​Analiză

Unde sunt autostrăzile din programul de guvernare PSD? ZERO kilometri noi de autostradă deschiși circulației într-un an și jumătate de mandat, proiecte blocate sau întârziate și nici un termen respectat

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrazile in Romania - eterna problema
Foto: Forum peundemerg.ro
În urmă cu un an și jumătate PSD-ALDE prelua guvernarea și în primele zile ale cabinetului Grindeanu publica, în detaliu, prima versiune detaliată a celebrului program de guvernare cu care au căștigat alegerile parlamentare. În acest document - corectat și ajustat deja de câteva ori între timp după schimbarea cabinetelor - la capitolul infrastructură rutieră erau promise multe proiectele importante care erau date ca și rezolvate în perioada 2017-2018... În realitate, nici un termen nu a fost respectat, nici un kilometru nou de autostradă nu a fost deschis circulației până în prezent, multe proiecte sunt blocate, altele întârziate peste măsură, iar în cazul unor proiecte s-au făcut chiar pași înapoi. HotNews.ro a luat primul program de guvernare, proiect cu proiect, și a analizat care e stadiul la zi pentru fiecare drum de mare viteză promis de PSD la preluarea puterii. 

Informația pe scurt:

  • În prima versiune a Programului de Guvernare (document de 173 de pagini depus la Parlament în ianuarie 2017), PSD promitea că va finaliza mai multe autostrăzi în 2017 și 2018.
  • Alte mari proiecte de autostrăzi aveau termene în orizontul 2018-2019 sau 2020.
  • Nici un proiect nu are termenele respectate, toate au întârzieri, iar până acum singurii kilometri de autostradă deschiși circulației - 15 la număr pe Lugoj - Deva Lot 2 - erau gata încă de pe vremea guvernării Cioloș.
  • Alte proiecte de autostrăzi au blocaje (A1 Lugoj - Deva, Lot 3; A10 Sebeș  - Turda, Loturile 3 și 4) sau au făcut chiar pași înapoi (A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - singurul contract semnat a fost reziliat).
  • Zeci de licitații au amânări peste amânări, unele au ofertele în evaluare la Compania de Drumuri de aproape un an de zile
  • Pentru unele proiecte licitațiile au fost dezastruoase și vor trebui relansate (Pitești - Craiova, redesenat ca drum expres în baza unor studii vechi; relocarea utilităților care ține în loc Podul de la Brăila ș.a.)
  • Proiecte importante ca Sibiu - Pitești, Comarnic - Brașov sau Târgu Mureș - Iași sunt în aer.

Una dintre problemele majore ale României, cu impact negativ semnificativ asupra stării economice şi sociale a ţării, este absenţa unei reţele satisfăcătoare de transport rutier rapid (autostrăzi şi drumuri expres). România are în acest moment puţin peste 500* de kilometri de autostradă în operare şi aproximativ 250 de kilometri de autostradă în construcţie”, se arăta scris în prima versiune al Programului de Guvernare PSD publicat în ianuarie 2017, în primele zile ale guvernului Grindeanu. (*N.r. - La acel moment erau în operare circa 735 de kilometri, la care între timp s-au mai adaugat circa 15 km finalizați în decembrie 2016 și deschiși în martie anul următor).

Pe lista proiectelor prioritare, începând de la pagina 106, PSD înșira autostrăzi după autostrăzi și drumuri expres, iar mai toate aveau diverse termene de implementare în perioada 2017-2018-2019. Descarcă de aici varianta Programului de Guvernare PSD din ianuarie 2017. (.pdf, ~2MB)

Programul de Guvernare - „biblia” PSD pe care n-a mai respectat-o nimeni

  • Liviu Dragnea, în decembrie 2016: „Programul de guvernare al PSD va fi respectat la virgulă, actul de guvernare va fi monitorizat de o echipă de specialişti

"După ce am luat act de victoria PSD-ului de duminică, am dat dispoziţie colegilor mei să redacteze programul de guvernare în forma (...) oficială care va trebui să fie depusă la Parlament şi care fi prezentată de candidatul pe care PSD îl va propune. Tot ceea ce am promis şi am prezentat, fără excepţie, în timpul campaniei electorale va fi respectat la virgulă. Orice măsură, orice cifră, orice acţiune care a fost prezentată şi care a fost prinsă în programul nostru de guvernare va fi respectată fără niciun fel de ezitare", declara Liviu Dragnea, într-o conferinţă de presă în 15 decembrie 2016.

HotNews.ro trece în revistă, EXACT AȘA cum sunt ele enumerate în acea primă variantă a programului de guvernare, marile proiecte de infrastructură rutieră de mare viteză și detaliază care este de fapt stadiul lor la zi.

FOTO: A1 Lugoj - Deva, Lot 4 - iunie 2018


    „Finalizarea cu prioritate a axei: Constanţa – Nădlac (Coridor IV)”

PROMISIUNEA: „Finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva. Perioada: 2017.”

STADIUL ACTUAL: Autostrada Lugoj - Deva încă nu este gata, cu excepția celor 15 km terminați încă din timpul guvernării Cioloș. Autostrada Lugoj - Deva, lungă de aproape 72 de km, nu va fi gata de fapt în întregime nici până în 2022. Asta pentru că există o porțiune de circa 3 km unde trebuie construite două tuneluri: contractul a fost reziliat, proiectarea structurilor e în aer, iar execuția propriu-zisă ar dura cel puțin 3-4 ani. Asta dacă totuși s-ar rezolva blocajul și realizarea tunelurilor ar fi lansată într-un final la licitație...

Lotul 3 se află și el într-un blocaj - Compania de Autostrăzi nu mai vrea să semneze contractele adiționale pentru unele lucrări și pentru nodul de la Holdea, necesar pentru a permite descărcarea traficului dacă o porțiune din autostradă va fi deschisă.

Pe Lotul 4 se lucrează și sunt șanse să fie gata abia spre finalul anului sau la începutul anului viitor. 

---

PROMISIUNEA: „Autostrada Sibiu-Piteşti.”

STADIUL ACTUAL: Compania de Drumuri a reziliat revizuirea SF-ului în vara lui 2017 și a pornit direct licitațiile de execuție pentru secțiunile de montane, cele mai grele din tot proiectul, în baza unor studii vechi, criticate puternic de către Comisia Europeană. 

Secțiunea 1 (Sibiu - Boița, 13 km) și Secțiunea 5 (Pitești - Curtea de Argeș, 30,5 km) - au fost lansate la licitație în iunie 2017. În octombrie au fost deschise ofertele. Un câștigător nu a fost anunțat încă...

