Lucrările la pasajul hobanat de la Ciurel și la nodul rutier Virtuții, parte din penetrația spre autostrada A1, sunt în întârziere după cum se vede și în imaginile aeriene publicate de Asociația Pro Infrastructura. Primăria Generală vine cu o serie de precizări și explică de ce au apărut întârzierile: „Concret, proiectul inițial a fost făcut prost, nefiind luate în calcul o serie de rețele edilitare care trebuiau deviate pentru că lucrările să poată continua”, se arată în precizările transmise de PMB. Vezi în articol toate motivele invocate de administrația bucureșteană.

Pasajul de la CiurelFoto: Asociatia Pro Infrastructura

„Proiectul “Penetrație Splaiul Independenței-Ciurel-Autostrada București – Pitești” este un proiect demarat în urmă cu mai mulți ani, care atunci când a fost preluat de actuală administrație era complet blocat, la fel că alte proiecte vitale pentru Capitală, două exemple relevante în acest sens fiind Pasajul de la Piață Sudului și spitalul Victor Gomoiu: plăți neefectuate, probleme cu consultantul, etc”, transmite PMB într-o luare de poziție față de comunicatul Asociației Pro Infrastructura ce acuză întârzierile și modificările din proiect.

PMB spune că la nivelul său s-a constituit un grup de lucru care a revizuit întregul proiect, plățile restante către constructor au fost efectuate și s-au prevăzut bani în buget pentru că lucrările să poată continuă.

„Pe lângă problemele de ordin financiar care au fost soluționate de urgență de actuală administrație, cauzele care au generat întârzieri în derularea lucrărilor au fost de natură tehnică. Concret, proiectul inițial a fost făcut prost, nefiind luate în calcul o serie de rețele edilitare care trebuiau deviate pentru că lucrările să poată continuă. (nici rețelele RATB de pe amplasamentul lucrării nu au fost prinse în proiect, în acest moment reprezentanții regiei lucrând la devierea acestora)”, suține PMB.

Termenul de finalizare a obiectivului de investiții asumat inițial de către constructor a fost decalat și din cauza lucrărilor suplimentare care au vizat descărcări arheologice care au durat mai mult decât era previzionat, spune Primăria Generală.

PMB mai susține că a obținut avizul de la Ministerul Culturii privind descărcarea arheologică, iar constructorul a început lucrările la canalizarea pluvială și alimentare cu apă, dar și la noul traseu al conductelor de apă industrială Cet Grozăvești. De asemenea, s-a semnat încredințarea către ENEL pentru relocarea și devierea rețelelor electrice din zonă.

Termenul estimat de constructor pentru finalizarea nodului rutier este noiembrie 2018, anunță PMB. Podul hobanat este realizat în proporție de aproximativ 85,5%, în timp ce întregul tronson Nod rutier "Virtuții" este realizat în procent de 58%.

„Având în vedere vechimea documentației în baza căreia a fost atribuită lucrarea și problemele identificate pe parcursul desfășurării lucrărilor, a fost analizată adoptarea unei noi soluții de realizare a tronsoanelor 2 și 3 ale acestui obiectiv, în concordanță și cu prevederile PMUD București- Ilfov.Astfel, în urmă grupului de lucru format la nivelul Primăriei Municipiului București cu reprezentanți ai proiectantului și reprezentanți ai Primăriei Sector 6, s-a stabilit un nou traseu în imediată vecinătate, minim invaziv în privința exproprierilor și implicit a costurilor acestora, iar acest proiect va fi integrat în PUZ-ul coordonator Sector 6”, susține Primăria Generală.

Citește și: