​HARTĂ INTERACTIVĂ Puținele zone unde trenurile românești ating peste 100 km/h și câteva momente excepționale când au depășit 200 km/h

de Vlad Barza,Victor Cozmei     HotNews.ro


Locomotiva a CFR
Foto: Hotnews
​Trenurile românești au o viteză medie comercială de aproximativ 45 km/h, iar porțiunile unde acestea trec de 100 km/h sunt rare. Între București și Constanța trenurile ating 160 km/h, între Câmpina și București se apropie de 140 km/h, iar câteva trenuri de test au rulat, extrem de rar, cu peste 200 km/h, în Prahova. În articol puteți citi despre cele mai rapide porțiuni de pe fiecare magistrală și despre vitezele mai mici de pe liniile secundare. Mai jos puteți vedea o hartă interactivă cu cele mai rapide porțiuni feroviare din țară.

Datele furnizate de CFR pentru HotNews.ro arată că în 2018, viteza medie comercială a trenurilor este de 55,7 km/h pentru trenurile InterRegio și de 39,2 km/h pentru cele Regio. În aceste condiții nu este de mirare că trenul cu traseul cel mai lung, Iași-Timișoara via Vatra Dornei - Cluj- Alba Iulia, face 18 ore pe 849 km.



Se știe bine că nu sunt deloc grozave condițiile de călătorie. iar lipsa vagoanelor s-a făcut simțită și în recent încheiata vacanță de 1 Mai, fiind nevoie uneori să-ți iei bilet cu două săptămâni îniante ca să prinzi loc. Dacă măcar viteza ar fi fost un capitol la care căile ferate ar fi stat ceva mai bine, alte dezavantaje ar fi părut mai neimporante.

Zonele de excepție unde trenurile ating 140-160 km/h

Sunt însă și porțiuni super-rapide, cea mai lungă fiind magistrala M800, București - Constanța, reabilitată cu investiții de 900 milioane euro. Pe cei 225 km cele mai rapide trenuri fac două ore, cu o viteză medie de 112 km/h, fără oprire. Aceste trenuri ajung în 48 de minute la Ciulnița, cu o viteză medie de 136 km/h. Apoi, până la Fetești viteza medie este de 123 km/h. O porțiune ceva mai lentă esteîntre Fetești și Medgidia (101 km/h), iar până la Constanța media este de 91 km/h pe cei sub 40 km.


 
Doar două trenuri pe zi fac două ore, în timp ce trenurile care au trei opriri pe traseu fac. în cel mai bun caz, între două ore și 15 minute și două ore 20 de minute. De precizat că o parte consistentă dintre vagoanele CFR nu pot rula cu mai mult de 140 km/h, aspect ce limitează numărul trenurilor foarte rapide. Pe întreaga linie 800 media este trasă în jos de tronsonul Constanța - Mangalia unde cei 43 km sunt parcurși de unele trenuri în peste 80 de minute și de cele mai rapide în 68 de minute.


 
O zonă foarte rapidă se găsește pe M300 București- Oradea, fiind vorba de cei 92 km dintre București și Câmpina. Cele mai rapide trenuri fac 36 de minute pe cei 60 km dintre București și Ploiești Vest, existând cazuri în care trenurile au făcut și 32 de minute, ceea ce înseamnă o medie de peste 100 km/h, cu zone în care viteza maximă ajunge la 140 km/h. Porțiunea cea mai rapidă este între Buftea și Crivina, unde cel mai rapid tren (IR 346) poate rula constant cu 130 km/h. parcurgând 22 de km în 10 minute.



Doar trei dintre trenurile care trec prin Câmpina nu opresc, parcursul acestora durând 20 de minute pentru cei 32 km din Ploiești (medie de 96 km/h). Mai departe, spre Brașov, viteza medie scade, cele mai rapide trenuri având 75 km/h pe cei 29 km dintre Sinaia și Câmpina.


Vagon ce poate rula cu 200 km/h

Per total însă, magistrala M300 este lungă pentru cei care au drum de la București la Oradea, călătoria de 649 km având o durată de 13 ore, din cauza lucrărilor dintre Cluj și Oradea, a șantierului dintre Teiuș și Sighișoara și a restricțiilor către Brașov. Cei 228 km dintre Brașov și Teiuș se fac în peste cinci ore și ”anulează” ca timp traseul foarte rapid dintre București și Câmpina. În 1989 trenurile rapide făceau trei ore și 10 minute între Brașov și Teiuș. La fel de adevărat este că între București și Constanța cele mai rapide trenuri făceau cu 35 de minute mai mult decât acum.

Cele mai rapide porțiuni din Moldova

Magistrala 500 București - Suceava permite viteze de până la 140 km/h până la Ploiești Sud și de 120 km/h între Adujd și Suceava. M500 este a doua cea mai rapidă magistrală, unele trenuri făcând șase ore și 11 minute între București și Suceava, cu o viteză medie de 72 km/h. Porțiuni rapide sunt între Adjud și Bacău (medie 95 km/h) și Verești -  Dolhasca (medie 90 km/h).


 
Media pe M500 putea fi și mai bună, însă pe secțiunea Ploiești Sud - Buzău cei 69 km sunt parcurși în cel mai bun caz în 66 de minute, în timp ce în 1989 drumul dura 44 de minute. Restricțiile de viteză s-au înmulțit de atunci.

Pe M600 Tecuci - Iași cea mai rapidă porțiune este între Bârlad și Tecuci, unde trenurile pot atinge pentru scurt timp 120 km/h. Per total, între Tecuci și Iași cei cel mai rapid tren face două ore și 28 minute (media 69 km/h).

Pe M700 București - Galați trenurile pot atinge 100 km/h între Mogoșoaia și Urziceni și între Făurei și Barboși. Între Făurei și Barboși media este de 67 km/h, iar între București și Urziceni este de sub 70 km/h. Din 2016 nu mai circulă trenuri între Buzău și Făurei, astfel că legătura București - Galați nu se mai face prin M700 Urziceni - Făurei, ci prin Ploiești - Buzău - Făurei. Varianta este cu 25 km mai lungă, iar cel mai rapid tren București - Galați face acum patru ore și opt minute pe 259 km.

Liniile 200, 400 și 900 - Despre Coridorul IV și despre drumurile către Maramureș, Oltenia și Banat

Pe M200 Brașov - Curtici, cea mai rapidă porțiune este între Ghioroc și Curtici, la granița cu Ungaria, unde trenurile pot atinge 160 km/h. În prezent, pe M200 pe cele mai multe porțiuni media este de 50 km/h, din cauza lucrărilor la reabilitarea Coridorului IV feroviar, între Coșlariu și granița ungară. Recent CFR a testat, la o viteză de 160 km/h, sistemul de gestiune a traficului ERTMS, între Arad și Curtici.

În răspunsul CFR remis HotNews.ro este trecută la capitolul porțiuni cu 160 km/h pe linia 200 și zona de 31 km dintre Alba Iulia și Aurel Vlaicu. În prezent în acea zonă viteza medie este de sub 45 kmh, fiind inclusă în marele șantier al Coridorului IV. Trenurile fac între 43 și 54 de minute.

Pe M400 Brașov - Baia Mare trenurile pot atinge 100 km/h îmtre Tușnad Sat și Lazărea (lângă Gheorgheni). Între Miercurea Ciuc și Băile Tușnad viteza medie este de 75 km/h. Per total, între Baia Mare și Brașov trenul face 9 ore și jumătate, media orară fiind 47 km/h.



Pe linia 900 București-Timișoara viteza maximă de circulație este 120 km/h între Videle și Strehaia și între Caransebeș și Cărăvan. Pe cei 533 km ai M900 niciun tren nu face mai puțin de nouă ore, viteza medie fiind de 60 km/h. Una dintre cele mai rapide porțiuni este între Craiova și Filiași, cu o medie de 86 km/h pe 36 km.

Pe linia 900, București - Craiova era un traseu mult mai rapid în 1989 când cei 209 km erau străbătuți în două ore și jumătate, în timp ce acum nu mai sunt trenuri care fac sub trei ore.

