Deschiderea circulației rutiere pe loturile 3 și 4 din autostrada A10 Sebeș - Turda ar fi putut fi făcută încă din iarnă, „dar au fost ținute închise din ambiția directorilor din CNAIR și a ministrului Șova”, susține deputatul USR, Cătălin Drulă. Parlamentarul, fost consilier pe probleme de infrastructură în cabinetul Cioloș, spune că motivele invocate pentru recepția cu întârziere „sunt cusute cu ață albă. Pretexte menite a acoperi incompetența deja proverbială a ministrului Șova”.

Autostrada A10 Sebes - Turda, Lot 4 (februarie 2018)Foto: Captura YouTube

„În ce privește lotul 3 - după mult circ mediatic, deși CNAIR susținea că stratul de uzură nu este în regulă din punct de vedere al rugozității și planeității, acesta a fost refăcut zilele trecute doar pe o porțiune de 2 km din capătul nordic al lotului și doar pe o cale (un sens) a autostrăzii. Deci după tot teatrul făcut în primăvară de purtătorul de cuvânt al CNAIR care demonstra că se alunecă “ca pe gresia din baie”, s-a refăcut o zonă compactă care reprezintă doar ~10% din lungime. Restul de 90% înțelegem că era în regulă”, scrie Drulă pe contul său de Facebook.

„Este evident că e o manevră de salvat obrazul celor din CNAIR și MT. Adică constructorul s-a făcut că reface asfaltul pe o bucățică de autostradă, ca să se vadă o dată finalizat cu contractul, iar CNAIR spune publicului, “uitați, a meritat așteptarea”. Asta deși refacerea în sine a durat 5 zile, dar în cele 7 luni de când e gata autostrada și ținută închisă, oamenii și-au mâncat sănătatea și nervii pe DN1-ul paralel extrem de aglomerat”, scrie deputatul.

Pe Lotul 4 taluzul care a alunecat si a fost refăcut de către constructor „nu a afectat deloc calea de rulare (banda 1 și 2) și nici măcar banda de urgență”, susține deputatul USR.

„Se putea lejer reface sub trafic cu o scurtă restricționare de viteză în zona respectivă. Genul de soluții care se aplică pe orice autostradă din România sau din alte țări atunci când sunt defecte de remediat”, potrivit lui Drulă.

„În loc de soluția de bun-simț și în interesul cetățeanului de a da în trafic aceste loturi încă din iarnă, economisind timp și salvând vieți (DN1-ul paralel este des scena unor accidente groaznice), CNAIR și incompetentul ministru Șova au ales să tragă de timp și să facă circ”, mai spune deputatul.

Potrivit acestuia, la preluarea guvernării de către PSD în ianuarie 2017, aceste două loturi erau executate în proporție de aproximativ 2/3. „Pentru treimea de lucrări rămasă de executat și pentru a deschide loturile a fost nevoie de 19 luni. Timpul contractual de execuție a lucrărilor era 18 luni (de la zero!). Asta spune totul despre incompetența PSD la Transporturi”, spune Drulă.

Citește și: