Premieră pe DN2, unul dintre cele mai periculoase drumuri din țară: Un sector din E85 va fi transformat în 2+1 alternativ / PLUS: Ce spune Compania de Drumuri despre tipul de parapet pe cablu testat timp de un an la Afumați

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Drum cu profil 2+1 alternativ
Foto: Google Street View
Drumul Național DN2 (E85) este unul dintre cele mai periculoase din țară - asta mai ales din cauza faptului că, deși șoseaua are doar o bandă pe sens, mulți șoferi folosesc neregulamentar acostamentul mai larg drept banda 1, vitezele practicate sunt mari și multe depășiri sunt periculoase. De câțiva ani a existat o presiune din partea societății civile pentru a spori siguranța pe actualul DN2 și implementarea unui sistem de circulație 2+1 alternativ. Primul astfel de tronson-test va avea circa 9 kilometri și Compania de Drumuri a precizat la solicitarea HotNews.ro exact unde va fi implementat. Cu toate acestea, sensurile de circulație nu vor fi separate fizic printr-un parapete, ci prin spațiu liber lat de un metru.


Info pe scurt:
  • Pe mare parte din DN2 mulți șoferi circulă pe patru benzi, deși oficial și regulamentar drumul are doar câte o bandă pe sens și câte un acostament mai lat, asfaltat. Drumul este unul dintre cele mai nesigure din țară, pe fondul vitezei sporite practicate de șoferi și a depășirilor periculoase.
  • CNAIR spune că platforma DN2 nu e suficient de lată (lipsește un metru) ca să fie fezabilă ideea de sistem 2+1 alternativ, dar că va implementa totuși sistemul pe un tronson de aproape 9 km după Sinești (Ialomița).
  • Proiectul-pilot pentru DN2 va fi făcut însă fără un parapet fizic care să separe sensurile de mers, ci doar prin marcaje și un spațiu liber de un metru.
  • „Este mai bine ca acum, dar nu e ideal”, apreciază Asociația Pro Infrastructura care susține că realizarea sistemului 2+1 alternativ pe DN2 trebuie făcut cu parapet fizic de delimitare a sensurilor de circulație pentru ca nivelul de siguranță să fie sporit semnificativ.
  • Pro Infrastructura: „Platforma reală a DN2 e de 13 metri, doar că nu e asfaltată peste tot. Lipsește practic un metru de asfalt”. Informația apare chiar și într-un alt răspuns oficial al CNAIR.
  • CNAIR a testat chiar pe DN2 timp de un an un tip de parapet cu cablu suficient de îngust cât să poată fi montat și pe spații mai restrânse.

Înainte de toate, puțin context: DN2 (E85) de la București până după Roman este unul dintre cele mai circulate drumuri din țară, dar și unul dintre cele mai periculoase. În anii '90 drumul a fost reabilitat și platforma sa asfaltată a fost lărgită, însă numărul benzilor de circulație a rămas aceleași - câte una pe fiecare sens.

Chiar dacă oficial drumul este unul 1+1, cu câte o bandă în fiecare sens, pe toată lungimea drumului reabilitat se circulă neregulamentar pe toată suprafața asfaltată, astfel că mulți șoferi de autoturisme, autobuze sau camioane folosesc acostamentele drept o primă bandă de circulație.

Având în vedere platforma lărgită a DN2, în ultimii ani a existat o presiune constantă din partea societății civile pentru transformarea drumului într-unul 2+1 alternativ - în care cirulația să se desfășoare în total pe 3 benzi de circulație, iar banda din mijloc să fie folosită ca bandă pentru depășire alternativ pentru fiecare din cele două sensuri de mers. Alternanța are urma să aibă loc la 1,2 – 3 km in functie de situatia din teren.

