De ce a decis Comisia Europeană să finanțeze doar jumătate din magistrala de metrou M6 către Aeroportul Otopeni. Criticile aduse proiectului depus de România

de Vlad Barza     HotNews.ro


Magistrala 6 spre Aeroportul Otopeni
Foto: Metrorex
​În urma eșecului autorităților române de a oferi explicații pertinente, Comisia Europeană a decis că magistrala de metrou M6 (1 Mai-Aeroportul Otopeni) va avea finanțare europeană nerambursabilă asigurată doar pe jumătate din distanță, adică doar până la stația Tokyo (zona Mall Băneasa), scrie Asociația Pro Infrastructura. Informația a fost confirmată marți de directorul general Metrorex, Dumitru Sodolescu. În articol puteți citi pe larg ce aspecte reproșează cei de la Comisia Europeană statului român pentru proiectul de peste un miliard de euro.

Asociația Pro Infrastructura anunță că a primit scrisoarea prin care Comisia Europeană, în februarie 2018, critica și cerea explicații de la partea română despre Magistrala M6 de metrou în urma depunerii cererii de finanțare (în decembrie 2017) de către autoritățile române.

În scrisoare, experții de la Bruxelles prezintă șase "aspecte critice", deintre care două grave.

Magistrala de metrou M6 (1 Mai-Aeroportul Otopeni) va avea finanțare europeană nerambursabilă asigurată DOAR PE JUMĂTATE din distanță, adică doar până la Stația Tokyo (zona Mall Băneasa). Informația a fost confirmată marți de directorul general Metrorex, Dumitru Sodolescu, care a precizat că restul din fonduri vor veni de la bugetul de stat și de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională.

Ce spun cei de la Pro Infrastructura? ”Decizia vine în urma eșecului autorităților române de a lămuri îngrijorările exprimate de Comisia Europeană (CE) prin scrisoarea ("Request for Clarifications") trimisă la București în 16.februarie.2018. Pentru accesul la document, Asociația Pro Infrastructură a trebuit să dea în judecată Ministerul Fondurilor Europene (MFE) și instanța ne-a dat dreptate pe 13 septembrie 2018”,

În scrisoare, experții de la Bruxelles prezintă șase "aspecte critice" (alături de altele secundare) în vederea obținerii finanțării nerambursabile, dintre care două extrem de grave: absența unei analize de opțiuni veritabile și estimarea costurilor la un nivel prea scăzut.

De exemplu CE spune că estimarea de cost este nerealistă, la 52,5 milioane euro/km, în timp ce la alte proiecte recente din București costurile sunt de 69-83 milioane euro/km.

În plus, Comisia critica faptul că Magistrala M6 nu ține cont de construirea noului terminal T2 la Aeroportul Otopeni în est (spre Autostrada A3), iar studiul de trafic nu este de încredere. La fel de important este deranjul creat pe DN1 în timpul execuției stațiilor în galerie deschisă, iar autoritățile române sunt prea optimiste cu privire la implementarea proiectului în 4,5 ani (unul aferent licitației și alți 3,5 de lucrări în teren).

Din februarie și până în septembrie, au fost mai multe runde de dialog între partea română și specialiștii europeni. Deznodământul? Marți, 06.11.2018, ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb a confirmat public că vom primi bani doar pentru sectorul 1 Mai-Tokyo (Mall Băneasa), adică 6 stații din totalul de 12.

Valoarea totală estimată este de aproximativ 6,35 miliarde lei (inclusiv TVA), din care fondurile europene vor acoperi doar 2,36 miliarde. În jur de 416,5 milioane lei reprezintă contribuția de la bugetul de stat, iar aproape 1,46 miliarde lei vor veni din împrumutul JICA (Guvernul Japoniei). Vinerea trecută cererea de finanțare a fost retrimisă la Bruxelles pe noile coordonate.

