Primul contract pentru Autostrada de Centură (A0) a Capitalei s-a semnat sămbătă cu o companie din Turcia / 17 km, 160 mil. euro, 18 luni de licitație

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 9 martie 2019, 9:34 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Harta cu centurile Sud ale Capitalei (cu rosu este autostrada de sud - planificata / cu albastru este actuala sosea de centura sud)
Foto: Hotnews
Compania turcă Alsim Alarko va proiecta și construi pentru circa 160 de milioane de euro Lotul 2 (16,3 km) al Autostrăzii de Centură Sud (A0) - o nouă șosea de mare viteză, diferită de actuala centură - practic prima bucată adevărată de autostradă care ar urma să ocolească Bucureștiul. Licitația a fost demarată în iulie 2017, la pachet cu încă alte două loturi care încă nu au soarta tranșată. Compania turcă va avea termen nu mai puțin de doi ani și jumătate pentru finalizarea proiectului.

Oficialii Companiei de Drumuri, în prezența Ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, au semnat sâmbătă contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 2 (16,3 km) al Autostrăzii de Centură Sud (A0) cu firma turcă Alsim Alarko, a cărei oferte a fost declarată câștigătoare în mai 2018. Oferta celor de la Alsim Alarko a fost de circa 160 de milioane de euro, mai exact 750.849.942,12 Lei fără TVA.

Licitația a fost lansată în iulie 2017, la pachet cu loturile 1 și 3.

Pe Lotul 1 (17 km) a fost atribuit contractul tot către compania Alsim Alarko pentru 830.679.662,15 lei, fără TVA (cca. 176 milioane euro), dar momentan licitația e blocată în contestații.

Pe 25 ianuarie 2019, CNAIR a anunțat că a atribuit pentru a doua oară contractul pentru Lotul 3 (18 km) către grecii de la Aktor pentru circa 182 de milioane de euro, iar Asociația Pro Infrastructura anunța în urmă cu câteva zile că nu s-ar fi depus contestații după atribuire, astfel încât și acest contract ar putea fi semnat de către CNAIR.

Proiect: autostrada de centură a Capitalei - A0 - semi-inelul sudic
Lungime: 52 km
Cost: 530 mil. Euro (estimativ)

Lotul 1

Proiect: A2-CF 902 (aproape de Jilava)
Lungime: 17 km
Cost: 178 mil. Euro
Constructor: desmenat - Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Stadiu: în licitație, cu diferite contestații
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor

Lotul 2

Proiect: CF 902 - DN6
Lungime: 16,3 km
Cost: 162 mil. Euro
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Stadiu: contract semnat pe 9.03.2019
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor

Lotul 3

Proiect: DN6-A1
Lungime: 17,5 km
Cost: 182 mil. Euro
Constructor: desemnat Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading - ianuarie 2019 (fără contestații) / inițial a fost desemnat UMB-Tehnostrade, dar au fost admise contestații și ofertele au fost reevaluate.
Stadiu: aproape de semnare contract
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor

Autostrada de Centură Sud - hartă orientativă:



Turcii de la Alsim Alarko încearcă de circa trei ani să intre în piața de construcții de infrastructură din România, iar proiectul autostrăzii A0 a fost printre primele la care a participat.

Recent, turcii de la Alsim Alarko au câștigat și un contract de aproape 600 de milioane de euro pentru realizarea a unui tronson de cale ferată de viteză între Cața și Apața, parte din linia de la Brașov la Sighișoara.

În urmă cu un an reprezentanții companiei turce au transmis HotNews.ro că proiectul A0 va fi unul de început care să deschidă calea și altor lucrări în Europa și că „strategia companiei pe termen lung este de a investii în Romania prin Parteneriatele Publice Private”, având pregătit „un plan de investiții de 10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani”.

Reprezentanții Alsim Alarko transmiteau la acel moment că sunt o companie de top 10 din Turcia și pe locul 79 la nivel mondial (detalii), și că participă și vor participa și la alte licitații în România.

Potrivit unui film de prezentare publicat pe YouTube, compania se laudă cu peste 200 de proiecte internaționale pe care le-a realizat - proiecte rutiere și feroviare, de metrou, aeroport, conducte sau urbane.




Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















26491 vizualizari

  • +13 (17 voturi)    
    Cea cu rosu este inutila!!! (Sâmbătă, 9 martie 2019, 9:40)

    Marionette [utilizator]

    Deoarece cand va fi gata teleportarea va fi mult mai avantajoasa.
  • +9 (15 voturi)    
    Bun (Sâmbătă, 9 martie 2019, 10:05)

    TheFaime [utilizator]

    Cat e comisionul la Partid? hai sa fim seriosi, 160mil eur pentru 17km de drum??? nici nu are rost sa mai citesc articolul.. ciorditorilor, ultima sarbatoare inainte de racoare? suparare sa va manance de ordinari
    • +4 (10 voturi)    
      În Germania e 8 mil.euro/km de autostradă (Sâmbătă, 9 martie 2019, 10:46)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui TheFaime

      pentru cea construită de stat, respectiv 7 mil.euro/km pentru cea construită în regim privat.

      La modul cum merg lucrurile în România, lucrările durează de cel puțin 3 ori mai mult. Așa că nu e mult 160 mil.euro pentru 17 km. Cel mai probabil nu se vor încadra în buget, iar tronsonul nu va fi gata nici la alegerile din 2024.
    • +12 (12 voturi)    
      Da, cat e comisionul la Partid? (Sâmbătă, 9 martie 2019, 14:01)

      Cacarau1 [utilizator] i-a raspuns lui TheFaime

      Am fost recent si am vazut Lærdal Tunnel in Norvegia are 24.5 km, e cel mai lung din lume. Mi-a luat 20 min sa trec prin el. A fost construit intre 1995 si 2000 si a costat $113.1M USD. Deci un tunel in munte, s-au sapat 2,500,000 cubic metres de roca, scoasa din tunel in timpul constructiei.
      Acum citesc: "Primul contract pentru Autostrada de Centură (A0) a Capitalei se semnează sămbătă cu o companie din Turcia / 17 km, 160 mil. euro, 18 luni de licitație". Deci o sosea pe drum drept costa asa de multi bani in Romania!!! Halucinant!
      Daca nu credeti , uitati-va aici: https://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A6rdal_Tunnel
      Credeti ca mai merita sa comentez ceva. O simpla intrebare si un raspuns! Cine sunt cu adevarat dusmanii poporului roman?? Poate imi raspundeti.....
      • +6 (8 voturi)    
        Organizarea face diferența (Sâmbătă, 9 martie 2019, 16:28)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Cacarau1

        În România, cam orice drum construit din bani publici costă de 2,2 - 2,5 ori mai mult decât ar fi normal, asta din cauza incompetenței și lipsei de organizare. Iar suma totală se mai dublează încă o dată din cauza corupției, deci e normal să fie de 5 ori mai scump în final.
  • +18 (20 voturi)    
    uau (Sâmbătă, 9 martie 2019, 10:10)

    I [utilizator]

    10 milioane euro pe kilometru cand pretul corect este 3-4 milioane. Asta da ciubuc! din turcescul çubuk :)))
    • +4 (14 voturi)    
      plus tarif de București (Sâmbătă, 9 martie 2019, 11:24)

      Iulianu [utilizator] i-a raspuns lui I

      Adună și prețul metrului pătrat de teren cerut de orice agarici din jurul capitalei care n-a auzit despre prețul corect în viața lui!
      • +9 (9 voturi)    
        Fara exproprieri (Sâmbătă, 9 martie 2019, 13:29)

        AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Iulianu

        Exproprierile le face CNAIR, nu constructorul, deci nu intra in pretul contractului.
  • +10 (12 voturi)    
    Scump nene ,scump .... (Sâmbătă, 9 martie 2019, 10:19)

    momaie [utilizator]

    9,5 miloane euro/km in conditii de campie ,,,,f.f. scump .Dar unde s-au 'papat" miliarde de euro ce mai conteaza catev zeci .
  • +13 (15 voturi)    
    Pai de aia a durat atatia ani (Sâmbătă, 9 martie 2019, 10:59)

    moka [utilizator]

    A trebuit ca pesedeul sa-si aduca clientii lor din Turcia.
    Altfel, nu pot merge bine otokarurile pe asfalt
    • +1 (1 vot)    
      Pasalac (Luni, 11 martie 2019, 12:59)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui moka

      Pai cand faci afaceri cu Otomania, nu mai esti colonie, esti pasalac. Plus ca, astia nu te controleaza la cheltuieli, ca altii. Te intelegi cu ei la parandarat si apoi toti sultanii sunt fericiti.
  • -7 (13 voturi)    
    Proiect inutil (Sâmbătă, 9 martie 2019, 11:45)

