Trenurile de marfă românești au o viteză medie de numai 15 km/h. Cele din Ungaria sunt de cinci ori mai rapide, spune președintele Ford România

de Vlad Barza     HotNews.ro


Tren de marfa
Foto: Hotnews
​Trenurile de marfă au în Ungaria sau Austria viteze medii de 75 km/h, în timp ce în România media este de 15 km/h, spune John Oldham, șeful Ford România. O foarte mare problemă este vama dintre România și Ungaria, fiindcă trenurile pot sta acolo și o zi din cauză că țara noastră nu este în Schengen, a spus Oldham, la salonul auto SIAB. Trenurile de marfă din România pot face și mai mult de o zi dintr-o parte în alta a țării din cauza infrastructurii dezastruoase și a numeroaselor opriri de ore bune. În aceste condiții, multe companii au fost nevoite să renunțe la transportul pe calea ferată și au trecut la rutier, deși costurile sunt mai mari.

Cei doi producători auto cu uzine la noi, dar și multe companii producătoare de componente auto, atrag atenția de ani buni că este nevoie de autostrăzi, dar și de modernizarea căilor ferate, mai ales că mașini și piese sunt transportate masiv cu trenurile pe ruta Curtici - Constanța, via Craiova sau Pitești.

Trenurile de marfă sunt extrem de lente, media fiind de 15 km/h, spune John Oldham de la Ford, explicând că asta se întâmplă și fiindcă aceste trenuri stau cu orele în gări, trenurile de călători având prioritate, iar dacă un marfar pierde un slot, staționează suplimentar.

Timpii de parcurs ale trenurilor de marfă sunt atât de ridicați și din cauză că durează extrem de mult controlul vamal la granița cu Ungaria. ”În cel mai bun caz controlul vamal dureaza șase ore, în cel mai rău caz, 24 de ore”. Și asta e valabil pentru toate companiile auto, inclusiv pentru cele care aduc componente, spune Oldham, precizând că este vorba atât despre trenurile care merg spre Ungaria, cât și despre cele care vin din Ungaria în România. Cei de la Ford spun că au discutat cu autoritățile și li s-a promis că se va încerca rezolvarea problemei.

Pentru Ford România trenurile sunt cruciale, fiindcă 90% dintre mașinile EcoSport produse la Craiova sunt trimise cu trenul la export, și doar 10% cu trailere. La capitolul costuri, transportul feroviar este mai ieftin, fiindcă pe un tren pot fi puse 200-250 de mașini, în timp ce pe un trailer, maxim opt. În unele zile pleacă două trenuri cu mașini de la uzină, în altele, unul. Ford a produs în primele două luni peste 23.000 de mașini la Craiova, cele mai mari valori de la deschiderea uzinei, acum aproape șase ani.

Oldham se arată încântat de trenurile de tip Ro La, o încercare fiind făcută recent și în România. Alte teste vor urma. Transportul de tip Ro La (din germană Rollende Landstrase) se referă la un tip de transport combinat în care trenurile duc camioane.

Ministerul Transporturilor anunța în februarie un tren-probă de tip Ro-La pe relația Terminal Curtici - Simeria - Petrosani - Craiova. Trenul încărcat cu 8 camioane a parcurs întreaga distanță în mai puțin de 12 ore", spunea ministerul. Dincolo de faptul că testul este un mesaj pozitiv pentru mediu, el arătă și limitările infrastructurii de transport feroviar, fiindcă drumul de puțin peste 400 km a durat jumătate de zi.

Trenurile de marfă au viteze extrem de mici în România și din cauza infrastructurii precare cu numeroase restricții de viteză. Sunt porțiuni de zeci de km unde viteza este de sub 10 km/h și locuri în care trenurile staționează și 6-8 ore.