”În stilul caracteristic, responsabilii din minister sunt complet nerealiști, precizând termenul de 31.12.2023 pentru implementarea investiției, lucrările urmând să fie demarate în 2019. În opinia noastră, aceste promisiuni sunt fanteziste, mai ales dacă ne uităm la întârzierile de pe Magistrala M5 Drumul Taberei-Eroilor (începută la sfârșitul lui 2011 și încă nefinalizată)”,
spun cei de la asociație.

API Solicită oficialilor din Ministerul Transporturilor România și Metrorex să înțeleagă semnificația reală a deciziei Comisiei Europene și să se concentreze pe accelerarea proiectelor pe Magistralele 5 (Eroilor-Iancului), 4 (Gara de Nord-Progresul) și 7 (Rahova-Colentina), linii care deservesc cartiere dense, cu trafic semnificativ, prioritare în fața secțiunii Tokyo-Otopeni a M6.

Citește și:
VIDEO Legătura Capitalei cu Aeroportul Otopeni: De ce se justifică Magistrala 6 de metrou care va costa un miliard de euro, dacă se face și tren direct de zece ori mai ieftin?



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















17540 vizualizari

  • +41 (41 voturi)    
    Cu aceasta administratie de stat facuta din pile, (Luni, 12 noiembrie 2018, 12:12)

    Habermas [utilizator]

    Romania este blocata, inlantuita, imbolnavita, sufocata, omorata cu zile.
    • -37 (39 voturi)    
      Nu-i de mirare (Luni, 12 noiembrie 2018, 13:18)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Nu-i de mirare.

      - Iuropa, dupa ce ne ia banii de taxe vamale, ne da cateva ramasite sub forma de fonduri europene.

      - Cum Iuropa, dupa ce ne-a luat banii, actioneaza si ca jucator si ca arbitru, are grija ca si returnarea aia pe bucati sa se faca cu jumatati de masura...iar cel vinovat e intotdeauna guvernul nostru, ca n-a facut, ca n-a dres, ca de ce a facut, ca de ce n-a facut....ca are palarie, ca n-are palarie....si tot ce mai poate imaginatia comisarilor. Iar imaginatia acestor comisari nu are limite cu un popor si un guvern ingenunchiati.
      - Ca sa ma contrazic, am gasit totusi o limitare a imaginatiei iuropiene. Comisarii se numesc tot Komisari. Oare pentru ca bolsevismul marxist internationalist nu permite deviatii, ca in 1950?
      • +18 (20 voturi)    
        Uimeste-ma, ce face Guvernul Pavi??? (Luni, 12 noiembrie 2018, 14:52)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        In afara de a-si da pomeni, de furaciuni si de a-si scapa Hotii???
        • -16 (20 voturi)    
          Bre, poti sa injuri guvernul,da' subiectul e altul (Luni, 12 noiembrie 2018, 16:29)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

          Bre, poti sa injuri guvernul, da' subiectul e altul; sincer, chestia cu injuratura o poti exersa - si o faci - la alte 20 de articole numai pe prima pagina a HN.

          Dar subiectul fondurilor europene ce apare in acest articol are esenta chiar in ceea ce am spus:

          Tarile bogate din vestul Europei si-au tras o piata de desfacere de cateva sute de miliarde de euro pe an, unde au acces FARA TAXE VAMALE (Concurentii americani si chinezi, spre exemplu, PLATESC taxe vamale).

          In schimbul permiterii accesului neingradit a multinationalelor europene, CHIAR IN DAUNA ECONOMIILOR NATIONALE, statelor estice li s-a promis "ajutor financiar".
          E ca si cum tu ai da unui pesedoi 1000 de lei pe luna si el ti-i da inapoi daca faci planuri frumoase, daca faci frumos...si de fiecare data e singurul care stabileste criteriile si se supara ca nu esti in stare decat sa faci planuri de 42%. Acum, c-am adus-o la nivelul tau, intelegi?
          • +8 (10 voturi)    
            ba fix de incompetenta guvernului e vorba (Luni, 12 noiembrie 2018, 19:50)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Si iti dau ca exemplu Ungaria, care a construit si construieste inca autostrazi cu bani europeni.
            Iti aduci aminte de musiu Ponta? cretinul care a omorat efectiv traversarea Carpatilor pe Valea Oltului? A zis-o si Corina Cretu, psd-ista de-a voastra: Sunteti varza si prosti gramada si banii aia asteapta. Si nu sunt firimituri.
            • -5 (7 voturi)    
              Bine. Ai ales sa injuri. Atata poti (Luni, 12 noiembrie 2018, 21:16)

