Ministerul Transporturilor a anunțat sâmbătă, pe Facebook, care este stadiul lucrărilor pe Coridorul IV paneuropean, lucrări ce vizează modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare și creșterea vitezei la 160 km/h, notează Mediafax.

Pe Coridorul IV feroviarFoto: CFR Infrastructura

"Pe șantierele feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) și Cap Y Barzava - Cap Y Ilteu (2b) se fac terasamente și consolidări pe întreaga distanță. Lucrările includ construirea mai multor poduri, podețe, tuneluri, modernizarea stațiilor, dar și implementarea sistemului de siguranță a traficului ERTMS (European Railway Traffic Management System - n.r.)", au scris reprezentanții MT pe Facebook.

La finele lunii mai 2017, Compania Naţională de Căi Ferate şi Asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL au semnat cele două contracte pentru reabilitarea unor secțiuni feroviare situate pe Coridorul IV paneuropean, respectiv reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y) (2b), situate pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV paneuropean) Nürnberg–Praga–Viena–Budapesta–Curtici–Simeria–Braşov–Bucureşti–Constanţa. Valoarea contractelor se ridică la 3,45 miliarde de lei, fără TVA, iar sursa de finanţare pentru execuţia lucrărilor de reabilitare este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, anunța atunci CFR.

Contractele au ca obiectiv reabilitarea a 77,95 km de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulatia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea/modernizarea a 28 poduri (dintre care două peste râul Mureș) şi a 64 de podeţe, construirea unui tunel de 603 metri lungime, lucrări civile în 11 staţii de cale ferată (inclusiv halte şi puncte de oprire), lucrări de electrificare şi energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR).