Din 4 februarie 2019, tariful pentru parcarea în Terminalul Multimodal Străulești va fi de 50 de bani/mașină/oră, anunță Metrorex. Parcarea de tip „Park&Ride” a fost inaugurată în noiembrie și dispune de 660 de locuri de parcare. Tariful de parcare inițial era de 1 leu pe oră, dar în primele două luni au folosit parcarea în medie 19 mașini pe zi.

Terminalul multimodal StrăuleștiFoto: Hotnews

„Park and Ride-ul de la Străulești reprezintă o soluție unică în București, care oferă siguranță și confort posesorilor de autoturisme. Prețul extrem de avantajos față de prețul pieței poate fi un motiv în plus pentru posesorii de autoturisme de a-și lăsa mașinile într-o parcare nouă, modernă, cu multiple funcțiuni pentru cei care călătoresc dinspre periferie spre centrul orașului”, transmite Metrorex, odată cu anunțul că reduce tariful la 50 de bani pe oră.

În urmă cu două săptămâni, reprezentanții Metrorex spuneau că iau în calcul și introducerea de abonamente lunare, în condițiile în care în primele două luni de funcționare au parcat doar 19 mașini pe zi, în medie.

Terminalul Multimodal de la Străulești inaugurat în urmă cu două luni a fost finanţat de la bugetul de stat, iar costul a fost de aproximativ 363 de milioane de lei cu TVA, inclusiv amenajările de suprafaţă.

Terminalul multimodal are un regim de înălţime P+3 etaje, iar alcătuirea cuprinde un parcaj pentru 660 de autovehicule, sală de aşteptare pentru călătorii transportului public orăşenesc şi interurban, precum şi autogară cu 11 locuri de parcare.

Terminalul are lifturi de acces în parcajul suprateran, precum şi acces direct către staţia de metrou Străuleşti, prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile şi luminatoare ce oferă lumină naturală.

Depoul Străuleşti are o suprafaţă de 11.000 de metri pătraţi şi 13 linii, unde pot fi garate sau reparate, în acelaşi timp, şapte trenuri.

În cadrul aceluiaşi proiect au fost amenajate spaţii verzi adiacente drumurilor de acces, dar şi un teren de sport exact deasupra depoului.

În cadrul depoului au fost prevăzute spaţiile necesare atelierelor de întreţinere a materialului rulant, dormitoare pentru mecanici cu lumină naturală, precum şi dotările şi echipamentele tehnice necesare (strung, vinciuri, poduri rulante, canale de revizie, staţie de spălare, etc.).