Pod de pontoane pe DN2 în Buzău la Mărăcineni cât va fi reparat podul mare. Armata vrea ca CNAIR să achite costurile de realizare

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Pod de pontoane
Foto: USER UPLOADED
Compania de Drumuri vrea amenajarea unui pod militar de pontoane care să preia din traficul de pe DN2 de pe podul de la Mărăcineni care va intra într-un proces de reabilitare. Ministerul Apărării, însă condiţionează lucrările de semnarea unui contract cu CNAIR prin care aceasta să achite cheltuielile de amenajare de circa cinci milioane de lei. Podul metalic de la Mărăcineni ar urma să fie închis traficului timp de circa patru luni pentru reabilitare.

 Potrivit prefectului de Buzău, Carmen Ichim, Ministerul Apărării ar fi putut amenaja un pod de pontoane care să preia traficul după închiderea podului de la Mărăcineni dacă Buzăul ar fi fost sub stare de urgenţă, informează News.ro

Cum nu sunt întrunite condiţiile ce presupun starea de urgenţă, Ministerul Apărării poate reaaliza podul de pontoane numai în baza unui contract încheiat cu administratorul podului, respectiv Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

”Am avut o discuţie cu domnul secretar de stat Duşa în care am fost informaţi că domnul ministru a semnat ordinul prin care să fie montat acest pod de pontoane, doar dacă se va încheia un contract cu CNAIR. Până ieri (luni - n.r) nu a fost semnat acest contract. Când se va semna, podul va fi deblocat, adus aici şi montat. Am trimis cu Consiliul Judeţean o adresă către CNAIR în care i-am informat că trebuie să ia toate măsurile ca să se evite blocajele si ambuscadele pe DN 2 E 85 şi podul la Mărăcineni, le-am spus că se va crea un fenomen social nedorit, atât pentru locuitorii din oraşul Buzău, cât şi pentru ceilalţi participanţi la trafic. Că se va circula cu restricţii, am înţeles, dar nu permitem formarea acelor cozi imense în trafic”, a declarat, marţi, prefectul de Buzău, Carmen Ichim.

 Porivit unor surse din CNAIR, citate de News.ro, realizarea podului de pontoane în amonte de podul Mărăcineni ar costa circa 5 milioane de lei.

Dacă CNAIR se va înţelege cu MApN şi va semna contractul pentru podul de pontoane, obiectivul va fi amenajat în circa 3 zile, după care se va da startul lucrărilor la podul de la Mărăcineni, peste râul Buzău.

Podul metalic de la Mărăcineni va rămâne închis 130 de zile, timp în care se va lucra la structura metalică, dar şi la carosabil.

Podul de la Mărăcineni se află într-o avansată stare de degradare, iar autorităţile judeţene au semnalat problema încă din primăvara anului trecut, în timp ce reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – Secţia de Drumuri Naţionale Buzău au instituit restricţii de viteză de 10 kilometri la oră la traversarea podului.

Valoarea totală a lucrărilor de reabilitare a podului de la Mărăcineni este de 5 milioane de lei.

Podul metalic de la Mărăcineni a fost construit în 1932 de trupele germane. Întreţinut conform indicaţiilor constructorilor, obiectivul a fost menţinut în bună stare până în 2005, când a fost avariat de inundaţii. Atunci, obiectivul a fost înshis din luna mai până în octombrie.


Citeste mai multe despre   
















2570 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Ca la război (Marţi, 17 aprilie 2018, 12:46)

    Tescovin [utilizator]

    Zice d-na prefect de Buzău că CNAIR „...trebuie să ia toate măsurile ca să se evite blocajele si ambuscadele pe DN 2”

    Pardon, ce să evite ? Înțeleg din articol că podul mare a fost construit de trupele germane (Danke sehr !), dar între timp s-a terminat și războiul, și nu-mi dau seama cine ce ambuscade ar putea organiza acolo și împotriva cui.
    • +1 (1 vot)    
      De la politruci nu te poti astepta la altceva (Marţi, 17 aprilie 2018, 14:20)

      strelka [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Singura conditie ca cineva sa devina prefect este sa fie de folos Grupului Infractional Organizat din care face parte. Inteligenta reprezinta un obstacol in acest sens.
  • +2 (2 voturi)    
    Podul de piatra s-a daramat,... (Marţi, 17 aprilie 2018, 13:32)

    4clase [utilizator]

    Dar varianta construirii unui pod nou (suspendat), chiar si in perspectiva unei autostrazi Bucuresti - Moldova, nu este luata in calcul? Deschiderea Moldovei la progres este legata direct de o autostrada cel putin pana la Iasi, iar un pod nou peste Buzau este absolut necesar. Podul peste Buzau facut in 1932 si cel paralel facut de Ceausescu, s-au mai surpat odata in vremea lui Basescu. Sunt facute praf, iar in zilele de week-end si sarbatori legale se sta in blocaj la pod.Cat despre stimabili de Buzau in frunte cu prefecta si primarul, nu au nici macar viziunea de a scoate din saracie judetul si orasul Buzau... Ei asa vad rezolvarea: pod de pontoane... Asa conducatori, asa rezolvari. Sosea de centura ocolitoare la Buzau, asa ca la Caracal, ca la Brasov, ca la Ploiesti, nu? Sa mai vorbim si despre surparile de sosea de pe DN10, Buzau-Brasov? Fara variante de rezolvare anul acesta... Sau despre viaductele cu gauri de la Barajul Siriu? Unde esti ma Benone, sa canti una la gropile de la Siriu...
  • 0 (0 voturi)    
    Armata Sa Se Pregateasca pentru (Marţi, 17 aprilie 2018, 23:17)

    un domn [utilizator]

    Zidurile de la Kremlin
    Si apa ce va fi roshie la vale


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version