​​#10YearsChallenge Autostrăzile în România - 2009 vs 2019. Comparația cu Bulgaria, Ungaria și Polonia

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 10:34 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrazi in Europa - ianuarie 2019
Foto: Hotnews
La început de 2009, după cinci ani de la aderarea în UE, Polonia avea o rețea de drumuri rapide - autostrăzi și drumuri expres - de circa 1.300 de kilometri. Zece ani mai târziu, la început de 2019, rețeaua de drumuri de mare viteză în Polonia a ajuns la peste 3.600 de kilometri. Similar, Bulgaria a trecut de la circa 400 la aproape 800, iar Ungaria a crescut de la peste 1.100 de km la peste 1.500 km. Și în România în ultimii zece ani numărul de kilometri de autostradă a crescut cu peste 200%.

România - drumuri de mare viteză (autostrăzi și drum expres) la începutul anilor:

2009: 263 km

2019: 807 km (+544 km)




Comparația interactivă poate fi văzută mare aici.



Polonia - drumuri de mare viteză (autostrăzi și drum expres) la începutul anilor:

2009: 1.282 km

2019: 3.648 km (+2.366 km)


Bulgaria - drumuri de mare viteză (autostrăzi și drum expres) la începutul anilor:

2009: 418 km

2019: 800.5 km (+382 km)


Ungaria - drumuri de mare viteză (autostrăzi și drum expres) la începutul anilor:

2009: 1.113 km

2019: 1.524 km (+411 Km / +37%)

----
Autostrăzile din România, în cifre

Kilometri reali de autostradă în exploatare:


A1: București-Pitești - 109,66 km
A1: Sibiu-Sebeș-Orăștie-Deva - 132,43 km
A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac - 159,56 km
A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța - 203,00 km
A3: București-Ploiești 62,79 km
A3: Ungheni (Aeroport Tg. Mureș) - Iernut - 13,7 km
A3: Câmpia Turzii - Nădășelu 61,246 km
A4: Centura Constanța - 22,2 km
A6: A1-Centura Lugoj - 11,40 km
A10: Turda-Aiud Sud 28,75 km *aproximativ 4 km (între nod Aiud și limita cu lotul 2) nu pot fi folosiți
A11: Parte din Centura Arad - 2 km
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 806,736 km


Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii ani:


2009 - 42 km
2010 - 28 km
2011 - 57 km
2012 - 139 km
2013 - 108 km
2014 - 28,2 km*
2015 - 46,6 km
2016 - 22,11 km*
2017 - 15 km
2018 - 58,4 km
*Lotul 3 Cunța - Săliște din A1 Sibiu - Orăștie - 22,11 km - a fost deschis inițial în noiembrie 2014, dar a fost închis în 2015 pentru reparații capitale pe o bucată. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016.


Kilometri de autostradă funcționali în România, în perioada 2008 - 2018:

2008: 263 km
2009: 305 km
2010: 332 km
2011: 389 km
2012: 528 km
2013: 636 km
2014: 664 km
2015: 711 km
2016: 733 km
2017: 748 km
2018: 807 km

Kilometri de drum expres funcționali în România, în perioada 2008 - 2018:

2008: 0 km
.......
2018:
0 km


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















65046 vizualizari

  • +16 (30 voturi)    
    am inteles ca Merkel nu a vrut (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 10:53)

    Francisc 1 [utilizator]

    ca noi sigur faceam mai mult!
    • +23 (29 voturi)    
      Si klingonienii au votat impotriva (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 11:14)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      -ca cica aveau o statie de ascultare pe Marte, de unde se urmarea live mitingul pesede
      • -21 (31 voturi)    
        Polonia, Ungaria sunt câmpii. Autostrăzi ieftine. (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 17:43)

        simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

        Autostrăzile ungurești și poloneze sunt în majoritate de complexitatea București - Pitești sau București - Fetești.
        In plus, lungimea totala de drum rapid trebuie raportata la numărul de vehicule dintr-o țara pentru ca sa aibă sens comparația.

        2019:
        - Polonia: 22 mil. vehicule / 3648 km = 6030 mașini / km
        - Romania: 5.5 mil. vehicule / 807 km = 6815 mașini / km
        - Ungaria: 3.5 mil. vehicule / 1524 km = 2296 mașini / km

        Dupa cum se vede, Polonia și Romania sunt cam la egalitate iar Ungaria nu sta bine deloc având prea puține mașini pe km de autostrada ceea ce înseamnă ca exista costuri mari pe șofer pentru întreținerea acestora.

        Este normal ca Polonia sa aibă de 4 ori mai multi km de drum rapid atâta vreme cât acolo exista tot de 4 ori mai multe vehicule ca în Romania.
        • +1 (11 voturi)    
          Pana nu e si "pretios", parca nu e ridicol destul (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 18:56)

          ddutz [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

          Asta numara oile cu care a scris pe munti Fluture, pdl-istul ala, dar nu-si vede prostia de munti.
          Nu cu cate oi "a scris", ci faptul ca a facut-o, conteaza.
          De ce nu face analiza masinilor, a traficului si in Germania, sa vada ca avem mai multe masini luxoase pe cap, decat nemtii. Oare de ce?! Fura, nemtii mai putin ca noi, sau avem mai multi care-si repara Maybachul cu ranga??
          Sa fii simplex nu e o calitate, e un defect, daca nu stii simplifica si folosi asta.
          • 0 (0 voturi)    
            asta cum ca (Marţi, 22 ianuarie 2019, 13:15)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui ddutz

            ,,Romania nu are nevoie de autostrazi'' a fost lansata de Basescu cand era min al Transporturilor...el a zis ca drumurile sunt suficiente.
            Flutur a preluat-o mai tarziu.
        • +9 (13 voturi)    
          Saracii Unguri, nu mai mor pe nationale (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 20:03)

          georgmihai1211377215 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

          E fals si e o minciuna sa compari lungimea totala de drum rapid cu numărul de vehicule dintr-o țara, la noi traficul se aduna in cateva puncte cheie de trecere a Carpatilor sau de legatura intre provincii, iar polonezii au pentru fiecare Autostrada sau DN paralel inca doua trei drumuri regionale care le permit localnicilor sa foloseasca alte rute.

          Cat despre unguri, e ridicol ce scrii, in primul rand costul in vieti omenesti salavate este necuantificabil, si chiar si asa, cum sa zici ca saracii unguri o duc mai prost acum ca au autostrazi, ii costa mult, de parca nu traiesc mai bine si autostrazile nu ar fi atras investitii.
          • +8 (10 voturi)    
            Sarbatorim Centenarul... (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 20:30)

            motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui georgmihai1211377215

            Rolul autostrazilor este de a uni provinciile, pentru facilitarea dezvoltarii social-economice armonioase a unei tari in ansamblul sau.
            Pana una-alta, Polonia si Ungaria au autostrazi catre toate regiunile, pe cand la noi Moldova este practic izolata. Sudul este de asemenea rupt, din cauza tergiversarilor inexplicabile la Pitesti - Sibiu.
          • -10 (16 voturi)    
            Sa vad harta care arata ca e aglomerat la Carpați (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 21:43)

            simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui georgmihai1211377215

            Google Traffic arata mers fluid (verde) prin trecatorile Carpaților. Este un mit ca s-ar circula în condiții de înghesuială prin munți.
            Este aglomerație într-adevăr pe Comarnic-Sinaia și Azuga Bușteni dar asta doar la sfârșitul săptămânii și mai ales duminica dupămasa.
            • +5 (5 voturi)    
              va fi si mai "fluid".. (Duminică, 20 ianuarie 2019, 11:08)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

              1. avem noroc. populatia este in scadere.. ce ne-am face cu inca 4-5 milioane de romani? mai bine ca au plecat.
              2. avem noroc. economia este de 3-4 ori mai slaba decat media tarilor din vestul Europei. pe calea ferata se merge la fel de repede ca la 1918, deci e bine ca economia este varza si nu avem nevoie de mai multe camioane.
              3. in weekend sunt restrictii de circulatie pentru vehicule de mare tonaj pe mai multe drumuri nationale. o binecuvantare... imperialistii capitalisti care vor sa-si plimbe marfa n-au decat sa astepte.
              4. daca era "verde" pe o autostrada pe care se merge cu 100-130km/h in loc de "verde" pe un drum national care trece prin toate localitatile posibile, cu o medie de 60-70km/h, ar fi scazut numarul accidentelor. pe langa faptul ca ajungeau toti prea repede la destinatie, ne mai si plictiseam cumplit la ora 5, momentul culminant al zilei, cand vedem si noi un pic de sange la tembelizor cu titluri bombastice, gen "carnagiu pe soselele Romaniei".
            • +1 (1 vot)    
              Modul de circulatie (Duminică, 20 ianuarie 2019, 12:11)

              motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

              Se circula fluent pe valea Oltului ... dar in medie cu doar 60-65km/h. Si asta cand ai norocul sa nu gasesti soseaua blocata cu orele de vreun accident sau cadere de pietre. Ca deh, noi consolidam versantii (e mai ieftin), nu construim tuneluri...

              O autostrada ar diminua la jumatate timpul si costurile de parcurgere Pitesti - Sibiu. Lucru la care cu siguranta s-ar uita si potentialii investitori. Ar rezulta mai multe locuri de munca, venituri in crestere la buget din taxe si impozite etc.
        • +4 (6 voturi)    
          Tu gandesti??? (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 21:56)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

          In primul rand, in campie ai um[plut zona cu autostrazi asa-i??? Ti s-a mai spus, autostrazile undesc, fac legaturi intre tari, regiuni, etc, nu-s sa te duci la Mare sau la Gratare.
          In al doilea rand, in Polonia, Ungaria....alea 6000 de masini pe km cam toate circula zilnic pe autostrazi. In Romania ce faci? Te duci de la Iasi la Arad ca sa te "dai" pe aia 2m de Centura?
    • +6 (8 voturi)    
      ne-a ! (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 19:12)

      Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Trebuit 10 ani ca sa ii ajungem pe bulgari ! Hahahaha ! Asta este realitatea !
  • +9 (21 voturi)    
    Greseala (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 11:16)

    florinos [utilizator]

    Cred ca ați omis regiunea Moldova care votează de fiecare data cu minim 45% pentru PSD.
    • +1 (11 voturi)    
      oameni vs oameni (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 12:59)

      Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      Acum conteaza si cine merge la vot.

      La prezindentiale a castigat dreapta pentru ca a votat diaspora. La locale si la parlamentare trebuie sa mergi in judetul tau sa votezi. Asa ca diaspora nu voteaza.

      Din Moldova a plecat cel mai mare procent din populatia activa (adica cei care voteaza dreapta) din cauza lipsei infrastructurii.

      Teama cea mai mare a PSD-ului din Moldova este ca oamenii isi vor gasi loc de munca in Transilvania pentru ca in acest caz isi vor muta si familiile acolo (acum macar inca au buletin in localitatile de bastina = alocatii bugetare si trimit bani acasa = bani pentru micile afaceri locale).
  • +18 (26 voturi)    
    Nu e adevarat (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 11:25)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Aveam peste 5000 de km dar a venit Soros si le-a furat intr-o noapte.
    • -14 (26 voturi)    
      Batjocura, eterna soluție a românului (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 16:10)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Creșterea procentuală a fost similară cu a Poloniei, deci capacitatea celor două țări de a construi autostrăzi s-a modificat cam în aceeași proporție.

      Iar Soros chiar finanțează ONG-uri care trimit postaci pe forumuri.
  • +19 (23 voturi)    
    :) (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 11:29)

    Eu123 [utilizator]

    Te apuca rasul cand misti cursorul hartii si vezi "marea realizare" din ultimul deceniu.

    Hilar si trist in acelasi timp.

    Dar......o spun din nou, tot noi suntem de vina ca ii lasam sa ne "duca cu zaharelul"
  • +16 (20 voturi)    
    te ia greata (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 11:38)

    mos_teaca [utilizator]

    vorba comunistilor pardon psdistilor '' Mandri ca suntem romani''
  • +9 (13 voturi)    
    Autostrazi (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 11:54)

    florinos [utilizator]

    Ce nevoie avem de autostrăzi ?

    Demnitarii circulă cu girofar, smecherii cu ambulanta cu sirene (a fost știre acum câțiva ani), unii cu elicopterul si alții, ca Liviu Dragnea, cu avionul privat.