Pe liniile secundare viezele medii sunt de 35-40 km/h, fiindcă opririle sunt la 4-5 km și rar trenurile au timp să treacă de 75 km/h, existând linii pe care, din cauza infrastructurii, limita maximă de viteză este 30-40 km/h. Pe aceste linii secundare circula aproape doar trenuri Regio și în câteva cazuri companii feroviare private au făcut investiții, crescând viteza medie de circulație.  

Viteze SF pentru România

Între Câmpina și Ploiești s-au întâmplat de câteva ori lucruri incredibile, și anume trenuri de test au depășit pragul de 200 km/h. Între stațiile Buda și Florești-Prahova a fost depășit acest prag în anii 70, în 1984, în 1997, dar și în 2003 (acest ultim an fiind menționat și de CFR în răspunsul remis căre HotNews.ro. Pe forumurile feroviare am găsit și viteza maximă de 223 km/h în 1989, dar nu am putut confirma informația. Aici puteți vedea un reportaj TVR despre recordul de vitezî din 1997.


Teste în poligonul de la Făurei

Locul unde s-a depășit mai des pragul de 200 km/h este unul cu circuit închis: Centrul de Testări Feroviare Făurei unde există posibilitatea de a efectua încercări dinamice ale vehiculelor feroviare cu viteza maximă de 200 km/h pe un inel mare de teste cu lungimea de 13,7 km cu șase podețe și patru treceri la nivel.

Un reportaj ProTV despre un record de viteză



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















18804 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    Dacă ar fi fost măcar unul la CFR (Luni, 7 mai 2018, 10:45)

    nick24 [utilizator]

    care să fi avut puțină bunăvoință și pricepere, ar fi reparat în fiecare an câte ceva din restricțiile, de exemplu pe Ploiești-Adjud și acum am fi putut circula București--Suceava, cu viteze suprioare autobuzelor și microbuzelor, care iau toți călătorii. La fel pe București-Timișoara.

    Ceea ce e FOARTE CIUDAT, pe liniile reabilitate Fetești-Constanța și București-Câmpina se circulă sub 160Km/h!!! Oare de ce? Cine a aprobat o reabilitare cu o viteză mai mică decât înainte de 1989?
    • +2 (4 voturi)    
      e limpede (Luni, 7 mai 2018, 16:18)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      ca lucrarile de reabilitare se realizeaza foarte greu, iar starea infrastructurii e critica.
      Cu toate astea e bine sa fim obiectivi si sa prezentam corect informatiile pe care le avem.
      In regim comercial cu 160kmh nu s-a circulat in Romania inainte de '89. S-a circulat cu 120kmh si pe cateva sectoare cu 140kmh. N-a aprobat nimeni vreo reabilitare la viteze inferioare celor constructive. Vitezele de 160kmh pentru calatori si 120kmh sunt stabilite de UE si sunt aceleasi in toata uniunea pentru calea ferata conventionala.

      Bucuresti-Fetesti-Constanta se poate parcurge azi la 160kmh pe 2/3 din cei 225km.
      Fetesti-Constanta se circula cu 160kmh intre Medgidia si Mircea Voda, respectiv intre Dunarea si Ovidiu.

      Bucuresti-Campina se parcurge cu 140kmh. De ce nu 160kmh ? Din motive de trafic, mentenanta, lipsa material rulant.
      • 0 (2 voturi)    
        Repet (Luni, 7 mai 2018, 17:19)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        De ce nu s-a reparat în fiecare an, de primăvara până toamna Dar ÎN MOD CONTINUU, cu o echipă de 10(zece) muncitori, cu ceva utilaje, pe rând toate restricțiile pornind de la Ploiești spre Adjud? E vorba de mai multe poduri, de fapt podețe de 4-6 metri și niște ace pe la Valea Călugărească, unde se circulă încet de când a fost accidentul cu fata.
        Știm că reabilitările durează mult, mai mult decât oriunde în lumea asta, oare cei de la CFR nu știu? Și nu își dau seamă că trebuie să repare și să mențină liniile și nu să aștepte reabilitările?
        "Aprobat" între ghilmele - ar fi trebuit să circule cu 160 dar nu se circulă? Oare de ce? Cică trafic intens? Lipsă material rulant? Glumiți? Softrans/Hiperion face dacă vrea 30 minute până la Ploiești, dar N-ARE VOIE! Are restricție de viteză pe porțiunea "reabilitată". Pe cine vreți să prostiți? Pe cine apărați? Prostia și corupția?
    • +2 (2 voturi)    
      Pai daca studentii tot merg gratis pt psd-ciuma (Marţi, 8 mai 2018, 10:12)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Atata timp cand psd-ciuma rosie arunca cu pomeni electorale si studentii merg gratis la Mamaia, Vama Veche, Predeal sau unde mai vor, cum sa fie bani de ceva? Ia sa plateasca toti ca in Germania, Franta, Danemarca, Islanda!
  • +9 (11 voturi)    
    RUSINEEE (Luni, 7 mai 2018, 10:58)

