​Astra TransCarpatic a realizat sâmbăta trecută cursa inaugurală de prezentare pe relația Arad- Baia Mare - Arad cu automotoarele aduse din Danemarca și fabricate de Ansaldo Breda între anii 2005-2013, scrie Jurnal Feroviar. Automotoarele au fost în centrul unei controverse despre care puteți citi în articol. Între Arad și Baia Mare sunt 314 km, în prezent există un singur tren pe zi, al CFR, care face 5 ore și jumătate.

Automotor diesel IC2Foto: Istvan Doczi

Postarea Jurnal Feroviar

În octombrie 2017, ATC a adus din Danemarca 3 automotoare diesel IC 2 construite de Ansaldo Breda între anii 2005-2013, în vederea autorizării pe căile ferate din România.

După un an de zile de muncă și remedierea problemelor cauzate de remizarea pe o durată foarte lungă de către DSB(Căile Ferate din Danemarca), unele automotoare au stat pe loc și 10 ani, 2 DMU au fost omologate în România iar al 3-lea se apropie cu pași repezi de omologare.

Automotoarele IC 2 vor intra în serviciul comercial începând din octombrie(data oficială încă nu o avem) pe relația Arad-Baia Mare-Arad. După ce vor sosi și restul de 12 unități, vom avea ocazia să le vedem și la București, unde vor începe programul pe București-Titu-București.

Astra și trenurile daneze cu probleme

Astra Transcarpatic este compania fabricii de vagoane de la Arad și este celebră pentru trenurile galben-verzi luxoase pentru standardele românești. De departe sunt cele mai confortabile trenuri de la noi, cu vagoane care inițial fuseseră produse pentru export, dar au rămas pe stoc, în cele de dormit existând și duș în cabina de două locuri.

Astra are însă doar două trenuri pe zi: Arad-Constanța și București - Brașov, iar în ultima lună au fost peste 15 anulări ale trenurilor, din cauză că au apărut probleme la locomotive.

Astra a achiziționat de la Căile Ferate Daneze DSB 15 automotoare fabricate de Ansaldo Breda și a adus câteva în țară, pentru teste. Au fost în centrul unui scandal, după ceîntr-un articol bine documentat se susținea că trenurile au mari probleme. Asociația Construim România a lansat și un apel către autoritățile implicate cerând să nu autorizeze pentru traficul cu călători automotoarele IC2. Patronul Astra a susținut însă că nu sunt probleme și că trenurile vor fi puse în funcțiune în acest an, între Timișoara și Baia Mare.