Ministrul Lucian Șova, despre protestul Transportatorilor: Nu există conceptul de grevă făcută de companii. Ceea ce se întâmplă astăzi este un boicot organizat care vizează menținerea unor monopoluri în piață

de Vlad Barza     HotNews.ro


Lucian Sova
Foto: Agerpres
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, spune, despre protestele de joi ale companiilor de transport persoane, că suntem în față unui boicot care dorește menținerea unor monopoluri în piață. El spune că proeictul care a stârnit nemulțumirea în piață a fost discutat pe larg și oferă mai multă libertate de alegere clienților. Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) a protestat joi în 19 județe, unde a fost oprită câteva ore circulația mașinilor de transport persoane.

”Vă rog frumos să nu mai folosiți termenul pe care-l acreditează unii dintre comunicatori, acela de grevă. Nu există conceptul de grevă făcută de companii și acest lucru cred că este cunoscut foarte bine de toată lumea. Dreptul la grevă este un drept sacru al angajaților, al salariaților și care este exercitat în conformitate cu prevederile legale. Ceea ce se întâmplă astăzi este un boicot organizat care vizează menținerea unor monopoluri în piața de transport interjudețean”,
a spus ministrul Transporturilor, într-o conferință de presă

El a spus că sunt autorizate în România pentru transport de persoane 3.618 firme, din care efectuează transport rutier de pasageri pe curse regulate 325 de firme. Astăzi în România sunt autorizate 29.000 de autobuze pentru transport de pasageri și aproximativ 2.900 de firme efectuează transport regulat interjudețean de pasageri.

Dată fiind situația și având în vedere reglementările europene am început elaborarea unui ordin de ministru care să reglementeze desfășurarea activității de transport regulat de pasageri pe curse interjudețene în conformitate cu prevederile legale și cu reglementările din domeniul dialogului social, a menționat ministrul.

Șova a mai spus că proiectul contestat de transportatori a parcurs toate etapele legale de dezbatere publică și au avut loc discuții extinse pe tema lui și pe forumuri organizate de reviste, asociații de transportatori și alte entități.

Șova spune că ordinul în cauză își propune eliminarea exlusivității deținută de o firmă pe un traseu, ”fapt ce conduce astăzi la distorsiunile la care asistăm” ”Acest proiect de ordin dă posibilitatea pasagerilor să poată alege între mai multe oferte de transport și vizează și îmbunătățirea condițiilor de confort pentru pasageri și prețuri concurențiale în piață”.

El mai spune că proiectul prevede o deschidere a pieței transporturilor rutiere de pasageri în România și transportatorii au libertatea de a alege dacă vor sau nu vor să facă un anumit transport interjudețean de pasageri.

”Fac o paranteză și dau acest exemplu: dacă în România acum dorești să faci transport cu curse regulate de la București la Madrid, parcurgi o perioadă de evaluare în care se elaborează o serie de documente, perioadă care nu durează mai mult de o lună și poți face transport București - Madrid. Astăzi în România și în ultimii 15 ani niciun transportator auto decât cel care a ocupat primul un traseu acum 15 ani, de exemplu traseul București - Urziceni, niciun alt transportator nu ar putea astăzi să efectueze curse pe acest traseu și, în viziunuea celor care combat proiectul pe care l-am propus, acest lucru nici nu ar trebui să se petreacă vreodată”.

Ministrul mai spune că au fost elaborate 730 de procese verbale de contravenție cu specific pe transport interjudețean de pasageri, în valoare de 2 miloane lei.

Au fost peste 950 de reclamații despre transportul județean în mai puțin de un an, cele mai mult vizând:
- starea tehnică a mașinilor
- numărul mare de persoane transportate
- nerespectarea orarului de circulație
- neeliberarea biletelor de călătorie

Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) a protestat joi în 19 județe, unde a fost oprită circuația mașinilor de transport persoane. Transportatorii sunt nemulțumiți de un ordin al ministrului Transporturilor Lucian Șova care liberalizează transportul județean de persoane, iar ca mai criticată măsură este cea prin care este eliminată vechimea pe un traseu ca o condiţie pentru atribuirea traseului respectiv.


Citeste mai multe despre   


















Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde 

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.

1004 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    La comunistii (Joi, 11 octombrie 2018, 14:31)

    rutger [utilizator]

    sociali-democrati, grevele altora sunt boicoturi si sabotaje! Cand sunt ei la comanda grevelor, astea devin revendicari sindicale foarte necesare, pertinente si obligatorii de indeplinit !! Doar ca Vasile Roaita a tras sirena ca sa vina jandarii...
  • +2 (2 voturi)    
    multinationalele rele (Joi, 11 octombrie 2018, 14:50)

    liviu_ [utilizator]

    where have I seen that before?! a da... psd!
  • 0 (0 voturi)    
    Concurența dezvoltă serviciile (Joi, 11 octombrie 2018, 19:18)

    NME [utilizator]

    Deci... mașini vechi, cu ITP făcut pe genunchi, aer condiționat de la ferestre, neeliberarea biletelor de călătorie, călători luați în picioare, iar acum și refuzul asigurării serviciului pe care au monopol...
    Răspunsul călătorilor ar trebui să fie unul singur: refuzul de a mai folosi acele companii. Există CFR în multe cazuri, care a început să ofere ceva calitate, există prieteni, vecini, ca să nu mai pomenesc de Uber și alții asemenea.

    Nu e cum se exprima omul ăla de la FORT, sau cine era, cu locomotivele pe aceeași linie, care pleacă în același timp. Sau grasul ăla transpirat de la COTAR, care făcea propagandă pentru taximetriștii cu maimuțe...
    Pe același traseu pot fi mai multe companii care pleacă intercalat, la ora x pleacă prima companie, peste 30 de minute pleacă alta și tot așa. Și fiecare are un tarif, și poate oferi și alte bonusuri, gen aer condiționat sau muzică în surdină sau altceva, pentru atragerea clienților.
    În momentul ăsta, pe un traseu anume, nu ai decît o companie care nu-ți oferă nimic. Ești obligat să pleci cu compania respectivă, pentru că nu ai alternativă. Concurența duce la dezvoltarea serviciilor.

    Nu-mi place de Șova, dar aici consider că are dreptate.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version