Pentru Secțiunile 2, 3 și 4 - cele mai grele - Compania de Drumuri anunța că a pregătit documentația și că urmează scoaterea iminentă la licitație. Asta era în martie-aprilie 2018, iar la baza acestor documentații stau studiile vechi de 10 ani, cu informații geo insuficiente și criticate de experții europeni...

---

PROMISIUNEA: „Finalizarea Variantei Ocolitoare a Bucureştiului la profil de autostradă (Inel Bucureşti (A0) care va face legătura între autostrada A1 cu autostrada A2 în primă fază);”

STADIUL ACTUAL: A0 Sud a fost scoasă la licitație în iulie 2017, cu oferte depuse în octombrie. Atribuirea pentru cele trei loturi în lungime totală de 52 de kilometri a venit abia în mai 2018, însă până la semnarea contractelor propriu-zise înca mai e cale lungă...

---

PROMISIUNEA: „[n.r. drum Trans Regio] Constanţa – Vama Veche – Trans-Regio – (36,7 mil Euro, FEN+BS).”

STADIUL ACTUAL: Zero. Nimic.

---

FOTO: O bucată din autostrada Transilvania în apropiere de Cluj Napoca



   „Finalizarea Autostrăzii Transilvania”

PROMISIUNEA: „Comarnic – Braşov (997,75 mil. Euro). Perioada: 2017 – 2022.”

STADIUL ACTUAL: După un an 2017 aproape pierdut, cabinetul Tudose căuta asistența Băncii Mondiale, exasperat de neputința autorităților de la drumuri care în decurs de 15 ani au ratat trei tentative de concesiune/PPP-uri și nici nu au reușit să revizuiască Studiul de Fezabilitate.

Banca Mondială ar fi trebuit să se ocupe de realizarea studiilor, atât de necesare pentru o autostradă montană, un proiect foarte complex.

Cabinetul Dăncilă, însă, a pus cruce acestei colaborări și a anunțat recent că va încerca din nou o tentativă de PPP pentru întreg tronsonul Brașov - Comarnic - Ploiești. De acest proiect nu se va ocupa Ministerul Transporturilor sau Compania de Drumuri ci - atenție - Comisia Națională de Prognoză din cadrul Secretariatului General al Guvernului... 

Șansele reale ca acest proiect să fie gata în 2022 sunt ZERO.

---

PROMISIUNEA: „Sibiu – Braşov (737,22 mil Euro). Perioada: 2017 – 2020.”

STADIUL ACTUAL: În 2014 a fost lansată licitația pentru revizuirea SF-ului pe Sibiu - Făgăraș, deci doar pe o parte din proiect. În 2015 a fost semnat contractul și nici până în ziua de azi nu este finalizat!

Șansele ca lucrările propriu-zise pentru acest proiect să fie gata până în 2020 sunt ZERO.

---

PROMISIUNEA: „Surplacu (sic!) de Barcău – Borş (+ Oradea). (304,43 mil. Euro) Perioada: 2017-2019”

STADIUL ACTUAL: Cu un contract reziliat la finele lui 2016 din cauza mobilizării slabe a constructorului, cei 64 de km de autostradă (realizați deja în proporție de 50% de pe vremea Bechtel) au fost scoși la licitație abia în august 2017. Ofertele au fost depuse în februarie 2018 și, deși au trecut deja aproape patru luni, Compania de Drumuri încă nu a atribuit nici unul dintre contracte pentru cele trei loturi.

Chiar și așa, odată semnate contractele, termenele de finalizare sunt de 24 de luni pentru fiecare lot. Astfel, șansele ca acest proiect să prindă anul 2019 cu lucrările finalizate sunt minime.

---

PROMISIUNEA: „Nădăşelu – Suplacu de Barcău – (1002,55 mil. Euro). Perioada: 2017-2020.”

STADIUL ACTUAL: De la Nădășelu la Suplacu de Barcău sunt circa 96 de km și doar 8,7 km au soarta certă. „Ciotul” Gilău - Nădășelu este gata din noiembrie 2017, dar nefuncționali pentru că autoritățile de la drumuri au lansat cu mare întârziere finalizarea viaductului peste Someș care să unească noul tronson de restul A3 spre Cămpia Turzii, finalizat de pe vremea Bechtel (2010).

Tronsonul Nădășelu - Mihaiești (16,8 km) este în aer momentan. A fost contractat în 2016 și reziliat în 2017, dar nici până în ziua de azi nu a mai fost lansată licitația. Finalizarea lucrărilor până în 2020 are șanse minime.

Tronsonul Mihăiești - Suplacu de Barcău (80 km) are cinci loturi și un tunel lung de 2,4 km la Meseș, iar din 2014 se află în faza de revizuire a Studiului de Fezabilitate. Licitațiile pentru proiectare li execușie ar putea fi lansate vara aceasta, însă șansele ca acest proiect să fie gata până în 2020 sunt ZERO, cu atât mai mult cu cât discutăm de realizarea unui tunel destul de lung pe parcurs.

---

PROMISIUNEA: „Finalizarea autostrăzii Sebeş – Turda. Perioada: 2017”

STADIUL ACTUAL: Din start termenul pus în programul de guvernare a fost încălcat. Cei 70 de km sunt, oficial, încă în lucru, deși circa 27 de kilometri sunt gata de la începutul anului. Problema e că fosta conducere a Companiei de Drumuri nu a vrut să facă recepția lucrărilor, invocând vicii și probleme la execuție. Societatea civilă a tot invocat cu nu există probleme suficient de mari care să împiedice deschiderea circulației și că ce lucrări mai erau de executat puteau fi făcute fără a perturba traficul.

Ministrul Transporturilor invoca la începutul anului și regulamentul de recepție care prevede mai nou că proiectul trebuie să fie gata 100%, chiar dacă lucrările rămase de executat nu sunt direct legate de calea de rulare pe care se poate circula. Ministrul Lucian Șova promitea că va demara modificarea regulamentului de recepție, dar nici până azi nu s-a făcut ceva în acest sens...

Pe Lotul 1 se lucrează, dar pe Lotul 2 constructorul are probleme de mobilizare.

Finalizarea întregului obiectiv până în 2019 pare greu de crezut. Cele patru loturi au fost contractate în... 2014.

---

PROMISIUNEA: „Tronsonul Ploieşti – Comarnic (306,77 mil. Euro, FEN+BS)”

STADIUL ACTUAL: Bucata a fost inclusă în noul plan de a lansa proiectul Ploiești - Comarnic - Brașov prin PPP condus de Comisia de Prognoză. Vezi detalii mai sus la Comarnic - Brașov.

