UPDATE Austriecii vor introduce trenuri directe între Cluj și Viena

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 26 octombrie 2018, 14:30 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Tren al OBB
Foto: OBB
Compania feroviară națională austriacă OBB va introduce din decembrie un tren care va face legătura între Cluj și Viena, via Oradea și Budapesta. OBB este una dintre cele mai respectate companii feroviare europene, anul acesta urmând să transporte în total un număr record de 250 milioane călători, de peste patru ori mai mult decât CFR. Trenul se va numi Transilvania și va circula începând cu 9 decembrie când intră în vigoare noul Mers al Trenurilor. UPDATE CFR a spus că trenul va avea pe teritoriul României vagoane de la CFR și MAV Start, iar tracțiunea va fi fi asigurată de locomotive românești.

Acum, cei care vor să ajungă de la Cluj la Viena cu trenul au în prezent cea mai rapidă opțiune să schimbe la Budapesta.

Noul tren va pleca la 10.42 din Viena (ora locală), va ajunge la 19.44 în Oradea și la 22.25 la Cluj. De la Cluj trenul pleacă la 7.40 și sosirea la Viena este programată pentru 17.21. Trenul are planificate 23 de opriri.



În timp ce la noi trenurile internaționale au cunoscut un declin sever, Austria a mers foarte bine și, dintre cele 300 de trenuri care tranzitează țara, peste 150 ajung și la destinații din afara ei.

OBB este cunoscută și pentru trenurile Railet care rulează pe distanțe mari cu viteze medii de 120 -140 km/h și viteze maxime de peste 220 km/h. OBB are un program de investiții de 1,8 miliarde euro în locomotive și vagoane noi.

În afară de trenul Viena - Cluj a fost introdus și un tren Bratislava - Zurich, Viena având legături directe deja cu cele mai importante orașe din regiune, cum ar fi Praga sau Cracovia.

UPDATE CFR Călători a venit cu precizări, explicând că trenul NU aparține doar OBB. Mai mult, nu va avea vagoane OBB între Oradea și Cluj.

CFR Călători  în colaborare cu MAV Start (operatorul naţional feroviar de călători din Ungaria) şi OBB (operatorul naţional feroviar de călători din Austria) au stabilit introducerea în circulaţie a unui nou tren pe ruta Cluj Napoca – Budapesta – Viena Hbf şi retur, începând cu planul de mers 2018 -2019.

Trenurile IR 144 şi IR 143 Cluj Napoca – Budapesta – Viena Hbf şi retur nu aparţin unui singur operator, compunerea acestora fiind asigurată de către CFR Călători şi MAV Start.

Tracţiunea trenurilor pe teritoriile celor 3 state – România, Ungaria şi Austria este asigurată de operatorul naţional al fiecărui stat.

Menţionăm că trenurile IR 144 şi IR 143 vor circula zilnic, după următoarele orare:

    Cluj-Napoca (07:35) - Budapesta (14:20/14:40) - Viena (17:21)
    Viena (10:42) - Budapesta (13:19/13:40) - Cluj-Napoca (22:25).


 



Citeste mai multe despre   

















8795 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    OeBB nu s-a privatizat si nu s-a "spart' ca CFR (Vineri, 26 octombrie 2018, 14:51)

    D-or [utilizator]

    OeBB este si cel mai mare transportator auto - urban si interurban - din Austria, controlind peste 90% din piata transportului public.

    Aceasta asigura o perfecta coordonare intre modurile de transport, un serviciu uniform in tot teritoriul, precum si posibilitatea investitiilor simultane in material rulant si infrastructura.

    Si transportul de marfa si cel de calatori sunt in acelasi holding si folosesc eficient aceleasi capacitati (linii, depouri, locomotive, personal).

    Dimpotriva, la noi CFR s-a facut praf si pulbere.

    Si nu am auzit inca niciun nume condamnat pentru aceasta decizie cica politica (ne-aplicata de alte satate), dar anti-economica si anti-sociala.
    • -2 (4 voturi)    
      CFR se pregătește să o cumpere DB, de asta :) (Vineri, 26 octombrie 2018, 15:27)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Modelul OeBB nu a funcționat pentru British Rail, prin 1980 ajunsese cum e CFR-ul astăzi. Cu mii de kilometri de linii ferate închise și cu material rulant vechi de 40 de ani. Austria are o poziție centrală pe continent și în UE, însă UK și România sunt periferie.

      Oricum, din 2020 ar trebui să fie permisă concurența feroviară și în Austria, vedem atunci cum se descurcă OeBB.
      • +2 (2 voturi)    
        OBB (Vineri, 26 octombrie 2018, 19:19)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Nu prea îi duc grija OBB-ului. Cu ce rețea au și ce material rulant au cam greu sa le faci concurenta. Da o sa mai scadă preturile dar nu e prea ușor sa intri pe rețeaua lor.
  • -1 (7 voturi)    
    Inca un element (Vineri, 26 octombrie 2018, 15:26)

    UpNext [utilizator]

    integrator al Transilvaniei in Europa Centrala, care va necesita o modernizare a caii ferate aferente. Impreuna cu reteaua de autostrazi propusa de primarii celor patru orase transilvan-banatene, se creeaza o infrastructura moderna, separata de restul tarii.

