Metrorex anunță că Asocierea TIAB – Grupul VINCI LOGIC IT CONSULT SRL a propus implementarea unui “sistem de protecție a călătorilor din stațiile de metrou prin instalarea de platforme cu uși culisante la peron”, în stația de metrou Victoriei 1, ca urmare a unei știri publicate de profit.ro. Metrorex precizează, însă, că momentan sunt doar discuții pe marginea ofertei primite și că „implementarea unui proiect-pilot se realizează doar în baza reglementărilor legale, prin procedura de lictație”. Altfel, Metrorex informează că până în prezent „nu s-a demonstrat îndeplinirea condițiilor necesare care să stea la baza unei decizii de implementare” a unui sistem cu uși culisante - antisuicid cum se mai numesc ele - în toate stațiile de metrou din Capitală.

Metroul din BucurestiFoto: HotNews.ro / Victor Cozmei

„Pentru sporirea siguranței cetățenilor la metrou, Asocierea TIAB – Grupul VINCI LOGIC IT CONSULT SRL a propus Metrorex implementarea unui “sistem de protecție a călătorilor din stațiile de metrou prin instalarea de platforme cu uși culisante la peron”, în stația de metrou Victoriei 1”, transmite Metrorex.

Profit.ro a scris miercuri că Metrorex discută cu grupul francez Vinci pentru montarea pe peronul stației Piața Victoriei 1 a unor uși culisante, care să crească siguranța călătorilor după crima din decembrie, când o tânără a fost împinsă în fața trenului

„Ca orice propunere primită, în acest sens, se poartă discuții pentru stabilirea căilor de urmat pentru propunerea tehnică, clarificarea aspectelor tehnice și a celor legale pentru implementare unui astfel de proiect pilot”, mai transmite Metrorex care precizează că implementarea unui proiect- pilot se realizează doar în baza reglementărilor legale, prin procedura de lictație.

„În ceea ce privește proiectul de investiții din toate stațiile de metrou, menționăm că până la acest moment, nu s-a demonstrat îndeplinirea condițiilor necesare care să stea la baza unei decizii de implementare care să arate:

- baza legală pentru constituirea unui obiectiv de investiții;

- oportunitatea, necesitatea și mai ales capacitatea de a implementa acest proiect;

- parametrii tehnico-economici necesar a fi realizați, efortul financiar estimat, orizontul de timp estimat pentru realizare, eforturi suplimentare necesare pentru exploatare, aspect privind eficiența, costurile generate de introducerea și exploatarea acestor echipamente, estimarea valorică a beneficiului;

- metode de recuperare a investiției (având în vedere că toate costurile generate de proiect nu sunt direct productive și conduc implicit la creșterea costului specific per călător transportat);

- gestionarea situațiilor de urgență în condițiile utilizării porților de siguranță, reautorizarea pentru PSI și situații de urgență a tuturor stațiilor pentru noua configurare;

- gestionarea aspectelor care intră în incidență cu sistemul de siguranță a traficului, cunoscând faptul că acesta este la nivel SIL4, ceea ce ar presupune că este necesar ca sistemul de siguranță al peroanelor să fie proiectat la nivel similar cu sistemul de siguranță al traficului instalat pe tren;

- implicațiile datorate înființării suplimentar de formații de lucru specilizate, recrutarea de personal specializat pentru întreținere și asigurarea finanțării pentru mentenanță”

Metrorex mai spune că în momentul de față nu există o sursă de finanțare certă pentru impleemntarea unui sistem de uși anti-suicid în stațiile de metrou din Capitală.