Va fi gata linia de tren Gara de Nord - Aeroport până la meciurile pe care le vom găzdui în iunie 2020? Ministrul Transporturilor a spus în mai multe rânduri că va fi gata, dar mulți sunt sceptici. Un pas s-a mai făcut însă, fiindcă pe SEAP s-a publicat anunțul de participare pentru dublarea a 8 km de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești, contractul fiind estimat la 51 milioane lei. Proiectul este parte a viitoarei conexiuni feroviare Gară - Aeroport.

Lucrari feroviareFoto: CFR Infrastructura

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 3 decembrie 2018, ofertele urmând să fie deschise în aceeași zi.

Conform Caietului de sarcini, valoarea estimată totală este 51.060.897,49 lei fără TVA, respectiv : proiectare – 2.660.412,24 lei fără TVA ; execuție – 48.400.485,25 lei fără TVA . Valoarea eventualelor servicii și lucrări suplimentare este de 10.958.347,54 lei fără TVA (nu sunt incluse în valoarea estimată totală).

Lucrările vor fi finanțate de la bugetul de stat, iar durata contractului este de 17 luni.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, declara în august că pe ruta Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi gata „cu siguranţă” calea ferată, nu însă şi tronsonul de metrou, astfel că la Campionatul European din 2020 suporterii vor putea merge cu trenul la aeroport.

În iunie CFR anunța că lucrările de racordare a liniei Bucureşti Nord - Urziceni la podul de cale ferată care supratraversează DN 1A au fost finalizate, iar circulaţia trenurilor spre Urziceni - Slobozia este operaţională.

Din cauza că lucrările la pod nu se terminaseră la timp, trenurile circulau pe o rută deviată și drumul către Urziceni era cu 7 km mai lung. Din iunie, trenurile InterRegio vor face 23 de minute între Gara de Nord și halta PO Aeroport aflată la 3 km de aeroportul Otopeni.

Ce spunea CFR în iulie și care erau variantele:

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi SC BAICONS IMPEX S.R.L au semnat contractul, în valoare de 2.5 milioane lei, pentru reactualizarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă (AIHCB), cu o durată de implementare de 12 luni şi finanţare asigurată din fonduri externe nerambursabile.

Studiul de Fezabilitate are drept scop selectarea variantei de legătură pe calea ferată între staţia Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, în conformitate cu standardele impuse pentru Coridoarele Europene şi Coridoarele TEN-T, şi va fi elaborat în două etape:

Etapa I - analiza tehnico-economică pentru cele 4 variante posibile de conectare, din care se va selecta varianta finală:

  •               linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, cap Y Mogoşoaia care subtraversează DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,
  •               linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, în zona PO Odăi, care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,
  •              linie simplă neelectrificată, cu gabarit de electrificare, cu racordare din staţia Baloteşti la Terminalul Plecări AIHCB.
  •              varianta de traseu în sistem MONORAIL cu puncte de îmbarcare/debarcare din PO Odăi şi din imediata vecinătate a terminalelor de sosiri - plecări ale AIHCB.

Etapa a II-a - dezvoltarea variantei selectate în Faza I prin elaborarea documentaţiei tehnico-economice pentru lucrări de electrificare, centralizare electronică și racordare la Terminalul T2 Nou, zona Cargo și conexiunea cu Metroul.