Finanțare de circa 2 mld. euro pentru proiecte de infrastructură în România aprobată de Comisia Europeană: 1 mld. euro doar pentru autostrada de centură a Capitalei

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Centura Capitalei
Foto: Construim Romania
O finanțare de circa 1,9 miliarde de euro pentru patru proiecte majore în România a fost aprobată marți de către Comisia Europeană. Nu mai puțin de 1 miliard de euro se duc către proiectele rutiere de pe Centura Capitalei: 51 de km din autostrada de centură A0 (pe zona sud) și pe proiectele de lărgire și noduri rutiere de la Mogoșoaia, Domnești, Berceni și Oltenița. Alți 100 de milioane de euro merg la metrou pe Magistrala 2.

Drumuri și conexiuni urbane îmbunătățite în București:

  • „Rețea de infrastructură rutieră integrată pentru zona orbitală din București”, - Proiectul vine să ofere soluția în ceea ce privește capacitatea limitată a actualului inel de autostradă din jurul Bucureștiului prin modernizarea câtorva porțiuni cu câte 2 benzi pe sens a acestei șosele, precum și construirea legăturilor Domnești-DJ602, Oltenița-DN4, Berceni-DJ401 și Mogoșoaia-DN1A. Proiectul prevede, de asemenea, construirea a 51 de km a noii Autostrăzi de Centură Sud a Bucureștiului. Proiectul va fluidiza traficul din capitala României, urmând a fi finanțat cu peste 1 miliard de euro de către UE, iar costul eligibil total al proiectului major este de 1, 2 miliarde de euro.
  • „ Îmbunătățirea serviciilor de transport pe linia de metrou 2, Berceni-Pipera”, - Proiectul prevede intervenții tehnice și lucrări pe linia de metrou M2, achiziția de garnituri de metrou și reconstruirea substructurii șinelor, precum și a infrastructurii electrice și sanitare de-a lungul liniei subterane de 19 km a metroului. Astfel, navetiștii și călătorii vor beneficia de călătorii mai sigure și mai rapide. Proiectul va fi finanțat cu aproape 100 de milioane de euro prin politica de coeziune, iar costul eligibil total este de aproape 115 milioane de euro.

Protejarea mediului și asigurarea calității apei

  • „Protecția și Reabilitarea zonei costiere - Faza a II-a”, - Proiectul prevede intervenții la plaje, lucrări de consolidare și construirea unor ziduri de susținere, lucrări de dragaj și acoperirea cu nisip suplimentar a plajelor. Obiectivul principal al proiectului este adaptarea la schimbările climatice, prevenirea și controlul riscului de eroziune costieră de-a lungul litoralului românesc al Mării Negre, în special în zona județului Constanța. Proiectul va fi finanțat cu peste 600 de milioane de euro de către UE.
  • „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în județul Timiș” vizează dezvoltarea unor sisteme durabile de alimentare cu apă și de epurare a apelor uzate în județul Timiș. Peste 380.000 de persoane vor avea acces la apă potabilă de mai bună calitate. Proiectul primește finanțare europeană de peste 135 de milioane de către euro, iar costul eligibil total pentru acest proiect major este de aproape 160 de milioane de euro.

Cele 4 proiecte majore aprobate astăzi pentru România fac parte dintr-un pachet de 25 de proiecte mari de infrastructură care urmează să fie implementate în 10 state membre: Bulgaria, Cehia, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Malta, Polonia, Portugalia și România.

"Aceste proiecte majore sunt exemple ale modului în care UE acționează pentru a îmbunătăți viața de zi cu zi a cetățenilor. În actuala perioadă bugetară – 2014 – 2020, la nivelul UE am aprobat 257 de proiecte majore în valoare de peste 30 miliarde euro din fonduri UE. Cred că putem considera aceste proiecte ca fiind ambasadorii Politicii de coeziune și sunt mândră de fiecare dintre ele", a declarat comisarul european pentru politică regională Corina Crețu.

Pentru perioada 2014 – 2020, România beneficiază de o alocare de peste €22 de miliarde în cadrul politicii de coeziune.

Proiectele majore sunt acele proiecte de infrastructură mare, finanțate prin politica de coeziune și a căror valoare depășește 50 de milioane de euro. Având în vedere complexitatea lor, aceste proiecte necesită aprobarea Comisiei Europene, la finalul unei evaluări făcute, de asemenea, de experții Comisiei.

