Presa din Prahova a scris la finalul săptămânii trecute că un pod feroviar de lângă Câmpina, construit în 1909, necesită intervenții urgente, deoarece trei dintre ”picioare” sunt afectate de ploile abundente din ultima perioadă. Practic, apele râului Prahova au erodat pragul de fund în jurul picioarelor podului. Într-un răspuns pentru HotNews.ro, CFR Infrastructură spune că săptămâna trecută a început protejarea picioarelor podului cu traverse din beton, iar în perioada următoare se vor executa mai întâi ”lucrări de intervenţie în regim de urgenţă” și apoi ”lucrări definitive de punere în siguranţă a acestui obiectiv”. Podul este pe magistrala 300 traversată zilnic de aproape 50 de trenuri de călători și câteva zeci de trenuri de marfă.

Foto:

Publicația Câmpina TV scria vineri că podul feroviar de la Bobolia a fost construit în anul 1909, pe vremea Regelui Carol I, și a fost reabilitat în urmă cu aproape zece ani. Este un pod din beton armat, cu cale dublă de rulare, iar importanța lui este uriașă, fiind pe o magistrală foarte importantă: București - Brașov - Sighișoara - Cluj - Oradea.

Captură campinatv.ro

Primarul din comuna Poiana Câmpina spunea luni, citat de Mediafax, că apa a săpat la bza pilelor și au apărut degradări la căptușeala de beton, situația fiind „foarte gravă”.

“Situația este foarte gravă. În momentul de față sunt mari pericole la pilele șase, șapte și opt. Încă de pe data de 24 iulie ne-am deplasat cu cei de la CFR și s-a constatat că situația s-a agravat foarte rău. A săpat apa la baza pilelor. Deja CFR am înțeles că a luat măsuri ca să se circule doar pe un singur sens. Am înțeles că cei de la CFR au demarat deja procedura de a începe consolidarea acestui pod, ne-au pus în vedere să fim vigilenți să putem să eliberăm cât mai repede și avizul pentru certificatul de urbanism și autorizație de construire”.

Acum o săptămână, reprezentanţi ai CFR şi ai Primăriei Poiana Câmpina au inspectat din nou podul şi au încheiat un proces verbal de calamitate privind degradările apărute la pragul de fund (lucrările realizate pentru regularizarea albiei râului) şi la placa din beton armat aferentă picioarelor podului situate în albia râului Prahova.

După cum reiese din procesul verbal de calamitate, până la executarea unor lucrări definitive la infrastructura afectată, CFR va efectua lucrări provizorii de punere în siguranţă prin descărcarea în albia râului Prahova, în amonte şi aval de picioarele 6, 7 şi 8, a minim 1.500 traverse din beton care să protejeze fundaţia şi să nu permită erodarea şi mai pronunţată a albiei la creşterea vitezei apei, în urma ploilor torenţiale, scria publicația Bună Ziua Brașov.

Ce spune CFR despre podul feroviar situat la km 89+140, sat Bobolia, comuna Poiana Câmpina

Fenomenele meteorologice/hidrologice înregistrate în ultima perioadă şi creşterea debitului râului Prahova au afectat pragul de fund al podului situat pe linia CF Bucureşti - Ploieşti Vest - Câmpina (sat Bobolia), la km 89+140. Coborârea talvegului râului Prahova, aval de pod, precum şi debitul apelor au condus la subspălarea pragului de fund şi degradarea dinspre aval spre amonte, în principal în zona deversorului amenajat pentru albia minoră.

Starea tehnică a podului feroviar este verificată periodic de către reprezentanţii Sucursalei Regionale CF Bucureşti, în conformitate cu prevederile instrucţionale de efectuare a reviziei infrastructurii feroviare, primele măsuri împotriva afuierii fiind luate în cursul săptămânii 23-27.07.2018, prin protejarea pilelor, afectate de viiturile puternice, cu traverse din beton, măsură care continuă şi în prezent.

În perioada următoare, după emiterea avizelor şi autorizaţiilor de către autorităţile locale, Sucursala Regională CF Bucureşti va executa, în prima etapă, lucrări de intervenţie în regim de urgenţă, cu surse proprii, pentru punerea în siguranţă a pragului de fund, în vederea stopării fenomenului de degradare a infrastructurii podului, urmând ca în etapa a II-a să fie executate (în baza expertizei tehnice elaborată în ianuarie 2018) şi lucrările definitive de punere în siguranţă a acestui obiectiv, cu fonduri de la bugetul de stat.

Zona Bobolia