---

PROMISIUNEA: „Finalizarea Secţiunii Bucureşti - Ploieşti, sector 1, km 0+000 - km 3+325; nod Centura Bucureşti km 6+500 şi nod Moara Vlăsiei km 19+500. Perioada: 2017”

STADIUL ACTUAL: Cei 3,3 km care ar urma să intre în Capitală în zona Petricani sunt în lucru și există ÎNCĂ șanse să fie gata abia spre final de 2018. Termenul pus de PSD în programul său de guvernare a fost deja depășit...

Contractat în 2015, proiectul a demarat cu greu și cu blocaje birocratice. În bugetul pe 2018, însă, alocarea financiară a fost insuficientă, acoperind doar o treime din necesar - lucru recunsocut chiar și de oficialii din Ministerul Transporturilor. Drept urmare, în ultima perioadă au apărut semne de demobilizare a constructorului, punând sub îndoială finalizarea în acest an.

---

FOTO: Traseul autostrăzii A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni


    „Autostrada est-vest (Montana)”:


PROMISIUNEA: „Tronsonul Tg. Mureş – Tg. Neamţ (Val. estimată: 2942 mil. Euro, FEN+BS); Perioadă realizare SF + PT: 2017-2019.”

STADIUL ACTUAL: Nu doar că nu a avansat cu nimic proiectul, ci dimpotrivă  - singurul contract semnat a fost reziliat! Rezilierea revizuirii SF-ului a venit în ianuarie 2018, după ce a fost suspendat timp de un an de zile de către COmpania de Autostrăzi. 

Fără studii adecvate, fără proiectare și fără un orizont clar, tronsonul Tărgu Mureș - Ditrău - Neamț e în aer momentan...

---

PROMISIUNEA: „Tronsonul Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni (Val. estimată: 1.129 mil. Euro). Perioadă realizare SF + PT: 2017-2019. Perioadă execuție lucrări: 2019 – 2022.”

STADIUL ACTUAL: Realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic nici măcar nu a fost scoasă la licitație!

Practic pe acest tronson nu s-a întâmplat nimic concret, în ciuda tuturor protestelor și solicitărilor venite de la cetățeni și din partea societății civile.

Dacă timp de mai bine de un an și jumătate guvernele PSD nu au făcut nimic pentru acest tronson, cabinetul Dăncilă a decis cum va continua: va încerca să realizeze proiectul printr-un PPP și a desemnat Comisia de Prognoză din cadrul SGG să se ocupe de implementarea acestuia.

Șanse ca lucrările să demareze măcar în 2019: ZERO.

---

PROMISIUNEA: „Câmpia Turzii – Târgu Mureş – la nivel de autostradă (224,94 mil Euro, FEN+BS). Perioada: 2017-2018”

STADIUL ACTUAL: Pe 52 de km din cei 56 se lucrează, iar 13 km de la Ungheni la Iernut ar putea fi gata în 2018, dar nu vor putea fi deschiși circulației fără ca lotul Iernut-Chețani să fie și el gata. Din păcate acest tronson are șanse să fie gata abia în a doua jumătate din 2019, în timp ce lotul Chețani - Câmpia Turzii ar putea fi gata și mai târziu. Detalii despre proiect.

Circa 4,5 km de lângă Târgu Mureș sunt în curs de licitare încă din octombrie 2016!

Șansele ca această autostradă să fie gata în 2018: ZERO.

---

PROMISIUNEA: „Modernizare Centură Bucureşti (A1-DN7, A2-DN2) (53,80 mil Euro, FEN+BS). Perioada: 2017-2018”.

STADIUL ACTUAL: Pe cei 9 km între A1 și DN7 a fost deschisă la patru benzi în toamna lui 2017, după patru ani de lucrări, dar nici până azi nu a fost terminat complet proiectul. Circulația în continuare se defășoară pe un strat temporar de asfalt (n.r. mai exact pe binder) și nu pe stratul final de uzură...

Pe Sectorul A2-DN2 - circa 11 km - licitația a fost reluată în aprilie 2017 și în august anul trecut s-au depus ofertele. După numeroase amânări, a fost desemnat un cîștigător - compania chineză Sinohydro, dar procedura e încă blocată de contestații, iar proiectul are șanse mici să fie demarat pe teren până la final de 2018.

---

FOTO: Harta drumului de mare viteză pe relația Nord - Sud în Moldova



    „Coridorul IX paneuropean, prin realizarea unor tronsoane de drum/valoare estimată”:

PROMISIUNEA: „Drumuri expres: Ploieşti-Buzău (254,800 mil Euro), Buzău – Focşani (282,36 mil. Euro), Focşani – Bacău (428,3 mil Euro), Bacău – Paşcani (388,95 mil Euro) – FEN+BS; Perioada SF si PT: 2017-2018. Execuție lucrări: 2019-2021”.

STADIUL ACTUAL: De aproape doi ani Compania de Drumuri se chinuie să contracteze lucrările de realizare SF și Proiect Tehnic - atenție, nu de execuția propiu-zisă - pentru toate cele patru tronsoane care ar urma să asigure relația rutieră de mare viteză pe axa Nord - Sud în Moldova.

Licitațiile au fost lansate în noiembrie 2016, fiecare a trecut prin cateva ZECI de amânări până când au fost depuse ofertele, iar de aproape un an Compania de Drumuri se „chinuie” să evalueze ofertele șă să atribuie în sfârșit contractele. Nici vorbă să înceapă execuția lucrărilor în 2019 sau 2020...

---

PROMISIUNEA: „Drumuri expres: Paşcani – Suceava (289,99 mil Euro), Suceava – Siret (196,20 mil.Euro) – FEN+BS;”

STADIUL ACTUAL: Nimic. ZERO.

---

PROMISIUNEA: „Legătura A3 – Aeroport Henri Coandă (43,11 mil Euro, FEN+BS) Perioada: 2017-2019.”

STADIUL ACTUAL: Lansată în noiembrie 2016, pe vremea guvernării Cioloș, licitația pentru SF și Proiect Tehnic a suferit nu mai puțin de 15 (!) amânări în 2017. Ofertele au fost depuse în iulie anul trecut și, deși a trecut deja aproape un an, nici până acum Compania de Drumuri nu a finalizat evaluarea ofertelor pentru a anunța un câștigător!

---

FOTO: Randare 3D - Cum ar putea arăta Podul de la Brăila
---

PROMISIUNEA: „Constanţa – Tulcea – Brăila (+ pod peste Dunăre) (1141,88 mil. Euro, FEN+BS).”

STADIUL ACTUAL: Pe scurt, drumul Constanța - Tulcea - Brăila e în aer. Singura componentă pentru care s-au făcut pași concreți este Podul peste Dunăre.

