisti, de juristi dar nimeni nu vine sa lucreze la CF ca e Cah, se duc la multinationale ca e cool si au cafea free la capatul culoarului. ( la CFR trebuie sa dai 2.5 lei.) Daca vom rezolva vreoadata coridorul vom ajunge la Cluj mult mai repede. Asta daca maretele Alstom, Thales, Siemens reusesc vreodata sa termine treaba in urmatorii 10 ani.
                • 0 (0 voturi)    
                  Treaba funcționează pe monopol de stat (Vineri, 16 martie 2018, 14:42)

                  Harald [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

                  Asta e partea pe care tu n-ai s-o poți înțelege niciodată. Ai să găsești mereu scuze pentru disfuncționalități, pentru prețurile aberantei și pentru șmenuri, dar nu poți înțelege că monopolul statului asupra căilor ferate generează starea asta de lucruri.

                  Dacă ar fi fost să le construiască statul, nu s-ar fi construit nici 20% din căile ferate din România de azi. S-au construit în regim privat și statul șile-a însușit ulterior, iar asta a început încă înainte de Primul Război Mondial, deci nu e doar vina comuniștilor.

                  Cel mai probabil, în viitor se vor construi căi ferate private noi. Exact cum s-a introdus telefonia mobilă de către firme private și abia atunci statul a renunțat la monopol, după ce telefonia fixă n-a mai trebuit nimănui. Dar tu și generația ta o să fiți la pensie atunci, fiindcă nu se poate schimba nimic cât timp sunteți voi la butoane.
  • +3 (3 voturi)    
    oarecum... (Miercuri, 14 martie 2018, 15:39)

    loveparade [utilizator]

    oare cum am ajuns aici, ciumelor?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version