CNAIR pentru HotNews.ro: „2+1 pe DN2 nu e fezabil pentru că platforma drumului e prea îngustă. Va fi, totuși, implementat sistemul pe DN2 pe un tronson de aproape 9 km”

Compania de Drumuri susține, într-un răspuns la solicitarea HotNews.ro, că realizarea unui sistem 2+1 pe actualul DN2 lărgit nu ar fi fezabilă pentru că platforma drumului ar fi cu un metru prea îngustă. Chiar și așa, CNAIR precizează că va lansa un proiect pilot 2+1 alternativ pe circa 9 km începând de la pădurea Sinești și până în următoarea localitate, Movilița, însă nu va instala un parapet despărțitor, ci va lăsa o zonă „mediană” liberă, doar cu marcaj.

„Realizarea profilului de 2+1 pe D.N. 2 cu separator de sensuri este îngreunată datorită faptului că lățimea drumului constând din parte carosabilă și acostament consolidat este de doar 12 m și nu de 13 m, ca în cazul altor state unde a fost implementată această soluție. Datorită lățimii insuficiente, nu este fezabilă soluția de separare a sensurilor de circulație cu separator fizic datorită faptului că în cazul unui accident rutier pe secțiunile cu o bandă pe sens, nu ar fi posibilă acționarea la locul evenimentului”, susține CNAIR pentru HotNews.ro.

„Cu toate aceste dezavantaje, proiectul va fi implementat pe sectorul cuprins între km 30+600 – 39+000, iar în secțiune transversală vor fi 3 benzi de câte 3,5 m, cu spațiu liber de separare a sensurilor de criculație de 1m și benzi de încadrare laterale de 0.25m”, mai precizează CNAIR.

„C.N.A.I.R. va analiza sectorul experimental și în funcție de derularea celorlalte contracte, se dorește realizarea unui astfel de sistem și pe alte drumuri naționale”, mai transmit reprezentanții instituției.

Tronsonul cuprins de la km 30+600 și până la km 39+000 unde CNAIR va realiza sistemul 2+1 alternativ este bucata din DN2 care începe de după localitatea Sinești (de la pădure) și până la Movilița, următoarea localitate.


Foto: Drum 2+1 alternativ în Suedia / sursă: teknikensvarld.se
---

Pro Infrastructura: ”E mai bine decât e acum, dar nu e soluția ideală. E nevoie de separare fizică prin parapete a sensurilor de mers”

„E mai bine decât cum e acum, dar nu e soluția ideală”, a apreciat pentru HotNews.ro Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației Pro Infrastructura.

„Noi susținem în continuare că realizarea sistemului 2+1 alternativ pe DN2 trebuie făcut cu parapet și că se poate pune parapet în acel spațiu de un metru. Riscul de accident se va menține în continuare atâta timp cât sensurile nu sunt separate fizic. În continuare vor fi situații periculoase - că adoarme lumea la volan, că un șofer e neatent, că unii șoferi vor fi în continuare prea grabiți și vor intra în depășire pe contrasens peste marcaj”, a mai spus Ciurea.

Pro Infrastructura: „Platforma reală a DN2 e de 13 metri, doar că nu e asfaltată peste tot. Lipsește practic un metru de asfalt”

Referitor la precizările CNAIR cum că platforma DN2 nu ar fi suficient de lată pentru a fi implementat sistemul 2+1 alternativ ca în alte state europene, reprezentantul Pro Infrastructura face referire chiar la un răspuns oficial primit de la Compania de Drumuri unde se recunoaște că de fapt platforma ar fi de 13 metri (vezi aici).

„Platforma reală a DN2 e de 13 metri, doar că nu e asfaltată peste tot. Mai e câte o bucată de 0,5 metri de fiecare parte unde e o margine neasfaltată - „soft shoulder” cum li se spune. Dacă ar asfalta și acel un metru lipsă ar avea toată platforma de 13 metri la dispoziție să facă transformarea la sistemul 2+1 alternativ chiar fără nici o problemă, cu o bandă de 3,75 lățime”, explică reprezentantul API.

Pe de altă parte, realizarea sistemului 2+1 alternativ doar pe o bucată de 9 kilometri este mult prea puțin având în vedere marile probleme de siguranță a traficului de pe tot DN2 unde se circula 2+2 neregulamentar.

„Atât pot, atât vor. Ar trebui implementat sistemul ăsta nu pe 10 km, ci pe câteva sute de kilometri. Cu siguranță s-ar mai găsi și alte zone unde s-ar putea realiza acest sistem încă de pe acum, nu să stăm să așteptăm ani după un proiect pilot”, a mai declarat Ciurea.

„E clar că pentru șoferii mai grăbiți nu va fi ceva pe plac, dar se va circula mult mai lin și mai în suguranță dacă se pune și parapete. Dacă nu se va face cu parapet, vor exista în continuare șoferi care vor depăși linia continuă”, spune reprezentantul API.


FOTO - Cum arată DN2 pe mare parte din lungimea sa
---

Compania de Drumuri a testat timp de un an un tip de parapete pe cablu - Care sunt avantajele și dezavantajele constatate

Timp de mai bine de un an - din toamna lui 2017 - CNAIR a testat pe circa 2 km în zona Afumați un nou tip de parapete pe cablu, iar în prezent la nivelul Companiei sunt analizate datele tehnice înregistrate în teren.

„Până acum se consideră a fi o măsură experimentală ce și-a demonstrat utilitatea în ceea ce privește siguranța preluării șocului în cazul unei coliziuni, și s-a constatat reducerea numărului de accidente soldate cu morți și răniți grav. Un alt avantaj al folosirii acestui tip de parapete constă și în faptul că acesta se poate amenaja pe o lățime mică de parte carosabilă”, recunoaște CNAIR.

„Ca dezavantaje menționăm necesitatea înlocuirii stâlpișorilor la fiecare accident ceea ce conduce la cheltuieli mari de întreținere și vizibilitatea redusă a acestuia pe timp de noapte fapt ce conduce la diminuarea siguranței rutiere”, mai transmit reprezentanții CNAIR pentru HotNews.ro.

Pe de altă parte, CNAIR vrea să testeze și să implementeze un nou tip de parapete - cu role (rulouri) „ce reprezintă o soluție inovativă, recent dezvoltată”.

„(...) s-a făcut o consultare de piață și s-a demarat inițierea procedurii de achiziție publică în vederea încheierii contractului având ca obiect „Achiziția, transportul și montajul parapetelor rutiere pe rulouri”. (...) Vom putea realiza o analiză temeinică după implementarea și comportarea parapetelor pe rulouri în teren”, mai precizează CNAIR.

Ce este un drum 2+1 alternativ?

Un drum 2+1 alternativ are în total 3 benzi de circulație, iar banda din mijloc este folosită ca bandă pentru depășire alternativ pentru fiecare din cele două sensuri de mers. Alternanța are loc la 1.2 – 3 km in functie de situatia din teren, scria în septembrie 2018 într-o analiză pe Contributors.ro, Cristian Bogdan, membru al API.

Sensurile de mers sunt separate: nu este permisă intrarea pe contrasens, de cele mai multe ori fiind împiedicată fizic cu separatori de sens. Lățimea minimă totală pentru cele 3 benzi este considerată 13 metri: lățimea benzii 3,25 metri pe sensul cu 2 benzi, 3,75 metri pe sensul cu o bandă, 1,75 metri spațiu de protecție lângă parapetele median, și 1 m total pt acostamente. Separatorul median este de obicei din cabluri elastice (WRSB), care asigură rămânerea pe sensul de mers a vehiculelor în caz de impact și ocupă spațiu redus pe lățime (doar 10 cm).

În analiza sa, reprezentantul API dădea exemplul Suediei unde circa 3.000 de km de drumuri cu lățimi de 13 metri au fost transformate în 2+1 alternativ.

Foto - Profil de drum 2+1 alternativ:



Detalii și răspunsuri la unele întrebări frecvente, aici: Drumurile 2+1 alternativ sau cum poate DN2 să devină de 5 ori mai sigur


Citeste mai multe despre   
















37381 vizualizari

  • +24 (28 voturi)    
    Iar spagarii de la CNAIR (Joi, 7 februarie 2019, 8:34)

    ady77 [utilizator]

    Ce opreste CNAIR, sa faca extensie pe lateral de drum pe E85, unde nu exista relief greu, si sa fie transformat in autostrada?
    Mai bine facem 8-9 ore pina la Iasi -Botosani, decat sa faca ceva concret.
    In Elvetia au taiat muntii, pentru a scurta distanta dintre Milano si Zurich, au fost si costuri, dar si proiectul este spectaculos, la noi nici macar in linie dreapta nu sunt in stare sa toarne un asfalt.
    E periculos E 85, dar te apuca si toate cele la volan, mergi cu 50, iesi din sat ii dai 120, iar 70, iar 50, si tot asa.
    • -24 (28 voturi)    
      Banii sunt problema (Joi, 7 februarie 2019, 8:47)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      Cam la toate postările progresiste, sumele necesare pentru diverse propuneri sunt ignorate total. Crezi că poți să faci DN-2 / E85 autostradă cu mai puțin de 8 mil.euro / km?

      În Elveția ajunge și 80 mil.euro/km autostrada în zona montană. Diferența e că Elveția are și banii, are și traficul necesar. Când o să fie și România amplasată între Germania și Italia, ca să poată să taxeze tot traficul de tranzit dintre ele, atunci o să ai și autostrăzi ca în Elveția.
      • +23 (23 voturi)    
        Nu cred ca banii sunt problema (Joi, 7 februarie 2019, 9:22)

        ady77 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Accesarea lor e o problema. Ce ii retine pe cei din fruntea Consililor Judetene, sa acceseze fonduri Europene.
        Pai Oprisan crezi are vreun interes, sa dezvolte zona Vrancei, acolo e o masa de manevra electorala consistenta, la fel si Vaslui, Piatra Neamt.
        Bani sunt, dar depinde ce vrei sa faci cu ei.
        • -6 (6 voturi)    
          E-85 nu-l face Oprișan, degeaba ai galerie (Joi, 7 februarie 2019, 13:32)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui ady77

          Drumurile naționale sunt în parohia guvernului, de asta modernizarea E-85 a început-o Băsescu, pe vremea când era ministru la Transporturi. Ce treabă are Oprișan cu asta?

          Ai o galerie întreagă de activiști care gândește la fel ca tine, pentru voi e luptă politică, iar modernizarea drumului e doar pretextul convenabil, de asta susțineți toate aberațiile.
          • +1 (1 vot)    
            Activistule (Vineri, 8 februarie 2019, 13:15)

            midufi [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            drumurile nu trebuie modernizate?
            Degeaba il adori pe Oprisan.
            Nu ii mai califica tu pe altii. Calificativele ti se aplica de fapt tie.
            Daca ar fi dupa voi, am ramane in epoca de piatra, baronii sa aiba ce fura !

            Jos ciuma rosie: psd-alde-udmr !
            • 0 (0 voturi)    
              ”Cine spune, ăla este” :) (Vineri, 8 februarie 2019, 15:51)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui midufi

              Hoțul strigă ”hoții” :)
      • +15 (15 voturi)    
        banii si incompetenta sunt problema (Joi, 7 februarie 2019, 9:24)

