Ministrul Transporturilor: 23.000 de angajați CFR ar putea repara și construi cale ferată, dar păzesc macazuri

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 12 octombrie 2018, 15:39 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Tren al CFR
Foto: Hotnews
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat, vineri, la Mamaia, că pregătește un nou ordin ce privește liberalizarea transportului pe calea ferată, pe modelul celui rutier. Șova spune că la CFR SA sunt 23.000 de angajați care ar putea repara și construi cale ferată, însă doar „se uită - aproape metaforic o spun - după trecerea fiecărui tren dacă mai trebuie redusă viteza”, relatează Mediafax.

„Acest regulament, 1.370, nu se referă doar la transporturile regulate de pasageri pe rutier, se referă și la transportul de pasageri pe calea ferată, unde deja am avut discuții și cu componenta sindicală și cu componenta managerială. Deja pregătim legislație și vom implementa legislație tot în acest sens, de liberalizare. Începând de la 1 iulie 2019 vor găsi consumatorii români o ofertă mai largă de transport și pe calea ferată din partea și a altor operatori decât cei care sunt astăzi, fie că e vorba de compania națională și cei câțiva operatori privați”,
a declarat, vineri, Lucian Șova, la Mamaia.

De asemenea, ministrul Transporturilor a spus că intenționează ca în perioada următoare, dar în funcție de „susținerea bugetară”, să reducă restricțiile de viteză de pe anumite tronsoane de cale ferată, unde trenurile de pasageri ar putea merge cu 160 km/h.

„În măsura în care voi avea susținere bugetară corespunzătoare avem capacitatea să reducem foarte mult din restricțiile de viteză care operează astăzi. Dincolo de modernizarea magistralei, care duce capabilitățile de operare la 120 de kilometri/ oră pentru trenuri de marfă și 160 km/ oră pentru trenuri de pasageri, desigur că va trebui să avem și materialul rulant corespunzător exploatării pe acest tip de linii. (…) Reducerea restricțiilor se face și în aceste zile. Au fost peste 200 de restricții anulate, au fost refăcute condițiile, însă, așa cum am mai spus-o, se strică, și este evaluat acest lucru, peste 300 de km de cale ferată în fiecare an. Iar cu resursa bugetară pe care ministerul, compania, au pus-o la dispoziție, se repară, în sensul readucerii la standardul pe care l-a avut inițial, în jur de 16 km”, a spus Șova.

Potrivit lui Lucian Șova, în Compania de Căi Ferate (CFR) SA, cea care administrează infrastructura, sunt 23.000 de angajați, care ar putea repara și construi cale ferată „măcar la standardele pe care le-am avut în 1990”, dar aceștia „păzesc macazuri” și „se uită după trenuri”.

„Am cerut companiei de infrastructură Căi Ferate să-și proiecteze bugetul pentru anul viitor. Și face acest lucru nu pe fond de salarii, ci pe proiecte. Sunt 23.000 de oameni care astăzi păzesc niște macazuri, în loc să construiască, în loc să repare. Doar păzesc niște macazuri sau niște linii afectate și se uită - aproape metaforic o spun - după trecerea fiecărui tren dacă mai trebuie redusă viteza. Acești oameni pot lucra dacă vor avea și resursa financiară corespunzătoare și care nu înseamnă prea mult pentru a face reparații, nu numai pentru a supraveghea instalații de exploatare pe calea ferată”, a mai declarat ministrul Transporturilor.

Ministrul Transporturilor a fost prezent, vineri, la deschiderea Reuniunii Anuale 2018 a European Diving Technology Committee (EDTC), ce se desfășoară în Mamaia.


Citeste mai multe despre   


















Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde 

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.

1287 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    bai (Vineri, 12 octombrie 2018, 18:26)

    dragonic [utilizator]

    un ministru slab , total nepregatit - pana azi in lunile de ministru nu a reusit sa isi raspunda la intrebarea CUM SE INTRETINEAU LINIILE CFR SI TOATE CELELLATE INAINTE DE 89 - povesteste acum ca trebuie sa vina aia de la nu stiu care cfr cu proiecte si el le sustine - prostii de nepriceput care afce parte din familia prostilor care ne conduc - de ce nu pleci si sa vina unul care stie cu ce se mananca toata averea asta atat cat a mai ramas dinea ??!! raspunde ,daca esti vana , de ce iese abur la locomotivele cu carbuni pe cos ????? zi ma !
  • +1 (1 vot)    
    CFR-ul nu construieste. (Vineri, 12 octombrie 2018, 22:34)

    feroviarul123 [utilizator]

    Daca ar știi sa citească ar vedea ca scopul CFR nu este sa construiască linii de cale ferata. Pentru asta iti trebuie proiecte si echipamente specializate. Pe care CFR nu le are și nu le-a avut niciodată. Ca atunci nu am fi avut nevoie de Strabag, Astaldi et &. CFR poate sa întrețină calea și echipamentele de semnalizare dacă are piese de schimb și oameni specializați. Pentru asta ai nevoie de bani de la buget. Bani care de 30 de ani s-au tot redus. Da se repara 16 km pentru ca atâția bani sunt.
    Problema e ca datorita lipsei pieselor de schimb si a plecării specialiștilor afara sau la constructorii care se fac ca lucrează pe coridor ( de ce nu zici ca lucrările sunt întârziate cu anii si CFR i-a plătit pentru lucrări nefăcute) acum costurile vor fi foarte mari ca defectele sunt foarte mari. Practic trebuie făcut RK la toată rețeaua.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version