Comisia Europeană a aprobat finanțarea pentru jumătate din magistrala de metrou M6. Corina Crețu: Sper ca autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei, ca să se poată circula până la Aeroportul Otopeni

de MH     HotNews.ro
Miercuri, 13 februarie 2019, 14:13 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Magistrala 6 spre Aeroportul Otopeni
Foto: Metrorex
Comisia Europeană a aprobat miercuri alocarea a peste 517 milioane de euro pentru magistrala de metrou M6, pe tronsonul 1 Mai-Tokyo, adică pentru o secțiune de 6 kilometri dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă Otopeni, a anunțat comisarul european Corina Crețu, precizând că lucrările sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an. În urma eșecului autorităților române de a oferi explicații pertinente, Comisia Europeană a decis că magistrala de metrou M6 va avea finanțare europeană nerambursabilă asigurată doar pe jumătate din distanță. Corina Crețu spune că speră că autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni.

Comisarul european Corina Crețu a anunțat pe Facebook că a aprobat alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul “Construcția liniei de metrou 6 (1 Mai-Tokyo)”, care va permite celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucureștiului să beneficieze de servicii de transport urban eficiente și moderne.

Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă Otopeni) din București și va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord - Lac Străulești).

Proiectul prevede și construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și centrul comercial Băneasa - acolo unde urmează să fie amplasată stația Tokyo -, precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane.

Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secțiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.

"Sper ca autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei M6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni", afirmă Corina Crețu.


Potrivit Asociației Pro Infrastructura, în scrisoarea prin care Comisia Europeană, în februarie 2018, critica și cerea explicații de la partea română despre Magistrala M6 de metrou în urma depunerii cererii de finanțare (în decembrie 2017) de către autoritățile române, experții de la Bruxelles prezintă șase "aspecte critice", dintre care două grave.

De exemplu, CE spune că estimarea de cost este nerealistă, la 52,5 milioane euro/km, în timp ce la alte proiecte recente din București costurile sunt de 69-83 milioane euro/km.

În plus, Comisia critica faptul că Magistrala M6 nu ține cont de construirea noului terminal T2 la Aeroportul Otopeni în est (spre Autostrada A3), iar studiul de trafic nu este de încredere. La fel de important este deranjul creat pe DN1 în timpul execuției stațiilor în galerie deschisă, iar autoritățile române sunt prea optimiste cu privire la implementarea proiectului în 4,5 ani (unul aferent licitației și alți 3,5 de lucrări în teren).







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















7925 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    Unde-s celelalte 8 variante? (Miercuri, 13 februarie 2019, 14:25)

    t4v1 [utilizator]

    Am studiat un pic raspunsurile Comisiei si se pare ca Guvernul a trimis mai multe variante de traseu, in total vreo 9!!!

    Unde sunt celelalte sa le vedem si noi? Publicului I-a fost prezentat in toti acesti ani doar o struto camila care pleaca din 1 Mai (?) si si face turul pe la Expozitiei si Piata Presei Libere, adica nu neaparat cea mai populata. zona. Daca nu ma insel variantele includeau trasee pe sub Dorobanti, si Floreasca.

    Altfel CE ar fi fost nebuna sa ne dea bani sa facem metrou pe sub padure :).
    • +6 (10 voturi)    
      interese (Miercuri, 13 februarie 2019, 15:00)

      Jude [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      M6 a fost de la bun inceput o varianta proasta.
      Ori o faceai sa ajunga la Arcul de Triumf, Victoriei , Gara ori de la Victoriei o duceai in Unirii si apoi ori spre Bragadiru ori spre Gara Progresu-Jilava.
      Nimeni nu e nebun sa se urce la Otopeni in metrou si sa-l schimbe de 3-4 ori.
      UE au spus de la bun inceput ca varianta de la Piata Montreal catre 1 Mai nu merita finantare.
      Asa ca sunt de acord sa plateasca finantare doar pana la Mall Baneasa. Si acolo va ramane pentru ca pe banii nostrii ori devine prea scump ori nu ajungem sa facem ceva.
      Sunt foarte multi care locuiesc in est-SUD-vest care lucreaza in Nord. Variantele Gara Progresu/Bragadiru ar fi descongestionat atat traficul rutier cat si magistrala 2 Berceni-Pipera.
      Dar, cineva are anumite interese pe zona 1 Mai....
      • +2 (4 voturi)    
        Japan (Miercuri, 13 februarie 2019, 15:50)