Licitația pentru realizarea Podului de la Brăila și a circa 22 de km de drum adiacent a fost lansată în mai 2017, iar în ianuarie 2018 a și fost semnat contractul cu asocierea Astaldi - IHI Infrastructure Systems.

Cu toate acestea, alocarea bugetară pentru 2018 a fost una infimă: puțin peste 1% din valoarea totală a proiectului de circa 433 milioane de euro.

Dincolo de subfinanțare, proiectul este frânat tocmai de bâlbăielile procedurale ale Companiei de Drumuri care a lansat o serie de licitații esențiale (de relocare a utilităților) abia după atribuirea contractului de lucrări. Mai grav, licitațiile și așa cu termene amânate succesiv, au fost anulate!

Într-un scenariu realist, dacă licitațiile pentru relocarea utilităților vor fi relansate în viitorul foarte apropiat și nu se vor anula și de această dată, lucrările la acest obiectiv extrem de important pentru zona Brăila-Galați vor începe cu o întârziere de minim un an de zile, adică în 2020”, avertiza în mai Asociația Pro Infrastructura.

---

FOTO: TRaeul drumului expres Craiova - Pitești

---

PROMISIUNEA: „Autostradă: Pitești – Craiova. Perioada realizare SF+PT: 2017-2018. Execuție lucrări: 2019-2021.”

STADIUL ACTUAL: La câteva luni de la preluarea guvernării, cabinetul Grindeanu a anulat licitația lansată din timpul Guvernării Cioloș pentru revizuirea SF-ului pentru autostrada Pitești - Craiova, și a decis să lanseze direct licitații de execuție pentru drumul expres Pitești - Craiova, în baza unor studii vechi din 2007.

Pe repede înainte, ignorând toate avertizările experților independenți și a societății civile, Compania de Drumuri a deschis în octombrie 2017 ofertele pentru cele 4 tronsoane ale drumului expres (NU autostradă!). În mod previzibil au urmat contestații pe seama documentației (dar și a modelului de contract propus, detalii aici). 

Justiția tocmai ce s-a pronunțat definitiv asupra unor contestații, iar Compania de Drumuri va fi obligată să reia de la zero licitațiile (dacă vrea să meargă înainte tot pe planul drumuluii expres cu studii din 2007...)

Cu alte cuvinte, nici o mașină nu va circula prea curând pe vreun drum de mare viteză între Piești și Craiova.

---

PROMISIUNEA: „Bucureşti – Giurgiu (41,25 mil. Euro, FEN+BS) Perioada: 2018-2019.”

STADIUL ACTUAL: Compania de Drumuri a reușit să asfalteze cei 600 de metri de după intrarea în țară, preluând bucata de drum de la Primăria Giurgiu...

---


Bilanț final după 18 luni de guvernare PSD-ALDE:

  • Km de autostradă deschiși circulației la 31 decembrie 2016: ~735
  • Km de autostradă deschiși circulației la 1 iulie 2018: ~750

NOTĂ: Acest articol tratează DOAR acele proiecte care sunt precizate în programul de guvernare publicat inițial de PSD. În realitate însă mai există și alte proiecte de infrastructură rutieră care au suferit amânări și tergiversări. Printre ele amintim: Centura Bacăului, Centura Sucevei, drumul expres spre Sudul Litoralului pe lângă Techirghiol, centura Mihăilești, centura Timișoarei, Pasajul Domnești etc.



Citeste mai multe despre   

















13183 vizualizari

  • +40 (40 voturi)    
    Am o întrebare de om nepriceput(sau nepricepător) (Marţi, 26 iunie 2018, 9:41)

    Spiky [utilizator]

    Dacă toate proiectele promise de alianța de la guvernare (PSD+ALDE) sunt în aer, putem spune că avem o guvernare la înălțime? Sau am putea spune asta doar după ce o suspendăm?
    • +24 (24 voturi)    
      S-ar putea vorbi despre inaltime (Marţi, 26 iunie 2018, 11:00)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

      daca ar atarna de niste craci.
    • +19 (21 voturi)    
      Pentru ca e strategie de pastrare a electoratului (Marţi, 26 iunie 2018, 11:47)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

      Pentru PSD, autostrazi inseamna ridicarea nivelului de trai al populatiei si in speta, bascularea puterii catre noi centri.

      Acum zonele electorale PSD sunt sarace, predominant agrare, prost educate si conduse de o elita oligarhica care detine controlul local.

      Autostrazi inseamna ca manufacturile, comertul va creste, si automat duce si la ridicarea celorlalte servicii, inclusiv educatie, intreprinzatorii vor deveni noii bogati ai zonei, iar balanta politica se va schimba.

      Intelegi acum de ce programele PSD sunt doar vorbe? PSD isi doreste doar perpetuarea puterii, pentru ca lor le este bine. Elita lor are access la elicopter, avion, tratamente si vacante in strainatate. Puterea lor se mentine doar daca ceilalti sunt mentinuti in saracie si exploatati de baronii locali pe salarii mizere. Intr-o lume concurentiala ei nu ar exista, ar fi nimeni.

      Si atunci, elita securista va face tot posibilul sa amane si sa mentina status quoul !!!!!!!!
      • +7 (9 voturi)    
        Mersi, am priceput... (Marţi, 26 iunie 2018, 13:44)

        Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        ... deși aveam bănuiala asta încă de când mă gândeam că tovar... pușchea pe limbă-mi! domnul Iliescu, în loc să cheme minerii la București, îi punea să facă o autostradă gen Bumbești - București- Constanța- Varna, să se bucure, și ei, săracii de litoralul bulgar (pe cel românesc se poate ajunge doar cu elicopterul, cine are fițe, cunoaște):
      • +8 (10 voturi)    
        . (Marţi, 26 iunie 2018, 15:02)

        Ingwar [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        in Rusia strategia de indobitocire a populatiei se invata si sunt metodologii concrete cum se face, si lucreaza mii de oameni in acest domeniu(jurnalisti, politicieni, actori, etc). in Romania avem si noi parte de asa ceva numai ca la un nivel mai scazut
  • +34 (36 voturi)    
    Curtea Constitutionala, (Marţi, 26 iunie 2018, 9:41)

    JHolden [utilizator]

    este de parere ca aceasta nerespectare a programului electoral PSD poate fi incadrata la capitolul subminarea econmiei si tradare nationala?
    • +9 (11 voturi)    
      nu, (Marţi, 26 iunie 2018, 12:14)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui JHolden

      ca nu vrea pablito.
    • -12 (16 voturi)    
      Opoziția la PSD nu se face cu ceaușisme, (Marţi, 26 iunie 2018, 12:46)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui JHolden

      asta demonstrează mentalitate totalitară.

