CFR a anunțat că trei companii au depus oferte la licitaţia pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, obiectul contractului fiind construcția a 3 km de cale ferată și a unui viaduct de 1,5 km peste DN1. Sunt șanse minime ca trenurile să poată circula în iunie 2020 când Capitala va găzdui patru meciuri de la Euro.

Indicatoare catre ”tren” la Aeroportul OtopeniFoto: Hotnews

La licitaţia deschisă au depus oferte, în vederea atribuirii contractului sectorial de Proiectare şi Execuție, Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București, următorii operatori economici, transmite CFR.

  • Asocierea SC ARCADA COMPANY SA – SC ISPCF SA – DB ENGINEERING & CONSULTING GMBH
  • PORR CONSTRUCT SRL
  • MAPA INŞAAT VE TICARET A.Ş.

Valoarea totală estimată a contractului, care are o durată de 14 luni (două luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie), este de 420 milioane lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri de Coeziune şi Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.

Obiectul contractului „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti” Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București, are drept scop asigurarea unei legături directe între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă prin construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, a unui viaduct de 1,52 km care va traversa DN1, 3 podete, instalaţie de centralizare electronică şi o statie de călători la terminalul T1.

Comisia de evaluare va analiza în perioada următoare documentele de calificare şi propunerile tehnice şi financiare în vederea desemnării ofertei câştigătoare.

Un proiect întârziat

Chiar și în scenariul cel mai optimist - în care evaluarea ofertelor va fi făcută într-un termen record și niciun participant nu va contesta rezultatul licitației - semnarea contractului ar putea veni abia în mai 2019. Cum termenele contractuale presupun două luni proiectare și 12 luni execuție, trenul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni ar putea fi gata abia din iulie-august 2020, adică prea târziu pentru Euro 2020.