    Vă amintiți când unul dintre Regii asfaltului a fost încătușat, a declarat la TV ca in felul asta nu o sa mai avem autostrăzi deși plătim la km de autostrada mai mult ca in Dubai sau Norvegia ?
    • -10 (20 voturi)    
      Care autostradă din RO are destul volum de trafic? (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 16:07)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      În UK, o autostradă pe care se circulă mereu lejer (M6 Toll) are 55.000 de mașini pe zi. Există în România vreun tronson de autostradă cu un asemenea volum de trafic? Autostrăzile serioase au 140.000 de mașini pe zi (M1 în UK sau A3 și A5 în Germania, în zona Frankfurt).

      Tocmai obsesia de a avea autostrăzi pe care volumul de trafic nu le justifică duce la lipsa șoselelor de centură, așa că drumurile naționale trec în continuare prin localități. Iar asta omoară oameni la propriu.
      • +6 (12 voturi)    
        volumul de trafic nu le justifică ? (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 18:12)

        Lu48 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Ai circulat vreodata intre Ploiesti si Brasov ? Nu neaparat la sfarsit de saptamana.
        • -1 (3 voturi)    
          hei (Duminică, 20 ianuarie 2019, 3:44)

          john70 [utilizator] i-a raspuns lui Lu48

          Nu exista autostrada acolo, nu sunt mai mult de 100 de mii de masini in 24h.
          • -2 (2 voturi)    
            Nu cred că sunt nici 40.000 de mașini / 24h (Duminică, 20 ianuarie 2019, 21:13)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui john70

            100.000 de mașini pe zi înseamnă deja o autostradă cu 3 benzi pe sens și destul de plină.

            Pe Comarnic - Brașov nu cred că sunt 40.000 în fiecare zi de week-end, poate doar de 7-8 ori pe an.
      • +2 (4 voturi)    
        Care DN din Romania are destul volum de trafic (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 19:56)

        georgmihai1211377215 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Care drum, nu autostrada, are volum de trafic mai mare decat cel proiectat, este intrebarea, nu compara traficul de autostrada cu traficul de pe DN -ul nostru.

        Compara traficul de pe DN din UK de dinaintea autostrazii cu traficul DN Romania si ai sa vezi ca ne trebuie autostrada.
      • +6 (8 voturi)    
        bai.. (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 20:31)

        Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        sunteti nebuni cu traficul ala. Se pare ca este justificarea perfecta de a nu face autostrada. Cand vezi ca lumea sta blocata pe sosea cu orele in drum spre munte, mare sau cand vezi ca romanii crapa pe rupte in accidente rutiere, ar fi bine sa iti fie mila si sa faci autostrazi. De timpii de calatorie, sau business nu mai vorbesc. Olandezii au autostrazi in nordul tarii care au trafic chiar mai putin decat cifrele tale si totusi le-au facut. Pentru oameni. In cazul A6 au asanat o zona imensa din Flevoland unde in mod normal mergeai cu...barca. Acolo traficul era 0. Si nesimtitii s-au gandit sa faca autostrada :)
        • -5 (11 voturi)    
          Trafic 0 e o inepție în sine, te discreditează (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 21:30)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

          Îți arăt oricând poze din UK cu traficul pe diverse autostrăzi blocat cu orele (M1, M25 etc.)

          ”Cand vezi ca lumea sta blocata pe sosea cu orele in drum”, vezi care e cauza acelui bloca și o rezolvi. Nu construiești aiurea mii de kilometri de autostrăzi, că n-ai bani pentru ele . Tu de ce nu locuiești într-un palat de 32 de camere?

          Nici o autostradă nu are capacitate nelimitată de trafic. Chiar dacă îi faci 10 benzi pe sens, 20.000 de berbeci care vor să iasă la aceeași oră din oraș o blochează oricum, că nu suportă 480.000 de mașini pe zi. Asta se întâmplă în București, e o mahala generalizată căreia nu i-ar ajunge nici 4 autostrăzi paralele spre nord și nici 3 spre est.
          • +3 (3 voturi)    
            e greu cand nu ai un plan.. (Duminică, 20 ianuarie 2019, 11:24)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Avem doar 2 autostrazi. Bucuresti - Pitesti si Bucuresti - Constanta. Restul sunt cioturi. Ambele autostrazi sunt utilizate intens luand in considerare cat de putini locuitori au masina in Romania vs UK si cat de sub-dezvoltata este economia romaneasca.
            Dar daca o gandesti pe termen lung, e clar ca nu poti sa dezvolti economia cu drumuri judetene peticite si abia dupa ce investitorii baga miliardele sa te apuci sa le faci autostrazi.

