Schimbare de proiect pentru Pasajul de la Domnești pentru a introduce tramvaiul cerut de Primăria Capitalei: șase luni întârziere și 5% în plus la costuri

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Pasajul suprateran de tip giratoriu la Domnesti
Foto: Hotnews
Proiectul Pasajului de la Domnești, una dintre cele mai solicitate lucrări de infrastructură atât de către locuitorii din Capitală și zonele Ghencea-Domnești, cât și de șoferii de pe Centură, va fi modificat pentru a permite introducerea unei linii de tramvai cerute de Primaria Capitalei. Contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat în urmă cu aproape un an, după ce licitația a durat mai bine de doi ani. Vezi în text ce presupune modificarea proiectului.

"Proiectul pasajului de la Domnești va fi modificat pentru a putea acomoda o linie de tramvai care să întoarcă în acel loc, sub pasaj. Rampa de urcare dinspre Prelungirea Ghencea va fi practic 'spartă' în două și va fi un spațiu de șapte metri pe unde să treaca liniile de tramvai", a confirmat pentru HotNews.ro purtatorul de cuvânt al Companiei de Drumuri, Alin Șerbănescu.

Astfel, linia de tramvai va veni de pe Prelungirea Ghencea, va ajunge până la Șoseaua de Centură, iar tramvaiele vor întoarce pe sub pasaj.

"Am calculat ce înseamnă aceasta modificare de proiect și probabil va fi o întârziere de șase luni și o creștere cu 5% a valorii contractului", a mai declarat Șerbănescu.

Informația privind schimbarea proiectului Pasajului Domești a fost publicată și de Economica.net care cita surse din cadrul CNAIR.

Primăria Capitalei a cerut în martie modificarea proiectului, deși procedurile pentru Pasajul de la Domnești au fost demarate de mai bine de trei ani

La începutul lunii martie Primăria Capitalei anunța că vrea să construiască o linie de tramvai pe bulevardul Prelungirea Ghencea și că a demarat discuții cu CNAIR în acest sens, având în vedere că poriectul Pasajului deja fusese contractat.

Pasajul suprateran de la Domnești e un proiect care se chinuie să capete contur de mai bine de cinci ani. Din 2015 Compania de Drumuri a lansat licitația, iar abia în mai 2017 a reușit să și semneze contractul de proiectare și lucrări.
 
Cu toate acestea, întârzierile au continuat să apară: deși contractul era semnat, autoritățile de la drumuri au reușit să emită ordinul de începere al lucrărilor abia în ianuarie 2018, la aproape 8 luni distanță.

Cu toate acestea, în bugetul Ministerului Transporturilor proiectul pasajului de la Domnești este prevăzut cu zero lei.

Pasajul ar trebui să fie construit la intersecția dintre Stradă Prelungirea Ghencea-DJ602 și Centură București și este gândit sub formă de sens giratoriu suspendat. 

Practic, pasajul va "ridică" de la sol drumul județean care va supratraversa Șoseaua de Centură și calea ferată de centură printr-un giratoriu. Șoseaua de Centură va fi extinsă la câte două benzi pe sens pe sub pasaj.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














6128 vizualizari

  • +7 (13 voturi)    
    CAI VERZI PE PERETI. (Vineri, 23 martie 2018, 14:29)

    Johanis [utilizator]

    Noi n-avem un pod si visam la tramvaie suspendate!

    Ce prosteala!

    Comisii peste comisii si obiective SF!
    • +5 (7 voturi)    
      nu este asa (Vineri, 23 martie 2018, 14:44)

      anion [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      Nu am inteles ca tramvaiul este suspendat. El intoarce
      venind de la Ghencea pana in calea ferata pe sub inaltarea drumului ce traverseaza centura prin sensul giratoriu suspendat. Un exemplu asemanator fara tramvai este la intersectia Paulesti-Ploiesti cu soseaua spre Valeni.
      • 0 (0 voturi)    
        Sa fim sinceri... (Luni, 26 martie 2018, 10:25)

        Johanis [utilizator] i-a raspuns lui anion

        Nu au bani pentru pasarela, n-au putut sa infiinteze o comisie si au gasit solutia pentru amanare, adica o interventie in proiectul aprobat, sub masca unei imbunatatiri a acestuia.

        Credeti ca cei care s-au mutat in Domnesti, deveniti specialisti in mersul trenurilor, au facut-o pentru ca-si doreau sa mearga cu tramvaiul?

        Asa e o chestie prea ieftina s-o mai creada cineva!
    • +9 (9 voturi)    
      doar 5% in plus la pret, si 6 luni intarziere? (Vineri, 23 martie 2018, 15:49)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      ha ha ha.
  • +12 (14 voturi)    
    6 luni? (Vineri, 23 martie 2018, 14:29)

    levierul [utilizator]

    poate vreti sa spuneti ani.
  • +9 (9 voturi)    
    Tineti minte ce va spun: (Vineri, 23 martie 2018, 14:38)

    Inapasevedeinvers [utilizator]

    Mai binele este dusmanul binelui!

    In 6 luni pot aparea multe schimbari.
    Inclusiv re-amanarea proiectului din lipsa de fonduri; oricum astfel de investitii sunt ne-productive pentru psd, dar consuma bani care pot fi orientati in alte "proiecte" care sa le aduca voturi.
    Sau poate cadea guvernul si atunci... alt guvern, alta prioritate.
  • +9 (9 voturi)    
    xxxxl (Vineri, 23 martie 2018, 14:47)

    vorbeste lumea [utilizator]

    vrabia malai viseaza ... cat o fi firea pe-aici n-o sa vedeti nici geamuri spalate pe la birouri ...
  • +3 (3 voturi)    
    HA HA HA!! Cine mai crede asa minciuna ? (Sâmbătă, 24 martie 2018, 7:01)

    Frankie [utilizator]

    Incompetenta oamenilor din aparatul de stat este deja notorie. Mai crede cineva o asa minciuna? Istoria ne este martora
  • +2 (2 voturi)    
    intrebare (Sâmbătă, 24 martie 2018, 8:47)

    Ipse1954 [utilizator]

    Tramvaiul trece peste 2 linii de CF si apoi intoarce sub giratoriul pe papainoage? De ce nu poate intoarce inainte?
  • +3 (3 voturi)    
    :))) (Sâmbătă, 24 martie 2018, 9:16)

    thebblack [utilizator]

    ce se duc toti pe fenta...

    acum, cand trebuiau incepute lucrarile si bani alocati 0 o da la misto ca vrea sa puna tramvai.

    peste "6 luni" cand o fi gata "proiectul" o s-o amane ca ca nu se poate incepe in noiembrie.

    dupa aia o sa ceara o mica modificare ca sa adauge pistele de biciclisti. pac , inca 6 luni si doar 2% din bugetul alocat 0.

    si dupa aia o parcare park&ride (ca doar nu a pus tramvaiul degeaba). 3-6 lun si 5-8%. evident tot din 0.

    si dupa aia o sa ceara o reproiectare generala pentru ca s-a gandit sa foloseasca centura ferata si vrea sa bage si o halta acolo. 12 luni si 25-50%.

    ..........


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version