Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni: CFR SA a publicat licitația în valoare totală de aproape 500 milioane lei

de Vlad Barza     HotNews.ro


Sageata Albastra in Gara de Nord
Foto: Hotnews
CFR SA a publicat licitația pentru selectarea constructorului pentru derularea serviciilor de proiectare și execuție lucrări în vederea modernizării liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București. Valorea totală estimată este de 497 milioane lei. Durata contractului este de 14 luni, dintre care două luni proiectare şi 12 luni execuţie lucrări. Despre proiectul trenului către Otopeni se vorbește de doi ani și istoria o puteți citi aici. Despre soluțiile suplimentare puteți citi aici.

Data estimată pentru publicarea anunțului de participare este 24 decembrie, se menționează în anunțul publicat pe SEAP.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare – POIM.

Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate – preț. Tot în criteriul de atribuire, propunerea tehnică va avea o pondere de 60%, iar prețul ofertei (componenta financiară) va avea o cotă de 40%.

Câteva detalii despre licitație

Obiectul achiziției

Proiectare și execuție lucrări aferente obiectivului de investiții ”Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București, Faza I: Racord C.F. la terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București”

Descriere succintă

Lucrările aferente obiectivului de investiţie constau în proiectarea şi execuţia lucrărilor în conformitate cu legislaţia şi reglementările tehnice în vigoare. Se vor executa lucrări de infrastructură și suprastructură c.f. , lucrări de artă, construcţii civile, arhitectură, rezistență, semnalizări feroviare, telecomunicații feroviare. Tehnologiile de execuție vor ține seama de toate condiționările impuse de avize şi de încadrarea în durata contractului.

Informații suplimentare

Durata contractului:
- 14 luni proiectare şi execuţie lucrări, din care 2 luni proiectare şi 12 luni execuţie lucrări
- 60 luni perioada de garanţie
Total: 74 de luni.


Ministrul Transporturilor, Lucian Şova declara în august că pe ruta Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi gata „cu siguranţă” calea ferată, nu însă şi tronsonul de metrou, astfel că la Campionatul European din 2020 suporterii vor putea merge cu trenul la aeroport. Soluția propusă ține de construirea unui pod feroviar peste DN1 și apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni.


Citeste mai multe despre   
















3478 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    Asta e proiectul ala prin care (Luni, 3 decembrie 2018, 17:39)

    t4v1 [utilizator]

    Sova baga trenul in aeroport?

    Sau ii asigura continuitate si pune statia paralel cu terminalul ?!
    • +1 (1 vot)    
      Ai scris cuvantul oribil: PARALEL (Marţi, 4 decembrie 2018, 8:44)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      Pai aici este spilu' :
      Calea ferata este parte a statului paralel. Iti dai seama: patru sine paralele intr-un singur loc? Cine se duce sa taie pamblica, fie si perpendiculara pe sinele paralele?
      Puschea pe limba!
      cuplul de amorezi dragnea-tariceanu nu vor accepta in ruptul capului ca asa ceva sa se materializeze
    • +2 (2 voturi)    
      care terminal? (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:52)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      Exista deja planuri pentru inca un terminal in estul aeroportului. Daca fac statia in parcarea actuala, celalalt terminal va avea nevoie de o solutie separata.

      Realitatea trista este ca #ciumarosie a vazut o oportunitate de furt si se foloseste de ea. Mai intai au facut praf proiectul metroului pana la aeroport, au ignorat avertimentele Comisiei Europene, au raspuns aiurea la intrebarile comisiei si asa am primit fonduri doar pentru jumatate din proiect. De ce? pentru ca din fondurile UE nu se poate fura. Apoi ignora cu nesimtire faptul ca exista deja un pod peste calea ferata la 1km de proiectul lor. De ce ar mai trebui facut inca un pod? S-ar putea face legatura lejer la halta Balotesti. Sunt 2-3km in plus.. pentru un tren care (teoretic) merge cu +100km/h este irelevant.
      • +1 (1 vot)    
        Macar o linie de tramvai (Marţi, 4 decembrie 2018, 12:13)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        daca se straduiau un pic iesea de-o linie de tramvai.
        S-ar fi gasit un culoar pentru el... Distanta nu-i chiar asa de mare, fata de alte orase aeroportul Bucurestiului e aproape in intravilan.
        Numai ca, fata de alte orase, nici macar o cale de rulare pentru tramvai nu se face ca lumea
        • 0 (0 voturi)    
          Macar o legatura la autostrada? (Marţi, 4 decembrie 2018, 13:04)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

          A3 trece la 5km de aeroport, dar nu s-au gandit sa faca o legatura...
          • 0 (0 voturi)    
            O legatura la autostrada (Marţi, 4 decembrie 2018, 14:55)

            Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            daca intri in detalii, chiar nu este asa o treaba simpla.
            La o distanta asa de mica e mai mare cheltuiala cu racordurile, bretele, rampe, noduri (inclusiv exproprierile :))).
            Nu zic ca am facut eu un calcul si ma bazez pe asa o evaluare, dar l-o fi facut careva, calculul?