În aceste condiții nu sunt rare cazurile în care un tren de marfă parcurge sub 300 km pe zi în România, în timp ce în Rusia sau China, țări care au investit și folosesc pe scară largă transportul feroviar de marfă, trenurile parcurg și 1000-1100 km/zj. Aceste țări sunt piloni de bază pentru celebrul Nou Drum al Mătăsii pe care trenurile ajung din China, până în Spania sau Marea Britanie.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3559 vizualizari

  • +24 (24 voturi)    
    Si care e problema ? (Marţi, 27 martie 2018, 10:13)

    Maspp [utilizator]

    Noi avem alte probleme urgente acum : legile justitiei, revolutia fiscala, legea pensiilor. Cui ii pasa de drumuri, cai ferate, fonduri europene, in general, cui ii pasa de viitor ? Daca nu vine vreo criza sa-i mature pe astia de la putere, tot asa o vom duce.
  • -20 (20 voturi)    
    Lobby (Marţi, 27 martie 2018, 10:15)

    strutul [utilizator]

    Sa-l informati pe dl. John Oldham, ca poate sa participe activ in primirea Romaniei in Schengen, facand lobby.
    Cand Ford a venit la Craiova, se faceau controale la frontiera, nu e o situatie aparuta peste noapte.
    • +3 (3 voturi)    
      De ce să ne rezolvăm noi problemele... (Marţi, 27 martie 2018, 10:35)

      weyland [utilizator] i-a raspuns lui strutul

      ... când o pot face alții pentru noi?
    • -7 (7 voturi)    
      Acuma si el ce sa spuna, (Marţi, 27 martie 2018, 10:43)

      adi_69 [utilizator] i-a raspuns lui strutul

      ca au produs la Craiova un model din care sevindeau cam 300 de bucati pe an overall si pana in 10 in Romania?
    • +4 (4 voturi)    
      strutule, (Marţi, 27 martie 2018, 10:59)

      iodixit [utilizator] i-a raspuns lui strutul

      in schengen nu intri doar ca ti-a pus john o pila ca la tine in romania, trebuie sa ai si un anumit nivel economic, pe care romania, multumita politicienilor, nu-l are.
      • 0 (0 voturi)    
        Lobby e diferit de pila (Miercuri, 28 martie 2018, 14:26)

        strutul [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

        Lobby e diferit de pila
      • 0 (0 voturi)    
        MCV (Miercuri, 28 martie 2018, 14:29)

        strutul [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

        In Schengen nu intram din cauza MCV-ului, nu a starii economic.
        • 0 (0 voturi)    
          nu cred ca-i asa, dar... (Miercuri, 28 martie 2018, 15:18)

          iodixit [utilizator] i-a raspuns lui strutul

          de unde ai dedus tu ca stam bine cu mcv-ul? cu politicieni condamnati care conduc tara, romania nu o sa scape de mcv in urmatorii 4000 de ani. eu inteleg ca ai o tragere spre stinga, si respect asta, dar si socialistii europeni o au, dar ramin in anumite limite ale cinstei si decentei, care lipseste total liderilor nostrii. vrei sa-ti dau exemple?
          • 0 (0 voturi)    
            Eu spun (Luni, 2 aprilie 2018, 10:13)

            strutul [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

            nu intram din cauza MCV-ului si tu o interpretezi ca am zis "stam bine cu mvc-ul"?
            Ori e o scapare ori rea-vointa.
    • +5 (5 voturi)    
      da, sigur, mindri ca suntem romani (Marţi, 27 martie 2018, 11:02)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui strutul

      Clar! Daca vrea Ford sa vina la noi si nu ne prinde prea plictisiti in ziua aia, il primim. Da' sa nu ne ceara noua autostrazi, intrare in Schengen, etc. Daca vor, sa isi faca singuri. Si in Schengen tot ei sa ne bage daca-s asha pretentiosi.

      Cu specimene ca tine prin jur, mi-e din ce in ce mai greu sa gasesc motive sa nu vind tot si sa plec definitiv in lumea civilizata, unde prototipul lenesului prost fudul si manipulabil nu e nici pe departe majoritar.
    • +6 (6 voturi)    
      nu neaparat controalele la frontiera sunt problema (Marţi, 27 martie 2018, 11:57)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui strutul

      ci starea proasta a liniilor, a terasamentului si a materialului de transport (vagoane, locomotive ). Plus ca stam prost si la capitolul linii duble (adica daca un tren are intarziere, si celelalte trebuie sa stea dupa el la un nod de cale ferata sa il astepte, ptr ca trebuie sa treaca apoi pe linia lui).
      aste e, investitii 0, furt maxim, era previzibil ca se va ajunge aici.
  • +6 (8 voturi)    
    Atunci muta-ti fabrica in Ungaria! (Marţi, 27 martie 2018, 10:18)

    emil bobu [utilizator]