    NeaMitica [utilizator]

    Cu ce ne laudam ???? Viteze de peste 200 km/h au fost atinse acum 115 ani in europa civilizata. ACUM O SUTA CINSPREZECE ANI ! Mai exact in data de 6 octombrie 1903, Germania, intre Marienfelde si Zossen, 213 km/h cu locomotiva electrica Siemens.

    IN ALTA ORDINE DE IDEI :

    In anii 1960 in Franta linia Paris Toulouse a fost prima linie unde se circula cu peste 200 kM/h. In 1967 in Italia intre Roma si Napoli se mergea cu 180 km/h iar in 1977 linia intre Roma si Florenta a fost exploatata intai la 220km/h ulterior la 250 km/h.

    Acum 50-60 de ani OAMENI BUNI !!

    Tot ce este legat de domeniul feroviar este o gluma fata de tarile civilizate.
    • +3 (5 voturi)    
      Sigur (Luni, 7 mai 2018, 11:47)

      LiliputMistery [utilizator] i-a raspuns lui NeaMitica

      "Tot ce este legat de domeniul feroviar este o gluma fata de tarile civilizate". Da, pentru ca in domeniul autostrazilor, in Romania e inovatia. Sibiu-Orastie e state-of-the-art, nici daca incerci putin nu are cum sa-ti iasa in halul in care e. Si in general la celelalte capitole, e clar ca Romania da tonul.
  • +4 (6 voturi)    
    RUSINEEEE 2 (Luni, 7 mai 2018, 11:23)

    Miks99 [utilizator]

    De ce pana la Ploiesti fac 50 min pe linie modernizata, iar acum 20 de ani doar 45?
    De ce pana la Galati calatoria dureaza 4h si 30 min iar cu microbuzul 4h?

    Se cer explicatii publice de catre mare conducator iubit PSD-ist ca nu a mers sa platesti taxa de pod la Fetesti o zi !? Dar de ce nu intreaba "pe supusii sai" sa ii explice de ce trenurile arata jalnic, merg jalnic, nu avem autostrazi? DNA, dormi?
    • +2 (2 voturi)    
      real (Luni, 7 mai 2018, 16:21)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Miks99

      se fac 37-40 de minute pana in Vest cu trenuri IR.
  • +7 (7 voturi)    
    Modelul dezvoltarii hipercentralizate (Luni, 7 mai 2018, 12:02)

    andipetre [utilizator]

    Nimic nou sau surprinzator. E modelul de "dezvoltare" hipercentralizata pastrat in Romania de la comunisti. Tot ce e pe langa Bucuresti are o sansa de dezvoltare, pentru ca vajnicii nostri conducatori nu pot rationa dincolo de satul in care locuiesc si destinatiile lor turistice (expresie a primitivismului si provincialismului care ii caracterizeaza). In rest, tara se descurca cum poate, iar cei care mai reusesc cate ceva o fac luptandu-se cu piedicile puse de la Centru, nu ajutati de acesta.
    • +4 (4 voturi)    
      daca tie (Luni, 7 mai 2018, 16:22)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      zonele limitrofe Bucurestiului ti se par "dezvoltate" sau cu sanse la dezvoltare, te invit sa le mai vizitezi o data
  • +1 (7 voturi)    
    Lasati-ne! (Luni, 7 mai 2018, 12:04)

    pallst [utilizator]

    Se stie ce era inainte de 1989, gata, au trecut 30 de ani; dar raportarile de viteze de peste 200 km/h erau probabil doar praf in ochi pentru Sefu", ce confirmari vreti sa existe si cu ce ne incalzeste.
    Nu stim cine dintre calatori maI permite ca groparii iresponsabili ai cailor ferate sa vina insolenti, cu tupeu si sa vorbeasca de tronsoane cu viteze de 140 km/h ca fiind "super-rapide"; si sa arate ce scofala se face de la Bucuresti la Campina pe o linie care merge de fapt pana la Oradea - in jumatate de zi. Chiar nu le e rusine? Macar sa taca. Ca bani mananca destui in continuare, fara gluma ...
  • +2 (2 voturi)    
    Problema (Luni, 7 mai 2018, 14:00)

    Protoss [utilizator]

    Pana la urma asta este, prea multi au supt din CFR atatea contracte capusa de la stat, insa marea problema in momentul de fata e ca Romania nu are nici drumuri, autostrazi, Romania nu are alternativa...
  • +3 (3 voturi)    
    ce vb? (Luni, 7 mai 2018, 14:05)

    vodatepes [utilizator]

    Nu suntem in stare sa facem 2.7 km de sina ca sa legam Aeroportul Otopeni de Gara de Nord si mai vb de 150 km/h. Am facut din 89 incoace tot ce se poate sa trecem transportul de pe calea ferata pe rutier in timp ce in vest se trece de pe rutier pe calea ferata. De ce oare a avut loc acest fenomen? Pai sa nu aiba clienti OMV-ul si Petromul. Cu fiecare litru de benzina si motorina se asigura bugetul firmelor petroliere cat si a bugetului de stat. Ganditi-va ca toata aglomeratia de pe drumurile tari duce la scaderea vitezei de deplasare a autoturismelor si la cresterea consumlui de carburant. Uitati-va cite taxe sunt incluse in pretul litrului de combustible care alimenteaza bugetul de stat. Daca transportul s-ar face pe calea ferata ar scade si pretul transportului si in plus pe marele magistrale se circula elecrificat fara motorina. In ritmul in care construim autostrazi cred ca vom termina iar UE ne vor obliga sa folosim calea ferata pentru a proteja mediu in loc de autostrazi. Cat poate transporta un camion in comparatie cu trenul? Cite camioane cu masini dacia ar intra intr-un tren ? Exista sistemul ROLA care asigura transportul camioanelor pe vagoane plartforma si soferi au un vagon de dormit. Cand ajung la destinatie camioanele sunt descarcate iar soferi sunt odihniti. Dar acest sistem exista dar nu este sustinut. Facem autostrazi pe care cand le vom termina poate masinile cu motoare cu motorina nu vor mai putea circula sau poat vor fii interzise la nivelul UE. Iar Nicu Ceusescu rade de noi din cer spund in continuare" nu puteti voi sa dati cu var cat a reusit tatal meu sa contruiasca" E amara replica pentru noi dar ar dreptate. nu suntem in stare sa mentinem in functiune nici macar ce am primit.
    • +3 (5 voturi)    
      adevarul incomod (Luni, 7 mai 2018, 16:26)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      referitor la calea ferata e ca in 1989, 80% din linii erau restante la RK. Prietenul votantilor PSD, geniul din Carpati a lasat de fapt CFR-ul in sapa de lemn. De-atunci n-au fost bani, si putinul care a fost, s-a furat si ala, de-aia am ramas unde-am ramas cu transportul feroviar.
  • +1 (1 vot)    
    Pentru redactie: (Luni, 7 mai 2018, 15:50)

    LiviuX [utilizator]

    Nu credeti ca daca publicati o harta ar trebui si o LEGENDA sa stim ce inseamna cele aratate acolo? Trebuie sa ghicim?
  • 0 (2 voturi)    
    testare ERTMS (Marţi, 8 mai 2018, 7:49)

    feroviarul123 [utilizator]

    "CFR a testat, la o viteză de 160 km/h, sistemul de gestiune a traficului ERTMS, între Arad și Curtici." In primul rand ca sistemul ERTMS nu este un sistem de gestiune a traficului ci este un sistem de protecție a trenului , adică dacă semnalul este pe rosu sistemul te frânează. Sistemul ERTMS înlocuiește INDUSI care te frâna după ce depășeai semnalul. ERTMS-ul te frânează înainte sa depășești semnalul. In al doilea rand faptul ca proaspătul director general al CFR s-a dat cu o locomotiva nu înseamna ca s-au făcut teste. In realitate testele se fac de 2 ani de zile și se vor mai face încă doi ani de zile. Dar da bine pe sticla sa apari ca marele reparator al problemelor CFR-ului. A venit nenea Gavrila și gata s-a pus în funcție. In realitate vor trece ani buni pana va circula un tren cu ERTMS."Dar multi vad putini "cunoaște"".
    • 0 (0 voturi)    
      Faci confuzie între ERTMS și ETCS (Miercuri, 9 mai 2018, 11:46)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      ETCS e cel care înlocuiește INDUSI. ERTMS mai include și alte componente de gestiune a traficului feroviar iar ETCS este doar una dintre aceste componente. De exemplu, ETML este tot parte din ERTMS, dar nu are nimic de-a face cu frânarea trenului. La fel, GSM-R este tot parte din ERTMS, dar nu el frânează trenul.
      • 0 (0 voturi)    
        Google expert (Joi, 10 mai 2018, 14:06)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Wow, m-ai spart cu cunostiintele tale de semnalizare feroviara. Si ia zi ce sistem ETML a fost instala in Romania? ca eu nu am văzut asa ceva.
        • 0 (0 voturi)    
          Instalat sau neinstalat, ETML e parte din ERTMS. (Vineri, 11 mai 2018, 1:06)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

          Repetă după mine: ”ETCS e cel care înlocuiește INDUSI”. Ai ceva de contestat la capitolul ăsta? Da sau nu? Ce n-ai văzut tu nu reprezintă un argument pentru nimic .

          Instalate sau neinstalate în România, ETML și ETCS sunt tocmai componentele care fac ca ERTMS să-și merite denumirea de sistem de gestiune a traficului feroviar. Articolul e corect documentat, ba chiar reprezintă o surpriză plăcută pentru presa de limbă română.
          • 0 (0 voturi)    
            Diferenta dintre mancare si mancarime (Vineri, 11 mai 2018, 16:50)

            feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            My friend lasă google-ul și vezi-ți de treaba ta. sa o luam metodic:
            1. ETML nu exista în realitate instalat pe nicăieri. Toate sistemele de management al traficului sunt proprietare Siemens, Thales , Alstom etc. și CFR a instalat un sistem de management dar care este proprietar Alstom. Deci nu poți sa-l cuplezi la alt sistem Thales de exemplu și o sa coste interfațarea proiectelor pe coridor o cârcă de bani.
            2. La Arad s-a instalat ca sa fim preciși ETCS nivel 2. care are nevoie de GSM-R ca sa funcționeze. de ce , te las sa googlezi pana iți sar capacele. Din acest motiv afirmația mea este corecta. ERTMS-ul instalat la Arad înlocuiește Indusi. pentru ca funcționează ETCS împreună CU GSM-R si atat. ETCS-ul nivel 2 fără GSM-R este la fel de util ca un tramvai fără sine.
            3. In realitate articolul a fost plătit de Alstom ca să-și facă reclama. Din păcate a fost editat de un specialist ca tine care a tradus ERTMS si a crezut ca e ceea ce scrie pe coperta. In realitate nu este. Din acelasi ciclu iti recomand http://www.economica.net/prea-sf-primul-tren-alstom-construit-pentru-romania-poate-circula-cu-160-kmora-doar-pe-2prc-din-reteaua-de-cale-ferata_126773.html. Ca sa vezi reclama la ea acasa.
            4. Sunt curios ce ți-a trecut prin cap când ai scris ca deși nu este instalat ETML-ul in Romani el de fapt face funcția asta? Ești adeptul creșterii negative? Ai făcut Ștefan Gheorghiu? Tu cumperi chestii doar pentru ce scrie pe reclama nu le și încerci? sunt curios când cumperi ceva în cutie îl încerci la casa sau aștepți sa ajungi acasă ca sa vezi dacă ce ai cumpărat funcționează? Sau cand comanzi rata pe varza te multumesti doar cu varza?
            • 0 (0 voturi)    
              Ecuație simplă: ERTMS = ETCS + GSM-R + ETML (Vineri, 11 mai 2018, 20:01)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

