Autoritatea Aeronautică a cerut Aeroportului Otopeni să restricționeze traficul aerian cu avioane mari / Probleme cu starea pistelor și a căilor de rulare, semnalate constant în ultima perioadă

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 4 aprilie 2018, 12:15 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Avion Boeing 747
Foto: AeroNews.ro
Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) a realizat de curând o inspecție pe Aeroportul Henri Coandă și a trimis conducerii Companiei Naționale Aeroporturi București un document prin care solicită restricționarea traficului cu avioane de categorie superioară precum Airbus A330/340/350 sau Boeing 747/777/787. Solicitarea, datată din 2 aprilie, nu ar fi fost aplicată, scrie site-ul BoardingPass.ro care publică documentul trimis de AACR. Măsura vine după ce vinerea trecută a existat un incident, relatat de Asociația Pro Infrastructura, în care una dintre piste, și așa grav afectată de degradări și gropi, a fost închisă de urgență după ce un avion Boeing 747 a dislocat o bucată din calea de rulare la decolare.

BoardingPass.ro scrie că prin „documentul transmis în data de 2 aprilie, AACR solicită aeroportului să restricționeze traficul aerian după cum urmează:

– se restricționează operarea pe AIHCB (n.r. Aeroportul Internațional Henri Coandă) a aeronavelor cu literă de cod superioară (n.r. pe AIHCB sunt autorizate pentru operare aeronavele de categorie D*);

– se restricționează operațiunile desfășurate în condiții RVR (n.r. runway visual range) mai mic de 350m.”

Pentru a înțelege mai bine aceste restricții și categoriile de aeronave avem mai jos câteva exemple de avioane incluse în fiecare categorie:

    Categoria A: Piper PA-31/Cessna 404 Titan;
    Categoria B: Bombardier Regional Jet CRJ-200/De Havilland Canada DHC-6;
    Categoria C: Boeing 737 (-300 – 900), Airbus A320 (318 – 321), Embraer ERJ (170 – 195);
    Categoria D: Boeing 757, 767, Airbus A300, A310;
    Categoria E: Boeing 747 (SP, -100, -200, -300, -400), 777, 787, Airbus A330, A340, A350;
    Categoria F: Boeing 747-8, Airbus A380.

„După cum observăm, la două zile de la această informare, acest lucru nu s-a întâmplat, iar Turkish Airlines zboară în continuare cu Airbusuri A330 (avion categoria E) în fiecare dimineață și seară la București, iar mâine, 5 aprilie, operatorul israelian EL AL va ateriza din nou în jurul orei 12:30 cu un Boeing 747-400”, scrie BoardingPass.ro

Mari probleme cu pistele și căile de rulare. Ministerul Transporturilor anunță că vor începe lucrări de reparații la ambele piste


Ministerul Transporturilor a anunțat că ambele piste ale Aeroportului Henri Coandă vor intra în lucrări de reparații și modernizare. Măsurile anunțate vin după ce în ultima perioadă au aparut mai multe controverse privind starea pistelor și degradările suferite de calea de rulare.

Asociația Pro Infrastructura (API) a atras atenția asupra unui incident în care o bucată din calea de rulare ar fi fost dislocată în timpul decolării unui Boeing 747-400 al companiei israeliene El Al, provocând închiderea de urgență a pistei.

De curând, Werner Wollf, directorul TAROM, declara într-o conferință de presă că starea căiilor de rulare de pe Aeroportul Otopeni este sub orice critică. Potrivit acestuia gropile din pistă taie roțile avioanelor, iar compania e nevoită să le schimbe uneori chiar de cinci-șase ori mai des decât ar trebui.


Citeste mai multe despre   



















Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde 

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.

