Lucian Șova, ministrul demisionar al Transporturilor, a explicat, joi seara, care este stadiul autostrăzii Sibiu - Arad și care sunt motivele acestei situații.

Lucian Sova, ministrul TransporturilorFoto: Agerpres

„Va fi foarte greu de dat un răspuns (n.red. – în cât timp va fi parcurs drumul de la Sibiu până la Arad neîntrerupt). Este porțiunea cu tunelele. Compania (n.red. – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, CNAIR) mi-a dat asigurări că a pregătit toată documentația, să relanseze licitația pentru construcția de tunele. Trebuie să recunosc că a existat un delay (n.red. – o întârziere) de vreo șase luni, din păcate, în discuții pe care le-am avut și în evaluări cu unul dintre cei mai importanți reprezentanți, consilieri la Guvern, apropo de identificarea unei soluții de a schimba acordul de mediu. După șase luni, nu mai stau ca să-mi pice din cer vreo schimbare de soluție la acordul de mediu. Contractele vor fi repede făcute, pentru că unul este «răcit» și îl dezgheață Compania în decembrie – începutul lui ianuarie și va începe construcția unuia din tunele. Îmi propun, sper să își propună și succesorii, să construim măcar un tunel”, a afirmat Lucian Șova, joi seara, într-o emisiune la Antena 3.

Demnitarul a demisionat din poziția de ministru al Transporturilor la data de 22 noiembrie, în contextul recentei remanieri guvernamentale, dar decretul de demitere al acestuia nu a fost semnat de președintele Klaus Iohannis.

Pe ambele sensuri, proiectul cuprinde două tuneluri, nu un tunel pentru ambele sensuri. „Măcar aceste străpungeri, 10-12 kilometri, pe acel segment, într-un interval de doi ani, să putem deschide traficul măcar în regim de circulație dublu sens și apoi să se construiască cel de-al doilea. Sunt lucruri pe care le-am discutat și astăzi cu directorul Companiei (n.red. – CNAIR)”, a detaliat Șova.

Peste șase luni este programată începerea săpăturilor, iar acestă etapă este programată să dureze cel puțin un an, potrivit ministrului demisionar al Transporturilor.

„Am atras atenția Regionalei Timiș, au pus la punct și se vor strădui să mențină într-o stare cât se poate de bună, de circulație drumul național, astfel încât acel bypass, care va fi de 15 kilometri să poată fi traversat mai repede, deși, din păcate, tirurile nu pot merge cu 80 de kilometri pe-acolo, chiar dacă nu-i localitate”, a adăugat Șova.