​​HARTĂ INTERACTIVĂ Drumul Expres Craiova - Pitești: Au fost semnate contractele pentru construcția a 57 de km pentru circa 385 de milioane de euro. Pe unde va trece viitoarea șosea

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Drum Expres Craiova Pitesti DX12
Foto: Hotnews
Trei contracte pentru proiectarea și construcția a 57 de drum expres, de la Craiova până după Slatina - parte din cei 120 de km ai drumului expres DX12 Craiova - Pitești. Tronsonul 1 (17,7 km) va fi executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, va fi construit de asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele trei contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.

„Lungimea totală a drumului expres este de 120 km, din care cele trei contracte semnate astăzi însumeaza o lungime de 57,55 km. Valoarea totală a celor 3 contracte este de 1.811.821.471,79 lei fără TVA, aproximativ 385.000.000 euro fără TVA”, anunță Compania de Autostrăzi, precizând că acestea vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile.

CNAIR mai amintește că perioada de garanție a lucrărilor va fi de 7 ani.

Tronsonul 1 are o lungime de 17,7 km (km 0+000 - km 17+700 și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita județului Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Constructorul cu care s-a semnat contractul este TIRRENA SCAVI S.p.A. (ITALIA), iar valoarea contractului este de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane Euro fără TVA.

Specificatii tehnice Tronsonul 1:

Lungime: 17,7 km din care 10,165 km sunt situați pe curbe ceea ce reprezinta 57% din traseu

Viteza de proiectare: 120 km/h

Partea carosabilă: 2 x 7,00 metri

Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri

Acostamente: 2 x 1,5 metri

Spațiu median: 3,00 metri

Platforma: 22,00 metri


Noduri rutiere:

km 0+000 - intersecția cu DN65F - Centura Nord Craiova

km 1+400 - intersecția cu DC4 - Craiova Vest


Principalele Poduri și Pasaje:

1. Pasaj la DN65 F la nod rutier Centura Nord Craiova - lungime: 108 m

2. Pasaj la DC4 la nod rutier Craiova Vest - lungime: 78 m

3. Pod la km 3+635 peste Valea Ursoaia - lungime: 54 m

4. Pod la km 6+410 peste paraul Teslui - lungime: 78 m

5. Pod la km 7+120 peste DJ 641 - lungime: 42 m

6. Pod la km 12+385 peste Valea Langa - lungime: 42 m

7. Pod la km 15+700 - lungime: 120 m

8. Pasaj la km 16+200 peste Calea Ferata 101 - lungime:78 m

9. Pasaj la km 16+640 peste DN 65 - lungime: 78 m


Parcare de scurtă durată la km 14+190


Tronsonul 2 cu o lungime de 39,85 km (km 17+700 - km 57+550) și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final, după Municipiul Slatina, la intersecția cu DN 65. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina și Valea Mare.

Tronsonul 2 este împărțit în 2 loturi, după cum urmează:

- Lotul 1 cu o lungime de 18,5 (km 17+700 – Km 36+200)

- Lotul 2 îm lungime de 21,35 (km 36+200– Km 57+550).


Constructorul pe Tronsonul 2 - Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (Romania), iar valoarea contractului semnat este de 661.452.009,54 LEI fără TVA, echivalentul a aproximativ 141 milioane Euro fără TVA.


Specificații tehnice Tronsonul 2 - Lotul 1:

Lungime: 18,5 km

Viteza de proiectare: 120 km/h

Partea carosabila: 2 x 7,00 metri

Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri

Acostamente: 2 x 1,5 metri

Spatiu median: 3,00 metri

Platforma: 22,00 metri


Noduri rutiere:

km 19+370 - DN65 Bals Vest

km 27+630 DJ 644 Barza Nord

km 35+685 - intersectia cu DC13 - Piatra Olt Nord - Vest


Principalele Poduri si Pasaje:

1. Pod la km 22+410 peste raul Oltet - lungime: 550 m

2. Pod la km 24+260 peste paraul Gengea - lungime: 30 m

3. Pasaj la km 26+235 peste Calea Ferata 101 - lungime:135 m

4. Pod la km 30+015 peste paraul Birlui - lungime: 405 m

5. Pasaj la km 19+870 peste DC 154A - lungime: 78 m

6. Pasaj la km 19+370 peste DN65 la nod rutier Bals Vest - lungime: 78m

7. Pasaj la km 27+630 peste DJ 644 la nod rutier Barza Nord - lungime: 78 m

8. Pasaj la km 35+685 peste DC13 - Piatra Olt Nord - Vest - lungime: 78 m


Parcări: la km 29+450 stânga și dreapta


Constructorul pe Tronsonul 2 - Lotul 2 este tot Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (Romania), iar valoarea contractului semnat este de 792.189.981,56 LEI fără TVA, echivalentul a aproximativ 168 milioane Euro fără TVA.

Specificatii tehnice Tronsonul 2 - Lotul 2:

Lungime: 21,35 km

Viteza de proiectare: 120 km/h

Partea carosabila: 2 x 7,00 metri

Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri

Acostamente: 2 x 1,5 metri

Spatiu median: 3,00 metri

Platforma: 22,00 metri


Noduri rutiere:

km 50+095 la intersectia cu DJ 546 - Slatina Sud - Est


Principalele Poduri si Pasaje:

1. Pod la km 39+220 peste Paraul Coarnes - lungime: 40 m

2. Pod la km 39+780 peste paraul Negrisoara - lungime: 40 m

3.Pod la km 44+510 peste raul Olt - lungime: 1690 m

5. Pod la km 47+875 peste paraul Milcov - lungime: 405 m

6. Pod la km 48+710 peste Calea Ferata - lungime: 112 m

7. Pod la km 52+200 peste DJ 653 - lungime: 42 m

8. Pod la km 52+490 peste CF 101- lungime: 78 m

Parcări: la km 55+300 stânga și dreapta

----

HARTĂ INTERACTIVĂ - Traseul Drumului Expres DX12 Craiova - Pitești:

  • Dă click pe traseu pentru informații despre fiecare lot
  • Traseul cu roșu reprezintă cele trei contracte semnate deja pe 3 decembrie 2018





Citeste mai multe despre   
















16635 vizualizari

  • -12 (28 voturi)    
    Pentru carcotasi (Luni, 3 decembrie 2018, 13:24)

    Martinezu [utilizator]

    Iata ca si aceasta guvernare face ceva concret. Soros probabil ca isi roade barba.
    Dna Dancila pe o parte, Olguta si Firea pe de alta parte construiesc viitorul.
    Cum va imaginati ca le-ar sta autobuzelor Otokar pe aceasta noua sosea? sa duca pesnionarii cu pensiile marite dintr-un oras in altul? Mandra tara avem !
    • +13 (15 voturi)    
      Harta = proiect de amatori al Pro Infrastructura (Luni, 3 decembrie 2018, 14:13)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      In primul rând, dacă tot se dau 385 mil. Euro pe 57 km (6.75 mil. Euro/km) ar trebui făcută autostrada.

      Apoi, șoseaua voastră rapida, desenata de amatorii de la Pro Infrastructura, nu face bine legătura cu orașele Craiova, Balș și Slatina. Ca sa mergi de la Craiova la Balș sau de la Balș la Slatina este preferabila calea actuala. Te complici sa o iei pe noul drum rapid. Pentru a călători intre doua localități alăturate lumea va prefera șoseaua veche. Autostrada pierde trafic mare și devine pre putin utila.

      Ca sa dau un exemplu:
      Daca vrei sa mergi de la Craiova la Balș nu rentează sa te încurci pentru a ajunge în locul, greu accesibil din oraș, unde șoseaua de mare viteza intersectează centura de nord. Cea mai facila ieșire pentru majoritatea craiovenilor este pe bulevardul Calea București și pe urma drept înainte pana la Aeroport unde odată sosiți este preferabil sa folosească vechiul drum pana la Balș decât sa facă stânga la Aeroport, sa se întoarcă câțiva km pe centura, pe urma sa vireze la dreapta pe expres iar la granița dintre Dolj și Olt sa îl părăsească pentru a se înscrie pe vechiul drum care mai merge câțiva km pana intra în Balș.