      Dacă alternativa politică se bazează pe acuzații de ”subminarea economiei” și ”trădare națională”, atunci PSD va mai rămâne încă 20 de ani la guvernare. Numai pe vremea lui Dej se organizau astfel de procese, Ceaușescu s-a limitat la discurs.

      Dacă vrei autostrăzi, garantat n-ai să le poți construi cu procese staliniste. Iar dacă vrei procese staliniste, chiar nu-ți mai trebuie autostrăzi.
      • +9 (11 voturi)    
        mda K10 (Marţi, 26 iunie 2018, 13:40)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Daca furi banii copiilor sarmani din Teleorman si esti condamnat la puscarie nu inseamna ca e proces stalinist. Cine fura banii copiilor orfani din Teleorman fura si banii de autostrazi. Harabagiule, tu esti ma?
        • -6 (8 voturi)    
          Și asta e subminare a economiei, după tine? (Marţi, 26 iunie 2018, 15:10)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

          Nu știu cine e Haranbagiul tău, dar ai coborât standardele foarte jos și asta ajută PSD-ul să pară de-a dreptul decent, pe lângă isteriile tale totalitariste.

          Pentru asta trebuia condamnat Dragnea, pentru trădarea națională a copiilor din Teleorman? Sau pentru subminarea economiei statului asistențial?
          • +2 (2 voturi)    
            este o simpla ciordeala ordinara (Marţi, 26 iunie 2018, 20:32)

            Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Asta descrie cel mai bine acest PSD: ciorditori ordinari. Puteau face bine la cata putere le-am dat, dar aleg sa faca rau, deci raman la stadiul de netrebnici ce ciordesc.
      • +6 (8 voturi)    
        Da' cu "dragnisme" (Marţi, 26 iunie 2018, 13:58)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        merge?
        Intreb si eu asa, ca omu'!!!
        Oricat te-ai screme, in afara de ciocolata reziduala nu iese! Explicatii, ioc. Asa ca stai linistit, va va matura valul!
        Se strange latul!
        Repede, repede....!
      • +6 (6 voturi)    
        vino tu cu o propunere (Marţi, 26 iunie 2018, 14:17)

        un_cetatean_cinstit [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        lumineaza-ne. suntem deschisi.

        la idei, nu la furt/inalta tradare.
        • 0 (4 voturi)    
          Dez-etatizarea e soluția împotriva furtului (Marţi, 26 iunie 2018, 15:17)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui un_cetatean_cinstit

          din bani publici. Cu cât sumele colectate din bani publici vor fi mai mari, cu-atât și sumele furate vor fi mai mari. În Franța autostrăzile nu se construiesc din bani publici, în felul ăsta există și autostrăzi și nici nu fură nimeni din banii publici destinați lor.

          Iar dacă vrei ca acuzațiile împotriva cuiva să fie credibile, ele trebuie să fie simple și clare, nu aiureli gen ”subminarea economiei” și ”trădare națțională”. Altfel îl transformi pe Dragnea într-o victimă. Cine a votat cu el știe sigur de ce l-a votat și nu va fi dispus să se considere părtaș la vreo trădare națională. Deci nu te va crede, dacă vii cu astfel de acuzații la adresa lui Dragnea.
          • +2 (4 voturi)    
            Ce nu intelegi? (Marţi, 26 iunie 2018, 16:05)

            JHolden [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            PSD a facut o groaza de promisiuni in legatura cu dezvoltarea infrastructurii si nici nu se vor tine. Asta se cheama inselatorie cred eu
            • 0 (2 voturi)    
              Ai găsit tu ”înșelătorie” în Codul Penal? (Marţi, 26 iunie 2018, 19:37)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui JHolden

              Există în Codul Penal o infracțiune numită ”înșelăciune”, dar înșelătoria n-are nimic de-a face cu înșelăciunea.

              Ai semnat tu un contract cu PSD să-ți construiască vreun tronson de autostradă? A candidat CNAIR la alegeri cu astfel de promisiuni? Chiar și în democrația șchioapă din România, la alegeri participă niște partide, iar partidele nu au ca obiect de activitate construirea de autostrăzi.

              Dacă vrei într-adevăr autostrăzi, încearcă să gândești un pic, poate vii totuși cu o soluție mai bună decât ”subminarea economiei” sau ”trădare națională”. Astea sunt din alt film.
  • +31 (33 voturi)    
    Vin alegerile (Marţi, 26 iunie 2018, 9:42)

    florinos [utilizator]

    Mai așteptați 2 ani pana la alegeri, se vor semna contracte la foc automat, se va inaugura Metroul Drumul Taberei si se va arunca prima lopata de asfalt pentru Autostrada A8, primii 5 metri de autostrada în Moldova după 22 de ani de conducere FSN-USL-PSD. Apoi pauză pana la următoarele alegeri.

    Cum sa ai creștere economica si proiecte de infrastructura dacă Guvernul PSD+ALDE stă peste program pana la ora 22 sa voteze Legile Justiției ?
    • +4 (6 voturi)    
      mda (Marţi, 26 iunie 2018, 14:11)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      nici macar atata...

      dragnea mizeaza pe faptul ca a marit pensii si salarii la bugetari.. ca astia ies mereu la vot si voteaza PSD...

      ne vedem peste 2 ani, si vom vedea ca acolo vor puncta din nou in campania electorala...

      cu infrastructura s-au lasat balta, ca oricum aici pensionarii n-au nevoie de ele.. iar bugetarii la fel... nu fac bani din urma infrastructurii.. ci pomenii electorale aproape de alegeri...
    • +1 (1 vot)    
      Mai e una (Marţi, 26 iunie 2018, 18:22)

      Tony_K [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      Se va inaugura bucatica aia de autostrada care e gata de mai mult de un an de zile(o tin inchisa pana aproape de alegeri) si vor spune ca uite ce maretie au facut ei:)
  • +22 (24 voturi)    
    3 guverne, 0 realizari (Marţi, 26 iunie 2018, 9:44)

    g01an [utilizator]

    la propaganda sunt buni, cand vine vorba de treaba, rezultatele se vad de la sine.

    evident, interesul lor este cu totul altul, sa-si rezolve problemele cu dosarele. tara? da-o dracu...

    dar astfel de chestiuni tineau de secretari de stat si personalul de prin cabinetele parlamentare. chestiile astea se puteau rezolva indiferent care erau prioritatile lor. de aceea este cu atat mai nasol ce se intampla.
  • +22 (24 voturi)    
    De la Ponta incoa (Marţi, 26 iunie 2018, 9:52)

    Lok [utilizator]

    Auzim termenul de "prioritatea zero". Si toate proiectele majore au fost trecute acolo.
    • +18 (20 voturi)    
      Prioritatea zero vs. Zero prioritate (Marţi, 26 iunie 2018, 10:18)

      CHS [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Au fost trecute mai degraba la "Zero prioritate".

