Directorul General al CFR SA, Ion Gavrilă, le-a dat termen constructorilor luna iunie pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a podului CF de la Mogoşoaia şi de racordare a liniei 700 Bucureşti - Mogoşoaia - Urziceni la acest pod, anunță compania. Din cauza că lucrările la pod nu s-au terminat, trenurile circulă pe o rută deviată și drumul către Urziceni este cu 7 km mai lung. Între București și Urziceni trenurile fac o oră și 40 de minute pe 78 km.

Lucrari la MogosoaiaFoto: CFR Infrastructura

Din cauză că podul nu a fost terminat, drumul cu trenul spre Aeroport este mai lung, fiind 30 de km, în loc de 23 km până la halta P O Aeroport, de unde se ia apoi microbuzul. Podul ar fi fost util și pentru o eventuală legătură directă cu trenul între Gara de Nord și Aeroport, însă o decizie se va lua spre final de an.

Cele două lucrări, conform CFR

Racordare liniei Bucuresti Nord - Urziceni la Pod km 1+510 (jud. Ilfov)

  •  Lucrări de racordare a liniei 700 Bucuresti Nord - Urziceni - Galati la podul CF de la Mogosoaia, km 1+150, în zona de supratraversare a DN1A
  •  Constructor - SC WIEBE ROMANIA SRL
  • Stadiul de executie: 50%

Pod km 1+510, Mogoşoaia (jud. Ilfov)

  • Lucrările de modernizare a podului CF de la Mogoşoaia, km 1+510 - demolarea și înlocuirea podului vechi cu un pod oblic, cu o singură deschidere, infrastructură din beton și tabliere metalice.
  • Constructor - IMPLENIA BAUGESELLSCHAFT m.b.H. şi S.C. METABET CF SA
  • Stadiul de executie: 90%

O dată cu finalizarea lucrărilor, circulaţia trenurilor care pleacă din Capitală spre Galaţi se va desfăşura pe ruta directă Bucureşti Nord - Mogoşoaia - Urziceni, în prezent traficul feroviar fiind deviat pe ruta Bucureşti Nord - Pajura - Chitila - Buciumeni - Mogoşoaia - Urziceni.