Ministrul Transporturilor: De la patru ani în sus putem vorbi de un termen de finalizare a autostrăzii Piteşti-Sibiu

de I.B.     HotNews.ro


Lucian Sova
Foto: Digi 24
Termenul de finalizare a autostrăzii Piteşti-Sibiu este o ecuaţie cu multe necunoscute, însă de la patru ani în sus putem vorbi de un termen pentru acest obiectiv, a declarat, joi seara, la Digi 24, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, potrivit Agerpres.

"Este o ecuaţie cu multe necunoscute a da un termen. Aşa, sui generis, nu o voi face, însă construcţia acestei autostrăzi ar putea dura cel mai puţin 3 ani. Proiectare, pentru că nu este un proiect, şi se are în vedere licitarea lucrării, proiectare şi execuţie, ar trebui să dureze încă un an, astfel încât de la patru ani în sus să putem vorbi de un termen de finalizare a acestui obiectiv", a spus Şova.

El a reamintit că până la finele anului ar putea fi obţinut acordul de mediu şi că cele două loturi de la capătul autostrăzii ar putea fi atribuite, licitaţiile fiind făcute cu clauze suspensive.

"Cele 2 loturi de la capătul autostrăzii urmează să fie atribuite de comisia de licitaţie. Sunt în faza finală de evaluare oferte. În buna tradiţie românească probabil vor exista contestaţii. Noi vom cunoaşte un câştigător, nu am garanţia că vom cunoaşte constructorul. Încă nu avem acordul de mediu. Suntem în situaţia în care săptămâna trecută a fost depus studiul de evaluare adecvată, ultimul document ce trebuie să facă parte din conţinutul unui aviz de mediu, au fost întreprinse discuţii privind unele soluţii de mediu propuse de firma de consultanţă şi avem aşteptări, discuţii şi promisiuni din partea colegilor de la autoritatea de mediu că înainte de sfârşitul acestui an vom avea acord de mediu, condiţie obligatorie pentru a semna contractul. Cele două licitaţii au fost făcute cu clauze suspensive în aşa manieră încât să nu fie semnate contractele înainte ca acordul de mediu pentru toată autostrada să fie obţinut", a explicat ministrul Transporturilor.

Șova: Am motive de frustrare că BMW se duce în Ungaria/ Un camion ce pleacă de la Piteşti spre Vestul Europei pierde două ore din program, din cauza infrastructurii


 Pe de altă parte, Şova a afirmat că în scurt timp va deveni operaţională o antrepriză in interiorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere care va prelua şantierele abandonate sau unde vor fi reziliate contractele.

Infrastructura de transport din România lasă mult de dorit, iar un camion care pleacă de la Piteşti spre vestul Europei pierde, pe programul de lucru pe care un şofer trebuie să îl execute, peste două ore, din cauza infrastructurii, a declarat, joi seara, la Digi 24, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, potrivit Agerpres.

Întrebat cum a primit vestea că BMV se duce in Ungaria să construiască maşini pentru că în România starea infrastructurii nu este satisfăcătoare, ministrul Transporturilor a afirmat că are motive de frustrare şi că infrastructura reprezintă o oportunitatea comercială pe care investitorii o apreciază.

"Am motive de frustrare că (BMV n.r) se duce în Ungaria. Este practic expresia a ceea ce s-a întâmplat în ultimii 30 de ani în România în privinţa infrastructurii de transport, care lasă mult de dorit. Sigur că pe de altă parte, oportunitatea comercială la un moment dat pe care un investitor o apreciază ţine cont de infrastructura de transport şi nu numai. Azi un camion care pleacă de la Piteşti spre Vestul Europei pierde pe programul de lucru pe care un şofer trebuie să îl execute, din cauza infrastructurii, un pic mai mult de două ore. Într-un program de lucru, cei 150 de kilometri între Sibiu şi Piteşti şi kilometrii care mai sunt neconstruiţi conduc la o întârziere de două ore în programul unui transportator. Sigur, nu tratez aceasta ca pe o scuză, am vrut să dau şi această explicaţie şi a face această evaluare care este absolut ştiinţifică", a explicat Şova.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1556 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Foarte inteligentă clauza: (Vineri, 3 august 2018, 6:06)

    nick24 [utilizator]

    "Cele două licitaţii au fost făcute cu clauze suspensive în aşa manieră încât să nu fie semnate contractele înainte ca acordul de mediu pentru toată autostrada să fie obţinut", a explicat ministrul Transporturilor."

    Deci s-au blocat singuri! Pt că acordul pe TOATĂ autostrada îl vor lua peste 2-3 ani, minim.
  • +5 (5 voturi)    
    Adio Renault.Tanger mon amour (Vineri, 3 august 2018, 6:39)

    Plagarus [utilizator]

    Prin noi insine demolam si depopulam RO.!
  • +3 (3 voturi)    
    Un rudimentar, un activist comunist (Vineri, 3 august 2018, 8:46)

    cartofil [utilizator]

    in purtare si gandire. La autostrada asta ceea ce conteaza sunt vreo 80-100 km. Restul sunt o joaca. Pentru 100 km trebuie sa stam 4 ani ???? Prin 2013 Ponta ne spunea ca se muta cu cortul pe santier daca autostrada Bucuresti -Brasov nu este gata. Suntem in 2019 si nu s-a facut absolut nimic, nici macar contractul. Ma gandesc ca cei 4 ani ai lui Sova vor fi de fapt 40 daca ramane P$D la guvernare.
  • +2 (2 voturi)    
    a uitat sa precizeze un mic detaliu (Vineri, 3 august 2018, 9:36)

    revo [utilizator]

    4 ani in ce secol?
  • +1 (1 vot)    
    De la 4 ani in sus, (Vineri, 3 august 2018, 10:13)

    fat.cat [utilizator]

    cu executare, asa-i, dom’ ministru?
    Asa-mi place de astia cum fac ei planuri marete pentru cand n-o sa mai fie la putere si nici dracu’ n-o sa mai stie cum ii cheama, in afara de gardienii de la puscarie, sper.
    La estimari glorioase si mincinoase nu ne bate nimeni. Dar ce realizasi in mandatul matale, ne zici, badita?
  • +1 (1 vot)    
    Dacă amărâta aceasta de autostradă (Vineri, 3 august 2018, 11:45)

    hic sunt leones [utilizator]

    durează „de la 4 ani în sus”, vă dați seama câți ani sunt condamnate județe precum Vaslui, Vrancea, Botoșani să fie la coada clasamentelor în ceea ce privește investițiile, PIB-ul, veniturile la bugetele locale etc și cât de mult vor crește disparitățile dintre zonele în care se investește - Cluj, Timiș, Oradea, București - și județele care încă merg din inerție (și din economia neagră) - Iași, Galați, Suceava, Bacău.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by