Președinția Consiliului Uniunii Europene a ajuns la o înțelegere provizorie cu Parlamentul European pentru adaptarea rețelei TEN-T, transmite Ministerul Transporturilor. Decizia presupune asigurarea unor noi legături maritime între Irlanda și celelalte țări ale Uniunii Europene (UE) pe coridorul rețelei de bază: Marea Nordului - Marea Mediterană, în condițiile în care Marea Britanie părăsește UE fără un acord negociat.

BrexitFoto: Flickr/ www.inkmedia.eu

„Reformularea coridorului din Regulamentul privind mecanismul Conectarea Europei (CEF) va asigura continuitatea investițiilor în infrastructură și va oferi claritate și certitudine juridică pentru planificarea infrastructurii. Mandatul va fi prezentat spre aprobare reprezentanților statelor membre, în Consiliu UE”, transmite Ministerul Transporturilor.

Acordul se referă la regulamentul CEF din 2013, care oferă finanțare pentru proiectele-cheie din sectoarele transporturilor, telecomunicațiilor și energiei până la sfârșitul actualului buget pe termen lung al UE 2020. Acest regulament va fi înlocuit cu CEF 2.0, iar negocierile dintre Consiliul UE și Parlamentul European vor continua.

Textul convenit se referă la legătura directă dintre porturile Shannon Foynes, Dublin și Cork pe partea irlandeză cu Le Havre, Calais, Dunkirk (Franța), Zeebrugge, Ghent, Antwerp (Belgia) Terneuzen, Rotterdam și Amsterdam (Olanda).

„Investițiile pentru securitatea și verificarea frontierelor se adaugă acelor investiții care vor fi eligibile pentru sprijin financiar în ciclul de programare rămas al CEF (până în 2020). Proiectul de modificare a regulamentului va intra în vigoare la 20 de zile de la publicarea sa oficială”, transmite MT.

Instituția mai subliniază că regulamentul va intra în vigoare la o zi după ce regulamentul CEF 2013 încetează să se aplice în Regatul Unit.