Infrastructura feroviară este în suferință; Trenurile Brașov - Întorsura Buzăului ar putea rămâne istorie, iar în Prahova un alt pod pare a fi șubrezit de ape

de Vlad Barza     HotNews.ro


Podul prabusit de la Budila
Foto: CFR Infrastructura
Prăbușirea podului feroviar din județul Brașov ar putea însemna că trenurile nu vor mai circula mulți ani de aici înainte pe cei 37 km dintre Întorsura Buzăului și Brașov, iar afirmația nu denotă pesimism, dat fiind că investițiile se fac atât de greu în domeniul feroviar. Multe alte poduri au probleme și în cel mai grav scenariu se pot prăbuși, iar despre unul dintre ele puteți citi în a doua parte a articolului.

Sâmbătă, în jurul orei 16.00 un pod de cale ferată construit acum 90 de ani între localitățile Hărman și Budila s-a prăbușit sub forța apelor râului Tărlung care au atins cote și debit rar întâlnite. Podul este situat pe linia 403 Brașov - Întorsura Buzăului, linie celebră pentru cel mai lung tunel feroviar din România, de 4,3 km, tunel construit între 1924 și 1929, cu mari eforturi inginerești.



Podul de peste râul Tărlung s-a prăbușit pe o lungime de 50-60 metri. Linia de cale ferată a fost dată în folosință în 1931 și de peste 10 ani călătorii sunt transportați de operatorul privat Regiotrans (din decembrie anul trecut devenit Regio Călători).

Sunt șase opriri între Brașov și Întorsură, orașul din Covasna celebru pentru temperaturile scăzute. Toate trenurile aveau rang Regio și cel mai scurt timp de parcurs este de 49 de minute. Cea mai mare distanță între două opriri este de 11 km, între Hărman și Budila.

Marea întrebare este când se va reface podul sau, și mai pesimist, dacă se va reface vreodată, exemple despre neputința reconstruirii infrastructuri fiind destule, cel mai celebru caz fiind Grădiștea, unde podul a căzut acum 13 ani. Acolo, deși s-au făcut studii de fezabilitate încă din 2008, lucrurile nu s-au prea mișcat, în ciuda faptului că este un tronson pe care circulau trenurile care legau țările din fosta URSS de litoralul bulgar și de Istanbul.

Dat fiind că podul din județul Brașov este pe o linie secundară care nici nu este operată de CFR Călători, putem avea serioase îndoieli despre cât de ”prioritar” va fi proiectul.

Dezastrul de la Budila aduce însă în prim plan o realitate îngrijorătoare: în rețeaua ferovară națională există poduri cu probleme care ar putea să se agraveze dacă nu se fac reparații, iar mai jos venim cu un exemplu.


Viaductul de la Crasna

Surse din domeniul feroviar ne-au semnalat că sunt probleme la viaductul de peste râul Crasna pe linia 304 Ploiești - Măneciu și că pila 2 a viaductului are serioase probleme din cauza erodării pământului din jurul fundației pilei, sub acțiunea apei râului Crasna, afluent al mai cunoscutului Teleajen.


Viaductul de peste Crasna

Linia este operată de Transferoviar (TFC) care are opt trenuri pe zi pe sens, iar gestionarul de infrastructură este CN CFR. Contactați de HotNews, reprezentanții TFC au confirmat că există probleme și că sunt îngrijorați. Pericolul constă, spun cei de la TFC, în faptul că la o viitură mai puternică, fundația pilei podului ar putea rămâne suspendată iar podul s-ar lăsa, sau chiar s-ar putea prăbuși și circulatia peste el va fi închisa. Erodarea a început încă de anul trecut și este extrem de important să se înceapă lucrările cât mai repde, spun cei de la TFC. Viaductul în cauză a fost construit acum un secol și se găsește între Teișani și Homorâciu.


Trecere la nivel în Homorâciu (Google Street View)

Linia 304 Ploiești Sud - Mâneciu are 51 km, iar trenurile urcă de la 150 metri altitudine, până la 574 metri. Sunt 51 km și se fac cam 90 de minute, cu 17 opriri, cea mai mare distanță între stații fiind 4 km, iar cea mai mică, 1 km. Fiind atât de multe opriri, dar și treceri la nivel cu calea ferată, trenul rar poate trece de 50 km/h.