      Cu o situație asemănătoare se confrunta cei care conduc intre Balș și Slatina.

      Trebuie reproiectare. Asa cum este, expresul Craiova-Pitești are un traseu neserios.
      • +2 (8 voturi)    
        ma faci sa rad (Luni, 3 decembrie 2018, 14:44)

        Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Nu ai citit nimic din comentariu....Olguta si Vasilica ne construiesc viitorul. Daca adaugam pe Daia te prindeai?
      • +2 (10 voturi)    
        Adevarat (Luni, 3 decembrie 2018, 15:14)

        Danytm [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        la fel s-a facut si autostrada din vest, au coborat cu ea pana aproape de Timisoara si apoi au urcat din nou spre Deva, o autostrada trebuie sa te duca din punctul A in B cat mai repede si daca se poate si cel mai scurt, nu trebuie sa fie serpuita fara rost, Timisoara putea fi legata de autostrada printr-un drum expres cu 2 benzi, care nici in momentul de fata nu exista, chiar daca este la o dist de 10-15 km
      • 0 (4 voturi)    
        Centura Craiovei (Luni, 3 decembrie 2018, 20:27)

        Alexos [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Este de fapt un simulacru de centura, cu o singura banda pe sens si sensuri giratorii (l-as deporta pe cel care le-a inventat, nu mai spun de cei care decid sa fie construite) la fiecare intersectie cu iesirile din oras. Cum ar putea prelua traficul de pe un drum expres cu doua benzi pe sens... e greu de imaginat. Dar na, de idioti suntem condusi, idioti proiecteaza drumurile, idioti le construiesc...Oricum, 3 ani .... ha ha ha
      • +2 (2 voturi)    
        Traficul local e irelevant (Marţi, 4 decembrie 2018, 2:57)

        AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Autostrazile se fac pentru traficul de lunga distanta, nu pentru cel local. De aceea nici nu e nevoie sa treaca foarte aproape de orase si in nici un caz sa rezolve probleme locale.
        • +1 (3 voturi)    
          Traficul pe autostrada e dat de cel local, 90%! (Marţi, 4 decembrie 2018, 6:59)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

          Poti constata ușor ca traficul pe un drum național sau o autostrada este dat de cel local deoarece majoritatea mașinilor, 90%, care trec printr-un punct dat au numere ale județului unde se afla reperul considerat sau județelor învecinate.

          Rar vei vedea pe drumul Craiova - Slatina vehicule care au numere diferite de DJ sau OT.
    • +4 (6 voturi)    
      Orice prost poate promite .... (Luni, 3 decembrie 2018, 17:42)

      knight_rider [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Te agiti ca un pepsi. Din vorbe au construit cateva mii de km .... autostrada Pitesti - Sibiu au terminat-o de 5 ani ....
  • -3 (11 voturi)    
    e un drum usor.... (Luni, 3 decembrie 2018, 13:29)

    bancher [utilizator]

    In campie, mai sunt doar niste povarnisuri de urcat; teoretic nu ar trebui sa puna probleme, nu e nevoie sa le ocolesti, se pot urca pieptis. E un drum muult mai usor decat Pitesti-Sibiu sau autostrada Moldovei
    Singurele probleme sunt cele pe care ni le vom face noi singuri.
    • +3 (7 voturi)    
      dar (Luni, 3 decembrie 2018, 15:21)

      domnescu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      si atunci de ce costa mai mult decat o autostrada :) ?
      • +8 (14 voturi)    
        mda (Luni, 3 decembrie 2018, 16:09)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui domnescu

        pt ca trece prin terenurile lui valcov (fost primar de slatina)

        si prin terenurile olgutei din dolj..

