Când este vorba de calea ferată românească trebuie să ne mulțumim cu cantități mici. Ministerul Transporturilor anunță că CFR va pune în circulație două noi vagoane modernizate de la jumătatea acestei luni, dar informația completă este că ar fi nevoie de 300 de vagoane pentru ca oamenii să circule decent. CFR folosește zilnic aproximativ 800 de vagoane și unele trenuri de lung parcurs au doar 3-4 vagoane.

Interiorul unui vagon moidernizatFoto: Ministerul Transporturilor

Ce spune Ministerul Transporturilor

CFR Călători va avea 2 vagoane modernizate având fiecare câte 84 de locuri.

Instalații de ventilație, încălzire și climatizare, instalații de sonorizare, covoare antiderapante și uși cu acționare automată sunt doar câteva dintre facilitățile celor 2 vagoane.

Acestea vor intra în circulație după data de 15 noiembrie.

Se știe că CFR folosește zilnic sub 800 de vagoane, deși ar avea nevoie de peste 1.100.

Criza de vagoane de la CFR Călători a atins maximul în acestă vară. Dacă la câteva trenuri sezoniere ce aveau peste 10 vagoane se mai puteau găsi locuri, la alte trenuri care circulau sute de kilometri lucrurile erau grave fiindcă garniturile porneau la drum cu două-trei vagoane.

Ministrul Transporturilor spunea în iulie că se dorește cumpărarea a 100 de automotoare Desiro, iar CFR anunța pe 13 august că s-au atribuit 4 acorduri-cadru de achiziţie pentru repararea a 371 de vagoane. O soluție nu se întrevede însă pe termen scurt.

În aceasta vară chiar și cei care s-au dus cu două - trei săptămâni înainte la agenții au avut surpriza să nu găsească bilet cu loc. Nu au fost rare nici cazurile în care oamenii au călătorit 3-400 km în picioare.