      PSD-istii s-au confuzat cu acesti termeni subtili, poate de acum ar trebui sa folosim cuvinte mai pe intelesul lor derivate din prioritatile lu' Dragnea.
    • +5 (7 voturi)    
      De la Ponta!??? (Marţi, 26 iunie 2018, 11:06)

      TheDudeLebowski1988 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Eu zic ca de 30 de ani incoace tot auzim la TV ministrii Transporturilor tot spunand de planuri merete si de termene, ca intr-un an sau 2 vom avea zeci si sute de km de autostrazi construite, de proiecte demarate, de prioraritati.

      Mama lor de nesimtiti mincinosi!

      Lista ministrilor de aproape TREIZECI DE ANI incoace:

      http://enciclopediaromaniei.ro/wiki/Index:Mini%C5%9Ftrii_transporturilor

      https://romanialibera.ro/politica/institutii/12-ministri-ai-transporturilor-in-12-ani--care-e-bilantul-lor-422077
      • 0 (2 voturi)    
        toti o apa si-un paman (Marţi, 26 iunie 2018, 14:19)

        un_cetatean_cinstit [utilizator] i-a raspuns lui TheDudeLebowski1988

        clar sunt toti niste sub-oameni.

        toti au tras pentru ei.
        atat ca dupa atata timp si nervi legile astea ale justitiei au cam umplut paharul.

        ca nu erau astea, se intampla, poate peste inca ceva ani.
  • +21 (21 voturi)    
    Statul paralel EXISTA!!! (Marţi, 26 iunie 2018, 9:59)

    TheDudeLebowski1988 [utilizator]

    Statul paralel chiar EXISTA!

    E însăși guvernarea PSD+ALDE, ale caror realizari sunt total paralele cu promisiunile din programul de guvernare.
  • +22 (24 voturi)    
    Bravo HotNews (Marţi, 26 iunie 2018, 9:59)

    TheDudeLebowski1988 [utilizator]

    Bravo Hotnews pentru acest articol in care se arata PUNCTUAL, toate promisiunile mincinoase.
    • +5 (7 voturi)    
      si ce conteaza? (Marţi, 26 iunie 2018, 11:19)

      complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui TheDudeLebowski1988

      Votantii Daddy se uita la Latrina 3, nu citesc HN!
    • +5 (7 voturi)    
      Presa din RO (Marţi, 26 iunie 2018, 11:40)

      blackbeard [utilizator] i-a raspuns lui TheDudeLebowski1988

      Presa, si nu ma refer la latrine&gainile jumulite, ar trebui sa se aseze la aceeasi masa si sa cada de acord in cateva privinte/directii ce tin de deontologie. Primordial, sa aiba un tel comun: informarea populatiei despre stadiul economiei, finantelor, investitiilor si a tot ceea ce face guvernarea asta, dar pe un limbaj accesibil tuturor. Educarea populatiei - stiri sau emisiuni prin care explica si celor mai slabi de inger ce inseamna lucrurile acelea ptr ei si cum ii afecteaza. Mai multa informatie, mai putin can-can.

      Sunt cateva publicatii online, intre care si HN, care fac treaba excelenta, dar publicul lor este mic.

      Un fel de "coalitie" impotriva latrinelor, insa o coalitie pentru informarea si educarea populatiei. Mai multe informatii utile si mai putine crime/can-can/etc.

      Piata de publicitate sa se plieze si sa evite latrinele. Cat timp nu vor fi finantati intr-o forma sau alta, vor disparea de la sine.
      Sunt niste masuri de bun simt, prin care poporul asta ar avea sanse la informare corecta, calitativa. In timp, se vor vedea rezultatele. Cred ca e o situatie de tip win-win.

      Doar o parere de profan.
    • +3 (5 voturi)    
      pai, (Marţi, 26 iunie 2018, 12:17)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui TheDudeLebowski1988

      daca ar fi realizat promisiunile autostrazilor (si nu numai), ce ar mai fi promis la alegerile urmatoare.
      Asa, vor scoate la interval nemernicia statului paralel si a fortelor ostile si vor promite din nou acelasi lucru.
  • +11 (15 voturi)    
    Sunt lucruri mai importante (Marţi, 26 iunie 2018, 10:05)

    Ursuletul de Plus [utilizator]

    De exemplu miile de romani din inchisori condamnati pe un articol stalinist.
    Daca vrem autostrazi, Dragnea trebuia condamnat nu la inchisoare, ci la facut de autostrazi. In 3 luni se uitau cu jind la noi si nemtii.
    • +10 (10 voturi)    
      ar fi o solutie extraordinara (Marţi, 26 iunie 2018, 10:41)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

      direct din puscarie pe santier, tot e nevoie de mana de lucru, si daca tot le platim papa si paza poate ar fi cazul sa munceasca pt bani aia.
    • +5 (5 voturi)    
      Sunt atat de ticalosi (Marţi, 26 iunie 2018, 11:18)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

      incat cei care vor pleca din tara vor fi fi defaimati, injurati, etc.
      Atat de mizerabili incat ii acuza de stalinism tocmai pe antistalinisti.
      Violatorul este victima: aia ce cauta dezbracata ? Mai bine zis, nu-i cumva destrabalata ?
      Arestul la domiciliu este prea crud - sa fie doar o mustrare, si criminalul isi va relua circuitul normal in societatea care, in sfarsit, il va recupera - cu effort din partea ei, caci ea e vinovata.
      Shi hai fara pushcarii, vorba ceea: nu va doresc vreodata sa aveti catuse la maini. Shi sa va ridice din strada ca pe vremea lui Hitler, acest dna.

      Metode comuniste veche, studiate, si care prind perfect la un pseudo-popor. Atunci cand testiculele nu servesc decat ca sac de samanta, treaba e pe jumate rezolvata.

