Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) spune, în urma acuzaţiilor făcute de Asociaţa Pro Infrastructură cu privire la starea pistelor de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, că în ultimii ani s-a derulat un program de reparaţii curente la pista 08R, până în prezent înlocuindu-se aproape 80% din suprafaţa de rulare, transmite News.ro. De asemenea, spune compania, în urma incidentului de vinerea trecută s-a verificat suprafaţa pistei şi a fost eliminată problema, în timp ce traficul a fost redirecţionat către pista 08L, nefiind, astfel, afectat.

Aeroportul Henri Coanda, OtopeniFoto: Hotnews

"La decolarea de pe pista 08R a cursei El-Al de vineri, 30 martie, operată cu o aeronavă Boeing 747-400, s-a produs o exfoliere a statului asfaltic de uzură, cu o grosime de 0,6 cm. Acest tip de aeronavă operează, conform certificatului de autorizare emis de AACR, cu măsuri speciale. Astfel, conform procedurii în vigoare, imediat după decolare a fost efectuat controlul special pe suprafaţa pistei şi, ca urmare, s-a intervenit pentru eliminarea neconformităţii în vederea desfăşurării în siguranţă a traficului aerian", transmite Aeroporturi Bucureşti.

Reprezentanţii companiei spun că în 10 minute traficul aerian a fost redirecţionat către pista 08L, nefiind afectat.

De asemenea, CNAB precizează că în ultimii ani s-a derulat permanent un program de reparaţii curente la pista 08R-26L, până în prezent fiind înlocuită suprafaţa de rulare în proprţie de 80%.

Asociaţa Pro Infrastructură a scris luni, pe pagina sa de Facebook, că una dintre pistele Aeroportului Internaţional Henri Coandă din Bucureşti, singura operaţională pe întreaga lungime, a fost cârpită în nenumărate rânduri cu straturi subţiri de asfalt şi a devenit periculoasă atât pentru călători, cât şi pentru aeronave. Reprezentanţii asociaţiei dau exemplu un caz de săptămâna trecută, când o bucată din pistă s-a dislocat complet în timpul decolării unei aeronave a companiei israeliene El Al, ceea ce a dus la blocarea traficului aerian timp de oră, având în vedere că cealaltă pistă a aeroportului era închisă complet pentru lucrări de întreţinere. Pro Infrastructură solicită Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti şi Ministerului Transporturilor să ia măsuri pentru reabilitarea şi operaţionalizarea pistelor Aeroportului Henri Coandă.

Citește și: Directorul TAROM: Gropile din pista Aeroportului Otopeni taie roțile avioanelor; le schimbăm într-un mod halucinant