Încă o filă din lunga poveste a trenului către aeroport - CFR a publicat licitația pentru dublarea liniei de cale ferată dintre Mogoșoaia și Balotești

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 26 octombrie 2018, 15:41 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura
Va fi gata linia de tren Gara de Nord - Aeroport până la meciurile pe care le vom găzdui în iunie 2020? Ministrul Transporturilor a spus în mai multe rânduri că va fi gata, dar mulți sunt sceptici. Un pas s-a mai făcut însă, fiindcă pe SEAP s-a publicat anunțul de participare pentru dublarea a 8 km de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești, contractul fiind estimat la 51 milioane lei. Proiectul este parte a viitoarei conexiuni feroviare Gară - Aeroport.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 3 decembrie 2018, ofertele urmând să fie deschise în aceeași zi.

Conform Caietului de sarcini, valoarea estimată totală este 51.060.897,49 lei fără TVA, respectiv : proiectare – 2.660.412,24 lei fără TVA ; execuție – 48.400.485,25 lei fără TVA . Valoarea eventualelor servicii și lucrări suplimentare este de 10.958.347,54 lei fără TVA (nu sunt incluse în valoarea estimată totală).

Lucrările vor fi finanțate de la bugetul de stat, iar durata contractului este de 17 luni.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, declara în august că pe ruta Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi gata „cu siguranţă” calea ferată, nu însă şi tronsonul de metrou, astfel că la Campionatul European din 2020 suporterii vor putea merge cu trenul la aeroport.

În iunie CFR anunța că lucrările de racordare a liniei Bucureşti Nord - Urziceni la podul de cale ferată care supratraversează DN 1A au fost finalizate, iar circulaţia trenurilor spre Urziceni - Slobozia este operaţională.

Din cauza că lucrările la pod nu se terminaseră la timp, trenurile circulau pe o rută deviată și drumul către Urziceni era cu 7 km mai lung. Din iunie, trenurile InterRegio vor face 23 de minute între Gara de Nord și halta PO Aeroport aflată la 3 km de aeroportul Otopeni.

Ce spunea CFR în iulie și care erau variantele:

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi SC BAICONS IMPEX S.R.L au semnat contractul, în valoare de 2.5 milioane lei, pentru reactualizarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă (AIHCB), cu o durată de implementare de 12 luni şi finanţare asigurată din fonduri externe nerambursabile.

Studiul de Fezabilitate are drept scop selectarea variantei de legătură pe calea ferată între staţia Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, în conformitate cu standardele impuse pentru Coridoarele Europene şi Coridoarele TEN-T, şi va fi elaborat în două etape:

Etapa I - analiza tehnico-economică pentru cele 4 variante posibile de conectare, din care se va selecta varianta finală:

  •               linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, cap Y Mogoşoaia care subtraversează DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,
  •               linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, în zona PO Odăi, care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,
  •              linie simplă neelectrificată, cu gabarit de electrificare, cu racordare din staţia Baloteşti la Terminalul Plecări AIHCB.
  •              varianta de traseu în sistem MONORAIL cu puncte de îmbarcare/debarcare din PO Odăi şi din imediata vecinătate a terminalelor de sosiri - plecări ale AIHCB.
Etapa a II-a - dezvoltarea variantei selectate în Faza I prin elaborarea documentaţiei tehnico-economice pentru lucrări de electrificare, centralizare electronică și racordare la Terminalul T2 Nou, zona Cargo și conexiunea cu Metroul.


Citeste mai multe despre   

















653 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    încropeli (Vineri, 26 octombrie 2018, 16:10)

    infernal [utilizator]

    Tipic românesc, încropeli pe genunchi.
    Până la urmă va fi lucrare sau lucrătură ?
  • 0 (0 voturi)    
    Solutia e evidenta (Vineri, 26 octombrie 2018, 17:16)

    t4v1 [utilizator]

    Calea ferata trebuie mutata in zona 3 km mai la sud cu statie (subterana) in aeroport, statie pe care o poti face in zona parcarilor actuale din dreptul aeroportului

    Astfel tot ce circula pe linia aia ferata sa aiba oprire in aeroport, nu doar trenul dedicat din Gara de Nord.

    Calatori din tot estul si estul vestul Romaniei sa se urce in tren si sa coboare direct in aeroport.

    Un monorail din Odai/Balotesti/PO te rezolva (desi cred ca e mai ieftin cu autobuze) insa solutia pe termen lung e cea cu statie direct in aeroport.
  • 0 (0 voturi)    
    Tren la 3Km??? (Vineri, 26 octombrie 2018, 17:44)

    DT34 [utilizator]

    Cum poti sa numesti statie/gara la aeroport, daca e la 3 km de aeroport? Cum sa mearga un turist cu microbuzul pina la gara dupa care cu trenul pina la gara de nord, dupa care inca unul sau doua mijloace de transport pina la destinatia finala?
    Deci cum o capitala europeana poate sa faca planuri pentru viitor ca un turist sau un locuitor sa mearga cu cel putin 3 mijloace de calatorie la aeoportul local/national? Deci vorbim de planuri de viitor, nu de trecut. Asta e bataie de joc. Eu daca as fi fost un turist strain si mi-as face planuri sa vizitez Bucurestiul, as fi renuntat sa il vizitez daca as intimpina aceste dificultati de trasnport de la aeroport can imi fac planurile.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version