        ilie57 [utilizator] i-a raspuns lui Jude

        Lucrarile puteau sa inceapa mai devreme, dupa vizita premierului Japoniei la Bucuresti care ne oferea finantare dar s-a ratat momentul.
        • +1 (1 vot)    
          dragnea (Miercuri, 13 februarie 2019, 17:07)

          andimi [utilizator] i-a raspuns lui ilie57

          pai atunci s-a gasit dragnea sa se rafuiasca cu tudose, nu am uitat! ce penibili!
    • +1 (3 voturi)    
      Pentru cine vrea sa sape (Miercuri, 13 februarie 2019, 15:27)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      Scrisoarea ce mentioneaza cele 9 variante este aici https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=43.msg221032#msg221032

      MFE nu a facut publica aceasta scrisoare decat in urma unui proces.
    • 0 (2 voturi)    
      Iluzii PSD (Miercuri, 13 februarie 2019, 16:21)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      PSD are nevoie de scuze in campania electorala desi ei deja declara ca au rezolvat jumătate din Programul de Guvernare.

      Vor tărăgăna licitațiile pana in 2020 cand sunt alegeri si pe urma vor vedea ei ce si cum.

      Tot respectul pentru Corina Cretu si echipa de la Comisia Europeana care s-au mișcat repede.
  • -8 (8 voturi)    
    Bani doar pt. 6 km din 14? (Miercuri, 13 februarie 2019, 14:45)

    Fides [utilizator]

    Nu-i graba vad.
    • 0 (2 voturi)    
      graba pt ce?! (Miercuri, 13 februarie 2019, 16:23)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Fides

      avem 1 an pana la europene si noi n-avem metrou!
      ia zi e vina UE, nu?!
      • 0 (0 voturi)    
        Hai sa vedem lucrurile asa cum sunt (Joi, 14 februarie 2019, 10:53)

        Fides [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Deci UE ne da bani pt. 6 KM din 14. Stim cat sunt de lenesi (fara bani/interes) ai nostri - prin urmare nu era mai usor sa spuna - va dam banii pt. 14 KM dar va scadem de la altceva? Hai faceti metroul?
  • +11 (13 voturi)    
    PSD se pișă pe banii voștri! (Miercuri, 13 februarie 2019, 14:48)

    alibaba: 10.8.18,26.5.19,HN [utilizator]

    CE vrea metrou. PSD vrea BNR.
  • +3 (7 voturi)    
    Dar nu-i bai! (Miercuri, 13 februarie 2019, 15:16)

    Sunt_nimic! [utilizator]

    Nu are cum sa fie gata pentru 20-20, si este finantata numai jumatate,d ar nu-i bai!

    Ce daca nu ajunge la Otopeni?

    O sa avem metrou pina la Tokyo, nu-i putin lucru!
  • +2 (4 voturi)    
    romania... (Miercuri, 13 februarie 2019, 16:22)

    liviu_ [utilizator]

    pe de o parte numim statii cu nume de orase straine
    pe de alta parte injuram strainii

    pe de o parte vrem sa fim lasati in pace sa maltratam justitia si ne plangem ca ue nu ne lasa de capu nostru si ne vrea raul
    pe de alta parte cersim bani de la ue
  • 0 (0 voturi)    
    PSD (Miercuri, 13 februarie 2019, 17:06)

    andimi [utilizator]

    iar acum PSD-ul o sa o injure pe dna Cretu ca nu le-a dat intreaga suma! Daca ei sunt incompetenti si nu stiu sa faca un proiect!
  • 0 (0 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Miercuri, 13 februarie 2019, 20:46)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    un fel de ' noi punem sinele ' ... cand o aparea si trenu' ... dumnezeu cu mila ...
    • +1 (1 vot)    
      Dar de ce (Joi, 14 februarie 2019, 1:42)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza cine zice

      sa se opreasca la Otopeni ? Ar putea dupa aceiasi logica de gandire sa continue pe sub pamant pana la Sfinxul si Babele de pe Caraiman.
      Cum iesi din metrou, ti-ai si facut selfie cu Sfinxul ! :-))))
      De fapt este aceiasi logica la fel cu a lui Ceausescu:
      Dupa ce a facut ditamai latimea de Canal Cernavoda-Agigea, a mai facut si un alt canal Poarta Alba--Midia- Navodari (complet nejustificat). .


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version