      Iaca cadoul rusiei inainte de celebrarea a 100 de la unirea si-asa compromisa prin metehnele balcanice ale capitalei.
  • +11 (11 voturi)    
    ponta si sova (Marţi, 26 iunie 2018, 10:10)

    chiareleste [utilizator]

    sa doarma cu cortul pe autostrada la comarnic
  • +13 (13 voturi)    
    Silă! (Marţi, 26 iunie 2018, 10:30)

    bogdanrech [utilizator]

    Păi nu e timp de autostrăzi că agenda e ocupată cu legi pentru criminali, tâlhari, violatori, traficanți de droguri, etc, pentru care trebuie să ne cerem scuze că nu le-am rezolvat problemele la termen! Ăștia vor crește valoarea României! Țeapă cu programul de guvernare respectat la virgulă!
    • +2 (2 voturi)    
      Zici sila (Marţi, 26 iunie 2018, 11:25)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui bogdanrech

      insa de-ai fi zis Sile, ar fi explodat valoarea mancati-as !
  • +12 (12 voturi)    
    Au promis in MasterPlan ca reduc reteaua feroviara (Marţi, 26 iunie 2018, 10:33)

    D-or [utilizator]

    Si asta sigur o vor face!

    Orice distrugere are cistig dublu: o data se cistiga cu dezafectarea, terenurile, fierul vechi, etc., apoi se cistiga cu re-constructia: fonduri, exproprieri, licitatii....
  • +15 (15 voturi)    
    Fleacuri de autostrazi (Marţi, 26 iunie 2018, 10:48)

    buncrestin [utilizator]

    Saltimbancii de la TV radeau de guvernarile anterioare pentru ca inaugurau cate un "mizilic" de 10-20 km, cate un "prapadit de ciot" sau "niste amarati" de 50-70 km/an, fiind asadar "rusinea Europei" si "cei mai incompetenti guvernanti ai tarii". Acum, cu 0 km si chiar regres pe multe proiecte, la TV e liniste pe tema autostrazilor.
    • +7 (7 voturi)    
      Cred ca daca se sforteaza (Marţi, 26 iunie 2018, 11:38)

      Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      sunt in stare sa taie "pamblica" si la 0 km de autostrada. Si sa se laude ca e cea mai ieftina autostrada din lume.
  • +4 (4 voturi)    
    fara speranta (Marţi, 26 iunie 2018, 10:53)

    603 [utilizator]

    fara speranta, asa suntem
  • +11 (11 voturi)    
    mda (Marţi, 26 iunie 2018, 11:00)

    Razvan_M [utilizator]

    Am tot sperat sa-i vad pe ciorditorii din PSD ca fac si ceva treaba, ca doar detin tot ce se poate in statul roman. S-a vazut inca o data ca tot ceea ce poate aduce acest partid la masa sunt dorintele de putere absoluta, prostia, rautatea si capacitatea inepuizabila de furt, furtisag sau ciordeala nerusinata.
  • +9 (9 voturi)    
    important pt ei (Marţi, 26 iunie 2018, 11:08)

    liviu_ [utilizator]

    e sa refaca dictatura, sa distruga justitia si ATAT

    restu nu mai conteaza!
  • +9 (9 voturi)    
    Acest articol (Marţi, 26 iunie 2018, 11:11)

    Captain Obvious [utilizator]

    Si altele similare cu comparatii ce a fost promis si ce s-a facut ar trebui postat si promovat la maxim. Ar fi bine daca in fiecare zi hotnews ar putea sa publice acest fel de articole. Subiecte sunt nenumarate. Oamenii neinteresati de vot trebuie sa stie ce fac cand nu se duc la vot si pe cine promoveaza de fapt. Postacii rosii trebuiesc combatuti cu armele lor.
  • +6 (6 voturi)    
    Bravo lor! (Marţi, 26 iunie 2018, 11:18)

    complet_retard [utilizator]

    Au procedat foarte bine!

    Daca ai un electorat care se uita la Latrina 3 si te lauda oricum, vine la marele miting de sustinere si te voteaza orice ai face, ar trebui sa fii tampit, nebun, batut in cap sa iti RESPECTI promisiunile electorale!!!

    de ce sa faci fie si 2 cm de autostrada, cand Poporul este cu tine, si da vina pentru toate relele numai si nuami pe Statul paralel?!
  • +2 (2 voturi)    
    Drumul de mare viteza pe relatia (Marţi, 26 iunie 2018, 11:31)

    ruskimushki [utilizator]

    nord sud e simplu: banii repede de la nord spre sud, promisiunile de la sud spre nord.
    Restul, mingiile si bastonul din mijloc.
  • +3 (3 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Marţi, 26 iunie 2018, 11:46)

    ABCDetc [utilizator]

    pai cautatile prin buzunarele parlamentarilor, ale conducerilor autoritatilor locale, ale fruntasilor de partid de pe la regiuni, pe la gusatii inalti de prin procuraturi, politie si jandarmerie, companii nationale si alte organizatii specializate in imbunatatirea vietii cotidiene a locuitorului roman ...
  • +10 (10 voturi)    
    De ce nu? (Marţi, 26 iunie 2018, 11:49)

    boriss007 [utilizator]

    Eu nu sunt ziarist, dar, daca as fi, as printa aceasta analiza pe care ati facut-o si m-as duce cu ea de fiecare data la orice conferinta de presa pe care doreste s-o faca Dragnea sau Dancila si i-as intreba doar din asta.
    De fiecare data, zi de zi, ora de ora ... as merge DOAR cu asta. Nu m-ar interesa alte minciuni si nu vreau sa ascult ceea ce zic ei zi de zi. M-as duce cu "biblia" lor de guvernare si le-as spune ... ati facut zero KM de autostrada. Cand o sa terminati de facut ce ati scris in promisiunile guvernamentale mai discutam si alte subiecte. Pana atunci, ne concentram doar pe ce scrie in "biblia" voastra.
    Zilnic m-as duce si i-as intreba "Azi, cati KM noi de autostrada ati inaugurat?" ... zi de zi. Altfel, te lasi purtat acolo unde vor ei sa te duca. Ei introduc si o mare parte de fake news doar pentru a distrage atentia de la lucrurile cu adevarat importante.

    Deci, dragi oameni de presa ... puteti face asta zilnic? Sa o intrebati pe Dancila zilnic cati KM de autostrada a mai facut.
    Credeti-ma ca daca faceti 3-4 publicatii de presa treaba asta zilnic ... eu garantez ca Dancila se lasa de orice guvern in mai putin de 6 luni.

    Nu mai scrieti CE VOR EI. Pur si simplu ignorati ceea ce zic ei. Ramaneti la ceea ce este IMPORTANT ... ceea ce este FIZIC, PALPABIL, NUMARABIL ...