              newlook [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              Bine. Ai ales sa injuri. Atata poti, atat ai voie.
              • 0 (0 voturi)    
                jumatate "face" sens: sa fie doar dus (Marţi, 13 noiembrie 2018, 1:40)

                Poiana lui Occam [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                ultimul stinge lumina
              • +1 (1 vot)    
                ba da ce vreti ba? (Marţi, 13 noiembrie 2018, 9:40)

                viziru [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                ba da ce vreti ba? voi sa furati sa distrugeti tara asta si noi sa va aplaudam ?????
          • +1 (3 voturi)    
            Dar si tu ai acces la piata Ue (Luni, 12 noiembrie 2018, 23:30)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Si aia au bani nu-s calici ca tine. Nefiind capabil nici un guvern, tinerii au ales sa plece, thank god ca au avut unde ca altfel Coreia de Nord scria pe tine. Deci ce te caini atat ca te jumulesc ieuropenii, te jumulesti tu singur.
            Cat despre subiectul articolului, n-ai vrea sa iti dea ue totul, pana si constructia magistralei? Eventual sa te trimita si in Baleare? Bai frate, asa mentalitate de pomanagiu mai rar.
      • +17 (17 voturi)    
        pe mine ma cam mira.. (Luni, 12 noiembrie 2018, 16:22)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        1. ce bani de taxe vamale ti-a luat tie UE (nu inteleg de ce scrii "Iuropa"..) avand in vedere ca nu exista taxe vamale intre tarile Uniunii. sau tu importi doar din Rusia?..
        2. esti suparat ca nu primeste un guvern de infractori fonduri nerambursabile pentru proiecte ireale? ghinion..
        3. "comisar" este cuvant latinesc (commisarius). functia exista de peste 2000 de ani, nu au inventat-o amicii tai.
        • -8 (8 voturi)    
          Taxe vamale (Luni, 12 noiembrie 2018, 17:30)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Taxele vamale reprezinta unul dintre cele mai puternice instrumente de sprijin a economiei nationale (ei da, NATIONALE) si producere a prosperitatii interne.

          Trump are o zona unde si cei mai aprigi contestatari ii recunosc meritele: economia. Una dintre cele mai folosite masuri ale administratiei Trump este re-evaluarea taxelor vamale. In special in relatia cu China dar si in relatia cu Europa, USA pierdea enorm datorita faptului ca lasase garda taxelor vamale prea jos. Multe lucruri pozitive s-au intamplat pentru economia americana cand aceasta garda a fost putin - numai putin ridicata.

          Prin comparatie, Romania a lasat de tot jos aceasta protectie si sursa de venituri in relatia cu Iuropa. Iuropa profita cat poate si returneaza Romaniei cu țârâita.

          Asa ca....
          • +4 (4 voturi)    
            Penibil (Marţi, 13 noiembrie 2018, 2:19)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Deci mai intai ne ia UE taxele, acum o dai la intors.. ca nu ne lasa sa taxam?
            Postac penibil si habarnist 100%:
            1. In relatia cu UE suntem pe minus la balanta de plati. Importam mai mult decat exportam. Deci cu taxe vamale ne-am arde si mai tare.
            2. Exportam pentru ca si-au mutat unii si altii fabricile la noi, nu pentru ca ar avea romanii ceva deosebit de oferit Europei. Daca nu am fi in Uniune, am produce in continuare Oltcit la Craiova.. masina care nu mergea nici pana la poarta fabricii fara sa se strice.
        • -6 (10 voturi)    
          Pt. Otopeni 780 și 783 sunt suficiente! (Luni, 12 noiembrie 2018, 19:05)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Cele doua autobuze, 780 și 783 care leagă Gara de Nord respectiv Piata Unirii de Otopeni ar merge goale dacă frecventa lor s-ar dubla.

