VIDEO FOTO Cum arată depoul Străulești, terminalul multimodal și parcarea de tip "Park&Ride" de la capătul magistralei M4 de metrou

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Park&Ride Străulești
Foto: Metrorex
La capătul magistralei 4 de metrou, la Străulești, autoritățile de la metrou au deschis luni terminalul multimodal de transport și o parcare de tip Park&Ride pentru călătorii care doresc să-și lase mașina acolo și să continue spre oraș cu un mijloc de transport în comun.

Terminalul multimodal are un regim de înălţime P+3 etaje, iar alcătuirea cuprinde un parcaj pentru 660 de autovehicule, sală de aşteptare pentru călătorii transportului public orăşenesc şi interurban, precum şi autogară cu 11 locuri de parcare. Prețul parcării este de 1 leu pe oră.


Construcţia Depoului şi Terminalului Multimodal Străuleşti a fost finanţată de la bugetul de stat, iar costul a fost de aproximativ 363 de milioane de lei cu TVA, inclusiv amenajările de suprafaţă, transmite Metrorex într-un comunicat.

Terminalul multimodal are un regim de înălţime P+3 etaje, iar alcătuirea cuprinde un parcaj pentru 660 de autovehicule, sală de aşteptare pentru călătorii transportului public orăşenesc şi interurban, precum şi autogară cu 11 locuri de parcare.

Terminalul are lifturi de acces în parcajul suprateran, precum şi acces direct către staţia de metrou Străuleşti, prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile şi luminatoare ce oferă lumină naturală.

Depoul Străuleşti are o suprafaţă de 11.000 de metri pătraţi şi 13 linii, unde pot fi garate sau reparate, în acelaşi timp, şapte trenuri.

În cadrul aceluiaşi proiect au fost amenajate spaţii verzi adiacente drumurilor de acces, dar şi un teren de sport exact deasupra depoului.

În cadrul depoului au fost prevăzute spaţiile necesare atelierelor de întreţinere a materialului rulant, dormitoare pentru mecanici cu lumină naturală, precum şi dotările şi echipamentele tehnice necesare (strung, vinciuri, poduri rulante, canale de revizie, staţie de spălare, etc.).



























Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8679 vizualizari

  • +16 (18 voturi)    
    Model Strasbourg (Luni, 12 noiembrie 2018, 14:58)

    Yeah_Right [utilizator]

    Ar fi fost fain sa se preia modelul pe care l-am intalnit in Strasbourg. Pe baza ticket-ului de parcare (care a costat undeva la 60 centi/ora) se putea circula pe orice linie de transport in comun din oras maxim 4 persoane. Asta incurajeaza evident renuntarea la masina si mersul cu transportul in comun.

    Scopul parcarii nu e sa faca bani, ci sa tina masina in afara orasului.
    • -11 (13 voturi)    
      Strasbourg (Luni, 12 noiembrie 2018, 15:28)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Yeah_Right

      60 centi ora?!
      • 0 (0 voturi)    
        da (Miercuri, 14 noiembrie 2018, 14:27)

        Yeah_Right [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

        Asa imi aduc aminte... am stat cam 5 ore (transfer cu metroul usor in centru, vizitare targ de craciun, o cina tip corporate cu cafele dupa si discutii nesfarsite si drumul cu metroul usor inapoi)... din ce-mi aduc aminte a fost in pic sub 4 EUR toata distractia
  • 0 (18 voturi)    
    Doua observatii.... (Luni, 12 noiembrie 2018, 15:24)

    newlook [utilizator]

    - Poate gresesc, dar la 1 leu/ora, parcarea nu pare foarte incitativa, astfel incat sa conduca la diminuarea traficului din oras. Sper ca si-au facut bine calculele si nu vor fi 600 de locuri goale din cele 660.
    - Urmare a observatiei anterioare: daca totusi se dovedeste a fi OK dpdv al ocuparii, parcarea ar trebui sa aiba posibilitatea sa fie expandata; parkingul incitativ la marginea orasului fiind una din solutiile verificate pentru decongestionarea traficului. In aceasta situatie, doar 660 locuri de parcare par ridicol de putine. Sper ca o posibila viitoare extindere este deja prevazuta.
    • -9 (19 voturi)    
      >>>>>>>>>>>>>>> (Luni, 12 noiembrie 2018, 16:42)

      Invincible [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Bosorogule, parerea ta nu conteaza. :D
      • +2 (4 voturi)    
        exact! (Marţi, 13 noiembrie 2018, 9:36)

        Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui Invincible

        Exact, mai putin faza cu "boshorog", ca si eu sunt senior!
        Lui newlook nu i se reproseaza ca este in varsta, ci ca e platit de Imperiul Raului.
        De aceea si eu i-am dat automat minus, indiferent ca ar spune trollul kaghebist ...
    • +6 (12 voturi)    
      de bunavoie nu lasa nimeni masina acolo (Luni, 12 noiembrie 2018, 17:10)

      Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      dar cand va fi taxa de oras 50 de lei/zi, s-ar putea sa te mai gandesti...
      • 0 (8 voturi)    
        Nu stiu, nu cred (Luni, 12 noiembrie 2018, 22:07)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

        Nu stiu, nu cred in solutiile extreme. S-ar putea ca atunci sa se faca si taxiul 8 lei/km...si painea 2 lei... si sa-ti doresti sa te intorci la situatia actuala.
        Stiu ca pentru ciocan, orice problema e un cui...dar nu cred in eficienta acestei rezolvari.
    • +2 (2 voturi)    
      simplu! (Marţi, 13 noiembrie 2018, 10:56)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Parcarea in oras in spatii amenajate - intre 2 si 10 lei pe ora. Parcarea ilegala - intre 100 si 1000 de lei pe eveniment, cu acumulare de puncte. Daca ai blocat traficul, se ridica si masina.

      Astfel 1 leu/ora va deveni foarte atractiv.
      "Parking incitativ"? Ce soft folosesti pentru a traduce comentariile in limba romana? :))
  • -1 (17 voturi)    
    Parcare (Luni, 12 noiembrie 2018, 16:45)

    GICOMANU [utilizator]

    Deci muncesti 8 ore din care contravaloarea unei ore de munca o dai la parcare plus combustibilul consumat pina la parcare.Dar ai servici in Bucuresti.
    • +8 (8 voturi)    
      tu cistigi (Luni, 12 noiembrie 2018, 17:46)

      victor L [utilizator] i-a raspuns lui GICOMANU

      doar 8 lei pe ora? unde maturi?
      Nimic nu place fudulului :P
    • +7 (9 voturi)    
      Sau (Luni, 12 noiembrie 2018, 17:53)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui GICOMANU

      Nu mai folosi masina si mergi cu mijloacele de transport in comun daca nu ai bani de parcare ... desi, din moment ce ai avut bani sa iti cumperi masina, sa bagi benzina si sa platesti impozit pt ea nu vad de ce nu ai avea bani si de parcare.

      Desi, am vazut destui cu masini de zeci de mii de euro care baga benzina de 20 de lei la pompa, only in Romania vezi asta!
  • 0 (10 voturi)    
    sunt curios... (Luni, 12 noiembrie 2018, 17:18)

    CD. [utilizator]

    ... cine va plati 10 ore de parcare zilnic - 10 lei (8 de munca si 2 drumul - daca are noroc sa nu lucreze foarte departe de Straulesti), 22 zile pe luna adica 220 lei plus benzina, abonament de metrou, plus eventual abonament STB. Si toate astea doar pe transport!
    Eu cred ca oamenii trebuie stimulati sa lase masina, dar la costul asta numai stimulati nu vor fi!
  • +1 (5 voturi)    
    Nu e rau (Marţi, 13 noiembrie 2018, 1:17)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Nu cred ca a zis cineva ca daca e vorba sa se faca treaba romanul nu e bun. Cred ca nimeni nu a zis nimic nici de partide sau alte cele, ba din contra, ceream sa se faca treaba pentru cetateni ca d-aia au fost alesi.
    Desi pare interesant, as putea sa amintesc trenurile comuniste folosite intr-un depou asa modern, dar ma voi abtine (oops - tocmai am facut-o!).

    Dar singura mea intrebare este: putem incepe pariul in cat timp ajunge in paragina si ce crapa primul lucru?
    Bag eu prima fisa: vor ceda trotuarele rulante primele (exceptam neoane, becuri si alte cele). Estimez cam 4 ani, ca nu cred ca e trafic mare de oameni p-acolo cat sa "toceasca zona" prea repede.

    Altii? Ce parere aveti?
  • +3 (5 voturi)    
    mda (Marţi, 13 noiembrie 2018, 7:55)

    adrian_rolland [utilizator]

    Daca voiau sa faca o chestie desteapta o faceau la Pacii / Industriilor. Si deblocau partial cartierul Militari....
    • +2 (2 voturi)    
      si eu is de parere (Marţi, 13 noiembrie 2018, 9:24)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      ca zona aleasa nu e f buna. sau oricum, erau zone mai urgente. de bine de rau intrarea prin bucurestii noi e relativ ok, comparand cu Iuliu Maniu, Prelungirea Ghencea chiar si Chitila.
  • +7 (7 voturi)    
    Nu dai un leu? (Marţi, 13 noiembrie 2018, 7:56)

    Cetateanu [utilizator]

    Vii din Mogosoaia si nu dai 1leu. Bun Dai minim 2 intr-o parcare de mall sau 10 prin centru. Problema e cu cele lasate aiurea , pe unde vrea muschiu lu marlanu si ne luata in seama de politie. Asa ca mergem toti pe drum in timp ce trotuarul (nu zic unde e loc) e ocupat. Mai dai si de un super-marlan care o lasa oblu de incurca si circulatia sau dubleaza "parcarea" de pe banda 1.
  • +1 (3 voturi)    
    O idee buna neadaptata realitatii (Marţi, 13 noiembrie 2018, 9:26)

