Trenul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi ”cu siguranță” gata până în 2020, promite ministrul Șova. Care este noua soluție propusă

de Vlad Barza     HotNews.ro


Gara de Nord
Foto: Hotnews
Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat joi că pe ruta Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi gata „cu siguranţă” calea ferată, nu însă şi tronsonul de metrou, astfel că la Campionatul European din 2020 suporterii vor putea merge cu trenul la aeroport. Soluția propusă ține de construirea unui pod feroviar peste DN1 și apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni. Reamintim că s-a vorbit mult în ultimii trei ani despre linia directă aeroport gară, dar nu s-a schimbat nimic deși s-au propus mai multe soluții.

„Tren vom avea cu siguranţă; metrou, foarte probabil nu”, a spus Lucian Şova (citat de Mediafax), după conferinţa de prezentare a bilanţului mandatului său la șase luni, întrebat dacă până la Campionatul European (de fotbal) din 2020 va fi asigurat transportul suporterilor de la Aeroportul Otopeni spre Gara de Nord.

„A fost găsită soluţia - deocamdată, la nivel informal - de a se devia de la linia ferată Bucureşti-Otopeni, cu supratraversarea DN1 şi apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni. Studiul de fezabilitate va fi gata peste două luni, şi le-am sugerat celor de la CFR SA să construiască partea de linie ferată în regie proprie (iar pasajul să fie scos la licitaţie), astfel încât înainte de Campionatul European să existe această legătură pe calea ferată. Va fi totul gata înainte de 2020, cu siguranţă”, a spus Lucian Şova.

Ministrul Transporturilor a precizat că „există o cerinţă a UEFA ca de la aeroport spre oraş să fie asigurată şi o a doua cale de transport, pe lângă cea rutieră”, de aceea a ales varianta liniei ferate. „Nu pierd nicio zi să le atrag atenţia celor de la CFR SA că trebuie să se grăbească; ar fi puţin spus nescuzabil să fim scoşi din joc din cauza neîndeplinirii acelei condiţionalităţi UEFA. Varianta aceasta cu linia ferată este posibil de terminat în timp util, dar la varianta metrou niciun inginer nu ar putea garanta că ar putea fi gata într-un an şi jumătate lucrări de o asemenea complexitate”, a mai spus Lucian Şova.

Cea mai nouă informație oficială venită de la CFR pe această temă este din 19 iulie, când compania a anunțat că s-a semnat contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă.

Ce spunea compania atunci și care erau variantele:

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi SC BAICONS IMPEX S.R.L au semnat contractul, în valoare de 2.5 milioane lei, pentru reactualizarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă (AIHCB), cu o durată de implementare de 12 luni şi finanţare asigurată din fonduri externe nerambursabile.

Studiul de Fezabilitate are drept scop selectarea variantei de legătură pe calea ferată între staţia Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, în conformitate cu standardele impuse pentru Coridoarele Europene şi Coridoarele TEN-T, şi va fi elaborat în două etape:

Etapa I - analiza tehnico-economică pentru cele 4 variante posibile de conectare, din care se va selecta varianta finală:
  •           linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, cap Y Mogoşoaia care subtraversează DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,
  •           linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, în zona PO Odăi, care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,
  •           linie simplă neelectrificată, cu gabarit de electrificare, cu racordare din staţia Baloteşti la Terminalul Plecări AIHCB.
  •           varianta de traseu în sistem MONORAIL cu puncte de îmbarcare/debarcare din PO Odăi şi din imediata vecinătate a terminalelor de sosiri - plecări ale AIHCB.

Etapa a II-a - dezvoltarea variantei selectate în Faza I prin elaborarea documentaţiei tehnico-economice pentru lucrări de electrificare, centralizare electronică și racordare la Terminalul T2 Nou, zona Cargo și conexiunea cu Metroul.




Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















4523 vizualizari

  • +16 (16 voturi)    
    bleah (Joi, 2 august 2018, 15:35)

    Soljenitin [utilizator]

    Sunt satul de promisiuni pesediste.
    Demisia si lasati pe altii competenti si care sa nu fie semianalfabeti sau analfabeti functional.
    • +10 (10 voturi)    
      Am mai avut un Sova la Transporturi (Joi, 2 august 2018, 16:45)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      care zicea ca va dormi pe santier pana la finalizarea autostrazii, dar in final a livrat 10 studii de fezabilitate care au costat 53 de milioane de euro, bani aruncati pe fereastra.

      Deci, da.