            De fapt, planul exista. Se numeste TEN-T. Au gandit-o unii cu ceva mai multa experienta in domeniu decat tine. Merita sa arunci o privire.
            In treacat fie spus, daca Romania si-ar fi facut treaba cu fondurile pre-aderare si am fi avut deja toate coridoarele de transport gata inainte de 2010, cu siguranta ca situatia politica si economica din Republica Moldova si Ucraina ar fi fost mult mai roza.
            • -3 (3 voturi)    
              TEN-T e opera unor politicieni, dovada e A10 (Duminică, 20 ianuarie 2019, 15:47)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Și nu are nimic de-a face cu nevoile reale de transport din România.

              Ceea ce contează e viteza comercială obținută, ăsta ar trebui să fie obiectivul corect: cea mai mare creștere de viteză comercială pentru cea mai mică investiție necesară. Dacă la Toplița și Borsec e de-ajuns o șosea de centură cu o singură bandă pe sens, asta se poate face cu 150 de milioane de euro. Nu e nevoie să cheltui 400 de milioane de euro ca să ai autostradă pe tronsonul respectiv.

              Isteria pentru autostrăzi are legătură cu lipsa de maturizare a susținătorilor: pentru ei nu contează costurile și resursele, ei se trântesc cu fundul de pământ că vor autostrăzi. Ce pot să-ți spun sigur este că România nu va fi capabilă să mai adauge nici măcar 500 de kilometri de autostrăzi în următorii 10 ani, dar nici șosele de centură nu va avea. Deși efectul lor asupra vitezei comerciale ar fi mult mai puternic și ar costa mai puțin de jumătate, comparativ cu autostrăzile.
      • +2 (4 voturi)    
        Viata oamenilor, timpul pierdut is mai importante (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 21:59)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        N-au pret de fapt. Si, fyi, autostrazile genereaza traffic, ulterior pt ca genereaza crestere economica, adica bunastare, mai multe masini.
        Momentan ai niste rame, nu autostrazi.
        • -8 (8 voturi)    
          ”N-au preț”, dar au costuri :) (Duminică, 20 ianuarie 2019, 3:32)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

          Exact asta face PSD-ul acum, dar fără autostrăzi: generează creștere economică prin metoda wage-led growth :)

          După asta recunoști un socialist, când propune diverse variante de perpetuum mobile în economie. Tu propui un perpetuum mobile bazat pe autostrăzi :)
          • +5 (5 voturi)    
            Nope, propun ce am vazut la altii (Duminică, 20 ianuarie 2019, 8:16)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Autostrazi care au generat plant-uri de asamblare, benzinarii si motels and hotels, restaurante, acces catre locuri de recreere, etc, adica job-uri. As putea sa ma intorc in tara, deoarece nu as fi afectat de psd, ar trebui doar sa imi angajez un om sa imi pazeasca casa. Dar guess what, mi-e complet peste mana sa traversez tara cu masina si sa fiu omorat de un derbedeu cu bmweu. O autostrada Iasi - Budapesta ar rezolva treaba. Nu-mi spune de avion, Tarom-ul mi-a facut praf o chitara, electrica, custom.
            Si, nu te-ai intrebat niciodata de ce mari producatori auto au deschis fabrici prin Ungaria sau Polonia???
            Curieratul cum merge in Romania??? Ia incearca o comanda de pe Amazon, vezi cate produse pot fi delivered in 2 Days Guaranteed???
            • -4 (4 voturi)    
              La Poiana Largului ai 7.000 de mașini pe zi (Duminică, 20 ianuarie 2019, 14:28)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

              iar pentru asta ajunge o singură bandă pe sens.

