A fost desemnat un constructor pe tronsonul Sibiu-Boiţa (13 km) al autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti, anunță Ministrul Transporturilor / Licitația, lansată încă din august 2017

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Loturile de capat ale autostrazii A1 Pitesti - Sibiu (cu rosu)
Foto: Hotnews
Compania Porr Construct a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei pentru tronsonul Sibiu-Boiţa - secțiunea 1 cu o lungime de 13 kilometri a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, iar dacă nu vor fi contestaţii, contractul va fi semnat în această lună, a anunțat miercuri ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la Câmpia Turzii. Licitația pentru această secțiune a fost lansată încă din august 2017. Ministrul Cuc a mai anunțat că tot miercuri a fost transmis la Agenția de Achiziții Publice și secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, după ce pe 1 februarie Compania de Autostrăzi anunța același lucru...

"În 2017 s-au lansat foarte multe proiecte în cadrul ministerului şi iată că astăzi m-a informat domnul director Neaga (directorul CNAIR, n.r.) că a fost desemnat câştigătorul pentru Sibiu-Boiţa, firma Porr a câştigat licitaţia. L-am rugat pe domnul Neaga să facă toate demersurile pentru ca pe data de 23 martie să semnăm şi contractul de proiectare-execuţie, 12 luni pentru proiectare şi 36 de luni execuţie. Sper să nu apară nicio contestaţie. Dacă va apărea, pe 23 martie fie vom fi bucuroşi că vom semna contractul, dacă nu, vă voi informa care sunt firmele care blochează infrastructura în România, pentru că desemnarea câştigătorului se face în urma unei evaluări foarte clare de către o comisie care evaluează şi tehnic şi financiar. Deci avem primul lot de pe Sibiu-Piteşti adjudecat şi avem câştigătorul dat", a subliniat Răzvan Cuc, informează Agerpres.

CNAIR anunță că la rândul său că desemnat caștigătorul contractului de proiectare și execuție ca fiind PORR CONSTRUCT SRL cu o valoare a propunerii financiare de 612.647.863,38 Lei fără TVA, echivalentul a 129 milioane Euro fără TVA, având un cost/ km de 9,7 milioane euro fără TVA.

Licitația pentru secțiunea 1 a fost lansată în august 2017, împreună cu licitația pentru secțiunea 5 Pitești - Curtea de Argeș.

Secțiunea 1 se întinde între km. 0+000 și km. 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localității Șelimbăr, la intersecția cu centura Sibiu. Aliniamentul se continuă la vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zona colinară până la km 6, în zona localității Veștem. În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, drumul județean DJ 105G, Avrig - Marsa - Tălmaciu - Sadu, pana în zona Boița unde este prevazut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporara a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7.

Durata contractului este de 108 luni și cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 36 luni perioada de execuție și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.

Ministrul Transporturilor a mai anunţat că, tot miercuri, a fost transmis la ANAP şi lotul IV al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, pentru proiectare şi execuţie.

Pe 1 februarie, Compania de Autostrăzi anunța același lucru: că a trimis la ANAP secțiunea 4 din Sibiu - Pitești. Asta după ce încă din martie 2018 CNAIR tot anunță că sectorul e pregătit să fie scos la licitație...

Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de 122,1 kilometri şi este împărţită în cinci loturi, Sibiu-Boiţa, Boiţa-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş-Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















12964 vizualizari

  • +6 (10 voturi)    
    explicatiile incompetentei (Miercuri, 6 martie 2019, 17:41)

    levierul [utilizator]

    Trebuie sa te astepti sa fie contestatii, nu sa nu fie. Este un prroces corect. Contestatiile, daca intrunesc conditiile pot fi admise sau respunse in prima faza. Daca sunt admise inseamna ca se judeca cauza. Daca exista si un castig de cauza al contestatarilor, atunci inseamna ca au facut greseli, ori voite, pentru a favoriza un anume contractant ori involutare, din incompetenta. Oricare dintre variante incrimineaza MT si mizeria din fruntea tarii.
  • +8 (10 voturi)    
    ! (Miercuri, 6 martie 2019, 17:42)

    tudorr [utilizator]

    13km? :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    • +4 (6 voturi)    
      cam mult.. (Miercuri, 6 martie 2019, 18:26)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      La urmatoarele alegeri vor taia panglica.
  • +9 (13 voturi)    
    Ipocritul de serviciu (Miercuri, 6 martie 2019, 17:43)

    Kap [utilizator]

    ”vă voi informa care sunt firmele care blochează infrastructura în România”

    Nu ți-e rușine, politruc mizerabil, să spui așa ceva în condițiile în care CNAIR are ofertele din 26 octombrie 2017? V-a luat un an și jumătate să desemnați un câștigător și deja faceți pe nebunii?
    Cu celelalte secțiuni cum merge treaba? Sau mai bine zis cum STĂ treaba?