    PowerIon [utilizator]

    daca actuala centura sudica este modernizata la 2 benzi si cu intersectii denivelate, soferii o vor prefera fiind o distanta mai mica.
    • +10 (12 voturi)    
      Asta nu e centura (Sâmbătă, 9 martie 2019, 13:31)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

      Cei din Bucuresti vor prefera centura, dar traficul de distanta lunga (gen Arad-Varna) nu merge pe centura. Toate capitalele mari au centura la nivel de autostrada pe langa centura urbana, vezi Budapesta cu 3 benzi pe sens. Autostrada asta nu e ca sa mergi din Chilita la Jilava, ci de pe A1 pe A2 sau spre Giurgiu.
      • -1 (3 voturi)    
        De unde atatea camioane (Sâmbătă, 9 martie 2019, 20:09)

        PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        care vin dinspre Pitesti direct spre Constanta ca sa fie justificata.
        Nimic nu strica in plus, dar intai trebuie modernizata centura, de care cum zici, sa circule bucurestenii din imprejmuiri, care merg la munca, ei ocupa 90% din traficul de varf. E vorba de 600 milioane.
        • +1 (3 voturi)    
          Centura e ca să intri în oraș cât mai aproape (Sâmbătă, 9 martie 2019, 21:57)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

          de destinația ta finală, nu neapărat ca să-l ocolești cu totul.

          Un camion nu trebuie neapărat să meargă de la Pitești la Constanța ca să folosească centura, e destul să meargă de la Pitești în Berceni sau de la Adunații Copăceni la Chiajna.

          Chiar fără niciun trafic interurban, datorită centurii practic se descongestionează orașul fiindcă intră și iese fiecare cât mai aproape de locul unde are treabă, nu mai străbate orașul pe diverse diagonale.
          • +1 (1 vot)    
            Asta ziceam si eu (Sâmbătă, 9 martie 2019, 22:25)

            PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            ca acest A0 s-ar justifica doar pentru tirurile si masinile care ocolesc orasul, eu apreciez ca sunt putine, ce vine de pe A1 si A2 95% au tinta Bucurestiul de 3-4 milioane si vor folosi centura si abia dupa ce asta s-ar dovedi insuficienta sa se cheltuiasca bani pentru inelul autostrada.
            Eu mai am o parere proasta despre existenta a 2 inele. Intre ele vor apare multe asezari rezidentiale din care locuitorii vor merge la munca in oras, deja intrarile in oras nu mai fac fata la orele de varf.
            • +3 (3 voturi)    
              Și autostrada e tot centură,asta era ideea (Duminică, 10 martie 2019, 3:07)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

              Un oraș supra-aglomerat de mărimea Bucureștiului are nevoie de mai multe inele concentrice de trafic, iar autostrada va fi inelul exterior, însă cu traficul cel mai rapid.

              Regimul de autostradă e însă ostil anumitor categorii de trafic, dar acel trafic trebuie să poată circula și el pe undeva. Iar acel ”undeva” e actuala centură, care nu va avea regim de autostradă. De asta trebuie să existe amândouă.

              Așa e în Londra trecerea de Dartford, acolo autostrada M25 se întrerupe, iar trecerea propriu-zisă peste Tamisa are statut de drum național (A282) astfel încât să poată fi folosită de toate categoriile de vehicule, nu doar de traficul de autostradă.
  • +3 (9 voturi)    
    Si restul (Sâmbătă, 9 martie 2019, 12:45)

    florinos [utilizator]

    Când vom citit un astfel de articol despre regiunea Moldova ? Deja exista primul km. de autostrada, ce a fost mai greu a trecut, hai PSD, pune Guvernul la munca.
    • +4 (8 voturi)    
      Moldova are ce-a votat până acum. (Sâmbătă, 9 martie 2019, 18:36)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      Că asta merită.
  • +9 (9 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 9 martie 2019, 13:04)

    tirolez [utilizator]

    Cineva sponsorizeaza regimul Erdogan pe banii bucurestenilor. Rusine cui a semnat contractul.
  • +11 (11 voturi)    
    Firmele lui Erdogan (Sâmbătă, 9 martie 2019, 13:27)

    soundtrack [utilizator]

    prin interpusi!
  • +2 (8 voturi)    
    ! (Sâmbătă, 9 martie 2019, 14:27)

    HChifteluta [utilizator]

    Sunt convins ca va avea pista pentru biciclete.
    • +5 (9 voturi)    
      dap (Sâmbătă, 9 martie 2019, 16:19)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui HChifteluta