          Cu alte cuvinte nu este trafic care sa justifice metrou pana la aeroport.
          • +2 (4 voturi)    
            Cum sa nu fie trafic? (Luni, 12 noiembrie 2018, 21:37)

            paonipao [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Mai zicea unu ca in Ro nu se justifica autostrazile...pentru ca nu este teafic!

            Adica se face un nou terminal ...pentru ca nu este trafic?!

            Vorbesti prostii! Probabil ca nu ai mai plecat/venit demult ...de pe/pe Otopeni!

            Aeroportul Otopeni este blocat la ora acuala tocmai din cauza traficului care este de 10 ori mai intens ca acum 5-10 ani!
            Parcarile sunt mereu pline, iar terminalele de plecari/sosiri sunt intotdeauna aglomerate!
          • -2 (6 voturi)    
            Un punct de vedere rational (Luni, 12 noiembrie 2018, 21:58)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Un punct de vedere rational.
          • +2 (4 voturi)    
            Uita-te pe DN1 și vezi traficul (Marţi, 13 noiembrie 2018, 4:08)

            mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Sau la intrare in oraș unde sunt cozi zilnic.
            Ori nu vrei sa vezi lucrurile evidente?
          • +1 (1 vot)    
            Pe cifre (Marţi, 13 noiembrie 2018, 10:46)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            La Otopeni sunt peste 10 milioane "pasageri" anual. 27.000 pe zi. Daca presupui ca jumatate vin si jumatate pleaca, 13500.
            In 2 autobuze cu capacitate de ~40 de calatori (cu bagaje.. optimist) duci la aeroport 80 de calatori, deci 168.75 calatorii pe 2 linii, 7 pe ora sau un autobuz la 8 minute daca ar merge 100% ocupate.

            In realitate aeroportul nu prea are curse noaptea si majoritatea pasagerilor se bat pe anumite intervale de timp. In intervalul 5-8 dimineata ar fi nevoie de un autobuz la 3-4 minute.
            In realitate autobuzele opresc in vreo 6-7 statii prin Baneasa si Otopeni si o gramada de localnici le folosesc. Ar trebui bagate alte linii pentru ei.
            In plus, la ora de varf autobuzul face din Piata Unirii mai mult de o ora (pe verificate). Timpul pierdut costa bani. Daca pierzi si zborul?..

            In concluzie, se poate rezolva problema cu autobuze, dar cu niste sacrificii - baga madam Pandele bani sa cumpere inca 20-30 de autobuze pentru fiecare linie expres? Si face banda dedicata de autobuze pe DN1, blocand traficul? Stim cum s-a terminat ultima data.
          • 0 (0 voturi)    
            Linia de metrou spre Otp (Marţi, 13 noiembrie 2018, 11:16)

            Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Nu va fi folosita doar de turisti. Foarte multi oameni merg la munca in zona sau vin la munca din zona. Intre 7.00 si 9.00 e jale pe DN in Otopeni spre Baneasa. Ar usura foarte mult traficul in zona de nord a capitalei. Dar e greu cand nu te duce capul si urasti tot ce misca.
        • -4 (4 voturi)    
          Raspunsuri: (Luni, 12 noiembrie 2018, 21:13)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Raspunsuri:

          Vere, evident ca NU ai votat PSD-ul, asa ca fentele cu "am votat pentru...?" sunt DOAR DE IMAGINE...tu ai votat impotriva.

          Dar DA, votantii PSD :

          - AU VOTAT ca Dragnea SI NICIUN ALT ROMAN sa nu faca puscarie prin abuzul unor nenorociti nealesi nici de dracu, dar cu pretentii de reglare a societatii romanesti (Statul paralel)
          - AU VOTAT ca tara sa aiba un prim ministru PSD, nu ales si trimis de statul paralel, indiferent de rezultatul votului.
          - AU VOTAT sa nu mai vrem si sa consideram relatia UE-Romania ca relatie Stapan-Sluga. Uite ca despre asta e vorba. Iar atunci cand interesele UE si Romania intra in conflict, ei bine, DA, votantii PSD au ales Romania.
          - au votat PENTRU autostrazi, stiind foarte bine ca bruma de autostrazi pe care o are Romania e construita MULT MAI MULT cu contributia PSD decat a celorlalti care latra "pentru autostrazi".
          - Au votat SA CREASCA puterea de cumparare (cu 8% pana acum), dupa cum se arata de institutiile oficiale, nu de latraii din piata.
          • +4 (4 voturi)    
            250000 de romani au parasit tara anul (Luni, 12 noiembrie 2018, 23:33)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Trecut, de bine ce e, bunastare bullshevina.
      • +2 (2 voturi)    
        Komisar/Commissioner (Luni, 12 noiembrie 2018, 21:41)

        hollow [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        nu e nici o surpriză pentru cineva în solda lui Putin, dar nu prea le ai cu limba engleză. Traducerea nefericită în română este comisar, însă în limba engleză este ”commissioner” de la Commission (Comisia Europeană), fără absolut nici o legătură etimologică cu Comisar/Komisar sau cum vrei să-i zici. Cântă la balalaică la altă masă.
      • 0 (0 voturi)    
        da, UE e de vina! (Marţi, 13 noiembrie 2018, 11:12)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Japonezii de la Padeco asteapta de vreo 6-7 ani cu proiectul pe hartie. E clar ca UE e de vina ca nu i-a bagat niciun guvern in seama si ca Metrorex a considerat ca are alte prioritati in fiecare an. Si BERD e de vina pentru ca voiau sa aloce vreo 300 milioane de euro proiectului. Ah si Soros probabil. Inca ma gandesc de ce. Revin.
    • +8 (10 voturi)    
      Samsarii imobiliari s-au gandit ca fac bani (Luni, 12 noiembrie 2018, 14:19)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      pe seama Uniunii Europene.
      In timp ce sute de mii de bucuresteni nu au acces la metrou, hotii imobiliari s-au gandit ca dau lovitura...
      Asa s-au facut banii multi in RO, corupand statul sa munceasca pentru profitul tau, apoi behai pe la televizor ca esti mare afacerist...
      • +7 (7 voturi)    
        fondurile (Luni, 12 noiembrie 2018, 16:13)

        ACP [utilizator] i-a raspuns lui rov

        nu acopera exproprieri. La fel e si in cazul autostrazilor.
    • +2 (2 voturi)    
      De aceea (Luni, 12 noiembrie 2018, 14:20)

      Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      De ce? Pentru că e nevoie for de dus. :)
    • 0 (0 voturi)    
      Asta spune multe si despre calitatea celorlalte (Luni, 12 noiembrie 2018, 17:48)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      proiecte pe infrastructura mare trimise spre aprobare la UE. Stati sa vedeti cu Pitsesti-Sibiu ce panarama o sa iasa. Madam Plumb spunea ca sunt proiecte scrise de zeci de miliarde de euro care au fost trimise. Niste coli de hartie fara valoare. Mi se pare logic ca UE sa nu findanteze un metrou pana la Otopeni. Justificarea economica e zero si consumul de resurse urias in conditiile in care avem o linie de cale ferata pana acolo. Cu banii aia se pot face lucruri mult mai utile in tara.
  • +12 (12 voturi)    
    aham./// (Luni, 12 noiembrie 2018, 12:33)

    liviu_ [utilizator]

    macar sa mai fiu inca in viata cand termina astia magistrala... 2050-2060?!
    • +8 (8 voturi)    
      pentru mine e clad: (Luni, 12 noiembrie 2018, 13:44)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      De la Mall Baneasa si pana la Otopeni nu vom avea niciodata metreou.
      Nu are sens sa ne mai extaziem pe aceasta tema.
  • +18 (18 voturi)    
    Mda (Luni, 12 noiembrie 2018, 12:34)