              Comenzile mele pe Amazon îmi sunt livrate la Nottingham, aici locuiesc. Iar în România nu cheltuie nimeni 6 miliarde de euro ca să te întorci tu în țară, că nu e atât de imperios necesară prezența ta :)

              Am expediat în România cu GLS (o companie deținută de Royal Mail) și coletul a făcut 22 de ore de la Budapesta la Galați. Dar a făcut 3 zile de la Nottingham la Budapesta, așa că las-o mai moale cu comenzile pe Amazon.
              • +2 (2 voturi)    
                Trist, traiesti la briti si habar nu ai (Luni, 21 ianuarie 2019, 2:58)

                Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                De importanta autostrazilor. Macar sa fi auzit de romani cum au cucerit lumea.
                Stai linistit, am observant dinainte de a pleca, faptul ca prezenta mea nu e imperios necesara. Tara s-a zombificat, oameni s-au abrutizat si analfabetizat crunt. Risti sa fii ars pe rug pt ideile tale, care dealtfel le-ar face viata mai buna, dar nah, mancurti.
          • +3 (3 voturi)    
            o mica diferenta (Duminică, 20 ianuarie 2019, 11:28)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            "wage-led growth" merge exlusiv pe cheltuieli.
            "perpetuum mobile bazat pe autostrazi" se face pe investiii.

            diferenta, daca nu te-ai prins, este ca intr-unul din scenarii lasi ceva in urma la sfarsit de mandat, cand tragi linie.
            • -4 (4 voturi)    
              Mai există și cheltuielile de exploatare (Duminică, 20 ianuarie 2019, 14:22)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              O autostradă are niște cheltuieli de exploatare, pe care multe tronsoane din România nu și le pot acoperi. Chiar dacă ți-ar construi Comisia Europeană autostrăzile 100% pe bani europeni și ți le-ar preda la cheie, în câțiva ani începi să le închizi pentru că n-ai bani să le întreții.

              Autostrăzile sunt un fel de utilități publice, societatea trebuie să aibă un anumit nivel de activitate economică, altfel nu le poate întreține.
              • +1 (1 vot)    
                Tu sigur nu tii cu URSul? (Luni, 21 ianuarie 2019, 10:37)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                Pierdem oportunitati economice pe banda rulanta pentru ca nu avem autostrazi si tu tot pui caruta inaintea boilor...
      • +6 (6 voturi)    
        Obsesia ...cu volumul de trafic (Duminică, 20 ianuarie 2019, 9:17)

        masterhaos [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        O tot dai cu volumul de trafic, de parca zici ca e imn national. Pana una, alta.. vezi pe harta unde sunt autostrazi si pe urma vezi daca are vreo legatura cu nivelul de trai, din zonele respective. Ca sa fiu pe inteles nu a scazut dupa ce s-au construit, ci creste si atrage investitori si forta de munca.
        Pe urma verifica statisticile pe zone cu numarul de accidente mortale si vezi daca are vreo legatura cu tipul de drum, dar nah "moartea unui om e o tragedie, moartea a milioane de oameni reprezinta doar o statistica".
        • -4 (4 voturi)    
          Concentrează investitorii, nu generează alții noi (Duminică, 20 ianuarie 2019, 21:22)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui masterhaos

          Există exemplul M1 în UK, e construită în 1959, tot ce e în dreapta și în stânga autostrăzii s-a dezvoltat, iar tot ce era la peste 20 de mile de autostradă a rămas ca în 1970.

          E exact ca și cum te-ai muta tu în centrul orașului pe bani publici. Omul de la țară rămâne tot cu drumul de macadam și peste 50 de ani, tocmai datorită autostrăzii tale care funcționează pe bani publici.

