Pista 2 (08L-26R) a Aeroportului Internațional Henri Coandă din Otopeni va fi refăcută din temelii iar pentru modernizarea sa Compania Aeroporturi a lansat o licitație de peste 23 de milioane de euro. Pista va fi modernizată în etape și va rămâne în mare parte parțial-funcțională - viitorul constructor având 14 luni la dispoziție pentru proiectare și execuție. „Modernizarea trebuie să continue cu reparații capitale la pista 1 (08R/26L) și construirea noului terminal T2, T1 fiind sufocat de traficul anual de aproape 14 milioane de pasageri”, atrage atenția Asociația Pro Infrastructură.

Pista de nord a Aeroportului Henri CoandaFoto: Google Earth

Compania Aeroporturi București a scos la licitație un contract de peste 110 milioane de lei pentru „Modernizarea Pistei 08L-26R (structură rutieră, balizaj, canalizare) – proiectare (DTAC, PT) și execuție, inclusiv asistența tehnică din partea proiectantului și execuție lucrări de resistematizare terasamente (zona de siguranță) la pista de decolare aterizare nr. 2 (08L-26R) și la căile de rulare N, V, W, O” la Aeroportul Henri Coandă conform anunțului publicat în SEAP.

Conform anunțului, viitorul constructor a avea la dispoziție 14 luni de proiectare și execuție și trebuie să își asume minim 5 ani de garanție.

Valoarea estimată a licitației este de 286.521 lei (fără TVA), din care aproape 80% se vor investi în modernizarea pistei 2 (de nord) - în refacerea structurii rutiere, a balizajului și a canalizării.

Câștigătorul va fi stabilit conform celei mai bune oferte în care prețul va avea o pondere de doar 40%. Restul punctajului se împarte astfel: 24% pentru perioada de indisponibilitate a pistei, 24% pentru garanția lucrărilor, iar 12% sunt pentru experiența coordonatorului de contract și a șefului echipei de proiectare.

Conform Asociației Pro Infrastructura (API) care a analizat caietul de sarcini al licitației, execuția lucrărilor va fi realizată în trei etape: mai întâi 950 de metri la capătul de vest, apoi secțiunea centrală și la final restul de 1100 m din est. În prima și în ultima fază pista 2 va rămâne operațională, fiind închisă doar în etapa 2 când aeronavele vor folosi pista 1 care are nevoie urgentă de reparații pentru a face față traficului suplimentar.

„Este un prim pas esențial, însă modernizarea trebuie să continue cu reparații capitale la pista 1 (08R/26L) și construirea noului terminal T2, T1 fiind sufocat de traficul anual de aproape 14 milioane de pasageri”, atrage atenția API.

„Cerem insistent toate aceste investiții de ani de zile, mai ales după ce, la sfârșitul lunii martie 2018, un avion Boeing 747 a rupt la decolare bucăți din pista 1 (de sud). Incidentul extrem de grav ar fi fost mușamalizat dacă nu îl făceam noi public”, mai notează API.