Primăria Capitalei explică de ce lucrările de la pasajul Ciurel și nodul rutier Virtuții au întârzieri: „Proiectul inițial a fost făcut prost”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Pasajul de la Ciurel
Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Lucrările la pasajul hobanat de la Ciurel și la nodul rutier Virtuții, parte din penetrația spre autostrada A1, sunt în întârziere după cum se vede și în imaginile aeriene publicate de Asociația Pro Infrastructura. Primăria Generală vine cu o serie de precizări și explică de ce au apărut întârzierile: „Concret, proiectul inițial a fost făcut prost, nefiind luate în calcul o serie de rețele edilitare care  trebuiau deviate pentru că lucrările să poată continua”, se arată în precizările transmise de PMB. Vezi în articol toate motivele invocate de administrația bucureșteană.

„Proiectul “Penetrație Splaiul Independenței-Ciurel-Autostrada București – Pitești” este un proiect demarat în urmă cu mai mulți ani, care atunci când a fost preluat de actuală administrație era complet blocat, la fel că alte proiecte vitale pentru Capitală,  două exemple relevante în acest sens fiind Pasajul de la Piață Sudului și spitalul Victor Gomoiu: plăți neefectuate, probleme cu consultantul, etc”, transmite PMB într-o luare de poziție față de comunicatul Asociației Pro Infrastructura ce acuză întârzierile și modificările din proiect.

PMB spune că la nivelul său s-a constituit un grup de lucru care a revizuit întregul proiect, plățile restante către constructor au fost efectuate și s-au prevăzut bani în buget pentru că lucrările să poată continuă.

„Pe lângă problemele de ordin financiar care au fost soluționate de urgență de actuală administrație, cauzele care au generat întârzieri în derularea lucrărilor au fost  de natură tehnică. Concret, proiectul inițial a fost făcut prost, nefiind luate în calcul o serie de rețele edilitare care trebuiau deviate pentru că lucrările să poată continuă. (nici rețelele RATB de pe amplasamentul lucrării nu au fost prinse în proiect, în acest moment reprezentanții regiei lucrând la devierea acestora)”, suține PMB.

Termenul de finalizare a obiectivului de investiții asumat inițial de către constructor a fost decalat  și din cauza  lucrărilor suplimentare care au vizat descărcări arheologice care au durat mai mult decât era previzionat, spune Primăria Generală.

PMB mai susține că a obținut avizul de la Ministerul Culturii privind descărcarea arheologică, iar constructorul a început lucrările la canalizarea pluvială și alimentare cu apă, dar și la noul traseu al conductelor de apă industrială Cet Grozăvești.  De asemenea, s-a semnat încredințarea către ENEL pentru relocarea și devierea rețelelor electrice din zonă.

Termenul estimat de constructor pentru finalizarea nodului rutier este noiembrie 2018, anunță PMB. Podul hobanat este realizat în proporție de aproximativ 85,5%, în timp ce întregul tronson Nod rutier "Virtuții" este realizat în procent de 58%.

„Având în vedere vechimea documentației în baza căreia a fost atribuită lucrarea și problemele identificate pe parcursul desfășurării lucrărilor, a fost analizată adoptarea unei noi soluții de realizare a tronsoanelor 2 și 3 ale acestui obiectiv, în concordanță și cu prevederile PMUD București- Ilfov.Astfel, în urmă grupului de lucru format la nivelul Primăriei Municipiului București cu reprezentanți ai proiectantului și reprezentanți ai Primăriei Sector 6, s-a stabilit un nou traseu în imediată vecinătate, minim invaziv în privința exproprierilor și implicit a costurilor acestora, iar acest proiect va fi integrat în PUZ-ul coordonator Sector 6”, susține Primăria Generală.

Citește și:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3659 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    eternul "greaua mostenire" (Luni, 23 aprilie 2018, 17:40)

    Stefan534324 [utilizator]

    aia dinainte au fost mai prosti, noi suntem mai destepti dar nu avem ce sa facem, si oricum constructorul e de vina ...
  • +2 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 23 aprilie 2018, 17:56)

    [anonim]

    • +1 (1 vot)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 23 aprilie 2018, 20:14)

      [anonim] i-a raspuns lui

  • +3 (3 voturi)    
    Povesti (Luni, 23 aprilie 2018, 18:01)

    pustiul [utilizator]

    Trec de 2 ori pe saptamana pe langa santierul asta. SE lucreaza in ritm mai lent de cand cu noua administratie de la primarie.

    Nici vorba de devieri de retele edilitare, stau cu gropile sapate de nu stiu cand. La retelele ratb nu se lucreaza absolut nimic, arata ca si cum o sa arunce podul peste liniile RATB de tramvai, desi inaltimea nu pare sa permita.

    Per total, proiectul pare gestionat pe genunchi si progreseaza cu viteza melcului. De la inceputul anului nu a avansat nici cu 10%, cel putin ce se vede cu ochiul liber. Anul trecut s-a lucrat ceva mai mult.
  • +2 (2 voturi)    
    mda, e terminat 85% (Luni, 23 aprilie 2018, 18:22)

    AliKimiku [utilizator]

    Dar a intreb ce se intampla cu continuarea ca doar nu o sa traversam pe el ca sa ajungem pe camp in spatele Chiajnei si dupa aia sa o luam pe stradute pana la nodul din Centura.
    • +1 (1 vot)    
      Dar restul de 15% (Marţi, 24 aprilie 2018, 9:26)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      Este mai mare
  • +1 (1 vot)    
    Trec zilnic pe langa santier de 1 an si jumatate (Marţi, 24 aprilie 2018, 9:15)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Nu se lucreaza apropae deloc, sunt doi , trei muncitori care se taraie. Este evident ca PMB nu plateste banii constructorului, se vede cu ochiul liber.
    Eterna vrajeala cu relocarea de utilitati. Ce utilitati sunt langa Ciurel si PMB nu stia ? E o zona aproape nepolpulata, nu sunt decat cateva case si cateva blocuri.
    Ce se intampla acolo e simplu, comunsitii din PMB nu dau banii. Plus incompetenta functionarilor care habar nu au ce e cu ei.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by