        marr.io [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Da, poti sa faci DN-2/ E85 cu mai putin de 8 mil/km daca plateste statul LA TIMP lucrarile efectuate. La noi in tara, totul e mai scump pentru ca statul nu-si gestioneaza cum trebuie proiectele, pentru ca nu are manageri de proiect dedicati, pentru ca nu e in stare sa faca lucrarile in regie proprie iar "marii constructori straini" Strabag, Astaldi, FCC, sa fie subcontractori. Nu ca acum, marii constructori castiga licitatiile, vin cu o armata de avocati si cativa ingineri si in cel mai bun caz cu 2-3 utilaje, iau grosul banilor de la stat dar de lucrat efectiv pe santier sunt tot firme romanesti, subcontractate fortat la preturi de nimic si platite REAL la 3-9 luni si nu la 30 de zile cum ar fi normal. Poate e bine sa fac cineva o ancheta in privinta asta. Firmele mari vin sa construiasca cu bani imprumutati de la banci la care isi pun o marja suficient de mare incat sa acopere marile intarzieri de plata ale statului si eventualele penalizari de la banci. De aia avem cele mai mari preturi la km construit de autostrada din Europa. In plus nu mai avem arhitecti si ingineri proiectanti care sa gandeasca, care sa gaseasca solutii. Am uitat ca se pot face tuneluri in loc sa taiem dealurile in doua care e cea mai proasta solutie posibila la ora actuala. Iar CNAIR = o firma fara viziune, in mare majoritate o cloaca de incompetenti pusi politic, de curve, amante, smecherasi etc.
        • 0 (0 voturi)    
          Promiți că statul tău o să plătească la timp? :) (Vineri, 8 februarie 2019, 12:53)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui marr.io

          În esență despre asta e vorba, despre socialiștii tineri care vor să-i înlocuiască pe cei bătrâni, promițând că socialismul lor va funcționa.

          Nu, nu va funcționa nici socialismul vostru. Când o să ajungeți la putere o să vă comportați exact ca ei, toți socialiștii sunt la fel. Iar CNAIR o să colecteze tot șpăgi și atunci.
    • +10 (12 voturi)    
      DN mai larg nu e autostradă (Joi, 7 februarie 2019, 10:17)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      Nu poți lărgi drumul și să zici că-i autostradă. Motive
      1. Ce faci în sate? Trebuie să faci centuri ocolitoare.
      2. Drumuri laterale - ar trebui să modifici intersecțiile cu drumuri secundare.
      3. Curbe care nu sunt de 130. Trebuie să refaci curbele mai strânse.
      4. Terasamentul drumului.

      Mai bine concepi un drum la nivel de autostradă de la bună început. Ideea cu 2+1 benzi ar fi benefică dacă ar fi mărită și viteza prin sate(gen 80 pe DN1 - dar trebuie regândite trecerile de pietoni...etc..).
    • +6 (8 voturi)    
      2+1 o minciuna (Joi, 7 februarie 2019, 11:49)

      mihnea2012 [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      E fals faptul ca a cerut opinia publica solutia de 2+1. Este vehiculata tot ca se se mai creeze o drena pt banii catre clientii politici.
      Ideea e simpla - nu facem nimic semnificativ. Cumparam materiale ieftine de la clienti politici si le montam pe un drum. Luam multi bani.

      Solutia largirii cu 1 metru pe fiecare sens (!) e corecta dar tebuie multa munca si e mai complexa - exproprieri, consolidari serioase.
      S-a mai prezentat un model din Suedia de 2+1. Dar, sa fim seriosi: demografia si mentalitatea suedeza se poate lua drept model pentru Drumul Mortii, DN2?
  • +13 (13 voturi)    
    cabluri (Joi, 7 februarie 2019, 9:21)

    ContHotnews [utilizator]

    nu sunt ideale pentru sosele inguste, daca veti cauta filme cu accidente/simulari o sa vedeti ca jumatate din gabaritul masinii intra pe contrasens.
  • +12 (12 voturi)    
    avansam tot inapoi (Joi, 7 februarie 2019, 9:28)

    jescu [utilizator]

    Cred ca e suficient sa fie asfaltul turnat bine si sa fie marcajul drumului de calitate (cauciucat). Nu cred ca e nevoie de lucruri care sa duca la limitarea vitezei, cea ce ar reprezenta un regres fatza de anii 90. Sectiunea dintre Bucuresti si Urziceni este dezastru, gropi, margini de drum neingrijite, marcaje lipsa. De cate ori trec spre Urziceni, vad in general masini de marfa cu pene de cauciuc sau chiar cu accidente pe sectiunile denivelate.
  • +17 (21 voturi)    
    o mica precizare (Joi, 7 februarie 2019, 9:58)

    @dummy [utilizator]

    Va rog sa completati articolul cu expresia "multi soferi ajung sa circule neregulamentar pe toată suprafața asfaltată fortati de alti soferi care insista cu flash-uri, claxoane, depasiri la varful oglinzilor si alte manifestari de genul asta, chiar si in portiunile cu linie discontiunua intre sensuri si trafic absolut liber pentru depasiri normale".