    Va multumesc!
  • +8 (8 voturi)    
    speram sa citeasca si PSD+ALDE+UDMR (Marţi, 26 iunie 2018, 11:51)

    programatoru [utilizator]

    - PSD
    - ALDE
    - UDMR
    sunt toate la fel de vinovate de aceasta stare de fapt, TOATE s-au concentrat pe legile justitiei si mai putin pe orice altceva.
    Sa facem un mic exercitiu extrem de imaginatie, daca macar UDMR/ALDE ar fi conditionat orice pomana de voturi facut PSD, cu masuri concrete de autostrazi, acum macar ar fi fost deblocate niste proiecte, dar ei si-au urmarit doar interesele meschine
  • +9 (9 voturi)    
    cei de la PSD sunt prea ocupati sa apere coruptia (Marţi, 26 iunie 2018, 12:19)

    Frankie [utilizator]

    cei de la PSD sunt prea ocupati sa apere coruptia, autostrazile nu conteaza, baronii au elicoptere
  • +3 (3 voturi)    
    Cand (Marţi, 26 iunie 2018, 13:21)

    zanghe [utilizator]

    Reaua vointa cu incompetenta si oportunismul se intalnesc acesta este rezultatul. Eu i as baga la puscarie cate 50 ani. I as sacrifica pentru viitorul meu si al copiilor mei pentru ca imi scad drastic calitatea vietii.
  • -4 (8 voturi)    
    autostrazi ?!?! (Marţi, 26 iunie 2018, 13:57)

    Cosmindpg [utilizator]

    Dar autostrazile facute de BASESCU in 10 ani de mandat unde sunt ??
    • +4 (6 voturi)    
      iar (Marţi, 26 iunie 2018, 14:56)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui Cosmindpg

      incurci prerogativele constitutionale ale presedintelui cu cele ale guvernului, postacule...
    • -1 (1 vot)    
      Păi (Marţi, 26 iunie 2018, 16:55)

      Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Cosmindpg

      voi de asta ați venit la guvernare? Ca să fiți exact la fel ca cei pe care i-ați criticat? Nu cred că apare așa ceva în faimosul vostru program de guvernare/distrugere a tării!
  • +1 (1 vot)    
    ))))) (Marţi, 26 iunie 2018, 14:03)

    arthur_l [utilizator]

    pai se merge pe bancul cu spitalul de nebuni

    ba fraierilor daca sunteti cuminti va bag si apa in bazin. pana atunci puteti sa va aruncati si in bazinul gol de beton

    transpus aici

    ba fraierilor daca votati cu cine trebuie va deschidem autostrazile, pana atunci rupeti-va masinile.

    ca doar nu om fi fraieri sa facem autostrazi si apoi sa piardem alegerile.
  • -6 (10 voturi)    
    Romania nu are nevoie de autostrazi. (Marţi, 26 iunie 2018, 14:53)

    quietguy58 [utilizator]

    "Romania nu are nevoie de autostrazi."

    "În anul 1999, Traian Băsescu era ministru al Transporturilor în 5 Guverne, iar în anul 1999 a oferit o declarație care a rămas în istorie: ”România nu are nevoie de autostrăzi, ne ajung drumurile naționale”, spune Traian Băsescu, din postura de ministru al Transporturilor."

    Parca asa spunea un "mare" presedinte in fatza marii adunarii de la "Golden Spritz".
    • +5 (7 voturi)    
      ghilimelele nu scuza lipsa sursei (Marţi, 26 iunie 2018, 16:11)

      mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Daca esti asa documentat poate ne spui de unde ai luat citatele (vorbele aruncate aiurea de psd-ei si simpatizanti nu se pun la socoteala)
    • +2 (4 voturi)    
      De asta ești analfabet (Marţi, 26 iunie 2018, 16:54)

      Encounter [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      funcțional, desigur.
      Ai scos o frază din context și ai folosit-o pe post de adevăr absolut! Citește și restul declarației, poate reușești să înțelegi ce a zis băse.
    • 0 (2 voturi)    
      tot la Basescu ati ramas blocati prapaditilor? (Marţi, 26 iunie 2018, 22:03)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Sa folosesti ca scuza pentru impotenta si reaua vointa a PSD-ului o vorba scoasa de Basescu acum 20 de ani mi se pare genial. Sunteti asa incapabili ca nici propriile scuze nu le aveti la voi.
  • +6 (6 voturi)    
    raspuns fresh (Marţi, 26 iunie 2018, 14:55)

    toxx [utilizator]

    la intrebarea HN "unde sunt autostrazile": "mai duceti-va dracu !" - deputata PSD elvira saraptin, azi.

    acest raspuns sincer din partea psd (pentru ca asta gandesc ei) se poate folosi la orice intrebare de bun simt

    "unde sunt spitalele"
    "unde sunt scolile"
    "unde sunt investitiile"

    etc.
    • +3 (3 voturi)    
      . (Marţi, 26 iunie 2018, 16:19)

      Ingwar [utilizator] i-a raspuns lui toxx

      alta intrebare
  • +1 (1 vot)    
    Romania nu are nevoie de un razboi (Marţi, 26 iunie 2018, 17:12)

    yellowdog [utilizator]

    pt a fi distrusa, nu are nevoie de o putere ostila exeterna, are in schimb psd - cel care ne distruge zi de zi viata, cel care jefuieste in vazul lumii, cel mai iubit partid
  • +2 (2 voturi)    
    Psd-hAlde egal Stat Paralel (Marţi, 26 iunie 2018, 17:26)

    Dalinar [utilizator]

    Sa nu se mai caine hotii ca nush ce stat paralel ii incarcereaza. Psd vrea un stat feudal.
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari HN pentru articol (Marţi, 26 iunie 2018, 22:22)

    DanDare [utilizator]

    Ar trebui o actiune concertata de discreditare a PSD-ului pornind fix de la programul lor de guvernare.
    Toti politicienii din Opozitie si reprezentantii societatii civile ar trebui sa-i intrebe non-stop de realizarile lor din acest program invocat de Dragnea & Co cu toate ocaziile.
    Autostrazi = ZERO;
    Mariri de salarii = praf si pulbere. Mai degraba micsorari ...
    Mariri de pensii = O P***;
    Nu cresc taxele = Supraacciza la motorina + scumpiri la gaze si energie electirca si de aici scumpiri in lant, inflatie, ROBOR in crestere ...

    Toti sunt consitenti ca acest program de guvernare e o acoperire a eforturilor de subordonare a justitiei, dar hai sa-i facem s-o recunoasca si ei !
  • +1 (1 vot)    
    Is pe harta lui Shova, in carioca (Marţi, 26 iunie 2018, 23:28)

    Dalinar [utilizator]

    E plina tara de autostrazi.
  • 0 (0 voturi)    
    Solutie (Miercuri, 27 iunie 2018, 2:21)

    akros [utilizator]

    Cred ca am inteles intr-un final planul PSD...
    Trebuie mai intai sa iasa "miile de abuzati" din inchisori ca sa faca ei autostrazile, pe care sa putem noi sa emigram linistiti...


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version