        si tot asa mai departe
  • +12 (12 voturi)    
    Pod peste Olt (Luni, 3 decembrie 2018, 14:34)

    Ciprian1979c [utilizator]

    de 1,7 km?!...am rezerve sa cred ca va fi gata in urmatorii 7 ani! Oricum, trebuie facut ceva! In Bals e ca in Busteni traficul si nu ai pe unde ocoli, bara la bara si stai si iar stai, samd!
    • +1 (5 voturi)    
      este un pod peste Olt chiar la intrarea in Slatina (Luni, 3 decembrie 2018, 15:07)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      cum vii pe drumul dinspre Craiova. Pana una alta se poate ocoli pe acolo, adica se face o deviatie de la drumul express in zona Slatina, apoi se intra iar pe drumul express la iesirea din Slatina spre Pitesti.
      Trebuie doar sa se asfalteze centrua Slatinei, care acum arata ca dupa bombardament.
      • +2 (6 voturi)    
        Chiar mai multe (Luni, 3 decembrie 2018, 17:26)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        poduri sunt in zona: si peste baraje si asa, normale! Eu ma refeream strict la podul din planul de mai sus, care e aproape un pod de autostrada, lung de 1,7 km si ei se lauda ca-l construiesc de la 0 in trei ani! Yeah, right!
  • +5 (7 voturi)    
    385 mil = 3 catedrale (Luni, 3 decembrie 2018, 15:08)

    raducelfrumos [utilizator]

    Cu 385 milioane euro faceam TREI catedrale ca asta de acum ( 110 milioane).
    • +5 (7 voturi)    
      stai s-o vezi gata (Luni, 3 decembrie 2018, 16:19)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui raducelfrumos

      daca sandramaua mantuirii n-o sa coste peste 300 mil euro pana la final ....pana acum sunt 10% donatii, restul bani de la bugetele locale si de la guvern, iar asa cum se vede cu ochiul liber, e departe de a fi gata. Donatii, cine a avut de dat, a dat. Diferenta o sa o tot acoperim noi. Infrastructura poate sa astepte, prioritatea psd e mantuirea, asta fireste dupa amnistie si gratiere.
  • -8 (14 voturi)    
    Foarte bine! (Luni, 3 decembrie 2018, 15:09)

    salvatore [utilizator]

    Rezistocii o sa comenteze nasoale chiar daca se face in sfarsit autostrada asta sau drum expres, ce-o fi.
  • +3 (9 voturi)    
    Fiti linistiti (Luni, 3 decembrie 2018, 17:37)

    soringusar [utilizator]

    Nu se va face nimic.
    Doar se va da din gura si se va fura.
  • +2 (4 voturi)    
    Nu se va face nimic pentru-că nu-i realist. (Luni, 3 decembrie 2018, 19:48)

    asavreau [utilizator]

    Traseul este făcut,probabil,să treacă prin zone unde au teren unii ștabi,dar sunt probleme pe acel traseu,probleme care vor întârzia foarte mult lucrările,iar în unele cazuri vor fi abandonate lucrările și se va continua pe alt traseu.Este zonă de câmpie,dar este dificilă.
  • +3 (3 voturi)    
    cadoul lui Dragnea pentru electoratul sau din sud (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:06)

    adma [utilizator]

    in mod ironic, drumul va trece si prin Scornicesti, locul de bastina al unui alt dictator
  • +2 (2 voturi)    
    Statul (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:29)

    florinos [utilizator]

    Statul si Guvernul Dăncilă se împrumută sa plateasca pensiile si salariile celor din sectorul public si voi credeti ca vor avea 385 de milioane de euro sa înceapă lucrarile. Banii vor fi cheltuiți pe exproprieri, cine este smecher a știut unde sa cumpere teren, dupa ce isi ia banii se sistează lucrarile din cauza lui Iohannis, Soros si #rezist apoi de întrebam de unde a avut Dragnea bani sa isi construiască vila cu piscina si teren de tenis deși el a lucrat doar in sectorul public.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version