    Stim ca raspunsul standard este "daca mergi corect nu are ce sa-ti faca", insa nu stiu cati dintre voi ati experimentat senzatiile oferite de un suv, tir sau magar conducand la 10cm de bara spate cu spectacol de sunet si lumini.
    • +13 (13 voturi)    
      cine merge des pe DN2 (Joi, 7 februarie 2019, 12:21)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui @dummy

      stie că banda de urgenta ESTE de fapt banda 1 pt 99% din șoferi
      este o înțelegere tacită între toți șoferii, pt fluidizarea circulatiei
      mai rău e că jumatea de bandă are denivelări și e cam greu de mers cu viteză pe ea...
      • +6 (6 voturi)    
        tot e85 (Joi, 7 februarie 2019, 13:56)

        Elfu [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        cine a mers pe E85 inainte de largire stie ce inseamna o banda pe sens ... nu era zi sa nu vezi vreo masina pupand un copac sau lata masina ...

        faptul ca se circula pe banda de urgenta ca pe banda 1 este un plus pentru fluidizarea traficului.

        Partea cu smecherii care circula cu viteza este alta poveste si de asta ar fi trebuit.trebuie sa se ocupe alte institutii ale statului... doar ca nu o fac ( din comoditate)
      • +8 (8 voturi)    
        Diferenta dintre teorie si practica (Joi, 7 februarie 2019, 14:16)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        S-a ajuns la concluzia practica ca banda de urgenta este mai eficient folosita ca banda 1 decat sa se circule pe o singura banda pe sens in timp ce marginea sa ramana libera (pentru ce?). Nu cred ca de aici se genereaza excesul de accidente. Se face o separare aproape naturala a benzilor, prin consens.
        Daca asta e periculoasa sa va amintiti ce era inainte de modernizare. Cu toata mistocareala la adresa lui Basescu acest drum a fost un mare pas inainte in dezvoltarea drumurilor. Pacat ca nu s-a investit atunci si mai mult ca sa faca direct doua benzi pe sens - atunci am zis bine ca s-a facut si atata, si asta doar fiindca s-a facut Base al dracului si s-a luptat sa se aloce banii din taxa de drum chiar pentru drumuri.
        E drept ca traficul a crescut in comparatie cu perioada dinainte de modernizare si a devenit din nou supraaglomerat, dar asta este o demonstratie ca nu e musai sa astepti intai sa ai trafic cat pentru autostrada si apoi sa faci autostrada ("nu te apui de sapat o fantana doar atunci cand deja esti mort de sete"); traficul creste daca exista drumuri. La un moment dat, cum este cazul si aici se atinge limita de saturatie, pentru ca s-a dimensionat proiectul la momentul de atunci, nu pentru viitor.
        Acum vor s-o carpeasca cu cabluri pe mijloc; frectie la picior de lemn.
        Supralargirea peste tot unde e posibil si mai rasuflam o bucata de vreme...
  • +13 (13 voturi)    
    S-ar rezolva rapid cu câteva măsuri (Joi, 7 februarie 2019, 11:35)

    nick24 [utilizator]

    1) Licitarea și construirea rapid cu bani europeni, a porțiunii din A7, care legă nod A3 cu Buzău-Râmnicu Sărat. E pe plat , ușor de făcut, vreo 90 km.
    2) unde e posibil fără demolări, lărgit DN2 cu câte 1 metru. Și sunt f multe porțiuni.
    3) Urgent: Centuri ocolitoare pt Rm Sărat, Adjud, Bacău, Roman - care ar putea fi corelate pe traseu
    cu viitoarea A7.
    4) în final A7
    Toate astea ar putea fi făcute cu bani europeni!
    Se vrea? Nu! Că nu pică nimic...
    • +9 (9 voturi)    
      1000 (Joi, 7 februarie 2019, 13:31)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Cel putin 1000 de politicieni PSD sunt cercetati sau condamnati penal.

      Cine sa faca proiectul pentru Fondurile Europene ?
      Macar Tudose a recunoscut ca nu are competenta necesara si a cerut ajutor de la UE dar s-a schimbat guvernul si Dancila face ce ii zice Dragnea.

      Liviu Dragnea se uita pe cifre, regiunea Moldova a votat in ultimii 30 de ani cu peste 45% cu partidele mostenitoare FSN-PDSR-USL-PSD, de ce sa investeasca acolo ? In Moldova doar Oprisan a ramas baron influent, restul sunt la zdup .
    • +5 (5 voturi)    
      largit mai mult unde se poate (Joi, 7 februarie 2019, 15:56)

      paul22 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      intre localitati s-ar putea largi sa fie drum de 2+2, ar trebui latit cu 4-5 metri
      • +2 (2 voturi)    
        Pe banda de urgență (Joi, 7 februarie 2019, 18:39)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui paul22

        poate merge orice autoturism mic și mediu, făra să incalece linia de separație.
        Camioanele, tancurile 4x4 nu încap, de aceea 1 m ar chiar suficient, decât deloc. Sigur că ar trebui facut după normativ benzile, dar ar fi o lucrare mult mai complicată. Și vom avea totuș A7. Scuze! Nu noi, ci nepoții noștri...
        • +1 (1 vot)    
          Nepotii nepotilor nostri de la St. cel M. vorbire (Vineri, 8 februarie 2019, 8:53)

          Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          Cand se va fi facut A7, acest DN2 va fi fost deja praf si pulbere, amestecata cu sangele victimelor
  • +8 (8 voturi)    
    Nici nu mi-am dat seama (Joi, 7 februarie 2019, 11:39)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    ca e vorba de o singura banda de circulatie, cealalata fiind doar pentru acostament. Si am fost pe acolo de multe ori. Pe banda de acostament se circula ca si cand ar fi o banda de circulatie, mai ales cand e aglomeratie pe banda din mijloc unde nimeni nu respecta limita legala de viteza.
  • +8 (10 voturi)    
    dn2 (Joi, 7 februarie 2019, 12:01)

    Elfu [utilizator]

    presiune din partea societatii civile sa fie transformat in 2+1 ?

    astia sunt mincinosi ... pe langa faptul ca nu stiu meserie ...
    • +9 (9 voturi)    
      e85 (Joi, 7 februarie 2019, 13:54)

      Elfu [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      intre Urziceni si Bz exista asfaltul turnat in 199x.

      reteta folosita a fost una de succes. nu a vazut reasfaltari, intretinere periodica a suprafetei , etc .. si suprafata este aproape impecabila !!!!

      unde a fost asfaltat ulterior este jale - se asfalteaza la cativa ani, se onduleaza, crapa etc = doar se arunca cu bani catre firmele prietene.
  • +1 (1 vot)    
    doi si-un sfert (Joi, 7 februarie 2019, 22:58)

    mmmircea [utilizator]

    Solutiile sunt la indemana, dar pe cei de la CNAIR ii intereseaza 2+1 in loc sa construiasca cei 60km de autostrada dintre Ploiesti si Buzau. In rest centuri ocolitoare la Focsani, Adjud, Bacau, Roman si dublat in afara localitatii acolo unde se poate (si se poate in destule locuri). Nu e insa mai simplu sa mai comanzi niste parapeti, niste balize, sa tragi niste marcaje, sa sifonezi banii si sa faci un 2+1 care va crea ambuteiaje.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version