Una dintre pistele aeroportului international Henri Coanda a fost închisă vinerea trecută timp de o ora după ce o bucată din calea de rulare ar fi fost dislocată în timpul decolării unui Boeing 747-400 al companiei israeliene El Al, în timp ce a doua pistă, funcțională doar pe două treimi din lungime, era și ea închisă pentru lucrări de intretinere, atrage atentia Asociatia Pro Infrastructura. ONG-ul sustine că pistele și suprafețele de mișcare de pe aeroportul din Otopeni sunt într-o stare execrabilă.

Avion Boeing 747 Foto: AeroNews.ro

Asociația Pro Infrastructura (API), una din cele mai active organizații din domeniul transporturilor, consideră „inadmisibil faptul că starea actuală a infrastructurii ajunge să pună în pericol siguranța aeronavelor și implicit a pasagerilor!”.

„Pista 08R/26L, singură operațională pe întreagă lungime de 3500m, cârpită în repetate rânduri cu straturi subțiri de asfalt, a ajuns să reprezinte un adevărat risc de siguranță. Spre exemplu, vinerea trecută în urmă decolării unei aeronave Boeing 747-400 a companiei israeliene El Al, o bucată din pistă s-a dislocat complet, forțând închiderea de urgență a acesteia. O astfel de situație este extrem de gravă, punând în pericol atât siguranță aeronavei cât și a călătorilor, indicând nevoia urgență a unor reparații capitale, nefiind vorba de primul incident de acest fel”, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura.

„În timpul acestui incident, pista 08L/26R, cealaltă pistă a aeroportului, degradată profund și nefuncțională pe o treime din lungime era închisă complet pentru lucrări de întreținere. În consecință, timp de mai bine de o ora, Aeroportul Internațional Henri Coandă București a fost complet închis traficului aerian, aeronavele aflate în zbor fiind nevoite să evolueze în zone de așteptare până la remedierea situației!”, mai spune organizația.

De curând, Werner Wollf, directorul TAROM, declara într-o conferință de presă că starea căiilor de rulare de pe Aeroportul Otopeni este sub orice critică. Potrivit acestuia gropile din pistă taie roțile avioanelor, iar compania e nevoită să le schimbe uneori chiar de cinci-șase ori mai des decât ar trebui.

„Solicităm Companiei Naționale Aeroporturi București precum și Ministerului Transporturilor din România întreprinderea de măsuri urgențe pentru reabilitarea capitală și operaționalizarea pistelor Aeroportului Henri Coandă pentru a nu ajunge în situația unor evenimente cu posibile urmări tragice!”, scrie API:

Citește și: Directorul TAROM: Gropile din pista Aeroportului Otopeni taie roțile avioanelor; le schimbăm într-un mod halucinant