Proiect: autostrada de centură a Capitalei - A0 - semi-inelul sudic
Lungime: 52 km
Cost: 530 mil. Euro (estimativ)

Lotul 1

Proiect: A2-CF 902 (aproape de Jilava)
Lungime: 17 km
Cost: 178 mil. Euro
Constructor: desmenat - Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Stadiu: în licitație, cu diferite contestații
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor

Lotul 2

Proiect: CF 902 - DN6
Lungime: 16,3 km
Cost: 162 mil. Euro
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Stadiu: contract semnat pe 9.03.2019
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor

Lotul 3

Proiect: DN6-A1
Lungime: 17,5 km
Cost: 182 mil. Euro
Constructor: desemnat Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading - ianuarie 2019 (fără contestații) / inițial a fost desemnat UMB-Tehnostrade, dar au fost admise contestații și ofertele au fost reevaluate.
Stadiu: aproape de semnare contract
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor

Autostrada de Centură Sud - hartă orientativă:


Pe lângă Autostrada A0 de Centură, pe partea de Sud a Capitalei mai sunt în diverse stadii de implementare mai multe proiecte pentru modenrizare, lărgire și noduri rutiere: La Oltenița, la Berceni, la Domnești și la Mogoșoaia pe partea de Nord.








Citeste mai multe despre   
















25822 vizualizari

  • -16 (22 voturi)    
    C.E pedepseste astfel derapajele antidemocratice (Marţi, 2 aprilie 2019, 14:34)

    Itsoc [utilizator]

    deci sa fie clar; da? E:U condamna iliberalismul si dictatura din Ro dar dam bani in continuare pentru ca firmele de casa sa castige licitatiile cu bani europeni, iau banii, fac o lucrare de mantuiala si aia e, cunoastem schema din rural; de data asta totul perfect legal.

    sa mai ziceti ca C:E si P.E nu trebuiesc schimbate din temelii....
    • +14 (16 voturi)    
      nu prietene (Marţi, 2 aprilie 2019, 14:48)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      dau ca sa ne ridice din gunoaie
    • +8 (10 voturi)    
      care ar fi firma de casa (Marţi, 2 aprilie 2019, 14:48)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret ?
    • +11 (13 voturi)    
      CE si PE (Marţi, 2 aprilie 2019, 14:50)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      is de vina ca se fac lucrari de mantuiala? cine face contractele cine le negociaza si semneaza?

      Aproape tot ce s-a construit in romania in ultimii10 ani s-a facut din fonduri europene... peste 50 mld EUR au intrat in tara... si PE si CE is de vina ca ce?!
      • -8 (14 voturi)    
        mai specific (Marţi, 2 aprilie 2019, 15:36)

        cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        ce s-a construit cu fonduri europene?
        ca parca alea nu le accesam ca sunt greu de furat
        • +4 (6 voturi)    
          cum adica ce? (Marţi, 2 aprilie 2019, 16:11)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

          din 2007 pana azi au intrat in tara peste 50mld euro... cam tot ce misca prin mediul rural e din fonduri europene (satul bunicilor de ex e asfaltat cap coada). Orase refacute cu fonduri (https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/oras-modernizat-cu-fonduri-europene-primaria-anunta-construirea-unui-pasaj-subteran-cu-sase-benzi-1107330)

          cum nu le atragem? pe perioada de programare 2007 - 2014 a fost absorbtie de 90%
          • -6 (6 voturi)    
            esti sigur ca rata a fost de 90%? (Marţi, 2 aprilie 2019, 17:21)

            cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

            si din astia cati au fost in 2007-2012 si cati in 2012-2014?
        • +10 (10 voturi)    
          si atentie din absorbtia aia de 90% (Marţi, 2 aprilie 2019, 16:15)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

          banii is pt subventii pt agriculutra, investitii publice si investitii private. Ghici care au absorbtia cea mai mica dar ponderea ce mai mare in total? investitiile publice, ca deh, incompetenta mare..

          deci baga bine la cap.. fara ue ne zvarcoleam in noroi... ca nu a crescut salariul la bugetari ca a dat psd-ul. ci pt ca psd-ul a avut de unde lua (adica baza de impozitare a crescut foarte mult tocmai datoritata investiilor publice, dar mai ales private)
    • +11 (11 voturi)    
      oras modernizat cu fonduri ue (Marţi, 2 aprilie 2019, 15:27)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/oras-modernizat-cu-fonduri-europene-primaria-anunta-construirea-unui-pasaj-subteran-cu-sase-benzi-1107330

      dar probabil tu ai prefera modelul rusesc
    • +3 (3 voturi)    
      Multumim UE (Marţi, 2 aprilie 2019, 19:10)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      UE ne da bani sa ne scoata din mocirla,din cauza ca troaca noastra parlamentara nu a facut nimic pana acum !
  • +1 (3 voturi)    
    S-au finantat proiecte secundare. (Marţi, 2 aprilie 2019, 17:56)

    Delavale [utilizator]

    Proiectele nationale raman nefinantate. Cele mai importante proiecte nationale sunt:
    1. autostrada Moldovei
    2. Pitesti-Sibiu
    3. Brasov-Deva
  • +6 (6 voturi)    
    Este foarte bine (Marţi, 2 aprilie 2019, 18:00)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    centura e vitala
    • +1 (1 vot)    
      Buna centura (Marţi, 2 aprilie 2019, 19:42)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      Dar nu ai loc sa intri in oras la orele când mergi la munca.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version