Este greu de crezut că trenul direct Gara de Nord - Aeroport va fi gata până la Euro 2020, însă CFR a anunțat că s-a semnat contractul pentru dublarea a 8 km de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești, contractul fiind de 50,5 milioane lei. Se vor face și modernizări la halta de unde acum se ia microbuzul (se va construi o nouă clădire, dar și scări rulante și un lift). Una dintre variantele CFR. în caz că nu va fi gata conexiunea directă, este menținerea actualei conexiuni unde călătorii schimbă trenul cu microbuzul, iar halta va fi modernizată.

Lucrari feroviareFoto: CFR Infrastructura

Ce spune CFR

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi societatea SC PORR CONSTRUCT SRL au semnat contractul pentru obiectivul de investiţii Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, proiect în valoare de 50,5 milioane lei, cu finanţare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.

Punctul P O Aeroport (sursa - CFR Infrastructura)

Durata de realizare a acestei investiţii este, conform contractului, de 17 luni şi include cele două etape de implementare, elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreagul traseu, în lungime de aproximativ 8 km. Menţionăm faptul că, proiectul Dublarea liniei de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești reprezintă prima lucrare de dublare a unei linii de cale ferată realizată, după 1989 pe reţeaua feroviară, exclusiv din fonduri de la Bugetul de Stat.

Contractul pentru dublarea liniei de cale ferată pe traseul Mogoşoaia - Baloteşti acoperă o gamă complexă de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întregul traseu, prin lucrări de consolidare şi lărgire terasament, montare a suprastructurii liniei pentru realizarea căii ferate duble pe întreaga distanţă, lucrări de reparaţii şi consolidare a 4 podeţe, 3 poduri şi o trecere la nivel, construirea noului Punct de Oprire Aeroport (PO Aeroport), montarea instalaţiilor de semnalizare şi telecomunicatii feroviare pe întreaga distanţă şi instalaţii de energoalimentare pentru PO Aeroport.

Menţionăm faptul că Punctul de Oprire Aeroport va fi o construcţie nouă, pe două niveluri (parter şi etaj), cu 2 peroane, fiecare în lungime de 150 m şi lătime de 3 m, accesul călătorilor la peroane fiind asigurat prin intermediul unor scări fixe şi rulante, iar accesul persoanelor cu dizabilități va fi asigurat prin intermediul unui lift.

CFR anunța la final de martie că trei companii au depus oferte la licitaţia pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, obiectul contractului fiind construcția a 3 km de cale ferată și a unui viaduct de 1,5 km peste DN1.

Valoarea totală estimată a contractului, care are o durată de 14 luni (două luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie), este de 420 milioane lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri de Coeziune şi Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.