Drumul de mare viteză spre Moldova: A fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea tronsonului de 110 km între Focșani și Bacău

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Drumul de mare viteza spre Moldova
Foto: Hotnews
​Compania Consitrans a fost desemnată căștigătoarea licitației "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focșani – Bacău" cu o ofertă de circa 20 de milioane de lei. Tronsonul de circa 110 km face parte din drumul de mare viteză spre Moldova pe relația Sud-Nord, pe ruta Ploiești - Pașcani. Compania de Autostrăzi anunță și că pentru celelalte 3 tronsoane, respectiv Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani și Bacău – Pașcani, nu au fost depuse contestații în termenul legal după anunțarea câștigătorilor. . Licitațiile pentru cele patru tronsoane au fost demarate în noiembrie 2016.

„În data de 24.08.2018 a fost finalizat procesul de evaluare pentru ofertele depuse în cadrul procedurii de atribuire a contractului "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focșani – Bacău", fiind transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii către toți ofertanții”, anunță CNAIR.

 Ofertantul desemnat câștigător este SC Consitrans SRL, având preţul de 20.123.408,52 Lei fără TVA, și un punctaj total de 100  puncte, din care 30 de puncte pentru componenta financiară și 70 de puncte pentru componenta tehnică, potrivit CNAIR.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după soluționarea tuturor contestațiilor/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire. Precizăm că pentru celelalte 3 tronsoane, respectiv Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani și Bacău – Pașcani, nu au fost depuse contestații în termenul legal după anunțarea câștigătorilor, mai transmite Compania de Autostrăzi.

 Durata contractului este de 24 de luni de la data intrării în vigoare a acestuia.

 Realizarea contractului presupune elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru drum de mare viteză care leagă municipiul Focșani de municipiul Bacău, inclusiv conexiunea cu drumul de mare viteză Buzău – Focșani, cu Varianta de Ocolire a municipiului Bacău și cu drumul de mare viteză Bacău – Pașcani. Lungimea estimată a tronsonului de drum este de 110 km.

Legătura de mare viteză între Muntenia și Moldova pe ruta Ploiești- Pașcani ar urma să aibă o lungime estimată de 329 de km, iar soluția finală - drum expres sau autostradă - va fi adoptată în cadrul pregătirii documentației - SF și proiect tehnic.

Licitațiile pentru cele patru tronsoane au fost demarate în noiembrie 2016 și au suferit zeci de amânări în procesul de evaluare a ofertelor

Întreg proiectul este impărțit în patru tronsoane:

Ploiești – Buzău - 65 de km
Buzău - Focșani - 72 km
Focșani – Bacău - 110 km
Bacău – Pașcani - 82 de km

Drumul de mare viteză va avea menirea să preia traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori a traficului din Moldova și care în prezent se desfășoară pe DN2, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțîn mai lat folosit adesea de către șoferi drept încă o bandă de circulație - unul din drumurile naționale cele mai periculoase după numărul de accidente.

Fluxurile de trafic rutier în România (la nivelul anului 2011) - Sursă: Master Planul General de Transport:










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9432 vizualizari

  • +18 (20 voturi)    
    alta (Luni, 27 august 2018, 18:08)

    nesuferitu [utilizator]

    ''abureala''......
    • +18 (20 voturi)    
      corect (Luni, 27 august 2018, 18:35)

      nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui nesuferitu

      "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focșani – Bacău"

      mai e de lucru. e primul?
  • +9 (15 voturi)    
    bine domle... (Luni, 27 august 2018, 18:46)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    dar Bucovina cui o lasam? Era asa de greu sa faca proiectul pana la Suceava? Apoi, in afara de bani de fezabilitate, pot sa demonstreze ca au proiect si pentru constructia propriu-zisa a autostrazii? Ca la analize suntem buni.
    • +8 (12 voturi)    
      de ce nu AUTOSTRADA??? (Luni, 27 august 2018, 20:04)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

      Sunt cetăţenii din Moldova cetăţeni inferiori ????

      De de drum expres şi nu AUTOSTRADĂ???

