Pista 1 a Aeroportului Internaţional “Henri Coandă” Bucureşti va fi modernizată și Pista 2 va suferi intervenții pentru deveni operațională pe întreaga lungime (3500 m), anunță Ministerul Transporturilor care a cerut conducerii Companiei Naționale de Aeroporturi București (CNAB) un grafic clar al lucrărilor. Masurile anunțate vin după ce în ultima perioadă au aparut mai multe controverse privind starea pistelor și degradările suferite de calea de rulare.

Aeroportul Henri Coanda - OtopeniFoto: CNAB

„CNAB a programat pentru perioada următoare mai multe lucrări de reparații și întreținere. Acestea vor începe din 12 aprilie a.c. și presupun repararea dalelor de beton degradate de la platforma 1 și a căilor de rulare aferente; lucrări de întreținere a stratului de uzură la căile de rulare, inclusiv așternerea unui nou strat asfaltic; lucrări pentru operaționalizarea balizajului luminos CAT III A la pista 2.”, anunță MT într-un comunicat.

Intervențiile se vor face în etape, pentru ca operarea zborurilor pe Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” Bucureşti să fie cât mai puțin afectată.

„Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) a desfăşurat şi va desfăşura în continuare acţiuni specifice de supraveghere în conformitate cu prevederile Regulamentului European 139, pentru menținerea siguranţei zborului pe AIHCB. Specialiștii AACR evaluează în mod regulat pistele, căile de rulare și platformele aeroportului”, transmite MT.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti spune că în ultimii ani s-a derulat un program de reparaţii curente la pista 08R, până în prezent înlocuindu-se aproape 80% din suprafaţa de rulare.

Precizarea CNAB a venit după ce Asociația Pro Infrastructura (API) a atras atenția asupra unui incident în care o bucată din calea de rulare ar fi fost dislocată în timpul decolării unui Boeing 747-400 al companiei israeliene El Al, provocând închiderea de urgență a pistei.

ONG-ul sustine că pistele și suprafețele de mișcare de pe aeroportul din Otopeni sunt într-o stare execrabilă.