CFR a stabilit cine va moderniza un tronson de cale ferată de 28 de km dintre Brașov și Sighișoara - mega-contract de 600 milioane euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 23 ianuarie 2019, 14:27 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Lucrari feroviare pe Coridorul IV
Foto: CFR Infrastructura
CFR SA a anunțat oferta câștigătoare pentru modernizarea celei mai complicate secțiuni de pe traseul Brașov - Sighișoara, costul pentru cei 28 km dintre Cața și Apața fiind de 600 milioane euro din cauza tunelelor ce vor trebui construite și a numeroaselor modificări ce vor fi aplicate traseului actual. Câștigătoare este o asociere de companii din Turcia. Viteza proiectată pentru secțiunea Brașov – Sighișoara este de maximum 160 km/h pentru trenurile de călători și de maximum 120 km/h pentru trenurile de marfă. Durata de parcurs estimată pentru cei 117 km după reabilitare este de 47 minute/trenuri călători și 60 de minute/trenuri de marfă, dar în prezent călătoria durează între 155 și 240 minute.


Ce spune CFR

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat câştigătoare oferta depusă de Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș. pentru procedura de licitaţie publică privind modernizarea subsecţiunii Apaţa - Caţa, aflată pe secţiunea Braşov - Sighişoara, componentă a Coridorului Rin - Dunăre.

Oferta financiară a Asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș este de 2.850.163.157 RON (fără TVA), contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.



Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunii Apaţa - Caţa, în lungime totală de 28,2 km, este asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanțarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat.

Obiectivul general al contractului este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h, pentru trenurile de călători. Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii C.F, consolidări de poduri, podeţe, construcţii tuneluri şi viaducte, pasaje superioare, lucrări de electrificare şi energoalimentare, telecomunicaţii, semnalizare, fibră optică, instalatii electrice etc.


Despre traseu

Subsecțiunea 2. Apața Cap Y- Cap X Cața (km 208+088,954 - km 236+157,940), circa 28 km, va fi reabilitată prin intermediul unui contract de lucrări care va acoperi lucrările civile din stații, terasamente și consolidări, poduri, podețe, tuneluri, drumuri, energoalimentare și telecomunicatii feroviare, precum și lucrările ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), semnalizare și centralizare electronică.

Perioada de execuție a lucrărilor este de patru ani (48 luni) la care se adaugă 60 luni perioada de notificare a defecțiunilor.

Secțiunea presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată din Ardeal, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apața - Ormeniș - Augustin - Racoș. Astfel, după stația Apața, traseul căii ferate "cotește" spre vest prin tunelul Ormeniș, evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după stația Racoș, nu va mai face un "ocol" pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.

Proiectul prevede realizarea a trei tuneluri, două dintre ele având o lungime considerabilă:

- Tunel Homord - 5 km
- Tunel Mureni - 700 metri
- Tunel Ormenis - 6,9 km

Care sunt cele șase firme care au depus documentație

- Asocierea Rail Works

- Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC IÇTAȘ INȘAAT SANAYI VE TICARET A.Ș.

- Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL.

- Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AS

- Asocierea STRABAG AG- STRABAG SRL

- Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș.


Despre Brașov - Sighișoara

Trenurile circulă din 1873 între Brașov și Sighișoara și, dacă la început drumul dura șase ore, spre 1910 cele mai rapide trenuri Expres ajungeau să facă sub trei ore. În 1970 trenurile Rapide reușeau să parcurgă cei 130 km într-o oră și 37 de minute, iar în 2005 trenurile făceau puțin peste 100 de minute. Acum, drumul durează între 160 și 250 de minute, după lucrări timpii ar trebui să scadă până la un nivel de 47 de minute (!) pentru trenurile cele mai rapide.

Restricțiile de viteză s-au înmulțit în ultimul deceniu și timpii au crescut, trenurile IR de acum ajungând să facă tot cât făceau acum 30 de ani ”personalele” care opreau în toate stațiile. Cel mai rapid tren de acum face cu 55 de minute mai mult decât făceau trenurile rapide în 2005. Între Brașov și Sighișoara sunt 20 de gări, dublu față de acum 145 de ani.

De ce este nevoie de reabilitare

”Principalele probleme și constrângeri ale liniei de cale ferată și a gărilor aferente sunt cauzate în parte de parametrii iniţiali ai liniei (razele reduse ale curbelor care impun reducerea vitezei), iar pe de altă parte fondurile insuficiente alocate pe parcursul ultimilor ani pentru lucrări de reparații capitale și mentenanță”, se spunea într-o notă de fundamentare privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















23131 vizualizari

  • +23 (25 voturi)    
    turcisem de-a lungul si latul (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 14:36)

    cristi_an [utilizator]

    care e problema daca lucram cu tari din Europa? nu egzista ciubuc?
    • +11 (13 voturi)    
      #Rebutokar Tunnel (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 15:12)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      Rebut va fi Romania ca Otokokar Rebut !
  • +9 (17 voturi)    
    ... (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 15:21)

    vitan.sandu [utilizator]

