Constructorul Lotului 3 al autostrăzii A1 Sibiu - Oraștie, tronson închis circulației după ce o bucată de autostradă s-a surpat la scurt timp după inaugurare și care, ulterior, a fost reconstruită de la zero, ar urma să restituie Companiei de Autostrăzi peste 83 de milioane de lei, o sumă căștigată ca despăgubiri la Curtea de Arbitraj de la Paris în 2017.

Autostrada Sibiu - Orastie, portiunea demolataFoto: Construim Romania

„În data de 16.10.2018 Curtea de Apel București a admis acţiunea în anulare formulată de juriștii CNAIR, obligând Antreprenorul Salini Impregilo S.p.A să restituie companiei suma de 83.158.980,82 lei”, a anunțat Compania de Drumuri.

„Precizăm că în data de 23.03.2017 Curtea Internationala de Arbitraj Camera Internationala de Comert - ICC Paris a pronunțat o sentință parțială arbitrală care a obligat CNAIR să plătescă suma de 83.158.980,82 lei Antreprenorului Salini Impregilo S.p.A. cel care a construit lotul 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu (km 43+855 - km 65+965)”, mai transmite CNAIR.

În urma acestei sentințe, în data de 08.05.2017, la CNAIR a fost înregistrată o adresă de înființare a popririi bancare emisă în data de 05.05.2017 de către un Birou de Executare Judecătoresc.

„Considerând că Arbitrul s-a pronunțat formal asupra Deciziilor CAD cu privire la aspecte de jurisdicție, fiind prima fază de judecată a litigiului arbitral, fără să motiveze în fapt care au fost argumentele ce au dus la admiterea sumelor dispuse prin Deciziile CAD, CNAIR, prin Direcția Juridică, a depus în data de 10.05.2017 la Judecatoria Sectorului 1 București o contestație la executare prin care cerea anularea tuturor actelor de executare efectuate în acest dosar”, potrivit Companiei de Drumuri.

Lotul 3 din A1 Oraștie - Sibiu - tronsonul problemă deschis înaintea alegerilor prezidențiale, dărămat din cauza problemelor și reconsturit de la zero

Lotul 3 al autostrăzii A1 Oraștie-Sibiu a fost deschis circulației în anul 2014, cu două zile înainte de turul II al alegerilor prezidențiale. La deschiderea traficului au participat atunci ministrul Transporturilor Ioan Rus și premierul Victor Ponta, candidat la scrutinul prezidențial.

Problemele pe lotul proaspat inaugurat au apărut atunci chiar la două săptămâni după deschiderea traficului - fisuri și zone cu alunecări, iar în 2015 situația s-a agravat în așa măsură încat autoritățile au închis traficul în luna septembrie a acelui an.

Ulterior, în ianuarie 2016 contractul cu Salini - Impregilo a fost reziliat, iar Compania de Drumuri a reținut circa 60 de milione de lei drept garanția de bună lucrare.

Autoritțile au parcurs apoi la demolarea și reconstrucția de la zero a unui tronson de 200 de metri în regie proprie. Bucata de autostrada a fost redeschisă circulației în octombrie 2016.