          Evident că autostrada are condiții de siguranță mai bune, dar cu banii pentru fiecare kilometru de autostradă construit aiurea poți construi 3 km de șosea de centură, unde nu mai mor oameni ca în localitățile pentru trec azi drumuri naționale.
  • +5 (19 voturi)    
    ”România nu are nevoie de autostrăzi... (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 12:10)

    demaGOGU [utilizator]

    ...ne ajung drumurile nationale"

    fost ministru al transporturilor in 5! guverne post 1989, cu nume ne-demn de a fi mentionat.
    • 0 (14 voturi)    
      La vremea cand (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 13:06)

      sipu [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      sau rostit cuvintele astea , Romania era cu un picior in groapa inca nu se visa UE fonduri europene ........................ dar hai sa vb cand nu avem ce face ..................
    • +2 (2 voturi)    
      E foarte simplu (Duminică, 20 ianuarie 2019, 13:41)

      tudorl [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      sa aduni km.de autostrada din perioada 2009-2014,si sa stii ca in cel de-al doilea mandat al Presedintelui Basescu s-au realizat 400 km.de autostrada,plus ca in guvernarea Ponta s-au finalizat contractele Doamnei Boiangiu,fost ministru al transporturilor in guvernarea Boc.Dar,decat sa analizam cifrele ,ne lasam manipulati de mas-media sau diverse postari de pe facebook.
  • +6 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 12:34)

    [anonim]

  • +1 (5 voturi)    
    Centurile is centuri (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 13:28)

    Dalinar [utilizator]

    Nu intra la autostrazi, au alt regim
    • +1 (1 vot)    
      Nu intra la autostraz (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 18:14)

      Lu48 [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

      Poate in Romania !
      • +1 (1 vot)    
        Daca poti merge pe ale continuu (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 22:01)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Lu48

        Fara sa opresti si la viteza de autostrada, Da, daca nu, adica au semafoare, restrictii de viteza, nu-s 100% autostrazi ci drumuri de centura in regim de auostrada, un fel de freeway de prin America.
    • -4 (8 voturi)    
      România nu are șosele de centură, (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 21:33)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

      acelea trebuie construite mai întâi, ca să nu mai moară oamenii pe șosele și ca să nu mai plimbi camioanele prin orașe.

      Autostrăzile vin abia după șoselele de centură, numai atunci când volumul de trafic o impune.
      • +2 (4 voturi)    
        Ambele trebuie construite instant (Duminică, 20 ianuarie 2019, 1:36)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Si in paralel si drumuri de viteza. Dar nah, merge si asa, mentalitate romaneasca de puturos. Tara trebuia sa duduie la propriu in ultimele 3 decade din toate pdv-urile pt a fi Reconstruita. Doar ca unii si-au vazut doar de interesul propriu, unul patetic dealtfel, burta sa fie plina si gagica blonda sau “buna”, rezultat direct al vidului cultural de dupa Revolutie.
        • -7 (7 voturi)    
          Chiar dacă România ar avea 100 mld.euro (Duminică, 20 ianuarie 2019, 3:25)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

          special dedicați pentru autostrăzi, tot nu are capacitatea de a-i folosi.

          Dacă ai fi construit în viața ta măcar o cușcă de câine, ți-ai fi dat seama că nu poți construi a doua zi 100 de cuști de câine, chiar dacă ai banii. Exact la fel merg lucrurile și cu autostrăzile, România ar trebui să ajungă măcar la 100 km pe an și vedem după aceea dacă poate ajunge și la 200.

          Nu poți construi 3.000 km de autostrăzi ”instant”, astea sunt aiureli de politicieni iresponsabili care promit orice.
          • +2 (2 voturi)    
            My bad, simultan am vrut sa spun (Duminică, 20 ianuarie 2019, 8:04)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Dar trebuia sa te prinzi.
  • +2 (8 voturi)    
    Statististic (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 14:47)

    Vgeo [utilizator]

    stam bine avem crestere de aprox.400%, restul au de 100% iar Ungaria este praf
    • +1 (1 vot)    
      care statistica? (Duminică, 20 ianuarie 2019, 11:33)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Vgeo

      Daca arunci o privire pe poza aia mica de la inceputul articolului, descoperi ca Ungaria are deja autostrazi care leaga toate colturile tarii.