    Ăsta e un oscior aruncat fraierilor, să vă lăudați că faceți.....mincinoși de partid ce sunteți.....
    • +3 (7 voturi)    
      Este mai complicat decat pare (Miercuri, 6 martie 2019, 18:28)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Kap

      Inainte sa desemnezi un castigator si sa faci public traseul autostrazii trebuie sa te asiguri ca ai cumparat toate terenurile care vor fi expropriate, pentru a maximiza "investitia". Asa functioneaza #ciumarosie..
  • +9 (13 voturi)    
    Autostrada Moldovei (Miercuri, 6 martie 2019, 18:08)

    florinos [utilizator]

    Si nimic despre Autostrada Moldovei, o fi de vina cresterea economica anuntata de PSD, nivelul de trai in Moldova este asa de ridicat incat cetatenii nu pot ajunge la el.

    30 de ani de la revolutie, 22 de ani de FSN-PDSR-USL-PSD si doar 1 metru de Autostrada in Moldova, construita de un privat, in conditiile in care si moldovenii platesc Taxe si impozite la Guvern.
  • +2 (6 voturi)    
    Un fragment de autostrada (Miercuri, 6 martie 2019, 18:29)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    De cca 2 ani o zguduiri cu autostrada asta de 122 km.

    După atata timp veniti cu fragmentul de 13 km ( cca 10%) Dar despre restul nimic.

    Când mergem pe aceasta autostrada?
    Similar in Ungaria sau Bulgaria cca 100 km s-au facut in mai putin de 2 ani

    Ce analizați de 2 ani la cele 5 loturi?

    Arătați pisica contestatarilor, le faceti publice numele, Aceasta nu inseamna transparenta ci incompetenta.

    Credeti ca după doi ani de selectii nu aveti greseli la analiza?

    Sau trageți de timp ca sa vedeti care da comisionul cel mare?
  • +5 (7 voturi)    
    Speachless (Miercuri, 6 martie 2019, 19:16)

    Azra [utilizator]

    De zeci de ani, procedurile legale pentru construirea unor proiecte de infrastrctura-autostrazi, in principal- sunt extrem de anevoioase, time consuming si complicate( licitatii, contestatii, semnari de contracte, exproprieri si celelalte cunoscute) ceea ce face , ca realizarea si finalizarea lor sa fie imprevizibila ca timp si, de regula, la capatul a 10 ani nici o autostrada sa nu poata fi gata, ceea ce este inacceptabil!Asa s-a intamplat si cu autostrada Bucuresti-Consatanta, Bucuresti-Ploiesti (o jartiera de autostrada ), autostrada Transilvania,care nici dupa 15 ani nu este si nu se stie cand va fi gata, bucatica de autostrada Lugoj -Deva(care a avut de infruntat numeroase obstacole dure in teren,care au intarziat-o, cum ar fi: o grota cu lilieci, pasajul subteran al unor ursi care nici nu cuibaresc in arealul respectiv, cateva musuroaie de furnici rosii)si alte acte similare de sabotaj.
    De ce oare, dupa atatea experiente dureroase, si vazand si viteza cu care toti vecinii nostri occidentali construiesc autostrazi, Ministerul Transporturilor nu a initiat o simplificare a acestor proceduri, prin promovarea unui act normativ care sa puna capat acestui haos!?
    NOTA. Apolodor din Damasc, a construit podul de peste Dunare, peste care au trecut ostirile romane in Dacia, acum doua mii de ani, IN 3 ANI DE ZILE!, cu mijloacele tehnice de la acea vreme(fara excavatoare, ciocane pneumatice, malaxoare pt. betoane, s.a.), Acel pod avea: 1300 de metri lungime,50 de picioare in albia Dunarii, 20 de metri inaltime de la apa,o latime de 16 metri, cu cate doua benzi de circulatie pe sens, parapete pe marginile podului. Amanunte se gasesc in Wikipedia.Ave tie Apolodor si rusine eterna asa-zisilor "constructori" de drumuri"de astazi.
    • 0 (0 voturi)    
      Ce vina are constructorul? (Joi, 7 martie 2019, 13:52)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      Majoritatea problemelor ar putea fi evitate din faza de studiu de fezabilitate. Acolo numeri pesterile cu lilieci si "cuiburile" de ursi (nu stiam ca ursii "cuibaresc".. :D).
      Din pacate, studiile de fezabilitate sunt facute de firme de apartament, care se inchid imediat ce incaseaza banii. Urmeaza proiectarea autostrazii. Deseori este fix acelasi scenariu - proiectantul este o firma de apartament care traieste doar pentru asta. Obligatiile firmei se opresc in momentul in care incaseaza banii si se inchide.

      De data asta avem noroc. Constructorul face si proiectul. Dar povestea nu se termina aici. Vom decoperi peste un an ca autoritatile nu au expropriat, utilitatile nu sunt pregatite sau mutate din calea autostrazii etc.
  • +1 (5 voturi)    
    Acum urmeaza contestatiile , (Miercuri, 6 martie 2019, 22:57)

    kokos [utilizator]

    chiar daca nu vor fi unele pe bune , vor fi convinsi unul sau doi constructori sa faca contestatie ca sa se lungeasca termenele , ca bani in buget pt autostrazi ciuciu.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version