    Daca adaugam la asta si faptul ca UE a declinat recent oportunitatea finantarii, deci realizarii, autostrazii Iasi-Tg. Mures, intelegem (unii) in ce directie se indreapta Romania.
    • +5 (5 voturi)    
      Primarii celor 4 orase din vest... (Vineri, 26 octombrie 2018, 19:37)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      ...vor fi probabil sabotati masiv de oligarhia de la Centru, care crede ca prin succesul lor ar pierde controlul. Lipsa de viziune a conducerii "patrioate" de la Bucuresti a ajuns sa echivaleze cu tradare nationala.
      • +1 (1 vot)    
        Niciun probabil! (Duminică, 28 octombrie 2018, 8:13)

        complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        Este absolut sigur.
        La fel ca seismul cel mare din Vrancea - nimeni nu poate sti cat va fi, si care va fi intensitatea exacta, dar sigur o sa aiba loc.
        Asa si aici, pedesereul este deranjat de oricine vrea sa REALIZEE cava in infrastructura, ii va sabota din rasputeri!
  • -1 (7 voturi)    
    Excelent! (Vineri, 26 octombrie 2018, 15:51)

    Habermas [utilizator]

    Pacat ca nu se intinde pana la Iasi. Dar deocamdata este foarte bine si Cluj. Poate mai tarziu, dupa ce se va dovedi rentabila portiunea asta, sper ca va fi si o linie mai rapida (fara asa multe opriri; 12 ore sunt totusi cam mult) care sa lege Viena - Budapesta - (poate si Szolnok) - Oradea - Cluj - Iasi.

    Acum Moldovenii doresc o cale ferata eficienta intre Iasi si Cluj, iar PSD-istii si Teleormanenii (pleonasm partial, stiu) vor sa o saboteze.

    Mai este ceva. Austriecii recunosc deja ca numele Transilvania este deja un brand, si il pun in aplicare. Logic. La noi, Bucurestiul nu stie cum sa saboteze tot ce nu este Bucuresti. Uita asa suntem condusi de prostia insasi de la Bucuresti.

    Last but not least, Moldova ar putea la randul ei sa devina un brand, poate nu la fel de faimos ca Transilvania, deoarece nu-i asociat cu Dracula si nu are la fel de multe castele "de Holywood" (in sensul bun) ca Transilvania, dar totusi.

    Numai Iasiul are o clasa enorma, chiar peste Cluj, esta ca un diamant in praf momentan. Iar pe traseu sunt Cetatea Neamtului si Cetea de Scaun a Sucevei (ambele din aceeasi clasa cu castelele/cetatile Transilvaniei), siturile UNESCO din Bucovina,

    plus apropierea oraselor Piatra Neamt, Botosani si Roman, nici Bacaul nefiind prea departe,

    plus alte locuri istorice (cu palate/castele etc) mai mici dar meritorii precum Ruginoasa, Miclauseni, Ceahlaul cu toate locurile din jur (statiunea Durau, Lacul Izvorul Muntelui - barajul Bicaz), etc

    plus Vatra Dornei si de partea ailalta, Bistrita, Targu Mures, si el un oras frumos, si alte locuri nu sunt departe (statiunea Sovata, chiar si Tusnad, etc).

    La scara Europeana, Viena - Iasi este o axa reala, de interes cultural, economic, si tot ce vrem.
    • -2 (2 voturi)    
      Delir de grandoare, așa se cheamă (Vineri, 26 octombrie 2018, 18:23)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      ...
    • +5 (5 voturi)    
      . (Vineri, 26 octombrie 2018, 18:58)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Nu vreau sa fiu eu cel pesimist, dar trenul Cluj-Viena a fost negociat de OBB si CFR vreo 3-4 ani, fiind propus de partea romana si acceptat de austrieci doar dupa ce au fost convinsi de rentabilitatea lui. Un tren direct Iasi-Viena via Cluj si Suceava ar insemna 1100 km, o vama de trecut, trei schimbari de locomotive si cel putin 20 de ore de calatorie, adica o ruta nefezabila cam pentru orice transportator din lume. Oricum, daca vor fi doritori, cei din Iasi pot beneficia si ei de trenul Cluj-Viena, timpul pentru legatura la Cluj fiind de 3-4 ore fara sa ne gandim la posibilele intarzieri ale CFR si fara sa luam in considerare ca se poate face un orar mai bun daca se doreste.
    • +3 (3 voturi)    
      De acord... (Vineri, 26 octombrie 2018, 19:34)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      ...numai ca hipercentralismul din Romania nu va face niciodata acest traseu, pentru ca nu aduce nimic in buzunarele transpartinice ale securistilor de la Bucuresti. De fapt il va sabota cu toata puterea, asa cum face acum cu orice alt proiect care le-ar reduce chiar si infinitezimal din control.
  • +5 (9 voturi)    
    Oradea-Viena 7 ore, Oradea-Bucuresti 13 ore (Vineri, 26 octombrie 2018, 16:05)

    andipetre [utilizator]

    Care e capitala?
    • +3 (3 voturi)    
      Sigur, pesedistii dau minusuri (Vineri, 26 octombrie 2018, 19:09)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Nu le place postacilor comunisti/pesedisti sa vada realitatea, cum ca Bucurestiul, in care au condus de zeci de ani de zile, e patriot doar prin lozinci, in timp ce nu e in stare sa uneasca real tara asta.

      Si se mai mira ca suntem atacati din toate partile de Orbani si tot felul de alti nationalisti ai tarilor vecine, care ar vrea si ei cate o bucata. Pai daca ai nostri s-au sictirit de Romania, cum sa nu incerce?
  • +4 (4 voturi)    
    Transilvania nu nai poate remorca degeaba S-E (Sâmbătă, 27 octombrie 2018, 10:17)

    Plagarus [utilizator]

    Dupa 29 de ani de stagnare & regres chiar in infrastructura,este cazul sa se racordeze decisiv la lumea normala din vest.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version