Pe lista proiectelor ce vor fi realizate în parteneriat public - privat a fost adăugată linia ferată ”de mare viteză” Ploiești - Suceava - Vicșani

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 15 februarie 2019, 14:16 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura
Pe lista proiectelor strategice de investiții care urmează a fi pregătite și atribuite în parteneriat public - privat de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNP) a fost adăugată "Linia ferată de mare viteză Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani - Iaşi – Suceava – Siret (Vicşani)", se arată într-o notă de fundamentare. În general lista de proiecte cuprindea autostrăzi la capitolul infrastructură, nu și investiții feroviare.

În nota de fundamerntare, Comisia Națională de Strategie și Prognoză menționează la capitolul ”Schimbări preconizate”.

”Prin prezentul proiect de hotărâre se propune completarea listei proiectelor strategice de investiţii care urmează a fi pregătite şi atribuite în parteneriat public-2privat de către Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, în calitate de unitate centrală de fundamentare şi atribuire pentru proiectele strategice de investiţii realizate între sectorul public şi unul sau mai mulţi parteneri privaţi, cu un proiect strategic din domeniul de infrastructură de transport feroviară, și anume "Linia ferată de mare viteză Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani - Iaşi – Suceava – Siret (Vicşani)", se menționează în document.

Nota de fundamentare servește la completarea listei proiectelor strategice de investiții care urmează a fi pregătite și atribuite în parteneriat public-privat de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză, aprobată prin Hotărârea Guvernului 357/2018 cu modificările și completările ulterioare.

Magistralele feroviare către Moldova, M500 (către Suceava și granița ucraineană) și M600 (către Iași și granița cu Rep Moldova) au viteze medii mai mari decât cele spre Ardeal sau Banat, dar timpii au scăzut nu doar față de acum trei decenii, ci față de acum zece ani.

De exemplu, cel mai rapid tren București-Suceava face 6 ore și 20 de minute (cu 23 de minute peste 2009), iar între București și Iași drumul durează 6 ore și 35 de minute în cel mai bun caz, cu o oră mai mult față de acum un deceniu.

În 1995 cele mai rapide trenuri InterCity făceau și sub 5 ore între București și Suceava și între Capitală și Iași.


Citeste mai multe despre   









Citeste pe MedLife.ro
Mituri despre colesterol










1327 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    deja stiu (Vineri, 15 februarie 2019, 15:09)

    mos ion roata [utilizator]

    licitatia va fi castigata de o firma din vestul Europei si costurile vor fi de 5 ori mai mari decat in tara de origine. Parca am mai vazut filmul asta... un ministru s-a trezit peste noapte cu o vila undeva prin niste munti dar n-a fost vis.
  • -1 (1 vot)    
    Obiectiv pus degeaba (Vineri, 15 februarie 2019, 17:28)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Pe de o parte de la Bucuresti la Ploiesti Sud este tot magistrala ,500, cu viteza e si mai mica.
    Se fac 70, 80 minute din Bucuresti pana la Ploiesti,
    Mai mult se lucreaza la un pod la intrarea în Ploiesti de vreo 4 ani.
    Se va mai lucra aici 5 ani cu 3 macarale si doi muncitori.
    Asa ca e o absurditate sa treci o bucata din M500 ca o linie ferată de mare viteza cand grosul mărfurilor si călătorilor ce vin din Bucuresti vor mai face 2 ore.
    E ilogic cum au pus o bucata de magistrală ca o linie de mare viteza iar cealalta ramane ca-n tren.
    Probabil pentru a se vedea un timp de circulatie mai mic.
    Pe de alta parte acest tronson ales e atat de distrus de nepăsarea autorităților ca si dupa refacere nu va fi cu trafic.
    Avion Iasi Otopeni, Suceava Otopeni, Bacău Otopeni iar puzderia de maxi taxi din Moldova spre București vor face in continuare concurenta caii ferate.
    Sunt un adept al CF dar de data asta s-a pus asa pe lista o prostie care nu va fi realizata nici in 10 ani.
    50 km cf /an ca la autostrăzi.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version