În 2019 s-ar putea circula pe autostradă continuă de la Nădlac (granița cu Ungaria) și până la Sibiu, mai puțin pe o zonă de 13 km pentru care autoritățile nu au găsit o soluție nici până azi. Lucrările pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva avansează într-un ritm bun la descărcarea de la Holdea, notează Asociația Pro Infrastructura care publică imagini de pe șantier, din zona viitorului nod rutier, dar și din zona celor două ecoducte de lângă Ohaba. „Avem toate șansele să fie gata la finalul lunii iunie 2019. Estimăm că și sectorul vecin va fi dat în folosință la toamnă”, susține asociația.

Lugoj - Deva, Lotul 3 - zona ecoductelorFoto: Forum peundemerg.ro / rocklee

„Stadiul fizic pe tot tronsonul de 21 km a ajuns la 94-95% și avem toate șansele să fie gata la finalul lunii iunie 2019. Estimăm că și sectorul vecin va fi dat în folosință la toamnă (22 km, Ilia-Șoimuș). Astfel că în 2019 vom avea autostradă continuă de la Sibiu până la Nădlac (granița cu Ungaria), dar cu o gaură de 13 km între nodurile Holdea și Margina. Este vorba despre zona care conține și vestitele tuneluri pe care CNAIR nu este în stare să le scoată la licitație încă din 2013, de când acordul de mediu a impus noua soluția tehnică”, potrivit API.

„Solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să demareze în cel mai scurt timp testele și procedurile preliminare necesare recepției pe segmentul Ilia-Holdea, astfel încât valul de trafic din perioada concediilor de vară să beneficieze de noua autostradă”, mai notează ONG-ul.

„În plus, sperăm că, în ceasul al treisprezecelea, responsabilii CNAIR vor scoate la licitație secțiunea E2 (cea cu tunelurile), așa cum tot promit de ani de zile!”, atrage atenția Pro Infrastructura.

Singurele tronsoane de autostradă cu șanse reale de a fi deschise în acest an sunt lotul 3 (21,2 km) și lotul 4 (22,2 km) de pe autostrada A1 Lugoj - Deva.

Cu cele două loturi deschise, șoferii vor putea practic circula de la Sibiu până la granița cu Ungaria de la Nădlac pe autostradă, mai puțin pe o porțiune de circa 13 km între Holdea și Margina.

Acolo va trebui realizat o secțiune de autostradă ce va conține o serie de tuneluri care să treacă prin dealuri, însă deși se știe de această situație de aproape șase ani, autoritățile de la drumuri nu au reușit să încheie un contract pentru proiect și execuție nici până în ziua de azi...

Lot 3 - 21,14 Km - intre Ilia si Holdea

Constructor: JV Teloxim Con SRL / Comsa SA / Aldesa Construcciones SA / Arcadis Eurometudes SA

Valoare contract: 579.92 milioane lei

Contract semnat pe: 1 august 2013

Stadiu (februarie 2019): 92,5%

---

Lot 4 - 22,14 Km - între Șoimuș și Ilia

Constructor: JV SPEDITION UMB SRL / TEHNOSTRADE SRL

Valoare contract: 419.4 milioane lei

Contract semnat: 1 august 2013

Stadiu (februarie 2019): 95%

---

FOTO - Lucrări pe Lotul 3 Lugoj - Deva în zona Holdea/ Sursa: Forum peundemerg.ro / utilziator „rocklee”

---

Vezi și:

VIDEO Singurele tronsoane de autostradă cu șanse reale de a fi deschise în acest an / Cum arată acum dealul care alunecă de pe Lotul 4 Lugoj - Deva

---

Citește și:

VIDEOREPORTAJ Cum trece ursul autostrada. Imagini cu primul ecoduct din România