    Fanel01 [utilizator]

    La razoare este blocaj in fiecare zi in intersectie din cauza lucrsrilor la metrou , asta dureaza de 5 ani .
  • -23 (25 voturi)    
    nu e rau deloc, orice euro extras din Occident.. (Luni, 12 noiembrie 2018, 13:10)

    demaGOGU [utilizator]

    ... re-echilibreaza tehnica pradatoare, hit and run, folosita de capitalul occidental in teritoriile (cvasi)ocupate.
    • +5 (5 voturi)    
      zise trollul sovietic (Luni, 12 noiembrie 2018, 19:53)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Ia zi trolisor, cum e cu autostrazile din Ungaria, Polonia, Grecia, Portugalia construite cu bani europeni? Acri strugurii, nuu?
  • +13 (13 voturi)    
    Nu-i nimic (Luni, 12 noiembrie 2018, 13:16)

    jas [utilizator]

    De la Tokyo punem microbuze de Ilfov.
  • +8 (8 voturi)    
    N-au procedat corect!!! (Luni, 12 noiembrie 2018, 13:48)

    nick24 [utilizator]

    trebuiau să facă 2 stații : Garavde Nord ( sau 1Mai) și Aeroportul Otopeni. băgau Filofteia și Varvara și dădeau drumul la metrou! Cine pe parcurs voia stație -dona terenul și contribuia la lucrări: mol, blocurile de birouri din Piața Presei, de pe centură, primărie Otopeni, etc. Ar fi ajuns banii de la CE.
    Așa au motiv să nu facă NIMIC încă vreo 10 ani.
  • +6 (6 voturi)    
    9 variante de traseu!!! (Luni, 12 noiembrie 2018, 14:28)

    t4v1 [utilizator]

    Cititi scrisoarea, se pare ca MT a transmis mai multe variante de traseu Comisiei, cel putin 9. Variante care din cate stiu eu nu sunt publice!

    Bucurestenilor insa li s-a vandut o singura varianta, cea care serveste intereselor imobiliare din zonele respective.
  • +2 (4 voturi)    
    Floare la ureche (Luni, 12 noiembrie 2018, 14:30)

    Observatory [utilizator]

    cu Duamna 20-20 la putere totul se rezolva, bhai deșteaptă e !
  • +4 (6 voturi)    
    cum adică? (Luni, 12 noiembrie 2018, 14:31)

    oldman_boy [utilizator]

    șase stații de la1 mai la Mall Băneasa?
    Pai nu facem ca în Drumul Taberei?
    11 stații pe 6km.
    Nici nu iese metroul din stație și deja intră în alta!
    • +3 (3 voturi)    
      hai ca nu sunt asa de multe... (Luni, 12 noiembrie 2018, 15:51)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui oldman_boy

      cum sa fie 11 statii? Doar nu e tramvai, sa opreasca la fiecare 500m.
  • +10 (12 voturi)    
    hilar (Luni, 12 noiembrie 2018, 14:45)

    gelu antigelu [utilizator]

    cat de prost sau hot sa fii sa iti propui sa faci metrou subteran pe camp?
    In toata lumea liniile de metrou ies la suprafata la iesirea din orase si se transforma in trenuri de navetisti.
    Suntem rupti in fund dar vrem investitii fanteziste din banii altora, adica sa plateasca UE. Uite ca nu merge.
    Sumele necesare n-au nici o legatura cu eficienta, absolut nici una.
    • +3 (3 voturi)    
      adevarul e ca, pe oriunde am fost, (Luni, 12 noiembrie 2018, 15:53)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

