Aeroporturi Bucureşti, despre situaţia pistelor de la Otopeni: În ultimii ani s-a derulat un program de reparaţii; în urma incidentului de săptămâna trecută, s-a intervenit pentru eliminarea problemei, siguranţa nu a fost afectată

de V.M.     HotNews.ro


Aeroportul Henri Coanda, Otopeni
Foto: Hotnews
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) spune, în urma acuzaţiilor făcute de Asociaţa Pro Infrastructură cu privire la starea pistelor de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, că în ultimii ani s-a derulat un program de reparaţii curente la pista 08R, până în prezent înlocuindu-se aproape 80% din suprafaţa de rulare, transmite News.ro. De asemenea, spune compania, în urma incidentului de vinerea trecută s-a verificat suprafaţa pistei şi a fost eliminată problema, în timp ce traficul a fost redirecţionat către pista 08L, nefiind, astfel, afectat.
"La decolarea de pe pista 08R a cursei El-Al de vineri, 30 martie, operată cu o aeronavă Boeing 747-400, s-a produs o exfoliere a statului asfaltic de uzură, cu o grosime de 0,6 cm. Acest tip de aeronavă operează, conform certificatului de autorizare emis de AACR, cu măsuri speciale. Astfel, conform procedurii în vigoare, imediat după decolare a fost efectuat controlul special pe suprafaţa pistei şi, ca urmare, s-a intervenit pentru eliminarea neconformităţii în vederea desfăşurării în siguranţă a traficului aerian", transmite Aeroporturi Bucureşti.

Reprezentanţii companiei spun că în 10 minute traficul aerian a fost redirecţionat către pista 08L, nefiind afectat.

De asemenea, CNAB precizează că în ultimii ani s-a derulat permanent un program de reparaţii curente la pista 08R-26L, până în prezent fiind înlocuită suprafaţa de rulare în proprţie de 80%.

Asociaţa Pro Infrastructură a scris luni, pe pagina sa de Facebook, că una dintre pistele Aeroportului Internaţional Henri Coandă din Bucureşti, singura operaţională pe întreaga lungime, a fost cârpită în nenumărate rânduri cu straturi subţiri de asfalt şi a devenit periculoasă atât pentru călători, cât şi pentru aeronave. Reprezentanţii asociaţiei dau exemplu un caz de săptămâna trecută, când o bucată din pistă s-a dislocat complet în timpul decolării unei aeronave a companiei israeliene El Al, ceea ce a dus la blocarea traficului aerian timp de oră, având în vedere că cealaltă pistă a aeroportului era închisă complet pentru lucrări de întreţinere. Pro Infrastructură solicită Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti şi Ministerului Transporturilor să ia măsuri pentru reabilitarea şi operaţionalizarea pistelor Aeroportului Henri Coandă.

Citește și: Directorul TAROM: Gropile din pista Aeroportului Otopeni taie roțile avioanelor; le schimbăm într-un mod halucinant








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1933 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Ce simpatici sunt (Luni, 2 aprilie 2018, 20:34)

    mitg [utilizator]

    "siguranţa nu a fost afectată"

    Asa pun problema de parca s-a pierdut un ou Kinder pe pista, nu ca s-a rupt asfaltul in 14.
  • +11 (11 voturi)    
    S-a derulat ? (Luni, 2 aprilie 2018, 20:46)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    In ultimii ani s-a derulat un program CONSTANT de furt prin numirea a tot felul de mafioti la conducerea aeroporturilor din Ro. Ciuma rosie PSD+ALDE+UDMR si-au impartit ciolanul, posturi plătite gras pentru clientela si au numit INCOMPETENTI si POLITRUCI dupa chipul si asemanarea lor.
  • +10 (10 voturi)    
    Macar de am avea autostrazi,sa decoleze/aterizeze (Luni, 2 aprilie 2018, 21:01)

    Plagarus [utilizator]

    Pacat de prestigiul numelui lui H.Coanda,cu asemenea piste " administrate " de catre CNAB.
  • 0 (0 voturi)    
    Cat?!?! (Luni, 2 aprilie 2018, 21:23)

    Stef_and [utilizator]

    0,6 cm -asta e 6 mm? Cred ca e o eroare!
  • +2 (2 voturi)    
    Varza.... (Luni, 2 aprilie 2018, 22:04)

    Vian [utilizator]

    In comparatie cu alte aeroporturi( Hamburg, Duseldorf, Liverpool, Manchester) aeroportul Otopeni ca organizare este varza......exteriorul adica pistele arata ca dupa bombardament( peticite la greu), spatiile dintre piste sunt neingrijite, semnalizari lipsa , accesuri aiurea, sali de asteptare fara banchete , cu alte cuvinte nici-un fel de respect fata de client etc... Contributia lui la brandul de tara este foarte importanta!
  • +2 (2 voturi)    
    vai de capul lor ... (Marţi, 3 aprilie 2018, 3:19)

    FCX [utilizator]

    nu am mai zburat prin Bucuresti de vreo 2 ani de zile. Nu stiu daca s-a schimbat ceva intre timp, dar pot sa spun ca aveau cea mai nenorocita pista din cate am vazut si pot spune ca am decolat si aterizat de la vreo 30 de aeroporturi. Numai tantalaii de la Otopeni numesc chestia aia pista care in realitate era o carpeala de te zdruncina de mama naibii pana se oprea aeronava. Drept confirmare, se vede ca un B747 a ajuns sa exfolieze asfaltul :)))))). De tot rasul, bine ca nu trec avioane de la calibru mare pe la Bucuresti ca ori raman aia fara pista, ori sunt fortati sa faca una noua.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by