O campanie olandeză numită "Victim Fashion" a fost intens criticată pentru că ar fi mult prea dură, fiind vorba de cum arată hainele celor care au fost omorâți sau răniți, fiindcă au ajuns în calea trenurilor. Operatorul feroviar spune că a gândit mult campania și exact asta era ideea, să creeze controverse, dar să facă oamenii mai atenți. Criticii spun că s-a făcut exces de imagini dure.

HotNews.roFoto: Hotnews

Compania ProRail spune că această campanie a fost gândită pentru conștientizare, oamenii trebuind să fie mai atenți în zona liniilor de cale ferată. Compania spune că 17 oameni și-au pierdut viața pe liniile de cale ferată, de aproape trei ori mai mulți decât în 2016.

Campania se compune din imagini și animații care înfățișează hainele celor care sunt loviți de tren. Imaginile cu haine rupte sunt însoțite de mici povestiri despre cum au fost accidentați oameni care - spre exemplu - fie au trecut liniile în fugă, fie s-au aplecat pentru a-și recupera telefonul. Sloganul este: "Victim Fashion, made by accident".

Campania a fost criticată de mulți pe motiv că este prea dură și aduce în prim-plan imagini șocante. Un mecanic de locomotivă a scris chiar că această campanie i-a readus în minte imaginea ultimei coliziuni, eveniment după care a avut nevoie de tratament psihologic.

Secretarul de stat pe probleme de infrastructură a spus că această campanie a fost mult mai severă decât era necesară, în timp ce șeful operatorului olandez de stat NS și-a exprimat nemulțumirea față de ideea șefilor de la ProRail.

Sursa: BBC