Linia de cale ferată la Teișani (Google Street View)


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















4436 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Idem si la Pietrosita (Marţi, 3 iulie 2018, 11:22)

    ttavi [utilizator]

    Practic asa se intampla daca nu investesti nimic din anii 1980
  • +6 (6 voturi)    
    Daca cumva-Doamne apara si pazestr- (Marţi, 3 iulie 2018, 11:22)

    gigiN [utilizator]

    ..psdragnea ar mai ramane 10 ani la guvernare,in Romania s-ar mai circula doar cu carutele !!! Eventual,cu Hummer-ul.
  • +9 (9 voturi)    
    Romania (Marţi, 3 iulie 2018, 11:27)

    Martinezu [utilizator]

    Stiti bolnavul ala caruia ii cedeaza incet incet toate organele in timp ce el se afla pe aparat de respiratie artificiala?
    In timpul asta doctorii joaca table fumeaza trabuc si fac glume pe seama viitorului mort.
    Partea proasta e ca tara si-a ales singura acest destin. 30 de ani de pomana, o gramada de jertfe fara nici un folos.
  • +11 (11 voturi)    
    Pe ruta ploiesti-maneciu (Marţi, 3 iulie 2018, 11:29)

    ciuma.rosie [utilizator]

    parca te intorci in timp...gari parasite, mizerie oriunde, buruieni de 1 m inaltime...asa ne vrea psd, saraci si prosti ca odata la 4 ani sa ne indese in buzunare 50 lei si o galeata cu ulei si zahar .
    Dragnea la puscarie !!!
  • +4 (4 voturi)    
    Din pacate asta este Romania anului 2018 (Marţi, 3 iulie 2018, 12:57)

    quietguy58 [utilizator]

    Credeti ca pe PSD il doare undeva ca infrastructura Romanei dispare?

    Din pacate asta este Romania anului 2018 care este condusa de un partid care tocmai a desfintat codul penal.
  • +6 (6 voturi)    
    o doamne (Marţi, 3 iulie 2018, 13:17)

    csan [utilizator]

    podul este intre satele Homoraciu si Izvoarele, ambele apartinanad comunei Izvoarele. Podul este o bijuterie . O constructie speciala. Nu de anul tercut sunt probleme acolo. O vreme circulatia feroviara a fost inchisa pe acel pod. Nu cred ca in romania de azi mai sunt specialisti care sa-l poata consolida, iar costul investitiei ar fi destul de mare. Pacat . In alte zari ar fi un mare punct de atractie turistica. Din cate imi amintesc a fost construit de nemti. Romanii nu sunt in satre nici sa-l intretina.
  • +7 (7 voturi)    
    Podetele ...IMPOTENTA poporului roman (Marţi, 3 iulie 2018, 13:18)

    Je__ [utilizator]

    Pe DN13 un podulet luat de ape pe raul Oituz, au fost necesari vreo 10 ani pana l-au refacut. Ani de zile au fost restrictii de tonaj si legatura aproape intrerupta intre Ardeal si Moldova.
    La fel, pe Crasna - Vaslui este un sant unde s-a rupt podul, s-a facut o deviere printr-un tub unde se circula pe un sens, sa fie vreo 6-7 ani de atunci?
    Si daca se apuca unu cu lopata, de atunci termina podul la betoniera manuala. Unde pui ca daca se aduc utilaje moderne podul e gata in 2 luni, din care 1 luna sunt timpii de uscare a betonului,

    Pe DN 2F, Bacau = Vaslui la Dragomiresti....idem un pod peste o rapa, rupt de 8-9 ani, deviat pe o punte laterala....AMIN. La fel, daca rugau 2 sateni sa-l faca la lopata, era gata deja.
    Nici nu ma mai gandesc cate alte exemple nu sunt prin tara!
    Ce sa-i faci....impotenta politica si administrativa !
  • +1 (1 vot)    
    N-ai cu cine,"alesii" sunt mesteri doar la CPenal (Marţi, 3 iulie 2018, 15:39)

    Plagarus [utilizator]

    Calfe si zidari in tzara Mesterului Manole ?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version