    RaSt [utilizator]

    Fac naveta zilnic din Mogosoaia si nu prea este folositoare aceasta parcare din doua motive:
    1. parcarile care sa contribuie la decongestionare se fac inainte de a te intalni cu congestia, or pe acest traseu problema este mai in amonte, la Centura, daca ai trecut de cosmarul ala traficul mai departe e parfum. Solutia ar fi fost metrou pana in Mogosoaia/Centura si park & ride acolo. Oamenii ar fi castigat mult timp asa, orasul ar fi avut de castigat.
    2. atata timp cat ai/gasesti parcare gratuita in oras, lasi masina doar daca vrei sa citesti cat timp calatoresti cu metroul/RATB si sa renunti la libertatea de miscare si de orar pe care ti-o da masina. Benzina de acolo pana la serviciu si inapoi costa cam cat ar costa parcarea zilnica. Ca timp nu castig nimic: pe linia Straulesti - Gara garniturile circula foarte rar, apoi (eucel putin) trebuie sa schimb de 2 ori, deci castig timp zero, castig bani zero.
    • 0 (0 voturi)    
      Cu metroul la palat? (Marţi, 13 noiembrie 2018, 11:13)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui RaSt

      Metroul ala ar fi mers fix prin albia raului. Cam scump. Plus ca exista deja cale ferata care ajunge pana in marginea comunei (mai e comuna?), dar nu este folosita. Cu efort minim se poate face "metrou usor", cu conexiune pe linia subterana la Basarab. Dar pentru asta e nevoie de alt guvern... si alt electorat, care sa nu mai voteze infractori in parlament.

      Pentru Mogosoaia solutia optima de moment ar fi o pista de biciclete separata de sosea, cu pasaj la centura. Sunt doar 4 km.. ii faci in 10-15 minute.
      • +2 (2 voturi)    
        metrou de suprafata (Marţi, 13 noiembrie 2018, 12:48)

        RaSt [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Da, asta ar fi o solutie buna si mult mai ieftina, o retea de metrouri de suprafata care sa lege de Bucuresti toate suburbiile. Dar sa circule la 15 min....nu ca autobuzul de Mogosoaia de ex....care circula doar in zilele lucratoare, se pare, si sunt doar 10 curse intr-o zi! Anyway, Metrorex cica are in plan sa ajunga la Centura cam in 14 ani asa...vorbim de 2 km.
  • +1 (1 vot)    
    Da' l-au deschis în fine? (Marţi, 13 noiembrie 2018, 9:51)

    SergiuSuparatu [utilizator]

    Chiar au deschis parcarea? De circa șase luni totul era finisat, nu mai lucra nimeni, dar parcarea nu era deschisă. Mai mult, nici măcar nu te lăsau să treci cu mașina prin față blocând astfel posibilitatea de a folosi drumul cel mai scurt spre Hypermarket-ul din apropiere.
    Probabil așteptau să crească iarba ca să poată să scrie în comunicatul de presă ce suprafață mare de spațiu verde are complexul...
  • +2 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 13 noiembrie 2018, 11:10)

    [anonim]

    • +2 (2 voturi)    
      Scrie-i primarului tau.. (Marţi, 13 noiembrie 2018, 17:44)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui

      Primariile pot contracta servicii de ridicare a masinilor parcate ilegal. S-a rezolvat de ceva timp problema cu legislatia. In realitate, primarii din Bucuresti (adica aia de sector) nu vor sa riste voturi cu astfel de masuri. Pentru prostimea care merge cu tramvaiul la piata se mai pune o bordura, o panseluta.. restul nu conteaza ca oricum nu merg la vot, deci nu are rost sa ti-i pui in cap.
  • +2 (2 voturi)    
    lol (Miercuri, 14 noiembrie 2018, 7:27)

    toxx [utilizator]

    Romanii tot romani, le trebuie totul gratis. 1 Leu pe ora mi se pare super putin, sa fim seriosi, daca ai masina si stai in afara orasului sigur nu stai pe ajutor social :) nu e nici 1 euro nici 10 lei ca #firea, e 1 LEU,

    La fel ca aia cu X5 care blocheaza linia de tramvai dar isi permit masini de 50k euro. Dai 40 de lei pe shaorma dar nu vrei sa dai 1 leu pe ora la park & ride.

    Greu sunteti de multumit, bah. Intr-adevar, lucrurile astea trebuiau construite prin anii 2000, astfel incat in 18 ani sa avem asa ceva la orice drum national care intra in oras + linia de metrou aferenta + trenul usor care sa ocoleasca centura. Da' cu cine sa le faci ?


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by