    Eu as spune altceva: mare rusine mare! Am ajuns sa nu mai putem construi nimic cu firme romanesti! Dupa ce in anii 40-50 ai secolului trecut am facut cai ferate cu muncitori romani! Brigadierii de la Bumbesti-Livezeni se rasucesc in morminte. Exista pe vremuri o CCCF (centrala de constructii cai ferate), care construia cai ferate si in afara tarii. Acum vin turcii sa ne faca calea ferata!
    • +6 (8 voturi)    
      Coruptzii din Pushcarie sau Faza Preliminara (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 16:42)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      Pot fi Folositi ca Fortza de Munca Bumbesti-Livezeni insa P$D intreaba : muietzi is posmagii ?
  • +11 (13 voturi)    
    Romania pașalâc turcesc (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 15:22)

    Kosmos [utilizator]

    Daca turcii iti fac autobuze si iti construiesc cale ferata.. parca totul incepuse cu nemernicul de Ponta cu iesirile la Istanbul , apoi Firea .
  • +12 (14 voturi)    
    Ati votat PSD, nu asta ati vrut? (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 15:25)

    emil bobu [utilizator]

    Sa se fure cu sutele de milioane de euro?

    Sau sunteti fraieri care au absentat?
  • +9 (11 voturi)    
    40m per km (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 15:29)

    .Cris.Tian [utilizator]

    nu e cam mult? pare ca in eu cu 20-40m usd se *construiesc* sine hsr / high-speed-rail, pt trenuri de 250-400kmh
    • +6 (10 voturi)    
      Nu e mult (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 16:48)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui .Cris.Tian

      Hai sa enumeram:
      -doua tuneluri de 5km
      -doua tuneluri de 0.7km
      -doua tuneluri de 6.9km
      realizate prin metoda indigena, adica incepute din doua parti..E mult de sapat.
      Eu ma tem ca lucrarile oricum vor fi oprite pe la mijlocul primului tunel. Exista niste archeobacterii in adancul muntelui, care vor trebui protejate. Asa ca mai bine mergeti pe autostrada. Care autostrada? Ala de Bors-Viena.
    • +2 (2 voturi)    
      E 1 mld.euro un tunel feroviar de 15 km (Joi, 24 ianuarie 2019, 4:04)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui .Cris.Tian

      Se construiesc HSR cum spui tu, dar nu prin tunel. Alege ce HSR vrei tu și discutăm concret.
  • +10 (12 voturi)    
    Tot cu turcii??? (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 15:32)

    bancher [utilizator]

    Nu ne-a ajuns cu Otokar (ptr cine nu stie, a cazut sistemul electric la un Otokar si au coborat oamenii fortand usa).
    Ce experienta au firmele turcesti in a face tuneluri prin munti?? Au si ei, dar facute de americani...la fel ca si autostrazile.
    Turcii nu sunt nici cinstiti si nici treaba buna nu fac...tot cu astia ne asociem?/
    In final se vor face n acte aditionale la contract, in care valoarea lui se va dubla, iar treaba va fi de mantuiala.
  • +10 (10 voturi)    
    21 milioane de euro/km? (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 15:33)

    taro [utilizator]

    asta este inca o gluma proasta marca PSD!

    E aproape dublu costul fata de Germania unde costa ~10mil/km o linie noua construita, nu modernizata.
    • 0 (4 voturi)    
      Cu Participarea usere (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 16:52)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui taro

      Este Povestea Aceasta ! Pana la aceasta ora, Maria Sa Drula de la Comisia Transport Infrastuctura NIMIC a Obiectat !!!! NOTA BENE !
  • +7 (7 voturi)    
    de la cap.... (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 15:36)

    DanBlinded [utilizator]

    Apoi, daca merge treaba ca in Bucuresti cu autobuzele.... e clar.
  • +5 (5 voturi)    
    e ok (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 15:38)

    razeshu [utilizator]

    e ok atata timp cat se respecta standardele de calitate si siguranta si verificarea lucrarii e facuta profesionist si conform normelor la final. si astfel ajungem si la motivul pentru care au castigat turcii contractul. mai mare rusinea, astia au avut linie ferata mult dupa ce Carol se ducea cu trenul la Sinaia. Si aia le a fost facuta de vestici ca ei nu se pricepeau la asa lucrare complicata. MF se imprumuta n draci ca apoi acelasi guvern sa imprastie valuta n toate colturile lumii. Tuta aia blonda nu pricepe nimic saraca.
  • +5 (7 voturi)    
    normal... (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 15:57)

    liviu_ [utilizator]

    pentur ca nu vrem ieuropinisme deci postacii pesecei sunt fericiti....

    si pentru ca oktokar s-au dovedit perfecte... doar 4-5 filmulete cu autobuze defecte in primele 2 luni de la achizitie... spre deosebire de 0 ale mercedesului acum 10 ani... 4 > 0 deci turcii sunt net superiori nemtilor :P
  • +6 (6 voturi)    
    CFR-ul mananca,ca de obicei,ce ii.... (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 16:00)

    gigiN [utilizator]

    ...place cel mai mult.Eu vad zilnuic trenuri de marfa-pe o linie refacuta total acum 10 ani cu bani europeni-a caror viteza este de 25-30 km?ora cel mult.Cat despre ..calitatea turceasca,sa nu mai vorbim.Doar a noastra este mai proasta.
  • +8 (10 voturi)    
    Spaga,cel mai important criteriu in Romania (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 16:12)

    floriniulian [utilizator]

    Asta e motivul pentru care turcii cistiga licitatii numai in Romania.

    Ca sa cumperi autobuze de la turci la diferenta de citeva mii de euro fata de producatori consacrati din EU precum Scania,MAN,Mercedes nu se poate justifica decit daca ai luat spaga.

    Niciunde in Europa turcii nu cistiga mega-licitatii,doar la Ministerul Transporturilor din Romania datorita coruptiei catastrofale din acel minister.

    De aia nu avem infrastructura in aceasta tara.

    In ciuda evidentelor nu sunt nici un fel de anchete de la DNA la acest minister.

    Asta ne spune ca DNA face numai politie politica iar ''lupta'' impotriva coruptiei este praf in ochi pentru prosti.
  • +8 (8 voturi)    
    Uaileu, 600 de meleoane de euro? (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 16:16)

    dandra [utilizator]

    Cumva trenurile vor fi cu levitatie magnetica sau maglev?

    Cumva treburile vor fi poleite cu aur?

    Cu 600 de milioane de euro modernizam toate sinele din tara asta, dar nu contractam o firma din europa sau chinta. Din pacate, am semnat tot cu turcii.

    Astia nu se uita la stiri, nu vad dezastrul cu autobuzele oktobar sau vor si ei: ciubuc, bacsis ca faraona noastra?
  • +5 (5 voturi)    
    Zâgâdâm-zâgâdâm (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 16:33)

    JustinCase [utilizator]

    Bacșis, peșcheș, pașalâc, rahat, siktir, otokar.

    De-aia Ponta si cu toata ciuma rosie vrea sa faca "afaceri" numai cu otomanii si chinezii.
  • +3 (5 voturi)    
    Kovesi e cu ochii pe ei (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 16:36)

    benicio [utilizator]

    Paragraful cheie din articol e asta: "Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunii Apaţa - Caţa, în lungime totală de 28,2 km, este asigurată de Comisia Europeană".

    De asta nu le convine banditilor ca pleaca Codruta la Bruxeles, o sa fie cu ochii pe ei.
  • +1 (3 voturi)    
    de ncrezut (Miercuri, 23 ianuarie 2019, 17:07)

    Dizidentul [utilizator]

    costul unui Km.este de 24,4 milioane euro? artificial umflate preturile in Romania,aceasi poveste si pentru constructia de autostrazi cele mai scumpe din Europa.
    • +1 (1 vot)    
      poate (Joi, 24 ianuarie 2019, 11:06)

      Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui Dizidentul

      Dar, de curiozitate, cât ar fi costul corect? Și pe ce ne bazăm când facem comentarii de felul ăsta? Sau doar ne place să ne citim?
      • 0 (0 voturi)    
        imi mentin ce am scris (Joi, 24 ianuarie 2019, 17:15)

        Dizidentul [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

        1 cind mina de lucru este de circa o treime in comparatie cu economiile westice.
        2cind toate materialele de constructii sint din Romania(mai putin utilajele care sint inchiriate.)
        3cind preturile terenurilor expropiate sint la nivelul Romaniei (nu a westului).
        4cind minerii nu au de munca pentru ca se inchid minele (pentru lucrarile la tuneluri) este aberant sa inchei un contract cu 24,4 milioane euro pentru un Km. de Linie ferata.
      • 0 (0 voturi)    
        ar fi o estimare aici (Joi, 24 ianuarie 2019, 20:26)

        I_ton [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

        http://www.transport-watch.co.uk/facts-sheet-7-rail-versus-road-capital-costs-track
  • 0 (0 voturi)    
    amortizare? (Joi, 24 ianuarie 2019, 20:22)

    I_ton [utilizator]

    unde aflam si despre amortizari?
    trafic lunar de calatori si de marfuri?
    economie de combustibil ?
    reducere de timp?
    sunt cate 2 linii pe toata lungimea traseului?
    care e durata de viata estimata a proiectului?
    ETC
  • -1 (1 vot)    
    costuri 8.1 mil/km la unii (Joi, 24 ianuarie 2019, 20:25)

    I_ton [utilizator]

    http://www.transport-watch.co.uk/facts-sheet-7-rail-versus-road-capital-costs-track
    • 0 (0 voturi)    
      Ce tuneluri s-au construit pe WCML? (Vineri, 25 ianuarie 2019, 1:43)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui I_ton

      Când instalezi linia ferată direct pe sol, la suprafață, costă cam de 6 ori mai ieftin decât atunci când construiești mai întâi tunele și apoi instalezi linia ferată prin ele.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version