      la marginea orasului metroul iesea la suprafata si mergea asa pana in suburbii.
      Insa sunt si orase in care este 100% subteran. Spre ex in Frankfurt am venit cu trenul pe sub pamant de la aeroport pana la gara Frankfurt...insa cred ca distanta e cam 30% fata de cat e la noi.
      • +5 (5 voturi)    
        SUNT VREO 10 KM... (Luni, 12 noiembrie 2018, 19:17)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        De la Aeroport la Gara Centrala.
        Problema ca "afara" nu mai este loc, ci numai pe sub pamant!
  • +4 (4 voturi)    
    ...nedumerire... (Luni, 12 noiembrie 2018, 14:53)

    baligosul [utilizator]

    Vin ăștia de la UE și zic că o fi și o păți, că lucrarea la M6, nu se poate încadra în program, ca preț, ca termen, ce știu ei, păi acum marea problemă a angajaților de la Metrou este majorarea salariilor cu 42%, iar a celor de la Ministerul Transportului este angajarea de fii, fiice ale angajaților deja existenți, care să conducă cu dibăcie șpăgile către cine trebuie...Unii umblă cu mizilicuri, gen termene, prețuri, parcă ăștia UE-iștii nu at fi și ei niște bugetari, adică elita.
  • +6 (6 voturi)    
    IRESPONSABILITATE crasa... (Luni, 12 noiembrie 2018, 14:56)

    Olyx [utilizator]

    LIPSA de PROFESIONALISM ( adica INCOMPETENTA crasa ! ), ideea (tipic romaneasca) : "Las' ca merge si asa..." Si toate astea la un minister condus de o persoana care a facut "pârjol" si la "Mediu" si pe oriunde a trecut...
  • 0 (6 voturi)    
    Finantarile UE_1 (Luni, 12 noiembrie 2018, 15:34)

    Costin_eng [utilizator]

    Asteptarile pe care le avem de la UE in privinta evolutiei viitoare a finantarii de proiecte, in Europa de Est in general si in Romania in special, nu se pliaza pe contextul politic european actual si pe evolutiile previzibile in viitorul apropiat. Golul lasat in bugetul UE de Brexit nu va fi compensat (nici nu se doreste) de celelalte state iar conceptul oferirii de ajutor pentru inlaturarea decalajelor de dezvoltare dintre est si vest isi pierde avantul pe masura ce interesele comerciale ale vestului sunt usor, dar sigur, afectate de ritmul de crestere economica al estului. Desigur, estul este inca departe de standardele de dezvoltare din vest dar diferenta procentuala semnificativa de crestere economica (evidenta in ultimii ani) prefigureaza pentru viitor o apropiere continua a PIB-ului pe cap de locuitor de nivelul mediu al UE, fapt ce genereaza disconfort in cancelariile occidental. Motivul acestui disconfort este simplu: nimanui nu-i convine sa aiba competitori puternici in imediata vecinatate ci doar piete de desfacere si mana de lucru ieftina! De aici si propunerile, din ce in ce mai puternic exprimate, de implementare a Europei cu 2 viteze.
    In privinta finantarii magistralei M6, motivele invocate pentru injumatatirea acesteia vin in perfect acord cu cele explicate mai sus. Sa ne amintim cum prin Spania, Italia, Portugalia si nu numai s-au finantat (cu sume impresionante) autostrazi paralele, al caror trafic este mult sub prognoza din SF-uri (ceea ce inseamna ca datele din SF-uri au fost false!), aeroporturi care zac nefolosite (si aici ajungem tot la datele false din SF-uri!) si, cum bine stim, UE nu s-a dat de ceasul mortii pentru acesti bani irositi, pentru simplul motiv ca era vorba de vestul Europei. Cand insa discutam de estul Europei am avut (de-a lungul istoriei) si vom avea in continuare un alt TRATAMENT.
  • -1 (5 voturi)    
    Finantarile UE_2 (Luni, 12 noiembrie 2018, 15:35)

    Costin_eng [utilizator]