      Statistic vorbind, comparatiile se fac intre indicatori calitativi, nu cantitativi. Gen km de autostrada / cap de locuitor. Sau numar de accidente rutiere mortale la suta de mii de locuitori. Sau procentul de acoperire a coridoarelor europene de transport.
  • +4 (6 voturi)    
    Se pot compara ???????????? (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 14:52)

    Plagarus [utilizator]

    Doar cele facute de romani sunt memorabile, in rest poate doar Apolodor din Damasc mai trebuie amintit.!
  • -6 (8 voturi)    
    constatare (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 19:12)

    Cheie primara [utilizator]

    Numa ingineri constructori CFDP comenteaza pe aici.
  • +1 (3 voturi)    
    cum bah... (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 20:24)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    alea 4 segmente amarate facute intre 2009-2019 fac 544km? Nu as fi zis.
    • +3 (3 voturi)    
      pe ocolite.. (Duminică, 20 ianuarie 2019, 11:35)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

      Cele doua autostrazi facute inainte de 2009 leaga in linie dreapta orasele. Cele de dupa 2019 serpuiesc mai ceva ca p... boului..
  • +1 (1 vot)    
    infrastructura de transport si dezvoltarea (Duminică, 20 ianuarie 2019, 11:14)

    Razvan_M [utilizator]

    Oricine traverseaza muntii cu masina stie ce inseamna asta in Romania. Avem nevoie de treceri pe cel putin 2 benzi, la nivel de autostrada - si nu doar una. Diferenta imediata este cea intre viteza medie de 30-50 km/h si 100 km/h.
    Dar exista evident avantajele intensificarii activitatii economice in zone unde aceasta a ajuns la limita din cauza lipsei de infrastructura de transport.

    Pitesti-Sibiu (cu traversare pe Valea Oltului) si Comarnic-Brasov sunt deja foarte intarziate. Daca ar fi sa ne comparam cu Bulgaria, vecinii nostri au autostrazi cu 2-3 benzi pe sens care traverseaza muntii - si le au de multi ani de zile. Asadar traversarile de munti cu autostrazi nu-s chiar atat de exceptionale, doar ca noi nu le avem.
    Ar mai fi nevoie de cel putin 2 traversari in zona Moldovei catre Ardeal, iar acestea facute *inainte* de orice altceva.

    Daca in 2009 Bugetul Romaniei era undeva la 40 miliarde euro, acum se apropie de dublu. Este o greseala foarte mare ca PSD-ul, care are putere absoluta in Romania acum, pierde aceasta ocazie de a construi si de a pune in plan noi autostrazi. Asta scoate oamenii din mizerie.

    Pe langa autostrazi, avem nevoie de drumuri de calitate in zonele subcarpatice. Cele mai multe sunt cu o banda pe sens si prost intretinute, cu surpaturi si gropi. Daca nu putem face autostrazi, macar sa imbunatatim aceste drumuri. Ar trebui sa fie impecabile calitativ.

    Romania se dezvolta si in ciuda lipsei de drumuri, dar infrastructura de transport este unul din principalele motive pentru care exista o administratie centrala, un stat roman. Alaturi de justitie si armata. Daca statul roman este incapabil sa faca drumuri, atunci pierdem nu doar noi, ci si statul.
    • 0 (0 voturi)    
      Pitești - Sibiu da, Comarnic - Brașov e altceva (Vineri, 25 ianuarie 2019, 1:33)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Pe Comarnic - Brașov ai să ai aceeași aglomerație ca azi, chiar și după ce contruiești autostrada. Traficul de pe Valea Prahovei are specificul lui, dintr-o stațiune în alta, iar autostrada n-o să aibă ieșiri din 2 în 2 kilometri, în niciun caz.

      Traficul Ploiești - Brașov o să meargă pe o autostradă pustie, vor fi probabil 15 - 20.000 de mașini pe zi, iar DN-1 o să fie exact la fel de aglomerat ca azi, fiindcă oamenii tot în stațiuni merg.

      Un drum cu o bandă pe sens e perfect normal și absolut suficient, acolo unde ai 4.000 sau 7.000 de mașini pe zi. Vâlcele - Apahida e un exemplu foarte bun, se circulă lejer și nu e nevoie de mai mult. Exact la fel trebuie și la Toplița + Borsec, iar la Oituz la fel. E suficient dacă ocolește localitățile, nu trebuie mai multe benzi.

      Fă o listă cu următorii 1.000 km de autostradă, în ce ordine a priorităților consideri tu mai potrivit, după care ai să te convingi că mai trebuie și șosele de centură cu o bandă pe sens, nu poți să le mai amâni încă 30 de ani ca să faci direct autostrăzi.


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version