Premierul Viorica Dăncilă a anunțat, joi, la începutul ședinței de Guvern, că Ministerul Transporturilor a emis autorizația necesară pentru construirea podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, care va avea o lungime de 1974 metri. Valoarea lucrărilor va depăși jumătate de miliard de euro. Când va fi finalizat, podul va intra în topul 5 al celor mai mari lucrări de infrastructură de acest tip din Europa

Podul suspendat peste Dunare de la BrailaFoto: Hotnews

Vezi aici cum va arăta podul suspendat peste Dunăre

„Am o veste bună în special pentru locuitorii din județele Tulcea și Brăila. Ministerul Transporturilor a emis autorizația pentru începerea lucrărilor de construcție pentru podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din ultimii 29 de ani. Podul cu o lungime de 1974 de metri va fi cel mai lung din România și al treilea din Europa”, a afirmat Viorica Dăncilă.

Premierul precizează că valoarea totală a lucrărilor pentru podul suspendat peste Dunăre va depăși jumătate de miliard de euro, iar construcția se va realiza în mai multe etape.

„Podul va avea o deschidere centrală și două deschideri laterale. Valoarea totală a lucrărilor va depăși jumătate de miliard de euro, iar construcția presupune mai multe etape. Prima etapă constă în executarea celor două turnuri ale podului, pe malul Dunării, în zona județelor Tulcea și Brăila. Totodată vor începe lucrprile la zona de ancoraj a podului situată în județul Tulcea. Durata de execuție din prima etapă la care am făcut referire anterior este de 17 luni de la data începerii efective a lucrărilor, iar valoarea estimată este de peste 139 de milioane de lei fără TVA. Este încă o dovadă clară a faptului că acordăm o atenție deosebită investițiilor de mare avengură”, a completat acesta.

Șeful Executivului a afirmat că realizarea podului suspendat peste Dunăre din zona Brăilei „reprezintă pentru România un obiectiv strategic, care va face viața oamenilor din aceste județe mai sigură și mai ușoară”.

Podul suspendat peste Dunare va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala. La aceasta se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila, si 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea.

Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel putin 38 m de la nivelul maxim de inundație al Dunarii, astfel încat să fie îndeplinite criteriile de navigație fluvială.

Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat.

Lătimea totală a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri și va fi alcatuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 m lătime fiecare, 4 benzi de încadrare de cate 0,5 m lătime, două acostamente de 1,50 m lațime și o zona mediană cu lățimea de 3,00 m.

La acestea se adaugă, de o parte și de alta, 2 benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având de cate 2,80 m fiecare.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranti verticali de legatură între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și sunt localizate în afara digurilor Dunării.