      Poate mergeti la vot data viitoare, fraierilor.
    • +2 (2 voturi)    
      PSD e la guvernare din 2012 (Joi, 2 august 2018, 19:32)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      din 2012 pana in 2018 n-au facut NIMIC...absolut NIMIC
  • +17 (17 voturi)    
    ha, ha, ha (Joi, 2 august 2018, 16:00)

    bancher [utilizator]

    aste e cea mai fantastica dintre toate solutiile: pod feroviar peste DN1, apoi continuarea liniei de cale ferata pe piloni pana la etajul I al terminalului Otopeni....
    Pai oameni buni, simplu fapt ca vad scris cuvantul pod ma duce cu gandul la o constructie care va dura 10 ani, si nu 20 luni cate mai sunt pana la campionatul european.
    Cum sa faca ai nostri un pod in 20 luni?/ Poate in 20 ani...
    • +1 (1 vot)    
      ciuma rosie in actiune.. (Joi, 2 august 2018, 18:07)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      au ales cea mai scumpa solutie posibila, care implica expropieri si un pod de cativa km.
      daca ar fi folosit linia veche, sa intre in aeroport prin nord, ar fi fost mult prea ieftin si n-ar mai fi avut de unde sa-si ia spaga de rigoare. pun pariu ca nu vor accesa nici un fel de fonduri nerambursabile pentru lucrarea asta ca sa poata fura linistiti.
    • +1 (1 vot)    
      avem exemple (Joi, 2 august 2018, 19:44)

      gica69 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      metroul din drumul taberei .... am si uitat cand trebuia finalizat dar acu' trebuia sa il pot folosi . probabil asta va face un ocol pe la otopeni : sanse mai mari de4cat trenul suspendat ....
    • 0 (0 voturi)    
      Va fi un tren din autobuze (Vineri, 3 august 2018, 8:37)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Un tren format din autobuzele cumparate de Firea.
      400 sau cate se vor livra pana atunci, fiindca nici despre alea nu se stie sigur cand vor fi gata.
  • +11 (11 voturi)    
    20 -20 cu Vasilica pe peron ? (Joi, 2 august 2018, 16:08)

    Plagarus [utilizator]

    DLN la Fortaleza, Vasilica la Videle !
  • +7 (7 voturi)    
    Calmati-va! (Joi, 2 august 2018, 16:28)

    BibiAfricanul [utilizator]

    Pun pariu ca nu o sa fie nimic gata pana in 20-20.
    Va dau exemplu "mareata realizare", strigata cu surle si trambite - 9 km de linie rapida - atentie, un singur fir - intre Sighisoara si Danes in.......6 (sase) ani cu doua amarate de tuneluri.
    Deci, despre ce vorbim?
    Guvernul actual (nu ii mai pot pronunta numele) nu a alocat pentru investitii mai nimic, asa ca din nimic nu faci altceva decat nimic.
    Tot psd a promis metrou de 2 miliarde (ca sa fie de unde sa fure) si.....iar nimic.
    Ca sa parafarazam pe nenea de la transporturi - daca avem cale ferata de la aeroport, cresc salariile si pleaca multinationalele.....
    Maaaammmaaaaa ce tampiti
  • +5 (5 voturi)    
    cu (Joi, 2 august 2018, 16:48)

    andrei108 [utilizator]

    cu siguranta de 10 ani suntem aburiti, si povestea continua. La fel cu adoptarea Euro. Cu Schengen, Cu buletine electronice etc. etc.
  • 0 (0 voturi)    
    Asa domnule ministru, (Joi, 2 august 2018, 16:59)

    Bazil [utilizator]

    cu mult fast anuntati ca va fi gata in 2020 la pulivara.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu o sa faca nimic (Joi, 2 august 2018, 18:58)

    midufi [utilizator]

    Absolut nimic.
    O să mai ia niște de bani de la CE.
    Până în 20-20 o să „construiască” o potecă nebătătorită pentru câinii vagabonzi.
    Din păcate.

    Jos ciuma roșie psd-alde-udmr !
  • +1 (1 vot)    
    Aeroport (Joi, 2 august 2018, 19:34)

    GABI1969 [utilizator]

    Buna ziua. Am inteles ca ministrul transporturilor vrea sa cumpere trenuri vechi de 20 de ani. Atunci de ce noi nu putem cumpara autoturisme mai vechi de 10 ani fara sa platim taxe de mediu ?? daca suntem saraci, suntem cu totii !!
  • 0 (0 voturi)    
    ce fain va fi... (Vineri, 3 august 2018, 9:46)

    bogdan1477 [utilizator]

    Sa vedeti ce misto va fi la campionatul european cind cei 30.000 de turisti vor ramane blocati in trafic cite 3-4 ore si o vor porni pe jos spre oras. Vor fi imagini emblematice pentru Romania care vor face ocolul lumii.

    Pentru ca fara un tren, 30.000 de suporteri nu pot fi efectiv transportati fara a se bloca totul.
  • 0 (0 voturi)    
    jura pesedeii pe rosu? (Vineri, 3 august 2018, 10:32)

    I [utilizator]

    .
  • +1 (1 vot)    
    SUNTETI NEPRICEPUT, DEMISIA (Vineri, 3 august 2018, 10:41)

    dincannes [utilizator]

    Pentru asa o prostie, nu va mai vrem ministru; ne este frica de incompetenta dumneavoastra.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by