      Intre banda 2 si banda 3
      • -1 (1 vot)    
        Pe banda a 3-a (Duminică, 10 martie 2019, 4:12)

        Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Merg numai Comuniștii (pardon PSDisti
        Împreuna cu jandarmi lor?
  • +3 (5 voturi)    
    Uauuu... ce jaf la banii publici. (Sâmbătă, 9 martie 2019, 16:23)

    prec [utilizator]

    Ăștia nu mai au nici-o limită.
  • +1 (9 voturi)    
    Autostrada A0?????? (Sâmbătă, 9 martie 2019, 17:23)

    mircea_cjn [utilizator]

    Ce aiureala!
    Ai Nadlac-Constanta, aia e autostrada. A1.
    Centura de sud e parte a acestei autostrazi.

    Buricul pământului, ăsta e fenomenul.
    De care putem scăpa dacă mutăm capitala la Cluj.
    • 0 (4 voturi)    
      De ce nu la Brașov? De ce la Cluj? (Sâmbătă, 9 martie 2019, 18:37)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Sau chiar și la Sibiu.
      • +1 (5 voturi)    
        Sebeș sau Alba-Iulia sunt cel mai bine amplasate (Sâmbătă, 9 martie 2019, 22:00)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui prec

        ca să fie capitală. E important să fie orașe mici, iar pe malul de est al Mureșului e loc să construiești 10 orașe ca Bucureștiul.
  • 0 (2 voturi)    
    A- ți și botezat-o ? (Duminică, 10 martie 2019, 4:10)

    Observatory [utilizator]

    Șoseaua lui Alah ?
  • +3 (3 voturi)    
    Para Iadesî / Ciubuk /Peșkeș (Duminică, 10 martie 2019, 11:41)

    Coresponedntu [utilizator]

    Proiectul are 2 ''calități'':
    1. Este scumpă pentru o autostradă construită în zona de campie dar , prețul trebuie să acopere PARA ' NDĂRĂT sau PARA IADESÎ cum se zice în limba turcă, sau CIUBUK , PEȘCHEȘ și alte variante, cuvantul fiind des folosit are multe sinonime. Se poate aprecia un PARA IADESÎ de pana la 50%, ceea ce depașește orice realizarea a PSDului de pana acum.
    2. Dacă se va face, ceea ce nu cred pentru că vin alegerile, se schimbă puterea și intervine DNA pentru recuperarea prejudiciului, CALITATEA VA FI EXECRABILĂ (gen Harabia Mashnur), a se vedea dezastrul cu autobuzele turcești ale PSD Firea. Firmele din Turcia vand mărfuri si fac lucrări de infrastructură numai în fostele state vasale ale Imperiului Hoțoman, din Balcani (Balkan Yanmadasî), Caucaz și în Asia Centrală (Orta Asya), deși sunt goniți de China de acolo, firmele chineze venind cu o calitate mai bună iar liderii mult iubiți din STAN-uri s-au prins de șmecheria turceasca. La noi au găsit breșa în Muntenia, la Bükreș, prin rotițele unse la PSD (apropiere culturală, Ardealul merge cu austriecii, germanii, a se vedea contracte primării CJ, AR, SB, BV, TM etc). Turcii sunt însă șmecheri, la Stambul lucreaza la proiecte importante de infrastructura numai antreprenori străini, japonezi, vest-europeni etc, firmele turcesti doar subcontractează de la aceștia lucrări cu manopera ridicată.
    Va fi intersant de urmarit, în final tot romanii vor pierde, bucureștenii în primul rand, cu toate ca vor reîncepe ritualurile cu cătușe la DNA, banu furat urmand a ajunge fie pe malul Bosforului, fie în Madagscar, Brazilia, Costa Rica, conturi elvețiene samd.
  • +3 (3 voturi)    
    Romania (re)devine pașalâc turcesc. (Duminică, 10 martie 2019, 12:16)

    quietguy58 [utilizator]

    Romania (re)devine pașalâc turcesc.
    • 0 (0 voturi)    
      Allah Snack Bar (Luni, 11 martie 2019, 17:56)

      quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Oricum, de anul trecut insula mare a Brailei este sub control arabesc, seicul Hamdan Bin Zayed Al Nahyan
      fiind proprietarul acestei insule.

      https://adevarul.ro/locale/galati/un-seic-arab-controleaza-insula-mare-brailei-cea-mai-mare-ferma-romania-suma-platita-200-milioane-euro-1_5b3a1c89df52022f75c4bb18/index.html


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version