    Nu mai astepta sa se faca ceva in Romania! Romania e tara hotilor si atat!
  • 0 (0 voturi)    
    loool (Marţi, 27 martie 2018, 10:23)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    loool
  • +9 (9 voturi)    
    Explicatia este foarter clara | (Marţi, 27 martie 2018, 10:45)

    gigiN [utilizator]

    Hotia si incompetenta.Hotia extrema a celor de la putere si incompetenta agresiva a nulitatilor puse de catre hoti sa conduca-vorba vine-absolut toate institutiile publice !!!
  • +8 (8 voturi)    
    asta se traduce prin... (Marţi, 27 martie 2018, 10:57)

    liviu_ [utilizator]

    "mai baieti, aveti o problema. nu o rezolvati, gasim alta tara in care sa ne mutam"...
  • +7 (7 voturi)    
    Se aude tovarasul Dragnea??? (Marţi, 27 martie 2018, 11:02)

    A_Radu [utilizator]

    Cam astea ar fi problemele adevaratevale tarii. Transnite i viticai de la Guvern
  • +7 (7 voturi)    
    Ford:"anuntul "de out din RO,pe model Renault? (Marţi, 27 martie 2018, 11:05)

    Plagarus [utilizator]

    Relocarea in Ungaria / Slovacia ar fi o solutie rentabila !
  • +6 (6 voturi)    
    De fapt. nu viteza medie (Marţi, 27 martie 2018, 11:07)

    BEDE [utilizator]

    Termenul consacrat este "viteza comerciala". Adica 15km/h calculate impartind o distanta de niste sute de kmla timpul care cuprinde N opriri, unele lungi...
    Daca se socoteste si timpul pe cat sta un vagon intr-un triaj in situatia in care nu ai destule vagoane ca sa compui un tren suficient de lung direct pentru destinatia pe care o doresti, atunci se poate ajunge la o viteza si mai mica...
  • +5 (5 voturi)    
    Ungaria (Marţi, 27 martie 2018, 12:46)

    Toni_Romania [utilizator]

    Ungaria fata de RO arata ca USA fata de Ghana.
  • 0 (2 voturi)    
    Pai (Marţi, 27 martie 2018, 13:25)

    A310 [utilizator]

    poate ne reamimtim ci ne a luat deciza ca CFR-ul sa nu mai fie o entitate , ci sa fie divizat (spart) , bineinteles in veredea vanzarii , si daca nu s-a reusti a sevinde bucati din el , atunci au hoatarat sa il distruga , masura imtusa de catre Inalta Poarta europeana , asa cum au cerut si spargerea sistemului energetic s.a.m.d .
    • 0 (0 voturi)    
      Inalta Poarta Europeana (Marţi, 27 martie 2018, 23:51)

      Grandgousier [utilizator] i-a raspuns lui A310

      A hotarat sa cumpere costume de scafandru pentru CFR?Sau unchiu-tau Necolaiciuc? Cat poti sa BEI si sa CREZI,in acelasi timp? Aduna-te de pe jos,pana nu te mananca mustele! Maica-ta si taica-tu s-au bucurat cand te-ai nascut...Avem baiat...fotbalist il facem...
  • +2 (2 voturi)    
    Motive simple (Marţi, 27 martie 2018, 13:26)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Penru care nu vine (sau pleaca) investitorii.

    (1) România nu e in Schengen pentru ca nu e stat de drept, ci unul mafiot si corupt.
    (2) Fiscalitatea sc schimba de la o zi la alta
    (3) Infrasuctura e la pamânt - s-a furat tot ce e de firat
    (4) Forta de munca calificata a emigrat, scârbita de jaful si incompetenta guvernelor si partidelor (PSD=FSN, LDE=USL, UDMR etc)
    (5) România = tara fara viitor


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by