            Am vazut orase in care tramvaiul este un mijloc de transport foarte eficient si modern - evident, vorbesc despre orase in care nu se parcheaza ghiolbanii pe linia de tramvai - vezi Praga.
            • 0 (0 voturi)    
              limitezi viteza la 100 (Joi, 6 decembrie 2018, 15:17)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

              Nodul ar fi la 6km de centura. Poti limita viteza maxima la 100km/h intre aeroport si centura, ca oricum e zona de incarcare/descarcare si faci mai scurte rampele. Scapi de o buna parte din traficul spre aeroport pe DN1 si poti baga si liniile express de autobuz pe autostrada, caz in care vor ajunge in 10 min in loc de 45 prin Baneasa. Este fix in camp, deci exproprieri ieftine.
  • +12 (12 voturi)    
    Avem minte sau nu? (Luni, 3 decembrie 2018, 17:50)

    Vinceroy [utilizator]

    Intrebarea este urmatoarea:
    Cu ocazia demararii lucrarilor la un nou terminal in Otopeni, sapam si un terminal pentru tren SUB aeroport + tunel aferent, pentru ultimul segment de cale (PO Aeroport sau gara Balotesti) ca sa aducem trenul DIRECT in aerorport? Sau facem iar o carpeala, conform traditiei?
    Electrificam si bucata de cale? Sa fie eficient, comod, si ecologic?
    Acestea sunt marile intrebari... nu cat costa... spaga stim sigur ca se da, macar sa iasa ceva din asta...
    • +2 (2 voturi)    
      Daca aduci trenul din PO Aeroport (Luni, 3 decembrie 2018, 19:34)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

      Tot cu o gara infundata ramai.

      Daca faci proiectul cu cap, intr-un orizont de timp, de Otopeni poti lega prin cale ferata si Ploiestiul. Si daca ai legat Ploiestiul atunci ai legat Brasovul, Buzau, Focasani si toata Moldova, Braila si Galatiul.

      De-aia lucrurile astea nu se fac asa... de pe o zi pe alta...
      • +1 (1 vot)    
        M700 e spre Urziceni, nu spre Ploiești (Marţi, 4 decembrie 2018, 9:33)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

        Teoria ta e corectă, dar în teren lucrurile arată un pic diferit. Un bypass pentru M700 prin aeroport, între Odăile și Balotești, ar asigura legătura spre Urziceni și Galați.

        M300 / M500 spre Ploiești e mult mai la vest de DN-1 și o să fie mult mai complicat de adus trenurile de la Ploiești prin aeroport. Deocamdată bypass-ul pentru M700 ar trebui construit.
        • 0 (0 voturi)    
          de ce nu (Miercuri, 5 decembrie 2018, 15:01)

          Sophie [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Mogosoaia - Otopeni sau Buftea - Corbeanca - Otopeni.
    • +5 (5 voturi)    
      unde te (Luni, 3 decembrie 2018, 20:49)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

      crezi? La Viena, Paris, Londra, ...?
      Bineînțeles că o cârpeală, cu inaugurări din 100 în 100m și cu amânări sine die cauzate de răutatea lui Soros, Iohannis, statul paralel și cine mai știe ce rău voitor la adresa hamsterului flaușat (probabil inclusiv și a celor 4 asasini nemiloși dar și a justiției care nu trebuie să-l bage la pârnaie, pentru că tot ce a fur..., ăsta. făcut, nu a făcut și nu va face decât pt.ca să curgă lapte și miere în curtea fiecărui român).
      • 0 (0 voturi)    
        Viena ar fi un model foarte bun pentru București (Marţi, 4 decembrie 2018, 9:34)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        ...
  • +11 (11 voturi)    
    urmeaza ca taximetristii jefuitori (Luni, 3 decembrie 2018, 18:38)

    Kosmos [utilizator]

    sa praduiasca trenul
    • +3 (3 voturi)    
      Nu iti fa griji (Luni, 3 decembrie 2018, 21:43)

      iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      Un cablu taiat undeva si lumea va fi nevoita sa mearga cu taxiul...
  • +3 (3 voturi)    
    până (Luni, 3 decembrie 2018, 20:42)

    nahir [utilizator]

    nu văd nu cred, exact ca Toma necredinciosul.
    În privința pesedacilor sunt sătul de ”o să facem”.
  • -1 (5 voturi)    
    intr-o tara in care (Marţi, 4 decembrie 2018, 2:21)

    Coco Whistle [utilizator]

    copiii mor de foame si construim stadioane si catedrale ale prostirii neamului, acum o punem de o linie ferata ptr bucuresteni care nici macar nu or sa o foloseasca.
  • +3 (3 voturi)    
    hmmm (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:19)

    liviu_ [utilizator]

    termen 12 luni...
    deci o sa fie gata (cu ceva noroc) pana in 20-30...
    (se lucreaza 1 luna / an... ce , nu stiati?!)

    serios acu... o sa faca ceva corect, sau o carpeala jegoasa ?! nu dealta dar cred ca suntem singurul oras cat de cat decent din lume care nu are un transport decent de la aeroport catre oras (si invers)
    • +2 (2 voturi)    
      Viorica (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:24)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Viorica a promis ca va fi gata pana in 2020, la fel ca stadioanele pentru Euro.
  • +1 (1 vot)    
    Vai si amar (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:37)

    Jan2016 [utilizator]

    Imi vine sa si rad, desi nu e nimic de ras.
    Adica au stat atatia ani cu mainile in buzunare si acum, intr-un an si doua luni vor sa fie gata si proiectarea si executia???

    Oare la categorie de autorizatie de mediu intra asa ceva? Ce procedura- ca asta dureaza cu lunile..

    Doar daca nu lucra Houdini, Iosefini si David Copperfield latoate treburile astea.....


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version