              Nu contează care componentă din ERTMS e instalată și care nu e. Nu contează Ștefan Gheorghiu și nu contează rața pe varză. Nu te-am întrebat ce studii ai și nici unde lucrezi. Dacă articolul e într-adevăr plătit de Alstom, tu meriți aprecieri pentru că ai dezvăluit asta, iar celor de la Hotnews ar trebui să le fie rușine.

              Meriți de asemenea aprecieri pentru că ți-ai recunoscut greșeala, te-ai informat și ai scris cu mânuța proprie că la Arad a fost instalat ETCS level 2, însă ar trebui să-ți fie rușine când postezi la același articol sub mai multe nick-name-uri. Indiferent ce studii ai și indiferent unde lucrezi, asta ține de stima de sine. Sau de lipsa ei, mai corect spus.
              • 0 (0 voturi)    
                Ce conteaza in viata (Sâmbătă, 12 mai 2018, 9:08)

                feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                My friend, în viata contează adevărul. Adevărul este ca Sistemul ERTMS fara EMTL este doar un sistem de protecție. Scopul lui este de a asigura interoperabilitatea transportului feroviar intre tarile Europene și Elveția. Adică pe înțelesul tuturor o locomotiva din Germania sau Austria poate sa circule cu protecție în România. Lucru care a fost testat practic (a fost folosita o locomotiva OBB). Sistemele de management al traficului nu au legătura cu ETCS-ul și cu atât mai puțin cu GSM-R-ul. Pe Buftea Brazi s-a pus doar ERTMS și funcționează foarte bine fără management. Aceste sisteme funcționează de fapt în strânsa legătura cu instalațiile de centralizare care au rămas sisteme naționale fiecare cu semnalele lor și indicațiile lor. pentru ca dacă nu știai fiecare tara are alte indicații. Verde galben înseamna ceva la noi și la nemți altceva. In mod ironic noi am fi putut fi singura tara care ar fi putut sa implementeze EMTL-ul deoarece nu avem asa ceva , dar neavând o specificație precum EIRENE sau UNISIG 026 ar fi trebuit sa-l dezvoltam de la zero. asa ca CFR-ul a preferat sa facă ce au făcut și alții : au pus ce era pe piața.
                Nu consider o crima ca Alstom și-a făcut reclama. Nu e singurul. Cauta Proiectul pilot Buftea Brazi și o sa vezi și acolo ce zice Thales.
                Inca o data sunt nevoit sa ma repet: ETCS L2 nu funcționează fără GSM-R. Deci ETCS-ul L2 nu înlocuiește INDUSI. ETCS L2 + GSM-R= ERTMS. Deci eroarea e dor în capul tău.
                Ca sa fiu clar eu am lucrat în CFR și acum sunt la o firma de consultanta pe coridor. Si am cunostiinte despre ce se pune și de către cine. In cazul în care nu ești direct legat de traficul feroviar iți recomand sa fii filozof.
                • 0 (0 voturi)    
                  Lucratul în CFR și în firma căpușă de azi (Luni, 14 mai 2018, 13:15)

                  Harald [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

                  nu te face ”my friend” cu mine. Chiar dacă ți-au trebuit 5 comentarii ca să admiți că ETCS level 2 este o componentă din ERTMS, deci formularea din articol era corectă de la bun început. Expresii ca ”my friend” sunt doar o dovadă de ipocrizie, deprinsă la CFR și folosită cu succes și în firma căpușă de azi.

                  Căile ferate românești vor începe să arate decent abia după ce toți cei ca tine vor fi ieșit la pensie, să-și plimbe nepoții în parc. Deocamdată ești parte a problemei, nu parte a soluției.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version