Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane, cea mai mare federaţie a sindicaliştilor ceferişti din România, susține că toate abordările dialogului social dintre lucrătorii feroviari şi cei responsabili cu decizia privind finanţarea căii ferate se dovedesc falimentare, se arată într-un comunicat de presă. Federația cere, printre altele, asumarea unui plan solid de investiţii în infrastructura feroviară, achiziționarea urgentă de locomotive și vagoane și adoptarea statutului personalului feroviar.

Linii de cale ferataFoto: Hotnews

Dialogul nostru cu întreaga clasă politică, mai ales cu cei care astăzi formează Guvernul, pare un dialog al surzilor, motiv pentru care am decis să informăm nominal fiecare parlamentar cu privire la situaţia căii ferate şi nevoia urgentă de asumare a unui plan de salvare a întregului sistem feroviar, prin asumarea unor decizii imediate şi obligatorii.

Având în vedere că mesajele noastre către decidenţi, plasate cu maximă corectitudine în interiorul dialogul social, nu produc efectele aşteptate de ceferişti, comunicăm astăzi că aşteptăm, încă, soluţii imediate la următoarele teme:

- Asumarea unui plan solid de investiţii în infrastructura feroviară; pentru 2019 este nevoie, potrivit evaluările inginerilor şi specialiştilor noştri, de peste 340 milioane de euro.

- Investiţii imediate pentru achiziţionarea de vagoane şi locomotive noi sau pentru recondiţionarea celor care mai suportă o astfel de operaţiune, este nevoie de peste 78 milioane de euro/anual, pentru următorii cinci ani.

- Acceptarea amendamentelor la Legea Pensiilor, amendamente care repară moral nedreptatea făcută ceferiştilor care lucrează la siguranţa circulaţiei, în fapt, fiind vorba despre grupele de muncă pierdute după 1 aprilie 2001.

- Adoptarea Statutului Personalului Feroviar, document care să reglementeze relaţiile de muncă dintre ceferist şi angajator.

- O abordare corectă, pe termen lung, pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă a lucrătorilor feroviari, prin proiecte dedicate acestui subiect şi asumate la finanţare imediat.

- Asigurarea unor venituri decente pentru lucrătorii feroviari.

Decizia noastră de a continua dialogul pe aceste teme cu cei aleşi sau numiţi să rezolve revendicările noastre legitime este condiţionată de capacitatea acestora de a înţelege gravitatea situaţiei pe care o comunicăm public, cu maximă consecvenţă, de cel puţin 3 ani de zile.

În cazul în care nu se depăşeşte imediat interminabila etapă a "evaluărilor", creşte exponenţial riscul unor tulburări sociale care nu vor face bine României.

Ne dorim ca de Sărbători trenurile să circule în România. Sperăm că şi destinatarii acestei informări publice îşi doresc cu adevărat acelaşi lucru!