3150 vizualizari

  • +15 (17 voturi)    
    Fara avioane mari! (Miercuri, 4 aprilie 2018, 12:27)

    Martinezu [utilizator]

    Avioanele mici sunt mai bune!
    Sa pastram o pista pentru aviaone business, sa mai poata zbura Tiriac si eventualele delegatii de parlamentari.
    Asta cu avioane mari e un moft occidental imperialist.
    Daca mai ramane PSD un an doi se inchide si aeroport si vami si gari ca sosele oricum nu avem.
    • +8 (8 voturi)    
      In curand (Miercuri, 4 aprilie 2018, 12:52)

      omezu [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Nu vor avea voie sa aterizeze nici alea mici pentru simplu fapt ca vor intra in gropi cu totul. Cred sincer ca P$D-ul are in minte un program de exterminare al romanilor,
  • +9 (13 voturi)    
    tipic PSD (Miercuri, 4 aprilie 2018, 12:28)

    bogdan1477 [utilizator]

    O sa se mearga asha pina cind un avion va deraia sau se va prabusi, dupa care ne vom pune poalele-n cap ca ce ghinion am avut...
    • -6 (6 voturi)    
      :))) (Miercuri, 4 aprilie 2018, 13:35)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      se va prabusi sau va deraia avionul din cauza pistei? ce-ar fi sa inveti limba romana inainte de a posta, praleo?
      • +1 (1 vot)    
        derapat (Miercuri, 4 aprilie 2018, 15:48)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        OK, am ratat o litera. Derapat voiam sa zic. Cit despre prabusit, griblura aia care e antrenata de un avion la decolare sau aterizare poate intra in motor, deteriorindu-l. Asta ca sa intelegi cum e cu prabusitul si calitatea pistei.
  • +7 (7 voturi)    
    Cursa Bucuresti - Roma (Miercuri, 4 aprilie 2018, 12:53)

    liberte, egalite, mouie pesede [utilizator]

    Va fi asigurata zilnic cu un avion Cessna 172 RG. RG ca sa fie considerat "avion complex".
  • +6 (6 voturi)    
    Las-o bah ca merge asa, (Miercuri, 4 aprilie 2018, 13:01)

    Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator]

    pana moare cineva.

    Bine ca n-ati votat si a castigat PSD-ul, prostilor!
  • +6 (6 voturi)    
    Vai de mama noastra (Miercuri, 4 aprilie 2018, 13:34)

    Frankie [utilizator]

    Un aeroport avem si noi in Romania cat-de-cat.... incepe si el sa se duca naibii
  • -4 (4 voturi)    
    suspect de rapizi cei de la AACR (Miercuri, 4 aprilie 2018, 13:46)

    Mihai2580 [utilizator]

    Ce repede s-a miscat AACR!!
    Miercuri, 28.03 au efectuat inspectiat
    Joi, 29.03 au trimis raportul de inspectie pe 29.03.2018 in care au solicitat ca intr-un termen de 1 zi CNAB sa prezinte un plan de masuri
    Vineri, 30.03 au constantat ca nu au primit planul de masuri!!
    Luni, 02.04 au solicitat restrictionarea pistelor Masurile de mult trebuiau sa existe, AAIC pare ca a vrut doar sa se evidenteze...

    Si ce fel de Autoritate e asta, a carei autoritate e total ignorata? :))
    • +4 (4 voturi)    
      tot suspecta (Miercuri, 4 aprilie 2018, 14:08)

      omezu [utilizator] i-a raspuns lui Mihai2580

      O sa fie si acordarea contractului, evident fara licitatie, precum si facturile pentru lucrari care, la fel de evident, vor fi umflate precum "cresterea" economica Romaniei.
  • +6 (6 voturi)    
    jale tata... (Miercuri, 4 aprilie 2018, 13:56)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    dupa dezastrul autostrazilor sa ajungi in stadiul in care nici nici pistele nu mai suporta avioanele :)))))
    • +2 (2 voturi)    
      pai normal (Miercuri, 4 aprilie 2018, 15:49)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

      CInd peste tot administratia e populata exclusiv cu amante, nepoti sau alte neamuri de parlamentari e normal ca totul sa se darame.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version