      VREM AUTOSTRADĂ, NU VREM DRUM EXPRES!!
      • +8 (10 voturi)    
        Mare viteza (Luni, 27 august 2018, 20:32)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        Modernizarea DN2 nu e egala cu o autostrada, iar Moldova are nevoie de iesire in Vest, nu in Sud. In Sud nu-i nimic pentru noi.
      • +12 (14 voturi)    
        relax (Luni, 27 august 2018, 21:19)

        Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        Nici poteca de capre nu fac astia.
        Daca ai pensie speciala, ia-ti sofer si joaca-te pe telefon in masina pe drumul judetean. Trece timpul mai repede.
        Altfel, nu vedem in piata.
  • +3 (17 voturi)    
    Pentru Moldova nu reprezintă nimic. (Luni, 27 august 2018, 19:01)

    asavreau [utilizator]

    Pe relația Bârlad Vaslui Iași este sărăcie lucie și nu le pasă.Spre Suceava Botoșani Dorohoi sunt niște drumuri bune pentru căruțe.De ce votați moldoveni cu PSD?Nu vedeți că îți bate joc de voi și reprezentanții PSD în teritoriu dau în gropi de proști.Ajung miniștri și nu sunt în stare să lege două vorbe să susțină interesele moldovenilor.Moldova se mândrește cu oameni de cultură de excepție dar a trimis ca miniștri și secretari de stat oameni care o fac de râs.
  • +5 (9 voturi)    
    In sfarsit, (Luni, 27 august 2018, 20:52)

    prompt [utilizator]

    Inteleg ca s-a renuntat la un sistem de departajare a participantilor la licitatii pentru lucrari de infrastructura rutiera care presupunea desemnarea castigatorilor printr-un criteriu falimentar- pretul cel mai scazut- in favoarea unui sistem practicat si inainte de guvernarea Ponta si anume un sistem de punctaje care sa ia in considerare atat criteriile economice dar si pe cele tehnice, astfel incat sa fie posibila alegerea solutiilor optime. Creste astfel si responsabilitatea ofertantilor pentru a duce la bun sfarsit lucrarile.
  • +9 (11 voturi)    
    Suntem in 2018, nu?! (Luni, 27 august 2018, 22:10)

    dealucaragiale [utilizator]

    De ce ne raportam la fluxurile de trafic rutier din 2011?
  • +9 (13 voturi)    
    Frecție (Luni, 27 august 2018, 23:06)

    florinos [utilizator]

    Se pare ca PSD a intrat in febra alegerilor si a început sa ne intoxice cu promisiuni, pana nu vedem inaugurat drumul nici nu visam ca va fi terminat.

    PSD este partidul cu cei mai multi km de panglici tăiate la inaugurare decât km de autostrada construiți.
  • +3 (5 voturi)    
    Nu asta a cerut Moldova ! (Marţi, 28 august 2018, 8:35)

    mircea_cjn [utilizator]

    ...nu legătura cu Sinești-ul si Urziceni-ul din sud.
    Ci legatura peste munți cu Ardealul și prin asta cu vestul.
  • +1 (1 vot)    
    :) (Marţi, 28 august 2018, 10:05)

    The_Dude [utilizator]

    Nu se zice "un acostament puțîn mai lat" ci "un acostament oleaca mai lat".
  • -2 (4 voturi)    
    Pentru Moldova (Marţi, 28 august 2018, 12:03)

    UpNext [utilizator]

    situata la periferia periferiei estice a UE si care va ramane asa pentru mult timp, un drum expres este arhi suficient. Este adevarat, insa, ca ar trebui continuat pana la Botosani, dar atat, deoarece Kievul nu ne simpatizeaza deloc (si nici nu o va face curand)
  • +1 (1 vot)    
    Aha...studiu de fezabilitate... (Marţi, 28 august 2018, 15:05)

    Olyx [utilizator]

    O sa mai urmeze alte 3-4 din astea si apoi se vor apuca si ei de constructie. Estimez ca in 10 ani se va circula pe el...Niste NEPUTINCIOSI !....
    • +1 (1 vot)    
      Etapele sunt clare (Marţi, 28 august 2018, 17:41)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Olyx

      Studii de fezabilitate, refacerea studiilor de fezabilitate, care au expirat sau datorită intrării în insolvență a câștigătorilor licitațiilor.
      Licitații de execuție pe vreo 10 tronsoane, care vor mai dura vreo 2-3 ani.
      Refacerea studiilor de fezabilitate, expirate întretimp toate.
      Execuție timp de vreo 5-6 ani, cu rezilieri de contracte și refaceri licitații.
      Inaugurări de tronsoane, care nu vor avea legături cu DN2 si deci imposibil de folosit fiind pe sărite.

      Deci cam 12 ani de acum, dar fără bemzinării parcări și fără toate nodurile.
      2030 va fi gata în cel mai optimist scenariu.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by