    Aici sunt luate la purecat toate virgulele si denumirile subcapitolelor. Nu ar fi rau daca scopul ar fi DOAR pentru a ne obisnui sa facem lucrurile asa cum trebuie (caci avem o mare problema in acest sens – trebuie sa o recunoastem) dar devine tot mai vizibil (pentru cine vrea sa vada realitatea, dincolo de razboiul si pasiunile politice interne) ca adevaratul scop este de a mentine forever un nivel confortabil al decalajului de dezvoltare dintre est si vest, care sa conserve statutul estului de piata de desfacere si furnizor de mana de lucru ieftina pentru vest – fapt ce le asigura vesticilor mentinerea pozitiei de lider economic si politic si, ca efect indirect, un statut privilegiat al nivelului de trai!
    Prin urmare, injumatatirea fondurilor alocate M6 si intarzierile de finantare pe diverse alte proiecte, dincolo de gramada de incompetenta locala in intocmirea SF-urilor si PT-urilor in acord cu normativele europene (care sunt OK), este doar un prim pas in concretizarea interesul strategic al vestului de a nu-si bate singur cuie in talpa prin incurajarea si sustinerea vecinilor din est de a deveni competitori economici viabili.
    Daca il citim cu mare atentie pe Joe Fresco o sa-i dam dreptate: nu sunt vinovati cei ce ne inseala asteptarile ci aceia ce, pe baza unor aprecieri gresite, isi creeaza asteptari nerealiste sau false!
    • 0 (0 voturi)    
      Aveți dreptate... (Luni, 12 noiembrie 2018, 17:00)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui Costin_eng

      Aveți dreptate, Dar cine credeți că ar concura mai bine cu China (din spate vine rapid India)? Doi soldați din care unul e în spatele celuilalt (ca să nu-și murdărească pantofii) sau doi doi soldați care fac o echipă de foc exemplară?

      Una din explicațiile eșecurilor armatei române este faptul că ofițerii se purtau "aristocratic" cu soldații 'țărănoi".
    • -1 (1 vot)    
      corect (Marţi, 13 noiembrie 2018, 10:41)

      vodatepes [utilizator] i-a raspuns lui Costin_eng

      O analiza corecta. Vestul nu doreste un est puternic. Proniti de la modul cum trateaza estul: produse vandute la acelasi pret ca in vest dar de calitate inferioara. Acest lucru reclamat de multe state din est si demonstrat ca acest fapt s-a si intimplat.
  • 0 (0 voturi)    
    Metrou (Luni, 19 noiembrie 2018, 20:59)

    roccass [utilizator]

    1.Metroul M5 nu a intarziat din cauza planurilor proaste, a intarziat din cauza ca au aparut lucruri neprevazute: surpriza cu surparea de la statia Eroilor si eternele contestatii care blocheaza la nesfarsit orice santier din Romania. Dupa cum spunea Victor Ponta pe vremea cand nu isi injura propiul partid: Consiliul National de Solutionarea Contestatiillor este cel care conduce economia romaneasca, la fiecare contestatie in parte poate sa paralizeze multe luni in sir orice santier
    2.Daca UE da bani pentru M6 numai pana la Baneasa, asta inseamna ca la bucata pana la Baneasa guvernul a fost destept si a facut o estimare realista, dar la tronsonul dupa Baneasa s-a prostit subit si nu mai face estimari realiste?
    3.Dece trebuie sa conving eu UE ca nu o sa se supere nimeni cand o sa perturb traficul pe DN1 din cauza santierului? Este treaba mea, ca guvern, sa apreciez daca ma cert, sau nu cu soferii, Chiar si in asta se baga Bruxelles-ul? Sau este doar un pretext?
    4.De cand si pana cand este ingrijorata UE ca cineva cere bani prea putini (!?!?) de la Bruxelles pentru un santier? Daca se pacaleste, acel cineva plateste din propriul sau buzunar! Sa intelegem ca UE ar vrea ca guvernul sa fi cerut bani mai multi? Este cam stupid. Sau este tot un pretext?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version